Stránka 2 z 6

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 12:21
od Hardcam
S0T0: motor co mi pred tydnem prisel do Sonaty ma na vicku od oleje taky uvedeno 5W20, ale ridim se dle stary normy.
caruser: ano, v manualu muze byt napsana tato varianta. Nedavno do servisu jedna prijela a ta zase mela 5W20. Napr. pro starsi modely se vypisovalo i 6 moznych specifikaci (Coupe, Lantra).

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 12:31
od S0T0
Harde: však ja se s tebou nehádám, souhlasím, mě by 5w20 taky do motoru nesměl, aji kdyby si výrobce psal co chce...

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 12:36
od 69pavel
taktez jako je zcela nevhodne pouzivat olej 5W/30 ci jineW /30 pro dlanicni provoz,lze pouzit kratkodobe ,ne na dlouhe zatizeni

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 12:40
od caruser
prečo 5W30 nie je vhodný pre dialničnú prevádzku?

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 12:48
od Hardcam
S0T0: vsak ja vim, dohaduji se tu jini :mrgreen:
Pavel: tak tak, proto treba kdo jezdi velmi casto na jich a transferuje se po dalnicich, mel by zvazit jinou specifikaci

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:04
od airwaves
Spotřeba oleje A5 nula! Píšu podruhé. 5W-30W konzultováno s tribotechnikem Sunoca. Je pro dálniční provoz s LPG na jihu Itálie s rezervou dostačující. Platí pro 1,6 benzin a dodržování rychlostních limitů :D . Uf!

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:09
od Hardcam
Ano, dostacujici, to je tzv. za 4. Neni tedy ani vhodny resp. doporuceny. Samozrejme, ze se ti po deseti jizdach Italii nezadre motor, to ani nikdo netvrdil, ale motor asi uplne skakat radosti nebude. Ja uz od noveho jedu klasiku 5W40, v obou autech a budu se ji drzet co to pujde. Nicmene asi tady klukum v tematu delame maglajz, tak si pripadne muzeme najit jiny utociste :mrgreen:

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:13
od S0T0
u provozu na LPG je hlavně důležitá i hodnota TBN. a ta je u A1/A5 většinou nižší než u A3

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:16
od Hardcam
A cim vyssi hodnota TBN, tim delsi schopnost oleje neutralizovat kysele latky.

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:22
od S0T0
zlatá éra komančů, tak člověk přemýšlel jestli vezme m6ad nebo m6ad super :D

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:24
od Hardcam
Tak tam M6AD nalej a vecer dej vedet, jak to dopadlo :mrgreen:

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:28
od S0T0
se nesměj, m6ad je dokonalý opravný nástroj na smarty, kde je motor před smrtí :D

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 13:30
od Hardcam
To je dobry vedet, az se me nekdo zepta, co tam ma nalejt :mrgreen:

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 14:38
od bassman1205
Mne dali na 1.garancke v autorizovanom servise :hyu: SHELL HELIX ULTRA 5W-40

Re: olej motora

Napsal: 05 úno 2012, 23:24
od 69pavel
airwaves píše:Spotřeba oleje A5 nula! Píšu podruhé. 5W-30W konzultováno s tribotechnikem Sunoca. Je pro dálniční provoz s LPG na jihu Itálie s rezervou dostačující. Platí pro 1,6 benzin a dodržování rychlostních limitů :D . Uf!


sry za citaci, z pohledu technika ti budu namlouvat cokoli jen abych prodal,kdyz ti budu tvrdit ze i 0W/10 je dostacujici a vyborny olej plnesynteticky tak si ho taky koupis?? bude na nej plno reklam a vsehomozneho. budes mit jistotu ze ten motor pak skutecne vydrzi?? ano vydrzi ale jak dlouho, to uz je technikovi jedno, vsak jak klekne motor mame zajistenou praci a pan technik misto stvrzenky napise zakazku :mrgreen: :mrgreen:

ale zpet k olejum ,neco malo o olejich

Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení-dalnicni provoz(vyssi teploty,vyssi otacky motoru) použit olej SAE 40 nebo SAE 50.

Vliv rychlosti na výběr viskozity
Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.
Vlivy změny teploty, zatížení a rychlosti se mohou někdy kompenzovat. Zvýšení zatížení motoru může být kompenzováno zvýšením otáček motoru. Například při jízdě do kopce (vzrůst zatížení - nutná vyšší viskozita) je zařazen nižší rychlostní stupeň čímž dojde ke zvýšení otáček motoru (vzrůst rychlosti - nutná nižší viskozita). Nejvhodnější viskozita zůstává v tomto případě nezměněna a je jakýmsi kompromisem.
Některé oleje s vysokým viskozitním indexem (vícerozsahové oleje u kterých se změnou teploty dochází pouze k malé změně viskozity) dokáží zabezpečit dobré mazání i při větším rozsahu změn teploty, zatížení a rychlosti a proto jsou univerzálnější a mohou být využívány ve větším množství aplikací.

________________________________________
Viskozitní třídy olejů pro motorová vozidla jsou klasifikovány normou SAE J300 následovně:
Motorové oleje:
Viskózní třída SAE Viskozita ve studeném
stavu Viskozita
při 100°C HTHS
150°C
max. viskozita [mPa.s] *hraniční čerpací teplota [°C] minimální viskozita [mm2/s] maximální viskozita [mm2/s] minimální viskozita [mPa.s]
0W 6200 při -35°C -40 3,8 - -
5W 6600 při -30°C -35 3,8 - -
10W 7000 při -25°C -30 4,1 - -
15W 7000 při -20°C -25 5,6 - -
20W 9500 při -15°C -20 5,6 - -
25W 13000 při -10°C -15 9,3 - -
20 - - 5,6 < 9,3 2,6
30 - - 9,3 < 12,5 2,9
40 - - 12,5 < 16,3 2,9**
40 - - 12,5 < 16,3 3,7***
50 - - 16,3 < 21,9 3,7
60 - - 21,9 < 26,1 3,7