Stránka 2 z 2

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 23:41
od Thom@s
rudolf.tomka píše:buďte radi , že Vám to jede :)
To jsi s tím byl v Rusku? :lol:

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 23:44
od Thom@s
XMira píše:Jo, je to normální. Ochladíš ho topením. Zkus někdy, pokud najdeš odvahu, vypnout topení. A uvidíš, jak bude teplota klesat pomaleji.
Přesně tak. Opačným způsobem jsem srážel teplotu v léťe u Š120ky. Venku 30°C škudka vaří, topení na plno, teplota jde mírně dolů a dojedeš někam kde to necháš vychladnout, ale to vy mladí neznáte :lol: :lol: :lol:

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 23:56
od adam221
Zname :)

Kurenie v lete na plno aby sa menej hrial...

Re: Rychle chladne

Napsal: 04 úno 2012, 00:38
od pietro32i
A aj u tej škodovky sa dal schladiť motor jazdou z kopca so zaradenou rýchlosťou.

Re: Rychle chladne

Napsal: 04 úno 2012, 02:31
od 89majlo96
staci aby som 2 minuty stal s nastartovanym motorom a klesne to zhruba o tych 5-7 stupnov dole

Re: Rychle chladne

Napsal: 04 úno 2012, 03:02
od Kony5
Mně víc se*e že mi nezavisle topení jde pořád a jak se ochladí tak nefunguje..... na hovno takove topení fakt.... jinak teplotu neřeším termostat si poradí jak se to nepřehříva tak to neřešit....

Re: Rychle chladne

Napsal: 04 úno 2012, 12:08
od Chasnik
Thom@s píše:
XMira píše:Jo, je to normální. Ochladíš ho topením. Zkus někdy, pokud najdeš odvahu, vypnout topení. A uvidíš, jak bude teplota klesat pomaleji.
Přesně tak. Opačným způsobem jsem srážel teplotu v léťe u Š120ky. Venku 30°C škudka vaří, topení na plno, teplota jde mírně dolů a dojedeš někam kde to necháš vychladnout, ale to vy mladí neznáte :lol: :lol: :lol:
Thom@s: nechci tě zklamat, ale tohle je naopak velmi známá finta :)

Re: Rychle chladne

Napsal: 05 úno 2012, 14:20
od SCiFi
vzpomínám na služební fobii 1.4 jedničková verze. Pracovně v praze, magistrála zacpaná pravidelně vřela voda, venku +40st.C v autě topení a ventilátory na max abych nezavařil motor :D To bývala saunička [-o<

Re: Rychle chladne

Napsal: 05 úno 2012, 14:59
od Cocoth
Tak to já jsem s fabii nikdy problém neměl, s přehříváním už vůbec ne...

Re: Rychle chladne

Napsal: 20 úno 2013, 16:34
od vladimir85
Mne sa v poslednej dobe pomalsie ohreje motor na tych 80-85 stupnov ako to bolo volakedy. Stacilo prejst cca 4 km a motor bol zahriaty a teraz az po 7 km je zohriaty podla rucicky. A pri tom je vonku okolo 0 stupnov. Ale mam iny problem ked uz sa mi dostane rucicka teploty motora na spravnu hodnotu, tak po 7 km od nastartovania mi spadne teplota na tu prvu rysku co je medzi 50 a 90. A po chvylke opat vystupi teplota ako ma byt. Tak neviem ci je na vine termostat, alebo daka ina habadura, takyto problem som mal na fiate stilo, aj tam chodila rucicka teploty hore dole a pomohla vymena termostatu a uz potom sa ani nepohla. Mate dakto taketo chovanie teploty?

Re: Rychle chladne

Napsal: 28 úno 2013, 21:43
od vladimir85
Dnes som bol s autom v servise a boli s mojim problemom zufali.... Auto mali skoro dve hodiny nastartovane a boli pripojeny s pocitacom a sledovali vsetky zmeny ktore nastanu pri zapnuti kurenia, klimatizacie a opatovnom vypnuti. Vsetko sa spravalo ako ma a ziadna chyba ani chybova hlaska sa neobjavila. Tak sme sa dohodli, ze ak by mi opat klesala a stupala teplota ( rucicka) tak si tam auto nechaju na noc a rano to budu testovat opat od studeneho motora.

Re: Rychle chladne

Napsal: 28 úno 2013, 23:16
od Vladak
To jsou takoví borci, že všechno zjistí jen přes diagnostiku? To se ani nesnažili podívat se na termostat , hladinu chl. kapaliny nebo fyzicky změřit teplotní čidlo chladící kapaliny?

Re: Rychle chladne

Napsal: 01 bře 2013, 07:12
od XMira
vladimir85: Mě se tohle stane tak po 2-3 km jízdy. Motor se začne ohřívat a pokud v momentě, kdy se pustí topení (větrák) na větší otáčky, zastavím na semaforech, začne ručička zas klesat. Jsem si skoro jist, že za to nemůže konstrukční vada, anóbrž fyzika. Motor je prakticky ještě studený (olej, blok, převodovka) jediné, co se ohřálo je voda. Ve chvíli, kdy dostane nějakou telotu, usoudí automatika topení, že už má smysl přidat větrák a vyhřívat interiér. Pokud ale motor najednou přestane pracovat (jede jen na volnoběh), veškeré teplo odebere výměník topení. Pokud jedu s prohřátým motorem, nic takového se nestane ani v mínus deseti.
Jinak moje první kilometry jsou pár stovek metrů mezi domkama, pak najedu na čtyřproudou silnici, kde je sedmdesát a v cestě mám asi tři semafory. Pokud jedeš v menším provozu, věřím, že bys to mohl zaregistrovat i po 7 km.

Re: Rychle chladne

Napsal: 01 bře 2013, 07:43
od severtom
vladimir85 píše:Ale mam iny problem ked uz sa mi dostane rucicka teploty motora na spravnu hodnotu, tak po 7 km od nastartovania mi spadne teplota na tu prvu rysku co je medzi 50 a 90. A po chvylke opat vystupi teplota ako ma byt. Tak neviem ci je na vine termostat, alebo daka ina habadura, takyto problem som mal na fiate stilo, aj tam chodila rucicka teploty hore dole a pomohla vymena termostatu a uz potom sa ani nepohla. Mate dakto taketo chovanie teploty?

Ne, nikdy se to nestalo, k větší silnici mám 500 m, na dvojku... poté 3 km z města, buď na čtyřku do mírného kopce nebo na pětku (55 km/h) na druhou stranu z mírného kopce.

To se ručička pomalu zvedá k 50 C. Poté plynulý rozjezd mimo město a ručka na 90 a tam se ani nehne.

Pokud ve městě zastavím, ručka z 50 klesne klidně pod rozsah (za řekněme 10) ale o to rychleji se pak (plynule!) vyhoupne k 90... a tam drží.

Nevím jak na Stilu, ale na Feldě vadný termostat způsoboval ručku pořád na 80 C a dlooohou trvalo, než tam vylezla. Pokud už byla na 80, tak ani na volnoběhu rozhodně neklesala, a to byl přitom jen 50 kW motor. Volnoběh má velké tepelné ztráty = ručka by neměla padnout pod 70 C.