Výměna origo repro
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Výměna origo repro
Hardcam: Dik za info, ja som si aj myslel, len je dobre mať to potvrdené.
- Reklama
Re: Výměna origo repro
Jen taková zajímavost, 3dveřová I30 má vepředu silnější repráky než 5dvéřová verze. Rozměrově jsou stejné až na to , že 3dveř. mají větší magnet. Pokud někdo chce silnější repro, je to jedna z alternativ.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Výměna origo repro
Pre tých čo sa rozhodnú vylepšiť si audio vo svojej i30 posielam nejaké foto z mojej výmeny, zaťiaľ zadných repro. Už mám kúpené aj iné repro, ktoré budem meniť komplet vpredu aj vzadu + tlmenie dveri čakám len nech prídu miernejšie teploty. (vyhrievanú garáž nemám k dispozícii.) Rádio zostane orig s navigáciou. Rozobratie tapacíru je veľmi jedoduché, ide dolu ľahšie ako na fábii. pri druhej výmene môžem dať aj detailnejší návod. Montovať budem reproduktory značky Focal PS 165V, nakoľko majú kvalitný prejav a vyššiu citlivosť 92,5dB, rozsah 60-20000hz
vzadu orig repro neobsahuje výškový reproduktor ten bude doplnený. Momentálne je vzadu založené repro sinus live, po výmene spoznať hlbšie spodné pásmo (zatiaľ bez tlmenia), no tento repro by potreboval zosilňovač, na orig rádiu hrá bez zkreslenia aj pri vyššej hlasitosti, no má nižšiu citlivosť tak s neho nedostaneme to čo by mohli poskytnúť focali aj bez zosilňovača.
vzadu orig repro neobsahuje výškový reproduktor ten bude doplnený. Momentálne je vzadu založené repro sinus live, po výmene spoznať hlbšie spodné pásmo (zatiaľ bez tlmenia), no tento repro by potreboval zosilňovač, na orig rádiu hrá bez zkreslenia aj pri vyššej hlasitosti, no má nižšiu citlivosť tak s neho nedostaneme to čo by mohli poskytnúť focali aj bez zosilňovača.
- Přílohy
-
- IMAG0109.jpg (93.43 KiB) Zobrazeno 4399 x
-
- IMAG0108.jpg (90.57 KiB) Zobrazeno 4399 x
-
- IMAG0106.jpg (90.72 KiB) Zobrazeno 4399 x
Hyundai i30 1.6 GDi (99kw) Style hazel brown, 2013
Re: Výměna origo repro
Keď už je tu táto téma, aj u Vás sú tie zadné reproduktory tak strašne slabé? V podstate keď si sadnem dozadu, počujem zvuk len z predu, nemám pocit žeby som mal reproduktory aj vedľa seba. Taktiež ako šofér v podstate nepočujem zvuk zozadu, len spredu. Aby som mal pocit, že ten zvuk je vyrovnaný, musím v menu nastaviť pomer hlasitosti repro cca 70% zadné a 30% predné...
predné hrajú parádne...
predné hrajú parádne...
Hyundai i30 1.6 CVVT Comfort + Smart Key, Creamy White, od 10/2013
Re: Výměna origo repro
Konečně jsem se k tomu dostal,počasí přálo,tak jsem se pustil do výměny repro + vytlumení dveří. Dopředu přišly http://www.zbozi.cz/vyrobek/reproduktor ... -165-plus/
Vzadu jsem jen vytlumil dveře,repráky zatím zůstaly původní.
Na vytlumení jsem použil:na plech předních dveří http://www.zbozi.cz/hledani/?q=gladen%20aero%20butyl
zadní dveře+tapecírunk http://www.carhifi-profi.cz/instalacni- ... black.html
za reproduktor http://www.zbozi.cz/hledani/?q=gladen%20aero%20wave
na tapecírunk odhluč. http://www.zbozi.cz/hledani/?q=sinus%20live%20dsm
http://www.carhifi-profi.cz/instalacni- ... on-10.html
Sinus live DSM jsem použil i k odhlučnění zadních podběhů z vnitřní strany + podlahy kufru. Co se týká odhlučnění,řek bych,že je v autě nižší hluk
hlavně na dálnici,při 120-140kmh,ale je to jen subjektivní hodnocení.
Pokud jde o zvuk rádia , tak to je úplně něco jinýho,ten poslech je super. Nechci v autě žádnou Matějskou,ale čistej srozumitelnej projev,a to se povedlo. Když teď přepnu na zadní repráky a potom na přední,tak ten rozdíl je neskutečnej. Na předních jsou slyšet tóny,který vzadu vůbec nejsou...
Ale je fakt,že nejlepší je,když se nastaví fader na 2/3 přední + 1/3 zadní.
Dveře jdou rozebrat celkem dobře,tapec jde hned,stahovačka dá trochu práce. Vyloupnou se šedý záslepky,stáhne se okno(u spolujezdce musí být připojený konektor na stahování,jinak okno nejde ovládat ani od řidiče) aby skrz otvory byly vidět šrouby co drží sklo. Ty se povolí , sklo se vytáhne do rámu dveří a zajistí lepenkou. Šrouby po obvodu stahovačky se vyšroubujou,potom je ještě dobrý povolit zámek dveří,je se stahovačkou spojenej a ta jde potom líp vyndat. Úplně se mi to ale nepovedlo,drží ještě na klice a do toho se mi už nechtělo. Takto vznikne mezera,která k vytlumení stačí. ještě jsem vpředu odvrtal původní reprák a použil i vzniklý otvor.Pak se už dá tlumení docela dobře nalepit.
Vzadu reprák zůstal,ale tam jsou dveře kratší a i stahovačka šla vyndat líp,mezera byla širší,ani zámek jsem vzadu nepovoloval,takže v pohodě.Středobas jsem namontoval do MDF krožků vlastní výroby ,výškáče se na původní místo nevešly,takže jsem musel plastovej trojúhelník malinko upravit...lupínková pilka,pilník,tavná pistole a bylo
Přidávám pár fotek z montáže
Vzadu jsem jen vytlumil dveře,repráky zatím zůstaly původní.
Na vytlumení jsem použil:na plech předních dveří http://www.zbozi.cz/hledani/?q=gladen%20aero%20butyl
zadní dveře+tapecírunk http://www.carhifi-profi.cz/instalacni- ... black.html
za reproduktor http://www.zbozi.cz/hledani/?q=gladen%20aero%20wave
na tapecírunk odhluč. http://www.zbozi.cz/hledani/?q=sinus%20live%20dsm
http://www.carhifi-profi.cz/instalacni- ... on-10.html
Sinus live DSM jsem použil i k odhlučnění zadních podběhů z vnitřní strany + podlahy kufru. Co se týká odhlučnění,řek bych,že je v autě nižší hluk
hlavně na dálnici,při 120-140kmh,ale je to jen subjektivní hodnocení.
Pokud jde o zvuk rádia , tak to je úplně něco jinýho,ten poslech je super. Nechci v autě žádnou Matějskou,ale čistej srozumitelnej projev,a to se povedlo. Když teď přepnu na zadní repráky a potom na přední,tak ten rozdíl je neskutečnej. Na předních jsou slyšet tóny,který vzadu vůbec nejsou...
Ale je fakt,že nejlepší je,když se nastaví fader na 2/3 přední + 1/3 zadní.
Dveře jdou rozebrat celkem dobře,tapec jde hned,stahovačka dá trochu práce. Vyloupnou se šedý záslepky,stáhne se okno(u spolujezdce musí být připojený konektor na stahování,jinak okno nejde ovládat ani od řidiče) aby skrz otvory byly vidět šrouby co drží sklo. Ty se povolí , sklo se vytáhne do rámu dveří a zajistí lepenkou. Šrouby po obvodu stahovačky se vyšroubujou,potom je ještě dobrý povolit zámek dveří,je se stahovačkou spojenej a ta jde potom líp vyndat. Úplně se mi to ale nepovedlo,drží ještě na klice a do toho se mi už nechtělo. Takto vznikne mezera,která k vytlumení stačí. ještě jsem vpředu odvrtal původní reprák a použil i vzniklý otvor.Pak se už dá tlumení docela dobře nalepit.
Vzadu reprák zůstal,ale tam jsou dveře kratší a i stahovačka šla vyndat líp,mezera byla širší,ani zámek jsem vzadu nepovoloval,takže v pohodě.Středobas jsem namontoval do MDF krožků vlastní výroby ,výškáče se na původní místo nevešly,takže jsem musel plastovej trojúhelník malinko upravit...lupínková pilka,pilník,tavná pistole a bylo
Přidávám pár fotek z montáže
- Přílohy
-
- 001.jpg (240.56 KiB) Zobrazeno 4215 x
-
- 002.jpg (252.42 KiB) Zobrazeno 4215 x
-
- 003.jpg (179.35 KiB) Zobrazeno 4215 x
-
- 004.jpg (247.19 KiB) Zobrazeno 4215 x
Naposledy upravil(a) jendafo dne 30 dub 2015, 22:58, celkem upraveno 1 x.
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Re: Výměna origo repro
Foto
- Přílohy
-
- 008.jpg (129.54 KiB) Zobrazeno 4237 x
-
- 009.jpg (236.15 KiB) Zobrazeno 4237 x
-
- 007.jpg (241.3 KiB) Zobrazeno 4237 x
-
- 011.jpg (236.99 KiB) Zobrazeno 4237 x
-
- 012.jpg (240.07 KiB) Zobrazeno 4237 x
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
Re: Výměna origo repro
Deegr píše:S vytlumenim dveri souhlasim. Kvalitou zvuku jsem spokojen, spise bych uvital silnejsi basy pri nizsich hlasitostech, ale nechci subwoofer, jen vymenit origo repro za nejake, ktere by meli silnejsi basy.
Kacířská myšlenka - Setup/Audio v menu rádia a přidat si basy jsi zkusil? Jsou výborné i bez této úpravy a s ní jsou řekl bych až nesnesitelně silné. Mimochodem, kvalita audia byla jedním z důvodů, proč jsme se synkem vybrali i30.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Výměna origo repro
Bony: máš pravdu, předsedo...
Taky jsem si říkal že origo nehraje špatně,ale změna je to fakt velká,ta čistota zvuku je úplně jinde. Vůbec mě nešlo o zesilování basů Asi by z toho šlo dostat víc , rádio,zesilovač atd. Na to teď kašlu.Jsem spokojen,jak to teď hraje ...a příští týden budou folie.
Hodně udělá to tlumení,je to poznat na zadních orig. repro , když byla vytlumena jedna strana, byl znát rozdíl...
Dokonce bych řek, že originální basujou víc než ty Audio systemy , ale na středy, výšky a detaily se originální nechytají.
Nejlepší je kombinace 2/3 přední 1/3 zadní.
Taky jsem si říkal že origo nehraje špatně,ale změna je to fakt velká,ta čistota zvuku je úplně jinde. Vůbec mě nešlo o zesilování basů Asi by z toho šlo dostat víc , rádio,zesilovač atd. Na to teď kašlu.Jsem spokojen,jak to teď hraje ...a příští týden budou folie.
Hodně udělá to tlumení,je to poznat na zadních orig. repro , když byla vytlumena jedna strana, byl znát rozdíl...
Dokonce bych řek, že originální basujou víc než ty Audio systemy , ale na středy, výšky a detaily se originální nechytají.
Nejlepší je kombinace 2/3 přední 1/3 zadní.
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Výměna origo repro
[quote="jendafo"][/quote]
Ahoj jendafo, celkom ma zaujal tvoj upgrade audia a keďža ja som urobil podobné na mojom aute, mám na teba otázku.
Písal si, že máš v aute rádio s navigáciou. navigácia má digitálny výstup a v tom prípade by si mal mať v aute externý zosilňovač s D/A prevodníkom a DSP (Digital Sound Processor). D/A prevodník dekóduje digitálny signál na analógový a DSP ho následne rozdelí do kanálov (FR, TWR, FL, TWL, RR, RL, prípadne subwoofer). DSP má napevno naprogramovaný frekvenčný rozsah pre všetky kanály/repráky. Korekcie nastaviteľné v ovládaní NAVI (basy, stredy výšky) je možné upravovať len v rozsahu prednastaveného nastavenia. V praxy to znamená napr. DSP môže mať prednastavený výstup pre predné stredobasy v rozpätí od 250Hz do 10kHz a iné frekvencie neprepustí. Následná korekcia basov/stredov/výšok je možná len v prednastavenom rozsahu. Akékoľvek iné reproduktory bez nového nastavenia DSP iné (nižšie, vyššie) frekvencie neprehrajú. Zadné repráky sú v DSP nastavené hodne divoko. Hrajú o niekoľko dB slabšie a tiež majú odmedzené frekvenčné pásmo. Nehrajú poriadne výšky ani basy. Opäť, výmena reprákov to neporieši. Kvalitnejšie repráky budú hrať krajšie len v prednastavenom rozsahu.
Ja som pri výmene predných reprákov hodne rozmýšľal ako zapojiť nové komponentné (výškové, stredobasové, výhybky), pretože výšky a stredobasy sú rozdelené v DSP už v ext. zosilňovači. Je potom blbé si vybrať ako zapojiť výhybky. Po výmene všetkých reprákov (v mojom prípade JBL) bol zvuk hodne krajší ako ten pôvodný, ale....... Stále chýbali basy a pomohol až subwoofer.
Otázka znie. Ako si problémy spojené s ext. zosilňovačom riešil ty?
Ahoj jendafo, celkom ma zaujal tvoj upgrade audia a keďža ja som urobil podobné na mojom aute, mám na teba otázku.
Písal si, že máš v aute rádio s navigáciou. navigácia má digitálny výstup a v tom prípade by si mal mať v aute externý zosilňovač s D/A prevodníkom a DSP (Digital Sound Processor). D/A prevodník dekóduje digitálny signál na analógový a DSP ho následne rozdelí do kanálov (FR, TWR, FL, TWL, RR, RL, prípadne subwoofer). DSP má napevno naprogramovaný frekvenčný rozsah pre všetky kanály/repráky. Korekcie nastaviteľné v ovládaní NAVI (basy, stredy výšky) je možné upravovať len v rozsahu prednastaveného nastavenia. V praxy to znamená napr. DSP môže mať prednastavený výstup pre predné stredobasy v rozpätí od 250Hz do 10kHz a iné frekvencie neprepustí. Následná korekcia basov/stredov/výšok je možná len v prednastavenom rozsahu. Akékoľvek iné reproduktory bez nového nastavenia DSP iné (nižšie, vyššie) frekvencie neprehrajú. Zadné repráky sú v DSP nastavené hodne divoko. Hrajú o niekoľko dB slabšie a tiež majú odmedzené frekvenčné pásmo. Nehrajú poriadne výšky ani basy. Opäť, výmena reprákov to neporieši. Kvalitnejšie repráky budú hrať krajšie len v prednastavenom rozsahu.
Ja som pri výmene predných reprákov hodne rozmýšľal ako zapojiť nové komponentné (výškové, stredobasové, výhybky), pretože výšky a stredobasy sú rozdelené v DSP už v ext. zosilňovači. Je potom blbé si vybrať ako zapojiť výhybky. Po výmene všetkých reprákov (v mojom prípade JBL) bol zvuk hodne krajší ako ten pôvodný, ale....... Stále chýbali basy a pomohol až subwoofer.
Otázka znie. Ako si problémy spojené s ext. zosilňovačom riešil ty?
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 03 kvě 2015, 11:28, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Výměna origo repro
robertbulko:
Ahoj,sice rádio s navigací nemám, ani jsem to nepsal, myslím. . ale v pohodě. O výměně jsem nějakou dobu uvažoval a jsem rád že jsem do toho šel. Taky jsem si prošel tvoje stránky a klobouk dolů, tohle bych si netroufl...
Nevím jak je to zapojené v mém případě, ale jak jsem psal výše,ty původní repro basují víc. Jsou možná s tím rádiem nějak naladěné . V kombinaci s Audio Systemy je to OK. Doporučili mě je k zapojení přímo na autorádio,kvůli citlivosti...
Výškové repro jsem zkusil zapojit na původní zdroj přímo z rádia , ale to nebylo ono,výšky byly nepříjemně ostré i po pokusu poladit to ekvalizérem. Přes výhybku , která má možnost v případě potřeby vysoké frekvence snížit přestřižením jednoho vodiče (to jsem udělal) je to super. Výšky jsou akorát a krásně reagují na ekvalizér.
Ahoj,sice rádio s navigací nemám, ani jsem to nepsal, myslím. . ale v pohodě. O výměně jsem nějakou dobu uvažoval a jsem rád že jsem do toho šel. Taky jsem si prošel tvoje stránky a klobouk dolů, tohle bych si netroufl...
Nevím jak je to zapojené v mém případě, ale jak jsem psal výše,ty původní repro basují víc. Jsou možná s tím rádiem nějak naladěné . V kombinaci s Audio Systemy je to OK. Doporučili mě je k zapojení přímo na autorádio,kvůli citlivosti...
Výškové repro jsem zkusil zapojit na původní zdroj přímo z rádia , ale to nebylo ono,výšky byly nepříjemně ostré i po pokusu poladit to ekvalizérem. Přes výhybku , která má možnost v případě potřeby vysoké frekvence snížit přestřižením jednoho vodiče (to jsem udělal) je to super. Výšky jsou akorát a krásně reagují na ekvalizér.
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Výměna origo repro
Čau dík za info. Tvoja práca si tiež zaslúži obdiv. Keď som si prechádzal fotky a skončil som pri tebe, pomýlil som si to rádio s navigáciou s "djmido". Jeho auto má podobnú farbu ako tvoje. Ospravedňujem sa. Mal by som slová adresované omylom tebe posunúť jemu. Naposledy sa ozval v januáry/lednu. Celkom by ma zaujímalo ako postupoval ďalej.jendafo píše:robertbulko:
Ahoj,sice rádio s navigací nemám, ani jsem to nepsal, myslím. . ale v pohodě. /
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Výměna origo repro
Tak jsem se včera s velkým nadšením taky pustil do výměny předních repro, ale při pokusu o vytáhnutí stahovačky, okno povoleno, vytaženo, zajištěno, ale ani vidět. Strávil jsem s tím asi 2 hodiny, ale než abych něco po.. tak jsem to zatím nechal bez tlumení a pokračování příště, snad i s fotkama...
i30wg, 1,6i Trikolor M2016 + packety Komfort + Weekend
Renault Megane II Combi 1,5dci - prodáno
Renault Megane II Combi 1,5dci - prodáno
Re: Výměna origo repro
netece tam jak davate ten molitan (plech dveri) nahodou voda? nebude to pri delsim desti nacucavat?
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Re: Výměna origo repro
presne na tohle jsem se chtel zeptat... co ta voda/vlhkost? ten "molitan" to predce nasaje a to asi neni moc dobre, ne?
BTW: nevite nekdo kdo uz vyndal originalni repraky ven, jakou meli puvodni reproduktory impedanci?
BTW: nevite nekdo kdo uz vyndal originalni repraky ven, jakou meli puvodni reproduktory impedanci?