Stránka 2 z 6
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 15 říj 2012, 11:15
od Handako
enjoy píše:"Nikde zde není žádný kopec" proto ten konfrontační tón..
Kdybych chtěl v kopci u auta s 57kW ve 120km/h udržet rychlost,tak mám pedál na podlaze.. jsi si jistý,že jedná o závadu?
Nevím kde berete tu jistotu. Jenom proto, že máte nadupané auto? Než jsem si toto
auto koupil měl jsem (a má ho doposud můj syn) Seat Cordobu 44 kW, benzin. Seat do teď jezdí velmi dobře a hlavně při jízdě "jde za plynem". Ty kopce by zvládnul s přehledem. Nový vůz jsem si opatřil hlavně kvůli menší spotřebě.
Podstatné je, že podobné problémy má více majitelů tohoto vozítka. A že to není jen můj nějaký dojem. A že menší výkon v kW
nebude ta hlavní příčina, jak se mi snažite naznačit.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 15 říj 2012, 11:24
od enjoy
Já se ani tak nesnažím říct,že si vymýšlíte.. ale vím,že lidé kolikrát reklamují věci,že přijímacím technikům zůstává rozum stát,takže pak se někdy není čemu divit,že na vaši závadu koukají skrz prsty a v první chvíli se jim to nechce řešit až tak moc korektně.. určitě by pomohlo ten problém popsat co nejpřesněji a za jakých podmínek se tak děje.Což vím,že jste nejspíš udělal,tedy v tom případě nezbývá než jet do jiného autorizáku.. mimochodem,v Autopalace Vysočany jsem se vyskytoval 2x denně po celý jeden rok,pracovně..a bohužel tam to asi funguje trošku jako na běžícím pásu,věřím,že jinde by měli osobnější přístup.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 27 úno 2013, 22:15
od spesl
Tak dneska (i přesto, že je zima - 3°C) se mi na dálnici D8 za sjezdem na Doksany v kopci na Lovosice opět stalo, že auto přestalo jet. A to zcela jinak, než jindy. Do teď od začátku zimy žádný problém.
Nejprve neudržel tempomat, poté když rychlost ze 130 km/h klesla na 90 jsem přeřadil na 5-ku a auto se nerozjelo ani tak. Nepomohly žádné věci jako v předchozích případech (sešlápnutí plynu až na podlahu, zapnutí klimy,...) Prostě jsem mohl dělat co jsem chtěl, okamžitá spotřeba se nedostala přes 7 l (nejvíce se dostávala na 6,1). Zvláštní, že auto nereagovalo ani na plně sešlápnutý plynový pedál.
A nikde žádná kontrolka, že by nastal nějaký problém. Po dojetí do LTM jsem auto odstavil, zkontroloval v motoru konektory, atd. a po dalším vyjetí cca. 10 min mi přišlo, že auto se chovalo již normálně.
Pro mě záhada, a což teprve bude pro
servis.
Jinak pro majitele CRDI - v pondělí jsem byl na kontrole v servisu, pozoroval jsem delší starty s postupným chytnutím motoru, tak jsem předpokládal žhavicí svíčky. A opravdu 2 byly v čudu. Po 23 tis. km.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 02 kvě 2013, 14:57
od PARIK
Mám sice 1,4Crdi 66KW ale v zimě jelo lépe.Těď při teplotě asi +15 se mi již několikrát stalo,že pri přeřazení z 3 na 4 při 2500 otáčkách sem musel přidat plyn naplno a i tak asi 2 sekundy se nic nedělo a až pak zabralo.Mám kiu Ceéd a teď jsem byl na servisu a tam zjistil,že Kia má na Vengu přehrání softweru motoru.Přehrávají jen při reklamaci(souvisí i s přískokem při přidávání plynu studeném startu a jízdou na jedničku.Nemáte informace co má
k přehrátí softveru motoru.Dík za info.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 03 kvě 2013, 07:30
od zulyk
ked ma ten softver kia ako tvrdis, tak to musi mat aj hyundai, kedze tie motory su rovnake
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 03 kvě 2013, 08:39
od spesl
PARIK píše:Mám sice 1,4Crdi 66KW ale v zimě jelo lépe.Těď při teplotě asi +15 se mi již několikrát stalo,že pri přeřazení z 3 na 4 při 2500 otáčkách sem musel přidat plyn naplno a i tak asi 2 sekundy se nic nedělo a až pak zabralo......
Obávám se, že tento problém se vyskytuje na většině motorů 1,4 CRDI (Euro5) ale bohužel u některých aut se projevuje výrazněji, což je asi zrovna můj případ. Od
czech Praha neustále dostávám informaci, že vše je v naprostém pořádku, auto se chová tak jak má. Celý proces nereagování na plyn je prý způsoben řízením emisí (podle všeho otevření EGR ventilu a tím omezení přístupu kyslíku do motoru ke snížení emisních limitů. Jen mi nejde do hlavy, že se motor dusí a to jen při vyšších teplotách venku (jak píšeš 15+), v zimě je vše OK.
Teď má poslední zkušenost je taková, že při teplotě 20+ a nájezdu cca. 1000km za 3 dny kdy na rovině (Znojemsko a Mikulovsko) při použití tempomatu jsem při nájezdu do sebemenšího kopečku (dálnice i silnice) musel sešlápnout plyn na podlahu (a zase jej uvolnit) aby auto udrželo nastavenou rychlost a to několikrát po sobě. Připadal jsem si jako "mašinfíra" na lokomotivě, který musí po určité době zmáčknout reakční knoflík. Navíc v tom teplu k regeneraci DPF docházelo již po ujetí 150 km (standardně jsem vypozoroval cca. 500-1000km). Zvláštní je, že
tvrdí, že při regeneraci DPF dochází k poklesu výkonu motoru, ovšem za tepla je tomu naopak - auto normálně začne na tempomat reagovat a to samý je reakce na plyn. Možná se v té době uzavře EGR a pak je to OK????
SW do ŘJ určitě existuje, již jsem jej měl přehrán 2x (1x výkon pro 66kW, další verze byla upravená, nejak??? - již v některém z předchozích příspěvků) a nakonec mám i vyměněnou ŘJ. Jakou vezi SW tam mám nevím, pokusím se zjistit.
To že Kia Venga má nový SW je asi pochopitelné, výrobce mé Ix20 je Kia Motors Slovakia, tak předpokládám že oba vozy jsou v podstatě motorově shodné.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 19 kvě 2013, 21:48
od frawd
Za tepla ten motor ide horšie. Mám pocit, ako keby som hnal zdutú kozu, ked potrebujem maximálny výkon. Medzichladič nestíha?
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 20 kvě 2013, 11:23
od Vladak
spesl: A zkusil jsi najet alespoň pár tis. km s úplně vypnutým tempomatem?
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 20 kvě 2013, 14:25
od spesl
Vladak píše:spesl: A zkusil jsi najet alespoň pár tis. km s úplně vypnutým tempomatem?
Tak pár tis. km jsem nezkusil. Ale i bez tempomatu v kopcích na D8 je znát problém s dušením motoru.
Podle mě tempomat na řízení motoru nemá až tak velký vliv, ačkoliv by měl mít, minimálně v době poklesu nastavené rychlosti by měla ŘJ dát do motoru dostatek paliva, což se nestane (běžně okamžitá spotřeba netřesáhne 8l /100 km - mění se vlivem venkovní teploty, někdy 9,5 - někdy jen 7.
Všechno je právě v řízení motoru, neboť při přidání plynu po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň (plyn do stejné polohy jako před přeřazením) je u auta znát přidušení motoru, běžně je cítit jakoby "přibrždění" auta (vše pouze při teplotách nad 15°C). - Před nahrátím nového SW do ŘJ bylo vše doprovázeno ještě klepáním z motoru (podobně jako ventily u starých škodovek).
Jenže ten tempomat je asi to jediné, jak
mohu dokázat, že na autě je něco špatně, protože jinak poukazují na špatnou práci s plynem.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 29 kvě 2013, 15:25
od Luboš S
Zdravím
mám stejný problém u služební IX20 1.4 crdi 66 kW výroba 8/2012. Dělá to už od prvních kilometrů, nepravidelně, nejlépe za tepla po předchozím krátkém odstavení (třeba vyjíždění od benzinky), motor se nechce rozběhnout a klepou ventily či vstřikovače. nedělá to za studena a pokud běží regenerace, zapnutí klimatizace nemá vliv. Auto bylo 3x v servisu 2x nezjistili vůbec nic, teď naposledy byl zanesený filtr částic. To je poměrně překvapivé protože 30 tis. najetých km bylo realizováno převážně po dálnici, žádné pojížďky po městě.
V servisu jsem se dozvěděl, že 1.4 crdi je otáčkový motor a mám ho točit, což by asi znamenalo, že díky tomu zpřevodování jaké je, nemám vůbec řadit šestku. přitom nejvyšší točivý moment je okolo 2 tis. otáček a navíc už i tak auto dosti žere (okolo 6 l/100 km).
Myslím, že s největší pravděpodobností je to chyba software ŘJ, podle slov servisáka aktualizace od té doby (doby výroby)žádná nebyla. Ideálně kdyby se dalo zjistit zda opravdu nebyla v průběhu posledního půlroku nějaká aktualizace soft. na tento motor a pak bych servis donutil aby mi ji tam nahráli, ale už to vzdávám, budu to muset asi těch 5 let vydržet.
Na nějakých anglických stránkách popisovali stejný problém. Údajně to dělá EGR ventil, ketrý se při akceleraci pozdě zavírá a tím se snižuje tlak v sání a ŘJ následkem toho snižuje dodávku paliva.
Luboš
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 07 čer 2013, 21:19
od PARIK
Já mám 1,4Crdi 66KW a mám stejné problémy,prostě je potřeba šlapat na plyn až na doraz a až se po asi 3 vteřinách motor probere tak ubrat.Nedělá to stále ale je to zvláštní reakce.V Hyundai Pelhřimov zatím v Praze zjišťují jestli není opravný softvér do řídící jednotky motoru zatím nic nevědí. Asi je potřeba otravovat aby
s tím začaly vážně něco dělat.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 09 čer 2013, 17:19
od Luboš S
Přesně jak píše PARIK, nejdříve sešlápnout plyn na doraz pak se to probere a auto jede normálně a je možné ubrat. V otáčkách nad 2500 za minutu je to vždy bez problému, ale takovýmto ježděním (ve vyšších otáčkách) jaksi padají výhody dieselu nad benzínovým motorem. Doma mám i30 1.6 crdi 66 kW, tam žádné takové potíže nejsou, přitom jsou to velice podobné motory (z pohledu EGR ventilu, škrtící klapky v sámí, vstřikování apod., tedy věcí, které by mohly mít vliv). Myslím, že ten software by to vyřešil, je otázka jestli výrobce má aktualizaci a chce to řešit. Je nepochopitelné jak můžou takto blbě ovladatelný motor stále vyrábět.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 05 črc 2013, 14:33
od vtlait
Mal som podobný problém, ale vymenili plynový pedál, nahrali sw verzia 5 a auto ako má byť
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 11 črc 2013, 08:55
od PepaPepa
V kterém servise vám ten SW přehrávali ? Čekám taky na opravu . Při teplotě na 15 st. jsem úplně bez akcelerace od trojky nahoru.
Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW
Napsal: 12 črc 2013, 12:45
od vtlait
V Martine v Hyundai.