Stránka 2 z 7

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:44
od Deegr
No mě to též Stilo nedělalo, třeba to dělají až tyhle GDIčka. Vadí mi na tom jedna věc. Tímhle totiž člověk přijde o hlavní výhodu atmosferického motoru. Vždyť je to stejný jako u foukaného motoru, kde člověk musí čekat, než zabere turbo a já u atmosferického motoru zase musím čekat, než se změní časování ventilů (zřejmě). Sice to není nic strašného, ale stejně.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:55
od M.Ela1600
Zase nemuzes cekat od 1.6tky zazraky, je to sice vykonej motor celkem ale porad setnactka. Mel sis poridit V6ku 3.0 v atmosfere a byl by klid :D

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:59
od Deegr
Já nečekám zázraky, ale když je to atmosferickej motor, tak po přidání plynu by měl hned vyrazit a ne čekat na bůhvíco. Právě kvůli tomu kupuji atmosféru a ne nějaké TSI,abych nemusel čekat, než se uráčí roztočit turbo. Jsou lidé, co tyhle věci u motoru nemají rádi a po přidání plynu nechtějí být zdržováni. Od moderního motoru, zvlášť s přímým vstřikem bych čekal rychlejší reakce, než u deset let staré jednotky.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 15:25
od FISHkaa
myslím, že ta prudká změna chování je způsobena změnou časování ventilů. Já to občas pozoruji na svém motoru (variabilní časování , proměnná délka potrubí). Minimálně ta změna vačky nebude plynulá, ale skoková, proto ten rozdíl... Mě se to ale líbí 8) :mrgreen:

edit: na plyn mi to reaguje hned (tj. jako klasická atmoška) 8)

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 17:02
od Hardcam
D: tak jsem najel mericich 80km - pridava plynule pod zatezi i pianko, bez "turboefektu" a at delam, co delam, tak funkci CVVT neumim rozeznat. Mam 105kW, CVVT, Euro4 a mechanicky plyn.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 17:10
od Deegr
To jsem čekal, že u toho staršího motoru to nebude znát. Stilo bylo dokonce jen euro 3 bez CVVT. To chce zkoušet nové motory s GDI a DCVVT, jestli to dělají také, nebo jen tenhle.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 23:11
od Mirec.K
Deegr - neviem, či odpoviem pravdu, ale skúsim moje postrehy (nie s týmto motorm, aj keď by som ho rád vyskúšal, v tej cene, v akej sa dá u nás zohnať sa už radšej prikloním asi k inej alternatíve).

Rodičia majú asi rok FoFo II (1,6 74kW). Podobný "problém" občas postrehnem aj pri tomto motore. A ten žiadnym variabilom (u Fordu Ti-VCT) nedisponuje. Z toho mi vychádza jediné (opäť pre tento motor) - bude to v elektronike. Sama riadiaca jednotka sa "učí" na začiatku, čo a ako. Zrejme vie "rozpoznať" štýl jazdy. Proste snaží sa ísť úsporne, a to, že ty potrebuješ pridšie zrýchliť nevyhodnotí okamžite, proste jej to trvá. To je to "nakopnutie". Taktiež si všímam (nemám to presne odsledované, ale subjektívne to vnímam dosť silno), že ak idem dlhšiu dobu "na spotrebu" (teda ustálená rýchlosť, nižšie udržiavacie otáčky) a naraz potrebujem pridať, tak cítim toto isté dosť výrazne (aj pri podradení). Naopak, ak idem viac štýlom brzdy-plyn (nie doslovne, ale proste svižnejšie, ako treba), tak pri zošliapnutí toto necítim a auto zaberá pekne okamžite. Z toho mi proste príde, že to spôsobuje elektronika.

Čo u mňa hovorí za túto teóriu je tiež fakt, že ak sa nemálim, variabil funguje na základe otáčok (teda časovanie je závislé na otáčkach, nie na tom, koľko výkonu práve potrebuješ). Dá sa to vidieť pri porovnaní napríklad motorov 1,6 Ti-VCT s rôznymi výkonmi (momentálne tuším 63, 77 a 92kW) - do určitých otáčok krivka rovnaká (cca) a rozbieha sa v tých mometoch, keď variabil posunie časovanie. Proste variabil pracuje na základe otáčok (keďže v iných otáčkach je iné časovanie efektívnejšie).

Sú to len moje domnienky, nie som odborník, môžem sa úplne mýliť, ale kým ma o inom nepresvedčí niekto, kto sa vážne tomu rozumie a nie len na papieri, tak mi toto príde dosť logické (s tým variabilom aj podložené priebehmi krútiaceho momentu a výkonu).

Nieje to síce skúsenosť priamo s týmto motorom, ale možno sa zíde.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 23:31
od idam.i
Deegr,skús si overiť,či nemáš aktivovaný Eco mód.Ono sa to niekedy takto prejavuje.Pokial to nepomôže,tak šup do Hyundai :hyu: .Otravovať,kým to neodstránia.Určite to nie je normálne. [-X

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 25 dub 2012, 14:37
od Deegr
Eco mod mají jen auto s automatem. Já tam žádné tlačítko eco nemám. Je možné, že to dělá ta elektronika, ale proč by někdo takhle blbě nastavil řídící jednotku je mi záhadou. Uvidíme, co mi na to řeknou v servisu, až se tam vydám.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 25 dub 2012, 20:11
od idam.i
i30 nepoznám.Jazdil som s i40 a tam bol s tymto motorom Eco mód aj s manuálom.Držím palce.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 25 dub 2012, 20:54
od Bofors
co třeba více jezdit a méně hledat mouchy, drobnosti...

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 25 dub 2012, 21:26
od Chasnik
sice nemám přímý vstřik paliva, ale CVVT jo. Auto jde za plynem hned a bez prodlevy, ale skutečný zátah nastává až na hranici 4000 ot. Jestli to je dáno tím proměnlivým časováním nebo jednodušše průběhem výkonové křivky, nedokážu odhadnout. A vlastně je mi to jedno, hlavně, že to má záběr ;)

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 26 dub 2012, 17:01
od mechoun
Není to nic zvláštního, kopanec máme i na "starých" 1,6CVVT. A křivku zvýšení krouťáku vidím jako funkci otáček a ne funkci dupnutí na plynový pedál. Už jsem se o tom zmiňoval tady https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 29#p330129

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 27 dub 2012, 10:12
od idam.i
No neviem DEEGR , ja by som to určite riešil.Pokial som správne pochopil opis problému,tak sa mi to nezdá na žiadne prestavenie ventilov a pod.Pátral by som po plynovom pedále,či nemá nejaký problém,ale v naprogramovaní riadiacej jednotky.Určite by som s tým navštívil servis. :hyu: Neverím ,že by cielene takto niečo vyrobili. [-X Držím palce a informuj ako si pochodil.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 28 dub 2012, 16:10
od willy50
Mirec.K píše:
Sama riadiaca jednotka sa "učí" na začiatku, čo a ako. Zrejme vie "rozpoznať" štýl jazdy. Proste snaží sa ísť úsporne, a to, že ty potrebuješ pridšie zrýchliť nevyhodnotí okamžite, proste jej to trvá. To je to "nakopnutie". Taktiež si všímam (nemám to presne odsledované, ale subjektívne to vnímam dosť silno), že ak idem dlhšiu dobu "na spotrebu" (teda ustálená rýchlosť, nižšie udržiavacie otáčky) a naraz potrebujem pridať, tak cítim toto isté dosť výrazne (aj pri podradení). Naopak, ak idem viac štýlom brzdy-plyn (nie doslovne, ale proste svižnejšie, ako treba), tak pri zošliapnutí toto necítim a auto zaberá pekne okamžite. Z toho mi proste príde, že to spôsobuje elektronika.
*
*
*
To jsem rád, že to tady někdo napsal. Mám totiž stejný pocit ze svého motoru.
Pokud se loudám a jedu "úsporně", tak je ten motor potom nějaký čas jakoby lenivý.
Pokud na to trochu šlapu, jde potom velmi ochotně za plynem, zdá se mi i tak nějak výkonnější.
No a když se po svižné jízdě zklidním a jedu zase úsporněji, tak trvá několik kilometrů, než se spotřeba (průměrná) vrátí do "úspornějších" kolejí. A ten rozdíl může dělat až k litru.
Nechtěl jsem to tady dříve psát, protože by se mi někteří vysmívali a já si tím zas tak stoprocentně jistý nejsem, protože to neřeším, ale Mirec mě nakopl.