Stránka 2 z 3

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:09
od S0T0
při LPG je vhodný olej s vysokou hodnotou TBN, alkalické rezervy...ideál přes 10...

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:11
od Hardcam
Cena ropy stoupa, cena oleju klesa (kvuli tlaku konkurence), zas takovy problem vymenit prvni olej po zajeti, druhy pri 10tkm (aby se srovnalo cislovani) a pak kazdych 10tkm to snad neni. Cena na jeden km se zvedne o deset haliru (olej 700Kc, filtr 100JKc, prace 200Kc), tyhle naklady jdou snizit i jen pouhou kvalitou oleje a ne jen stylem jizdy. Ve vysledku lze jen ziskat.

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:11
od caruser
SOTO

Používaš špeciálny olej určený pre LPG? Ja som na LPG odjazdil 100.000 km a olej som používal rovnaký ako pri benzíne, spotreba bola rovnaká, zdal sa mi trochu čistejší ako pri benzíne.

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:15
od cert
Olej pro náklaďáky je jinak aditivovaný a motor náklaďáku pracuje v úplně jiných otáčkách než v osobáku. Být Tebou bych měnil olej v polovině předepsaného intervalu sám (případně v v jiném servisu než jezdíš na garančky) nechal bych je při tom, že jezdíš 20k km interval.

Co se týká toho jestli je olej v benzinovém motoru "špinavý - tmavý", tak by měl po nějaké době být - je to známka, že se kaly a nečistoty (které nepobere filtr) drží ve vznosu a neukládají se v motoru - tak to je OK.

S0T0:
přesně tak, čím vyšší hodnota TBN, tím líp. Ono to není jen o hodnotě TBN, ale zjednodušeně to tak jde brát.

Hardcam:
přesně tak :!:

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:25
od caruser
to: cert

Nie je to vysoká investícia za tu výmenu (33 EURO komplet olej shell, hyundai filter, práca), ale nie je to už prehnaná starostlivosť o auto? Myslím, tým, že ak nebudem meniť olej po 10.000 km, ale až po 20.000 km zmení sa tým výrazne niečo, resp. existujú prípady z reálnej prevádzky, že skráteným intervalu výmeny oleja o polovicu sa predĺži napr. životnosť motora z 300.000 na 400.000?

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:30
od enjoy
Od jakživa se řídím pravidlem výměny oleje u benzínového motoru po 10 tisících.. nic by na tom nezměnil ani výrok výrobce,že najednou to můžu natáhnout na 20 tisíc.
otázka je ale,jestli to auto hodláš dojezdit,nebo za 3-4 roky prodat.

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:31
od Mexican
enjoy, to sa divim ze matrix mal s D4FA servisny interval 20 000km, ked u Accenta ma ten isty motor 15 000 / rok. Fiesta to ma podobne ako i20, teda 20 000 a tam vyrobca doporucuje A1/B1, teda nic moc olej. Davame tam co pise vyrobca a zozaciatku sme drzali tych 20 000km, teraz menime kazdych cca 6-9 000km / raz rocne, kedze auto najma skace po meste :-)

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:36
od caruser
Auto mienim dojazdiť do rozpadnutia, resp. ďalšie auto bude už elektromobil, prípadne hybrid :)

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:42
od Hardcam
caruser píše:resp. ďalšie auto bude už elektromobil, prípadne hybrid
Myslis, ze uz za rok budou bezne na trhu elektromobily a hybridy? :lol:

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:44
od caruser
Tak hybridy sú už bežne dostupné dnes, s jedným takým jazdím aj v práci, ale elektromobily do 10 rokov budú, toľko snáď i20ka vydrží :)

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:50
od Hardcam
Blaaaaaaaaaaaaaaazne :lol: :mrgreen:

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 21:51
od caruser
No ale povedz sám, je veľa dať za nový hybrid 14.200 EURO?

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 22:08
od Hardcam
No neni to moc, ale treba za Ladu nebo Dacii bych to nedal :D

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 22:13
od Skyline
Zase ty hybridy uz jen to slovo :D ....

Re: První výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2012, 22:36
od Deegr
Výměna oleje po 20K nebo i více je blbost. Pak se lidí divý, že ty motory dnes nic nevydrží, atd. Já osobně první výměnu udělám po 5000km, kvůli zajíždění. Potom budu měnit olej každých 10 000, nebo i dříve, podle toho, jak bude olej vypadat. Nikdo by neměl měnit olej později, než po 10 000 km, pak už motor nemá ty mazací schopnosti, roste jeho opotřebení, tření, tím pádem ztrácí výkon a roste spotřeba.