Typ benzínu 1.6 GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od caruser »

Ok, ak je to benzín z Rakúska tak môže byť, ale s našou 98kou asi nie :shock:
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

azibrov
**
Příspěvky: 179
Registrován: 24 srp 2010, 20:30

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od azibrov »

V Cechach tankoval jsem na OMV maxxmotion 100 a bylo to zklamani. Ale N98 od Agip rekl bych stejny jak v Rakousku. Ted s ohledem na ceny naturalu tankuji i N95. Tankovani plne za 80 eur je dost narocny na psychiku ](*,)
renault megane grandtour limited, 1,6 16V 81kW
ix35 1.6GDi prodano
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od pietro32i »

V súvislosti s touto diskusiou sa mi vybavil jeden zážitok z minulosti, keď som chcel na Shell-ke natankovať do svojej Feldy 1,6 100 oktánový benzín, lebo som vtedy kdesi čítal, že 2 - 3 vyjazdené nádrže rozpustia usadeniny v palivovej sústave a pod. Nebol som si istý, či to môžem do nej natankovať, tak som sa šiel dovnútra spýtať obsluhy. Na otázku mi odpovedal, že v pohode môžem, ale NAČO? Som zostal stáť s vypúlenými očami :shock:, či si zo mňa robí srandu alebo čo. Vysvetlil som mu, že načo - len kývol rukou, že nech robím ako myslím, on mi svoje povedal. Tak som ju nenatankoval. Potom som si to vysvetlil tak, že to možno bol nespokojný zamestnanec, ktorý sa rozhodol, že takto aspoň urobí zle zamestnávateľovi, ktorý mu nechce zvýšiť plat. Alebo možno vedel, že v nádrži stovky je aj tak 95-ťka, príp. možno maximálne 98-čka? Alebo vedel, že je to naozaj zbytočné? Nebola to prťavá čerpačka Shell, ale jedna z tých väčších. Odvtedy rozhodne nikdy netankujem "lepší" benzín na malých pumpách a aj na väčších, resp. tam, kde je väčší "provoz" mám nedôveru, či nenatankujem ten istý benzín za vyššiu cenu. Pri 98-čke, resp. vylepšenej 95-ťke od Shell (V-Power), som teda žiadny rozdiel ani v chode motora, ani v spotrebe/dojazde nikdy nezistil. Stovku sa už dlhšie chystám vyskúšať, len neviem kde ju natankovať. Do Rakúska sa kvôli tomu hnať rozhodne nebudem.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
majkll
*
Příspěvky: 27
Registrován: 28 bře 2012, 11:19

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od majkll »

díky všem za názory..ad ten údaj výrobce - to jsem našel tady: http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/n ... -data.html je tam u 1.6GDI NAT 95, auto ještě nemám doma, takže se nemůžu podívat do papírů..může to někdo zkontrolovat? myslím, že by to tam mělo být..

jinak co si myslíte o té Carrera 100? Má někdo zkušenosti, četl někdo v nějakých testech apod.?

Opět díky
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od Haer »

Jj, 1.6GDI ma uvedeny NAT 95 .
Co se "lepsich" paliv tyce, asi by sis to mel vyzkouset sam. Ja se chystam uz mnoho let, ale nejak jsem se k tomu nedostal. V Accovi jsem chtel zkusit i tu 91, na kterou byl staveny, a taky k tomu nedoslo.
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od rudolf.tomka »

Odolnosť proti detonačnému spaľovaniu

Túto vlastnosť benzínu popisuje oktánové číslo. Čím je hodnota čísla vyššia, tým je možné benzín použiť pre motory s vyšším kompresným pomerom (vyšší výkon, vyššia účinnosť). Oktánové číslo závisí od zložiek paliva. Najmenšiu odolnosť proti detonáciám majú alkány, najväčšiu aromatické uhľovodíky.
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
tomason
*
Příspěvky: 61
Registrován: 04 pro 2011, 23:18

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od tomason »

Jen pro informaci všechny 100 octanové benzíny jsou dovoz z Rakouska a Německa v našich dvou rafinériích se nevyrábí.
Já jezdím dieslem,ale mám auto hodně citlivé na kvalitní naftu cetanové číslo.Z 90% jezdím na Vervu,ale kuli ceně jsem si začal aditivovat naftu sám.Zvažte i tuto možnost a mě to funguje na výbornou,ale základem je nafta která nelízá spodní hranici výrobní normy z hovna zlatý neuděláš.Dobře se mi osvědčily partnerské stanice Unipetrolu RPA a Benzina.
Po nejasných zkušenostech s Vifem jsem nyní načal druho lahvičku od Wynns supremium diesel to samé se dělá pro benzín,pokud by někdo vyzkoušel dejte info,jak to funguje u dieslu překvapivě dobře až moc dobře některá nafta po aditivaci jezdí jako Verva zatím spokojenost.
http://www.weboil.cz/catalogsearch/resu ... um&x=0&y=0
http://www.wynns.cz/wynns/index.asp
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od Hardcam »

A 98 oktanu se taky dovazi?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od Hardcam »

Aha, mel jsem za to, ze je dovazeny a s ETBE.
Kazdopadne jsem ted trochu brouzdal a hle, Vervu 100 vyrabi OMV a tim padem mam jasno :)
dokument na strankach benziny:
http://www.benzinaplus.cz/userfiles/ima ... _verva.jpg
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Příspěvek od severtom »

rudolf.tomka píše:Odolnosť proti detonačnému spaľovaniu

Túto vlastnosť benzínu popisuje oktánové číslo. Čím je hodnota čísla vyššia, tým je možné benzín použiť pre motory s vyšším kompresným pomerom (vyšší výkon, vyššia účinnosť). Oktánové číslo závisí od zložiek paliva. Najmenšiu odolnosť proti detonáciám majú alkány, najväčšiu aromatické uhľovodíky.

Máš to napsaný zcela správně, ale závěr chybný.
Ano, motor provozovaný na palivo s vyšším OČ může mít vyšší kompresi a pak má vyšší účinnost a tím pádem i výkon, jenže natankováním N98 kompresi nezvýšíte, takže vyšší výkon nezískáte. Jedině že by jste předtím jezdili na šmejdský N96. který by měl ve skutečnosti třeba jen 92 oktanů a čidlo klepání na motoru by vám výkon snižovalo. Pak byste se s N98 mohli dohrabat na původně deklarovaný výkon, na který ale pořád stačí obyčejné palivo s 95 oktany.
Benál s vyšším OČ hoří pomaleji, takže může víc namáhat výfukové ventily.
Hlavně ale: /fáma okolo "čištění motoru prémiovým palivem"/ - nejlevnějším zvyšovačem oktanového čísla je líh, má OČ 109. Ten také rozpouští usazeniny. Takže pokud kupovat chcete dražší benál s vyšším obsahem lihu, jen ho kupujte. A věřte nepodloženým pověrám, že v něm prý není líh. Je v něm, kdyby to tak nebylo, prodejci by to dávno vytrubovali přímo na pumpách těmi největšími písmeny. Jenže to nemohou, protože obchodní inspekce pravidelně ověřuje destilační křivky a tam se každé % lihu jasně projeví.
Naopak čerpačky, které vytočí hodně E85, tím splní svou zákonnou povinnost vytočit dané % biosraček, a pak mohou paradoxně prodávat N95 bez lihu, pokud chtějí (že nechtějí, je jiná věc).
Líh má menší výhřevnost než benál, takže spotřebu zvyšuje, navíc ma jiný stechiometrický poměr se vzduchem, takže bez ošálení lambdy ŘJ vstřikování obohatí směs. To zase zvyšuje spotřebu.
Pokud někomu jede auto s "lepším" palivem líp, tak je to následek sugesce. Všechny dostupné testy N95 vs. N98, u nás i v Německu, ukázaly, že výkon motoru se změni o +0,5 až -2%, to je holý fakt.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
matogrofo
*
Příspěvky: 27
Registrován: 02 úno 2013, 21:38

Benzín 95 vs 98

Příspěvek od matogrofo »

Čaute. Nemá niekto alebo neviete či je rozdiel v neutral 95,98 alebo 100 ktorý sa dá natankovať na OMV
alebo aj tie prémiové palivá Shell? Oplatí sa natankovať drahší benín alebo nie? Má to vplyv na výkona teda
aj na spotrebu?
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Benzín 95 vs 98

Příspěvek od Hardcam »

to se ptas vazne?

Jediny, co ma dle me smysl brat, je stovka, ve ktery neni povinna bioslozka. Vyrobce Vervy 100 (Benzina) je OMV, cili Carrera a verva by melo byt to same.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín 95 vs 98

Příspěvek od Nexus »

Jaký je rozdíl? To by mělo být, řekl bych, naprosto jasné, ono magické číslo udává počet oktanů. Oktany vpodstatě zpomalují hoření, tzn důkladnější prohoření směsi - vyšší efektivita spalování, aneb větší účinnost, což přinese v reálu nižší spotřebu. Nečekej markantní rozdíl, ale co jsem to zkoušel na našem novém P301 1.6i tak s N98 jsem měl dálnice + Brno rovných 6l dle PP (klasika klima a 3lidi v autě), s N95 a stejnýma podmínkama to bylo circa 6,6l. Takže finanční úspora konkrétně pro naše auto se vpodstatě nekoná, vyjde to šul nul... ale v tom případě nevidím důvod proč tankovat méně kvalitní N95 s biosložkou (s*ačkou). Pokud máš starší auto, rozdíl poznat nemusíš :!:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
matogrofo
*
Příspěvky: 27
Registrován: 02 úno 2013, 21:38

Re: Benzín 95 vs 98

Příspěvek od matogrofo »

Ja mam novu i30 1,6 benzin preto sa pytam ci by sa my to oplatilo a ci by to pomahalo aj motoru
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“