Stránka 2 z 6

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 21:51
od caruser
Ok, ak je to benzín z Rakúska tak môže byť, ale s našou 98kou asi nie :shock:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 22 kvě 2012, 22:13
od azibrov
V Cechach tankoval jsem na OMV maxxmotion 100 a bylo to zklamani. Ale N98 od Agip rekl bych stejny jak v Rakousku. Ted s ohledem na ceny naturalu tankuji i N95. Tankovani plne za 80 eur je dost narocny na psychiku ](*,)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 23 kvě 2012, 10:12
od pietro32i
V súvislosti s touto diskusiou sa mi vybavil jeden zážitok z minulosti, keď som chcel na Shell-ke natankovať do svojej Feldy 1,6 100 oktánový benzín, lebo som vtedy kdesi čítal, že 2 - 3 vyjazdené nádrže rozpustia usadeniny v palivovej sústave a pod. Nebol som si istý, či to môžem do nej natankovať, tak som sa šiel dovnútra spýtať obsluhy. Na otázku mi odpovedal, že v pohode môžem, ale NAČO? Som zostal stáť s vypúlenými očami :shock:, či si zo mňa robí srandu alebo čo. Vysvetlil som mu, že načo - len kývol rukou, že nech robím ako myslím, on mi svoje povedal. Tak som ju nenatankoval. Potom som si to vysvetlil tak, že to možno bol nespokojný zamestnanec, ktorý sa rozhodol, že takto aspoň urobí zle zamestnávateľovi, ktorý mu nechce zvýšiť plat. Alebo možno vedel, že v nádrži stovky je aj tak 95-ťka, príp. možno maximálne 98-čka? Alebo vedel, že je to naozaj zbytočné? Nebola to prťavá čerpačka Shell, ale jedna z tých väčších. Odvtedy rozhodne nikdy netankujem "lepší" benzín na malých pumpách a aj na väčších, resp. tam, kde je väčší "provoz" mám nedôveru, či nenatankujem ten istý benzín za vyššiu cenu. Pri 98-čke, resp. vylepšenej 95-ťke od Shell (V-Power), som teda žiadny rozdiel ani v chode motora, ani v spotrebe/dojazde nikdy nezistil. Stovku sa už dlhšie chystám vyskúšať, len neviem kde ju natankovať. Do Rakúska sa kvôli tomu hnať rozhodne nebudem.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 24 kvě 2012, 20:04
od majkll
díky všem za názory..ad ten údaj výrobce - to jsem našel tady: http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/n ... -data.html je tam u 1.6GDI NAT 95, auto ještě nemám doma, takže se nemůžu podívat do papírů..může to někdo zkontrolovat? myslím, že by to tam mělo být..

jinak co si myslíte o té Carrera 100? Má někdo zkušenosti, četl někdo v nějakých testech apod.?

Opět díky

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 24 kvě 2012, 22:01
od Haer
Jj, 1.6GDI ma uvedeny NAT 95 .
Co se "lepsich" paliv tyce, asi by sis to mel vyzkouset sam. Ja se chystam uz mnoho let, ale nejak jsem se k tomu nedostal. V Accovi jsem chtel zkusit i tu 91, na kterou byl staveny, a taky k tomu nedoslo.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 24 kvě 2012, 22:17
od rudolf.tomka
Odolnosť proti detonačnému spaľovaniu

Túto vlastnosť benzínu popisuje oktánové číslo. Čím je hodnota čísla vyššia, tým je možné benzín použiť pre motory s vyšším kompresným pomerom (vyšší výkon, vyššia účinnosť). Oktánové číslo závisí od zložiek paliva. Najmenšiu odolnosť proti detonáciám majú alkány, najväčšiu aromatické uhľovodíky.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 12 črc 2012, 23:19
od tomason
Jen pro informaci všechny 100 octanové benzíny jsou dovoz z Rakouska a Německa v našich dvou rafinériích se nevyrábí.
Já jezdím dieslem,ale mám auto hodně citlivé na kvalitní naftu cetanové číslo.Z 90% jezdím na Vervu,ale kuli ceně jsem si začal aditivovat naftu sám.Zvažte i tuto možnost a mě to funguje na výbornou,ale základem je nafta která nelízá spodní hranici výrobní normy z hovna zlatý neuděláš.Dobře se mi osvědčily partnerské stanice Unipetrolu RPA a Benzina.
Po nejasných zkušenostech s Vifem jsem nyní načal druho lahvičku od Wynns supremium diesel to samé se dělá pro benzín,pokud by někdo vyzkoušel dejte info,jak to funguje u dieslu překvapivě dobře až moc dobře některá nafta po aditivaci jezdí jako Verva zatím spokojenost.
http://www.weboil.cz/catalogsearch/resu ... um&x=0&y=0
http://www.wynns.cz/wynns/index.asp

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 12 črc 2012, 23:22
od Hardcam
A 98 oktanu se taky dovazi?

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 12 črc 2012, 23:28
od tomason

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 12 črc 2012, 23:40
od Hardcam
Aha, mel jsem za to, ze je dovazeny a s ETBE.
Kazdopadne jsem ted trochu brouzdal a hle, Vervu 100 vyrabi OMV a tim padem mam jasno :)
dokument na strankach benziny:
http://www.benzinaplus.cz/userfiles/ima ... _verva.jpg

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 13 črc 2012, 07:22
od severtom
rudolf.tomka píše:Odolnosť proti detonačnému spaľovaniu

Túto vlastnosť benzínu popisuje oktánové číslo. Čím je hodnota čísla vyššia, tým je možné benzín použiť pre motory s vyšším kompresným pomerom (vyšší výkon, vyššia účinnosť). Oktánové číslo závisí od zložiek paliva. Najmenšiu odolnosť proti detonáciám majú alkány, najväčšiu aromatické uhľovodíky.

Máš to napsaný zcela správně, ale závěr chybný.
Ano, motor provozovaný na palivo s vyšším OČ může mít vyšší kompresi a pak má vyšší účinnost a tím pádem i výkon, jenže natankováním N98 kompresi nezvýšíte, takže vyšší výkon nezískáte. Jedině že by jste předtím jezdili na šmejdský N96. který by měl ve skutečnosti třeba jen 92 oktanů a čidlo klepání na motoru by vám výkon snižovalo. Pak byste se s N98 mohli dohrabat na původně deklarovaný výkon, na který ale pořád stačí obyčejné palivo s 95 oktany.
Benál s vyšším OČ hoří pomaleji, takže může víc namáhat výfukové ventily.
Hlavně ale: /fáma okolo "čištění motoru prémiovým palivem"/ - nejlevnějším zvyšovačem oktanového čísla je líh, má OČ 109. Ten také rozpouští usazeniny. Takže pokud kupovat chcete dražší benál s vyšším obsahem lihu, jen ho kupujte. A věřte nepodloženým pověrám, že v něm prý není líh. Je v něm, kdyby to tak nebylo, prodejci by to dávno vytrubovali přímo na pumpách těmi největšími písmeny. Jenže to nemohou, protože obchodní inspekce pravidelně ověřuje destilační křivky a tam se každé % lihu jasně projeví.
Naopak čerpačky, které vytočí hodně E85, tím splní svou zákonnou povinnost vytočit dané % biosraček, a pak mohou paradoxně prodávat N95 bez lihu, pokud chtějí (že nechtějí, je jiná věc).
Líh má menší výhřevnost než benál, takže spotřebu zvyšuje, navíc ma jiný stechiometrický poměr se vzduchem, takže bez ošálení lambdy ŘJ vstřikování obohatí směs. To zase zvyšuje spotřebu.
Pokud někomu jede auto s "lepším" palivem líp, tak je to následek sugesce. Všechny dostupné testy N95 vs. N98, u nás i v Německu, ukázaly, že výkon motoru se změni o +0,5 až -2%, to je holý fakt.

Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 20:12
od matogrofo
Čaute. Nemá niekto alebo neviete či je rozdiel v neutral 95,98 alebo 100 ktorý sa dá natankovať na OMV
alebo aj tie prémiové palivá Shell? Oplatí sa natankovať drahší benín alebo nie? Má to vplyv na výkona teda
aj na spotrebu?

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 20:23
od Hardcam
to se ptas vazne?

Jediny, co ma dle me smysl brat, je stovka, ve ktery neni povinna bioslozka. Vyrobce Vervy 100 (Benzina) je OMV, cili Carrera a verva by melo byt to same.

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 20:30
od Nexus
Jaký je rozdíl? To by mělo být, řekl bych, naprosto jasné, ono magické číslo udává počet oktanů. Oktany vpodstatě zpomalují hoření, tzn důkladnější prohoření směsi - vyšší efektivita spalování, aneb větší účinnost, což přinese v reálu nižší spotřebu. Nečekej markantní rozdíl, ale co jsem to zkoušel na našem novém P301 1.6i tak s N98 jsem měl dálnice + Brno rovných 6l dle PP (klasika klima a 3lidi v autě), s N95 a stejnýma podmínkama to bylo circa 6,6l. Takže finanční úspora konkrétně pro naše auto se vpodstatě nekoná, vyjde to šul nul... ale v tom případě nevidím důvod proč tankovat méně kvalitní N95 s biosložkou (s*ačkou). Pokud máš starší auto, rozdíl poznat nemusíš :!:

Re: Benzín 95 vs 98

Napsal: 30 bře 2013, 20:38
od matogrofo
Ja mam novu i30 1,6 benzin preto sa pytam ci by sa my to oplatilo a ci by to pomahalo aj motoru