Stránka 2 z 4

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 08 čer 2012, 12:45
od Mexican
IMHO je vacsi motor lepsi na dialnicne presuny. Ak clovek skace po meste + okresky ten mensi motor bude pohodovo stacit

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 08 čer 2012, 12:52
od Hardcam
hlobilp píše:spotreba u 2,0 je o neco vyssi
ve skutecnosti ne, pokud budeme porovnavat porovnatelne...kdyz jedu Ceedem, obvykle po nem nic nechci a tak je spotreba vice nez prizniva (nevim kolik desetin, ale muzeme se bavit priblizne o 6ti litrech + fakt, ze Ceed ma delsi prevodovku nez i30 1.4), s i30 2.0 jezdim jinak a tak mam logicky spotrebu o cca litr vyssi. Pokud bych ale s obema auty jezdil stejnym stylem, ve spotrebe nebude zadny rozdil a na dalku si troufam tvrdit, ze ve prospech silnejsiho motoru.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 08 čer 2012, 20:41
od Chasnik
Hardcam: to jsem si myslel taky, když jsem si auto kupoval, ale je prostě fakt, že "čtrnáctkáři" mají oproti "šestnáckářům" v průměru o kousek nižší spotřebu. Ten objem prostě něco spapá a pokud tomu slabšímu motoru nešlapeš imrvere na krk, tak bude úspornější.

hlobilp: potřeba výkonu je individuální. Někdo chce po autě maximum, někdo hledá rozumný poměr cena/výkon. Jak už jsem psal výše, dřív jsem jezdil v této třídě s autem, které mělo 85 kW a jelo to, zrychlovalo to a předjíždělo to :) V době, kdy se jezdilo po dálnici běžně 160-170, maximální blokovka byla 2000, řidičáky se neodebíraly, body se neudělovaly. Dneska se všeobecně jezdí umírněněji a přitom se furt budeme honit za koněma, které nám pak chrápou pod kapotou. Teda tobě ne, ale uznej, že se svým způsobem jízdy nejsi běžný řidič ;)

A hodně taky záleží na tom, jaké má (měl) majitel předchozí auto? Ono ten výkon pocitově jinak vnímají řidiči, kteří přesedají z BMW 7 a jinak ti, kteří předtím drandili na fábii. Na vyšší výkon a komfort se zvyká líp než na pokles...

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 čer 2012, 10:16
od doni
Doni
Som vďačný za info niekoho,kto má reálne skúsenosti.
Ako ti vychádza spotreba ? Stačí aj podla palubáka.Kolko máš najazdených kilometrov ? Keď máš plne obsadené auto,nie je to problém ?
Zatial mam cca 700. Na to, že motor je surovy tak je to dosť zive porovnavam s 406 2.0HDI. Oproti tomu to ide ovela lepsie. Spotrebu mam zatial okolo 10l. Obasadene som zatial nemal.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 čer 2012, 12:25
od Mexican
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-sr ... urbo-67413

myslim, ze je to pouzitelne aj v tomto konkretnom pripade

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 09 čer 2012, 12:52
od idam.i
Celé porovnanie je dosť neobjektívne a navyše turbomototy majú inú charakteristiku.Objektívne porovnania typu Spritmonitor zatial nie su k dispozícii.V testoch čo som čítal mal 2,0GDI dosť velkú spotrebu.Je pravda,že veľa ich bolo s automatom a ten dosť pridával.Najviac ma však prekvapilo ,že keď som tie auta zrovnával naživo,tak pocitovo to nebolo skoro poznať.Jazdili hlavne mesto ale aj po obchvate.Skúsil som pri nejakej 50km/hod. dať II.stupeň a plný plyn a reakcia bola dosť vlažná.V minulosti som dlhé roky jazdil s 626 s motorm 2,5 V6 a to bola iná reakcia.Chápem ,že euro 5 (či koľko) robí svoje,ale až toľko ? #-o Práve pre to sa zatial prikláňam k slabšiemu motoru.Po meste to stačí,nuž a na dialnici budem musieť byť trpezlivý.Verím,že nejaký ten deciliter paliva hlavne v meste ušetrím.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 10 čer 2012, 09:15
od doni
Takže včera bolo auto plne nalozene po dialnici... No do 120 pohoda. Ale potom pre zrýchlovanie bolo treba podradiť. Inak to viac nešlo ako išlo. Ale motor je ešte surový.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 10 čer 2012, 10:54
od iggyno
A co tak ta Mazda 6 Wagon...2,0i TE 155koni...za 22300?

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 24 črc 2012, 22:10
od idam.i
DONI ako ide život a hlavne ako ide autíčko ?
Som rozhodnutý pre 1,6.Ešte raz som si ho požičal asi na 3 hodiny.Naložil som rodinu a vyrazil na dialnicu.Pokial nemienim riskovať vodičák,tak v normálnom režime som nepostrehol žiadne výrazné nedostatky výkonu.Vybral som si farbu Blue Spirit a ešte mi k autu slúbili zimné prezutie.Pokial prejdem cez leasingovku, tak by to mohlo byť do konca mesiaca vybavené. :D

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 24 črc 2012, 22:17
od enjoy
Ono 1,6 není slabý motor,je to v podstatě ideál... ale zkus si jet na čtyřku po městě,těch 50 až 60km/h a pak dát pedál na podlahu.Stane se to,že se nestane nic :D .a pak ještě hodně dlouho po tom pořád nic...
Každého nebaví pořád o 2 stupně podřazovat a poslouchat kravál..

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 24 črc 2012, 22:34
od idam.i
No neviem,ale kravál som nepočul ani keď som mu dosť šlapol na krk. [-X V BA je taký ostrý stupák.Tak som tam išiel 70 podla predpisu.Nechal som 6. a čakal čo bude.Napodiv nemal problém plynule zrýchliť.Celkom ma to prekvapilo.Inak s tou "šalpákou" v i40 je radosť cvičiť. =D>

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 31 črc 2012, 23:51
od idam.i
H i40cw 1.JPG
H i40cw 1.JPG (92.96 KiB) Zobrazeno 2770 x
Tak takto dopadlo riešenie môjho problému. :)

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 01 srp 2012, 10:40
od doni
Tak som sa odmlčal troška. Už mam 6300km. Asi po 5500 km auto ozilo a spotreba isla krasne dolu asi o liter. V meste jazdím za 8 - 8,2 litra. V nedelu nitra - bojnice 6,5 litra. A nešiel som ani predpisovo a ani som nehladkal plynovy pedal. Takže som spokojný. Až na nejaké veci. Teda, že mi začali vŕzgať plynové spery na kufry. Pracuje sa na výmene.

- Pri objednavke auta tvrdili, že bude mať vzadu vyhrievane sedacky. Predajca do prebracieho protokolu toto zabudol uviest. Ked som ho nato upozornil tak zobral cennik (akoby ho nepoznal naspamet) a pritakal. Tak som to dopisal. Ai po 2 tyzdnoch som zistil ze vzadu vyhrievanie nie. Tak som kontaktoval predajcu aj s preberacim protokolom. Nasledne to zacali riesit s importerom (vdaka mne Hyu upravil SK cennik). Nakoniec ma kompenzovali diskami na zimu. Gumy som nechcel, lebo zo skusenosti viem, že vsetkci predajcovia davaju zo starych skladových zasob(rozumej ako DOT 2010, 2011). To som nechcel

Ale inak som spokojný. A myslím, si že 1,6 je dobrá volba (cesta na Makarsku s 5 osobami a plnym kufrom) tam 7,2. (dodrziavanie predpisov). Späť 8,8 cele HR 150-160. Takže nieje to až také slabé. Jedine po ceste spat v kopcoch pri Zadare som pocitoval nedostačujúci výkon. Ale to by asi 2.0 nebol nic moc pri takej zatazi.

Ked to porovnavam so starym p406 dieslom je to o nieco zivsie.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 01 srp 2012, 10:43
od doni
enjoy - 50-60 ist na 4 je blbost. Motor je vysoko otackovy. Ideal je tam 3. Zerie to rovnako ako pri 4. A po zosliapnuti plynu je to o niecom inom. Ja 4 radim az pri 65-70. 5 dokonca pri 90 a 6 od 100.

Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI

Napsal: 01 srp 2012, 11:09
od enjoy
No tak z toho jak popisujes svuj zpusob razeni,tak je jasne videt,ze jezdis spis ofenzivne... Ja proti tomu nic nemam,ale jezdit po rovine 50 na trojku je zbytecnost a ze to bude zrat jako ctyrka je klamna predstava...
Co se tyce vysokootackoveho motoru... Tak nad tim se clovek muze jen pousmat:-).to ze taha az od 4500 otacek,neznamena,ze je vysokootackovy. V tom pripade je dneska vysokootackovy vsechno,co spaluje benzin.