Stránka 2 z 6
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 13 říj 2012, 10:48
od severtom
Nemusíš přepínat na manuál - když v kopci pořádně šlápneš na plyn (ale ne na podlahu), tak ti převodovka snad povolí otáčky nad 3000, ne?
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 28 pro 2012, 19:16
od Deegr
Konečně jsem něco našel od odborníků, tedy lidí, kteří motory vyvíjí. Týká se motorů všeobecně, ne jen zajíždění. Úryvek o zajíždění je níže.
Celý článek je zde, doporučuji přečíst:
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv,
Spousta dotazů chodí i na téma zajíždění motoru. Dříve se doporučovalo šetřit ho nějakých pět tisíc kilometrů. Je to nutné i u moderních aut?
Je. Ale doba zajíždění je kratší, do 1 500 km. Opravdu však doporučuji dodržovat to, co je v návodu k obsluze. Tedy, do 1 500 km se vyhněte vysokým otáčkám, nejezděte na plný plyn, nejezděte s přívěsem, postupně zvyšujte zátěž. Zpočátku je totiž v motoru trošku vyšší vnitřní tření, postupně si ‚sedá‘, i v moderním motoru je ten efekt poznat.
Po zajetí se sníží i spotřeba. Ale je dobré si uvědomit, že je spousta věcí, které byste motoru neměli nikdy dělat, protože mu ubližují. Třeba ho vytáčet v zimě za studena. Olej je tuhý, mazání ložisek je ztížené, a motoru v tu chvíli dáváte neuvěřitelné rány – je to jako byste s ním najeli navíc 20 000 km. Motoru ani nesvědčí vytáčení do červeného pole - máme sice omezovače, ale když nemusím, tak ho netrápím.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 03 led 2013, 14:37
od jakub023
V navode pre i30 je pisane ze motor nevyzaduje extra zajazdovanie. Ale prvych 1.000km by mali byt otacky maximalne 3 - 4.000, nejazdit v stalich otackach a vyhnut sa prudkemu brzdeniu aby si brzdy postupne sadli. Pred i30 som mal noveho megana 1.6 benzin a jazdil som s nim tiez podla navodu prvych 3.000 km otacky 3 - 4.000 a bez problemov...
Momentalne mam na mojej i30 nieco cez 3tis km a nemam problem ju vytocit na 4 stupni aj do 110kmh to je okolo 5tis otacok. Samozrejme to to vytacanie je viac menej len pri najazde na dialnicu co nie je az tak casto kedze jazdim 80% v meste...
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 21 led 2013, 17:26
od Deegr
Pokud píšou maximálně 3000-4000, tak to neznamená, že to máš udržovat v tomto pásmu. Každej ať si to zajíždí podle svého, ale já se pak nedivím, že všichni chtěji podat hromadnou žalobu na Hyundai kvůli spotřebě...
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 21 led 2013, 21:54
od Richard555
No jako bývalý prodejce aut samo sleduju takové diskuse a rád bych jen upozornil že ne vše co se napíše v podobných příspěvcích na které odkazuje Deegr bych bral vážně...... např. toto - cituji: Pak by mohl být třeba problém s opotřebením ložisek na vačkové hřídeli a podobně.
Tedy když se zamyslím nad výše uvedeným nechápu proč by nízkými otáčkami měli být poškozené právě ložiska na vačkových hřídelích. Každému je snad ihned jasné že vačky určitě v nízkých otáčkách netrpí. To co je nadměrně namáhané v nízkých otáčkách jsou pístní čepy, ojnice a ojniční ložiska na klice a ev. i hlavní ložiska na klice......
Majitelům nových vozů jsem říkal toto: prvních 1500 km nesešlapujte naplno plyn max. do 3/4 a jezděte max. do 3/4 max. otáček, používejte všechny rychlostní stupně a nejezděte dlouho ustálenou rychlostí např. na dálnici..... Taktéž netahejte v době "zajíždění" přívěs. Pokud není vyhnutí a potřebujete jet s přívěsem, snažte se jezdit s vyššími otáčkami na nižší převodový stupeň aby zatížení motoru nebylo příliž vysoké.... po ujetí cca 1500 km už není třeba motor nějak zvlášť šetřit
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 23 led 2013, 21:45
od Chasnik
"Moderní motor vydrží hravě čtvrt milionu km, nevadí mu ani 1100 otáček"
přeloženo do češtiny:
"Pěkně podtáčejte motory, ať si brzo koupíte nové"
Takový bulíky mi věšet na nos... Když držím na rovině bez potřeby akcelerace nějakých 1450 - 1500 ot., tak to už je fakt humus, nedejbože, abych při těch točkách dupal na plyn a snažil se zrychlovat. Takhle prasit motor. Nepotřebuju furt auto honit, pro běžný provoz mi stačí nějakých 1700 - 2000 ot., ale tlačit to takhle nízko, jak radí ten chytrák od škodoffky, tak to ani omylem.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 24 led 2013, 11:33
od Deegr
U těch 1100 otáček neuvádí, na jakou rychlost a jakým stylem. Třeba tím myslel popojíždění na dvojku a to tomu opravdu nevadí
Ale souhlasím, že 1100 otáček na nejvyšší stupeň je u čtyřválců dost málo, motor klepe, duní a chce od vás utéct co nejdál.
zajet nové auto
Napsal: 02 úno 2013, 20:41
od lukas.mattooni
koupil jsem nový hyundai i30 combi 1.6 88kw rok.2012 ,zatim velká spokojenost!jen by mě zajímalo,kolik je třeba najet kilometru,aby bylo auto dobře zajeté,kupoval jsem ho nějak na rychlo a nestačil jsem se na všechno zeptat..
Můžete někdo poradit,dík?
MOD Haer : oba prispevky slouceny s existujicim tematem.
Re: zajet nové auto
Napsal: 02 úno 2013, 21:17
od Deegr
Už to tu bylo několikrát. Asi nejen kupuješ rychle auta, ale také rychle procházíš fóra.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 9&start=15
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 09 úno 2013, 15:50
od huhu46
Nazdar
áci
skrz to zajíždění
sem to tady přečetl všechno sem si udělal shrnutí a vyšlo mě
točit cca 2000 - 4000 OT hodně řadit netočit do červenej čísel
jenomže
já s mým ježděním hlavně po městě (Vankovka,Koliště,Cejl) bych jezdil na DVOJKU max na TROJKU
ono ten
radí kdy zařadit vyšší rychlost ale to bych to podtáčel
já jedu na trojku chcu to troch roztáhnout k 3500 OT a už to tam radí čtyřku nebo snad dokonce pětku
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 09 úno 2013, 16:29
od Limitz
na toho rádce se vykašli, nebo ho rovnou vypni
mě radil při 60km/h do 12% stoupání zařadit 6tku
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 11 úno 2013, 16:19
od Chasnik
huhu46: buď v klidu, mě to radí řadit šestku kolikrát i na dvojce
Je to nesmyslný numero, kdyby na to místo dali venkovní teploměr, udělali by líp...
Při zajíždění se ti skutečně může v některých momentech zdát, že točíš zbytečně moc. V běžném provozu se zajetým autem se (hlavně po městě) můžeš často pohybovat pod 2000 ot. Ale v době záběhu se doporučuje držet točky mezi 2-4 tisícema.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 11 úno 2013, 21:47
od Méďa Béďa
Limitz píše:na toho rádce se vykašli, nebo ho rovnou vypni
mě radil při 60km/h do 12% stoupání zařadit 6tku
To bude asi tím, že to stoupání prostě nepozná... Ale do další generace prý budou montovat nějaké senzory z telefonů s Androidem, tak by to mohlo být lepší
.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 11 úno 2013, 22:50
od pepe pedro
skús si spočítat kolko častí sa drie o seba-nie len motor-prevodovka atd.A to sa musí prisposobit-sadnút.Ak to budeš namáhat je to v r...i.A potom sa možeš stažova na lapárni
Podla zápisu to nevypadá ,že nie si nováčik.Takéto základné veci by si mal vediet
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 12 úno 2013, 12:05
od huhu46
tak nováček řidič nejsu,ale toto je první fungl nový auto tak to nechcu odrovnat
proto sem tady na tom fóru,abych si udělal obrázek
ten rádce řazení se dá vypnout,mě nevadí,spíš je to jen orientační
ale abych furt čuměl na palubovku a řídil se co to ukazuje to bych za tym volantem
nedělal nic jinýho (stejně tam furt čučím - jaká je to BOMBA - ta palubovka)
sem vždycky jezdil se šrotama a u tohoto VOZU motor vůbec neslyším to je prostě LUXUS
říkám mu MERCEDES
a právě proto že neslyším ten motor tak tady s Váma řeším ty otáčky