Stránka 2 z 12
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 10:58
od zulyk
michal-b3 píše:No mě osobně se třeba OIII nelíbí,díval jsem se aji na ostatní značky a prostě mě padly do oka tady ty dvě auta.Samozřejmě mít na i40 tak vůbec neváhám
ty uz vies ako bude vyzerat OIII?
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 11:05
od caruser
michal-b3
Ak uvažuješ nad LPG, čakať na OIII nemá zmysel. Motor 1,6 BSE už do OIII montovať nebudú a TSI na LPG je ďaleká pesnička.
Ako tu niekto spomínal výkonovo aj pružnosťou bude na tom motor v i30ke podstatne lepšie, taktiež aj spotreba bude nižšia.
Výhodou starého motora 1,6 BSE z koncernu VW je jeho konštrukcia (klasický 8V, žiadne variabilné čašovanie, dlhá životnosť, nízke servisné náklady) a hlavne tento motor je ideálny pre prestavbu na LPG (či už továrenskú Tartarini, prípadne individuálnu). Rovnaký motor som mal v predchádzajúcom aute, prestavaný na LPG a bez problém som s ním odjazdil 110.000 km kým so ho predal. V rámci záruky mi menili vodnú pumpu. Ale budem úprimný ten motor je skvelý na pomalé jazdy, ak jazdíš svižne, prípadne naložený v kopcoch budeš sklamaný, tu už je lepšia voľba i30 1,6 88 kW.
Ku kvalite spracovania vozidla, prípadne interiéru nemá zmysel sa nejako vyjadrovať, každý má iný názor, nemyslím si však, že by nová i30ka bola na tom lepšie ako OII, sedel som v oboch vozidlách, kvalita spracovania interiéru a detailov je lepšia pri OII, ale to je len môj názor.
Nikto to tu nespomínal, ale treba si uvedomiť, že servisné náklady na i30 sú vyššie ako na OII
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 11:20
od michal-b3
zulyk píše:michal-b3 píše:No mě osobně se třeba OIII nelíbí,díval jsem se aji na ostatní značky a prostě mě padly do oka tady ty dvě auta.Samozřejmě mít na i40 tak vůbec neváhám
ty uz vies ako bude vyzerat OIII?
No z venku jsem už nějaké fotky viděl a ten zadek se mě prostě nelíbí
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 11:24
od laxo18
ako som kukal tak pises ze chces dat 430 tis kc za 1,6 CVVT to mi pride trosku moc za ten motor len kvoli prestavbe na LPG to by som uz siel radsej do 1,6 crdi 94kw + nejaky ten paket 416000+ paket a si myslim ze aj s predajcom sa da dohodnut a urcite nieco spustia vzdy sme to riesili takto alebo kuknut nejaku predvadzacku tam su lepsie ceny a da sa pekne spustat
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 12:05
od michal-b3
laxo18 píše:ako som kukal tak pises ze chces dat 430 tis kc za 1,6 CVVT to mi pride trosku moc za ten motor len kvoli prestavbe na LPG to by som uz siel radsej do 1,6 crdi 94kw + nejaky ten paket 416000+ paket a si myslim ze aj s predajcom sa da dohodnut a urcite nieco spustia vzdy sme to riesili takto alebo kuknut nejaku predvadzacku tam su lepsie ceny a da sa pekne spustat
Abych řekl pravdu tak mě to je v celku jedno co to bude za motor,jedná se mě o spotřebu.Benzín jde a půjde pořád nahoru,hlavně to nesmí být nafťák ten by u mě hrozně trpěl.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 13:01
od Hardcam
Nejak nerozumim uz nazvu tematu - to se rozhodujes mezi ani ne vyrobenym autem a Octavii Tour a la 2004? Promin, ale to je to same jako se rozhodovat, jestli si chci nabalit dvacitku nebo padesatnici po prechodu. Zatimco obe jsou za 450 tisic vyhozenymi penezi, tak u staricky Octavie to plati trojnasob, 450 litru za 8 let starej absolutne oholenej model s motorem, ktery nekoresponduje s velikosti auta, da jen clovek, kterej si nevazi svych penez. A bavit se o spolehlivosti auta, ktery ani neexistuje je stejny jako lamentovat o konecnosti vesmiru.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 13:06
od FISHkaa
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 13:48
od severtom
Hmmmm, těžko tě někdo přesvědčí na fóru, stejně dáš spíš na známé apod.
Mám i30 "starého designu" 2010, žádná závada, kromě svolávačky /nošodrát/ a jediná návštěva v servisu při první garančce. Autu věřím, včera po 40 tkm jsem si sám vyměnil olej a filtr, týden předtím vyčistil klimu + vyměnil filtr, nic proti místnímu servisu, ale doma je doma, 2x kvalitnější práce za polovinu ceny a s jistotou, že to bylo uděláno.
Na autě ani flíček rzi s výjimkou povrchu výfuku a otlučeného místa dole vpravo pod motorem (jezdil jsem i šotolinu).
Když jsem auto vybíral, prolezl jsem všech 8 dealerů u nás, Hyundai bylo uvnitř bezkokurenčně největší auto s nejlepším rádiem, navíc se nekrade. Po záběhu 6000 km na benzín jsem nechal za 23 tkč instalovat LPG a neměl jediný problém.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 14:33
od pietro32i
Takže sa už ani ďalšie garančky nechytáš, keď si si pri 40t km menil olej sám? Pri 40t by si mal absolvovať 2. garančku. Dosť teda veríš hyundaiu.
K veci: Nepoznám novú i30, len tu z fóra a ohlasy zatiaľ nie sú nejaké kritické, čo sa asi aj dá celkom očakávať, keďže je to ešte stále novinka. Máme vo firemnej flotile viacero škodoviek, aj Octavie II 1,9 TDI. Nie je mi známe, že by niektorá z nich (nielen OII, ale aj fabie) bola v servise s niečim vážnym, okrem bežného opotrebovania dielov a servisných prehliadok. Jazdí sa s tými autami relatívne dosť nešetrne a predsa fachčia a majú nabehané desattisíce km. Keď zoberiem do úvahy svoju i30, jej vek a km a koľkokrát a s čím som bol v servise, a s čím sa ešte len chystám do servisu, tak by som bral jednoznačne OII. Keď však vezmeme do úvahy výbavu a úžitkovú hodnotu, tak okrem väčšieho kufra na plnej čiare vyhráva i30. Podobne to bude aj s novou i30, takže ak hyundai zapracoval na novej i30 na podvozku, tlmičoch a kvalite všeobecne, tak bude za rovnaké peniaze asi lepšia voľba i30.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 15:21
od michal-b3
Hardcam píše:Nejak nerozumim uz nazvu tematu - to se rozhodujes mezi ani ne vyrobenym autem a Octavii Tour a la 2004? Promin, ale to je to same jako se rozhodovat, jestli si chci nabalit dvacitku nebo padesatnici po prechodu. Zatimco obe jsou za 450 tisic vyhozenymi penezi, tak u staricky Octavie to plati trojnasob, 450 litru za 8 let starej absolutne oholenej model s motorem, ktery nekoresponduje s velikosti auta, da jen clovek, kterej si nevazi svych penez. A bavit se o spolehlivosti auta, ktery ani neexistuje je stejny jako lamentovat o konecnosti vesmiru.
Tak asi takhle,i30 cw se sice začne prodávat aš za měsíc ale je to úplně to samé auto které se prodává od začátku tohohle roku,akorát je delší a má větší kufr o který tu samozřejmě jde.A co se týče OII tak k tomu ti nemám co říct ale vážím si tvého názoru
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 15:36
od Hardcam
michal-b3 píše:k k tomu ti nemám co říct
Pak nevim na co se tu ptas. Combik muze mit sva specifika, ale ma-li byt po tvem, tak by me zajimalo, dle ceho chces usuzovat spolehlivost par mesicu stareho modelu, kdyz vetsina majitelu s tim absolvovala sotva par cest do prace. Spolehlivost se tak tak da posuzovat u predchozi generace. Tahle temata jsou akorat prostor pro flame, mel bys dat predevsim na svoje pocity, ty to auto platis abudes uzivat.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 15:43
od F269
Přestože se mi to píše těžce, tak jednoznačně Oktávka, pokud není preference pouze cena. Po více jak 3 letech zkušeností s i30 mohu s čistým svědomím prohlásit, že hnujdaj nikdy více. A teď argumenty, aby bylo zač mě trestat.
1. Podvozek u i30 je pocitově na úrovni Škody Spartaku (výroba 1961), kterou jsem řídil před mnohými lety. Příčné nerovnosti posádku zaručeně rozhází jak centrifuga na matějské pouti. Rány z podvozku mi připomínají údery ocelovou palicí do kovadliny.
2. Elektrika u i30 je kultovní záležitostí, za těch pár let jsem jen žárovek H7 vyměnil několik "kýblů", za jejichž cenu bych snad pořídil celé nové auto.
3. Vrchní nemetalická barva je parodie z cyklu Pat a Mat, stačí se kaťaty otřít o dveře a jsou tam rýhy až na bílý podklad.
4. Hluk ve vyšších rychlostech připomíná drtičku kamení ve středně velkém lomu, nelze poslouchat jinou hudbu než "Heavy Metal" na maximum.
5. Co vůz to "unikát", na každý díl se čeká jak na výrobu turbíny do jaderné elektrárny.
6. Kufr je mrňavý i u verze CW, páč "většinu" kufru zabírá náhradní guma.
abych nebyl jen negativní, tak přidám i výhody
1. Nikdo vám to auto neukradne, pokud nenecháte klíčky v zapalování a na sedačce spolujezdce kufr nacpanej penězma.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 15:47
od Amalfi
i30CW bude mit oproti Octavii vice mista na zadnich sedadlech. A pokud jste 4 tak asi bude pohodlnejsi. Zkus si jeste porovnat toto. Pokud mas pro deti detske sedacky tak prijed do autosalonu a v kazdem z tech aut si to vyzkousej, to urcite nebude problem. Je ale dobre vedet jak se do auta vsichni vlezete, jestli si deti budou schopny zapnout sami pas, nebo jim to budete muset delat porad vy, jestli budou mit v autosedackach dost mista na nohy a jaka je rezerva. Tohle by sis mel urcite proverit u obou aut, muze ti to pomoci pri rozhodovani. Ono velikost kufru je pekna vec, ale radeji si over ze to neni na ukor pohodli.
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 16:06
od severtom
f269 si snad ani nezaslouží komentovat... kýbl žárovek za které bys koupil nové auto? asi ti vychází jedna na deset ujetých kilometrů, ne?
mě rupla po 36 000 km levá a pravá na 40 200 km je stále původní. Na rozdíl od Škodovek, které pořád potkávám s H4 (10 a více let staré modely) nebo jen s jedním světlem svítícím.
Náhradní guma u i30CW je dojezdová nízká, tj. nevíš o ní, dokud místo ní POD PODLAHU KUFRU A POD MEZIPŘEPÁŽKU, NA KTERÉ JE DALŠÍCH ASPOŇ 5 CM VOLNÉHO MÍSTA nedáš nádrž LPG
Re: i30 cw 2012 nebo Octavia
Napsal: 20 čer 2012, 16:17
od Espero
S těmi H7 souhlasím, kýbl je málo, spíše věrtel. Letos mi za 2 800 ujetých km odešly už 2, jedna vlevo a včera druhá vpravo. Průměrně je měním každých 4 tis. km. Jestliže jedna stojí nějakých 160 - 180 Kč, pak to opravdu není k popukání.