Stránka 2 z 2

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 17:21
od MICHAL77
kubad píše:
BLESK007 píše:Na 10km neohřeju ani benzín, pokud to nejní 10km přes Prahu :lol:
Odzkoušeno :mrgreen:
na IX55 mám po 10km vše ohřáté, na Yarisovi cca po 4km, pokud venku není -20st.C koncernové TDi potřebuje víc než 10km ale stejně najezdilo bez problémů 190tkm při denním dojíždění kratším nž 4km.
samo k tomu kopec delších tras, ale ne každý den ](*,)
a řeči o vhodnosti jsou fakt akorát na pobavení JE ROK 2012
Je jedno jakej je rok, základ motoru je pořád stejnej, jen se krapet změnilo plnění motoru a jsou malinko lepší materiály, ale na druhou stranu zase starší předimenzované motory vydržely víc.... :-k

Každopádně do města to mám 8-9km a i v tomto počasí mi na benzíňáku ráno otevře termostat až to chcípám.... Co teprave olej????

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 18:09
od kubad
a čemu to vadí? ok tak životnost se sníží z 400 na 350t.km?
jinak mě u benzinového Yarise zhasne kontrolka studeného motoru po cca 2km - při teplotách kolem nuly, a pak si podle výrobce můžu jet jak chci

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 22:29
od Standa Fe
Ahoj. Přispěju taky svou troškou do mlýna.
Souhlasím s tím, že píst propálí jen vadný vstřikovač, ale měla by to odhalit pravidelná diagnostika (dodávané množství paliva, tlaky ...), ale pokud už začne kapat, jde to do průšvihu rychle a ne každý pozná včas změny v chování auta. Dnešním moderním přímovstřikovým dieselům už tak nevadí časté starty a provoz zastudena - to bude problém spíš pro DPF filtry, ne vstřikovače. Staré komůrkové motory - tam si častým ohříváním a chládnutím vesele praskaly hlavy a těsnění. Na mé Santě mi teploměr ukazuje provozní teplotu motoru i v zimě opravdu po "pár" km, motor se ohřívá mnohem mnohem dřív než staré TDi, ale auto považuju za celkově ohřáté teprve cca po 20 km jízdy. Až potom si troufnu na to pořádně šlápnout. Šetřím si ho, musí mi ještě dlouho vydržet - turbo, převodovka, diferáky, vše chce svoje, i provozní teplotu.
Standa Fe

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 25 čer 2012, 13:41
od radekcz5
Zdravím . Já samozřejmě vím , že propálený píst vznikl poruchou vstřikovače ! Jen mě udivuje , že se tak stalo ve 112 tis. Auto čipované nebylo a tankovalo pouze naftu u OMV ( máme jejich tankovací kartu ) , mělo pravidelný servis a tak bych u tak malé zátěže , kterou mělo očekával , že najede bez problémů alespoň 200. Myslím si , že model IX 35 v benzínu bude pro tento typ používání vhodnější .

Radek

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 07 črc 2012, 08:56
od FORD
Radekcz5
At je to jakkoliv,pokud to mělo pravidelný servis tak by na to dobrý mechanik přišel,muselo tomu něco předcházet.
Myslím tím nestandartní projev motoru...
Při tvém používání je diesel méně vhodný a tím i šance na problém mnohem vyšší.
Volba benzínové verze i za cenu vyšší spotřeby oproti Dieslu bude určitě rozumnější...
Ale pozor i dnešní benzínové přímovstřikové motory moc nemají rády krátké popojíždky...

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 09 zář 2012, 13:03
od hloubas
na 20 tis. ročně je podle mne už nafta výhodná, k těm 10km do práce si myslím, že je na naftu úplně v klidu,
špatné by byly 3-5 nebo něco tak. Nejsem mechanik, mám prakticky stejně jeté SF(i staré) a příčina jiná,
než vadný vstřikovač by mne zajímala. Překvapte někdo s nápadem, že vadný vstřik je vinou krátké cesty
a věčně vlažného/studeného motoru :shock: