Stránka 2 z 43

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:23
od caruser
tomason píše:To znamená,že plní obě normy a není jediný,tyhle polívky používám ve svém Fordu Focus 5W-30 dělá to Castrol nyní.
http://www.olejesgaranci.cz/motorove-oleje-pro-ford
Total Quartz Ineo používá Peugeot.
Ani jeden z olejov v odkaze nespĺňa obe normy naraz, buď spĺňa jednu alebo druhú. Obe naraz jednoducho nemôže, jedna odporuje druhej :wink:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:32
od Deegr
Hyundai doporučuje Shell helix, ale to je jen zaplacená reklama. Jediný olej Shell, který splňuje A5 Helix Ultra AF, ale zase u něj nemohu najít API normu. Už jem z toho na prášky. U Hyundai evidentně neví, co tam lít :-(

Jaký olej by jste tedy zakoupili vy, když ani ten Mobil 1 ESP Formula asi není vhodný.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:35
od tomason
jak jí může odporovat když A5/B5 se zavedla kuli filtrům pevných částič,takže jsou to low saps oleje lehkoběžné jako A1/B1.
Já ve Fordu můžu dát i A5 když HDI motory jsou stejné konstrukce a používají A1/B1 I A5/B5 chápeš.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:45
od tomason
Deegr píše:Nemyslím Mobil 3000 Formula, ale Mobil 1 ESP Formula. Zde hodím odkaz na ty specifikace. Jsou tam dvoje ACEA, tak nevím, co to znamená.
http://www.lubstar.cz/files/cs/mobil-1- ... -5w-30.pdf

A ještě jedna věc. 5W-30, nebo 5W-40? V CZ by mělo stačit 5W-30,ne?
Já myslím žes vybral dobře,ten olej má všechno co má mít a na rozdíl od ostatních lehkoběžných má lepší mazací film při 100 °c 12,1 běžně mají ty oleje pod 10 ve velkém teplu a dlouhé jízdě může dojít k přerušení mazacího filmu.Tenhle je prostě kvalitní.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:45
od Deegr
Takže buď: TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS - G310
Ten prý lije Hyundai jako první náplň, aspoň to píše prodejce zde:
http://eshop.novakoil.cz/produkt/total- ... -5w-30-5l/

A nebo ten Mobil 1 ESP Formula

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:50
od caruser
Deegr

:hyu: vie presne čo tam liať, len zrejme dávajú možnosť výberu. Ak nechcete použiť Shell, tak jediná možnosť od Mobil 1 vo viskozite je Mobil Super 3000 Formula FE. Nenašiel som iný ľahkobežný olej od tohto výrobcu v ponuke v tejto viskozite.
Prípadne existujú aj iné značky napr. oleje Total, prípadne Havoline. Na značke asi veľmi nezáleží, dôležité je dodržať viskozitu, ale hlavne výkonnostnú triedu. Ja osobne by som zostal pri Shell, predpokladám, že je tam z prvovýroby, samozrejme je mi jasné, že je to hlavne o marketingu. Konečné rozhodnutie je na vás. A neskúsili ste sa zo zvedavosti spýtať, aký olej používa AS Hyundai?

tomason

Výkonnostná trieda A1/B1, resp. A5/B5 nemá nič spoločné s použitím vo vozidlách s DPF. Pre tieto vozidlá sú určené oleje C2 v prípade ľahkobežných olejov, resp. C3 ak olej spĺňa treidu A3/B3.
Reagoval som na váš príspevok, kde ste písali, že jeden olej môže zároveň spĺňať obe normy, čo v reále nie je možné :wink:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 21:58
od Deegr
caruser: Vy se asi v olejích vyznáte dobře. Proč viskozitě neodpovídá Ten Mobil 1 ESP Formula? Vždyť se dělá 5W-30. Ten Mobil Super 3000 Formula FE je zase jen A1 a v manuálu píšou A5 a vyšší. Mám v tom guláš :?

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 22:13
od tomason
Ještě jednou A5/B5 vychází tedy z A3/B3 je ,ale lehkoběžný oleje této třídy jsou bezpopelné a s nízkým obsahem fosforu a síry.
Nevíte všechno,protože já si tento olej leji do svého vozu a protože nemá filtr částic mohu používat obě normy ten olej je splňuje jde o olej Ford formula F používají ho i vozidla s DPF tedy 1,6 TDCI i 2,0 TDCI.

cituji:
Castrol Magnatec Professional A5 5W-30

Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 je syntetický motorový olej vhodný pro použití v benzinových a dieselových motorech Ford, kde je požadován olej specifikace Ford WSS-M2C913-C nebo dřívějších specifikací. Je také vhodný pro použití v automobilových benzinových a dieselových motorech, kde výrobce předepisuje olej viskozitní třídy SAE 5W-30 a specifikace ACEA A5/B5, A1/B1, API SM/CF nebo ILSAC GF-4.
Splňuje specifikace:
SAE 5W-30
ACEA A1/B1, A5/B5
API SM/CF
ILSAC GF-4
Ford WSS-M2C913-C.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 22:19
od caruser
Viskozita je v poriadku, tam je parameter 5W-30 splnený, nesedí však výkonnostná trieda, vo vašom prípade A5. Píšu tam síce, že olej Mobil 1 ESP Formula spĺňa triedu A3/B3/B4 a zároveň A5/B5, ale to jednoducho nejde ak olej má mať dynamickú viskozitu HTHS do 2,9 mPa.s pri olejoch A5/B5, tak zároveň nemôže mať HTHS väčšiu ako 3,5 mPa.s. Pekne je to popísané v nasledujúcom článku:

http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... oleje.html

Nepodarilo sa mi nájsť technické listy k oleju Mobil Super 3000 Formula FE, takže vám neviem s presnosťou povedať, či spĺňa výkonnostnú triedu A5/B5. Rozdiel medzi A1/B1 a A5/B5 je hlavne v tom, že oleje A5/B5 možno použiť pre predĺžený servisný interval, kdežto A1/B1 nie. Teraz to vyzerá akoby Mobil nevyrábal žiaden olej A5/B5 vo viskozitnej triede A1 :) Skôr ma napadá možnosť, že spomínaný Mobil 1 ESP Formula sa vyrába v dvoch výkonnostných triedach, buď spĺňa A3/B3/B4 alebo A5/B5. Na internete sa mi nepodarilo dopátrať k tejto informácii, najlepšie je to popísané na obale oleja

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 22:28
od caruser
tomason

Nikde som nepísal, že viem všetko. Ak ste to pochopili takto, tak niekde vznikol problém :D
Samozrejme, že A5/B5 vychádza z A3/B3 rozdiel je dynamická viskozite, ktorá je pri ľahkobežných olejoch nižšia. Ale tvrdenie, že Castrol Magnatec Professional A5 5W-30, po novom EDGE Professional A5 možno používať v motoroch s časticovým filtrom je mylné, nakoľko tento olej nespĺňa triedu C2 určenú pre vozidlá s DPF filtrom.

A5/B5 max. 1,6 Sulfátový popel % hm.

C2 max. 0,8

http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... =mot_vykon

To, že olej spĺňa A5/B5 neznamená, že je automoticky vhodný pre vozidlá s DPF. Pri používaní oleja, ktorý nespĺňa triedu C2, resp. C3 vo vozidlách s DPF môže dôjsť k rýchlejšiemu zaneseniu filtra :wink:

Deegr

Olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS spĺňa všetky podmienky a je vhodný pre Váš motor. Skúsim nájsť produktové listy k oleju Mobil 1 Formula, pretože som si na 100 % istý, že Mobil 1 vo viskozite 5W-30 vyrába olej A5/B5, keďže ho denne nalievam, len neviem pod akým obchodným názvom :)

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 22:41
od tomason

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 22:44
od Deegr
Ten mobil, který plní ACEA A5 je asi jen tento:
MOBIL SUPER 3000 X1 FORMULA FE 5W-30

U Shellu jsem našel jen tento:
Shell Helix Ultra AF 5W-30

Nebo pak ten, co lije sám Hyundai:
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS

Tohle jsou asi nejlepší oleje, které mohu použít. Ale který bude ten nej, který tam budu lít pár následujících let... nebo je snad ještě nějaký jiný,lepší? :-k

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 23:39
od tomason
caruser píše:tomason

Nikde som nepísal, že viem všetko. Ak ste to pochopili takto, tak niekde vznikol problém :D
Samozrejme, že A5/B5 vychádza z A3/B3 rozdiel je dynamická viskozite, ktorá je pri ľahkobežných olejoch nižšia. Ale tvrdenie, že Castrol Magnatec Professional A5 5W-30, po novom EDGE Professional A5 možno používať v motoroch s časticovým filtrom je mylné, nakoľko tento olej nespĺňa triedu C2 určenú pre vozidlá s DPF filtrom.

A5/B5 max. 1,6 Sulfátový popel % hm.

C2 max. 0,8

http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... =mot_vykon

To, že olej spĺňa A5/B5 neznamená, že je automoticky vhodný pre vozidlá s DPF. Pri používaní oleja, ktorý nespĺňa triedu C2, resp. C3 vo vozidlách s DPF môže dôjsť k rýchlejšiemu zaneseniu filtra :wink:

Deegr

Olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS spĺňa všetky podmienky a je vhodný pre Váš motor. Skúsim nájsť produktové listy k oleju Mobil 1 Formula, pretože som si na 100 % istý, že Mobil 1 vo viskozite 5W-30 vyrába olej A5/B5, keďže ho denne nalievam, len neviem pod akým obchodným názvom :)
Jenže ten olej plní Ford WSS-M2C913-C.
takový olej se používá i pro vozy s DPF tato norma vznikla roku 2009 a s ní byl vyvinut olej Formula F který mám v autě,tak snad vím o čem mluvím #-o

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 23:42
od Chasnik
Než tady spekulovat o nejlepším oleji, tak je lepší zkrátit interval na 10000 km a lít tam častěji nový olej. Náklady jsou minimální: 10 tkm mě stojí okolo 30000 Kč, olej i s filtrem mě přijde na cca 700 - 900 Kč, takže to neřeším. Navíc, jak jsem si teď potvrdil, vrátí se mi to na spotřebě...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 03 črc 2012, 23:50
od tomason
Ale pozor oleje A1/B1 A A5/B5 mohou používat jen auta,které to mají předepsané což stará I3O nebude tam je A3/B3 tam hrozí poškození motoru.