Stránka 2 z 2
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 08 črc 2012, 19:04
od mnkk
Nooo, obmedzovač je dobrý na prípady, keď lubovolne meníš rýchlosť a nechceš prekročiť určitú hranicu. Napr. nastavím 135km/h, ale premávka sa mení a raz idem 100, inokedy 120, potom 130. 135 neprekročím a pokutu nedostanem (na dialnici), nemením žiadne nastavenie, nič dookola nezapínam, nevypínam (ako tempomat). Takto som to vypozoroval, že by to mohlo fungovať. Použil som ho asi 3x na dlhšej trase, inde ho nepoužívam. Skúsil som aj kick down- funguje.
Tempomat používam bežne. Aj v obci na 50- tke, kde viem, že merajú poliši. Dá sa na to použiť aj obmedzovač.
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 08 črc 2012, 19:30
od Axel.Foley
Potvrzuji, je to opravdu tak, při nastavení omezovače člověk po dosažení navolené rychlosti šlape do prázdna, auto ho výš nepustí (směrem dolů není problém). Jestliže potřebuje vyšší rychlost, muzí použít "kick-down" přes zarážku. Auto se i stejně pocitově chová jako při kick-downu u automatu - po přešlápnutí zarážky trhne, jakoby podřadilo o dva stupně a začne zrychlovat
Za neustálého pípání a blikání displeje nastavené hodnoty, což má být varování, že člověk překročil předvolenou rychlost
Jakmile se vrátí pod předvolenou rychlost, blikání a pípání přestane.
Osobně používám hlavně při ježdění po Zlíně, kde se tempomat využít nedá (nebaví mně zapínat ho po každém přibrždění či za každým semaforem, na kterém jsem zastavil). A také při občasných návštěvách Slovenska, kde policajti hrají s řidiči partizánskou vojnu. Pěkně drahou vojnu
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 08 črc 2012, 19:39
od laufas
cucim jak puk :-O a jak se to aktivuje?
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 08 črc 2012, 19:42
od Axel.Foley
Aktivace kolébkovým tlačítkem na volantu na pravé straně - dolů tempomat, nahoru omezovač rychlosti.
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 08 črc 2012, 19:56
od laufas
jeesus tak to joo.. ja myslel, ze to maji i ti bez tempomatu
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 15 črc 2012, 00:19
od N2DRFT
A já si říkal, že to má doraz jako tlačítko nějaký.
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 15 črc 2012, 07:40
od Chrochnik
Když jsem měl půjčený facelift jako náhradní vozidlo, tak jsem si toho dvojího dorazu plynu všimnul. Při vracení auta jsem se servisního technika ptal k čemu to je a on o tom evidentně nic nevěděl
. Nevěděl jsem jestli je to funkce, nebo závada, tak konečně jste mi to vysvětlili.
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 17 črc 2012, 19:30
od cypisek
Tak to se teda omlouvám (psal jsem že to podle mně význam nemá) , ja pořad žiju a jezdím v autech kde si hodně věci určuji sám - já jako řidič, co to auto má dělat, a ne plné elektroniky
.. jinak když už to tak hezky propracovali, měli to vymyslet aby to vážně fungovalo, jen při tom omezovači, - jak ho vypneš, pedal krasně až na podlahu za jedním tahem ... se zkušební i30 new jsem jezdil i ix35, a všechny to měli na 2x .. a to tempomat na 99,9% zaply nebyl ... no si zvyknete hosí
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 17 črc 2012, 20:18
od mnkk
Pri normálnej jazde (bez omedzovača) som nepostrehol zvýšenie výkonu pri kickdown-e na i30. Ide to rovnako, takže netreba prešlapávať na podlahu. Druhá poloha je iba pre ten obmedzovač. Inak akoby tam nebola. Mne to nevadí, ani neviem, že to tam mám. Max. 3x v živote som držal pedal na podlahe. Vtedy som bol ešte "mladý". Teraz ma to ani nenapadne. Zdá sa mi, že na 3/4, alebo naplno to ide rovnako.
Myslím to takto: idem do kopca 60km/h plyn mám na 1/2, či šlapnem na 3/4, alebo naplno, zrýchluje rovnako. Takto to vnímam.
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 17 črc 2012, 20:26
od cypisek
tak na ix35 je taky ten "dvojplyn", jezdili jsme v nafte .. a tam je šileně velky rozdil rozjiždět se jen na doraz nebo naplno - jak člověk chce tomu šlapnout .. (rozdíl jako jet ve stare 1,6D bez turba po 500 000 km vs. novým autem s 184 koňmi pod kapotou - jak jsme to měli my
Re: Dva dorazy plynu
Napsal: 17 črc 2012, 20:34
od mnkk
Ja som na 1,4i s úsmevným pružným zrýchlením žiadnu zmenu nepostrehol.