Stránka 2 z 9
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 24 črc 2012, 17:44
od enjoy
To co si popsal,ze po rozjezdu nefungovaly... Zvlastni,meli jsme kdysi fiata a tam se nam stalo totez.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 24 črc 2012, 18:05
od Deegr
Já neříkám po rozjezdu, ale když jsem brzdil z 200km/h na 50km/h, tak auto zpomalilo bezvadně, ale když jsem při jízdě chtěl brzdit, tak ten brzdový pedál spíše připomínal houbu. Tuhost toho pedálu byla ta tam a auto brzdilo podstatně hůře. Tohle je potom nebezpečné. Ty sériové brzdy byli podceněné. Proto jsem koupil vrtané kotouče Zimmermann a ty už nezvadli, ani když jsem jezdil na Nurburgring v zeleném peklu
To byla výborná investice. Tam už to vzdal olej. Po jednom kole už byla teplota v červeném, takže každé kolo jsem chladil, ale je pravda, že to auto bylo lehce upravené a mělo tak o 30PS více proti sérii.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 24 črc 2012, 18:25
od laufas
ja si prave nepamatuju, kdy jsem potreboval brzdy tim zpusobem, ze by chudery vadly. zadny horsky prusmyky jsem zatim nesjizdel a za normalnich okolnosti pochybuju, ze se k tomu dostanu
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 24 črc 2012, 21:13
od mnkk
Deegr píše:mnkk: Těch 200 km/h to muselo být z pořádnýho kopce dolů. Tohle se sériovou 1.4 není možné na rovném úseku.
No a ty brzdy? Musím přece zjistit, kolik snesou, než zvadnou. Nechci zjišťovat, jak to auto brzdí, nebo kolik snesou až v krizové situaci. Tohle je chyba drtivé většině řidičů, kteří neznají, co to auto vlastně snese a kdy už toho bude mít dost. Když mi sériové brzdy nebudou vyhovovat, tak je vyměním za výkonnější komponenty, podobně jako u svého bývalého Stila, kde podobnou disciplínu už nezvládli a zvadli.
som rád, že si tu to video dal.
Ja som pred kúpou i30 a aj H1 tiež pozeral videa zrýchlenia a nič moc vtedy nebolo.
Tých 200km/h som išiel z 12% klesania.
Ale nie. 200 dá, ale nie vždy. Musia byť na to podmienky. Na octavií 90k som dal s prehladom 185 (max. podla TP 178) i30 má myslím 187 podla TP tzn., že by to mala na rovine dať. A pri troche snahy aj tých 200.
http://www.youtube.com/watch?v=dHbUlSADRKw toto nie som ja, ale takto to bolo aj u mňa.
Priznávam, že som si pomohol trošku z kopčeka.
Tie kg som uviedol iba preto aby bolo vidno ako ide 125kW v H1, výkon na 1 tonu mizerný, ale auto ide parádne aj na max. a odpor vrduchu malý veru nebude.
Daj video aj max. rýchlosti. Pre mňa to je zaujímavé,
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 24 črc 2012, 21:19
od Deegr
Neboj, chystám se natočit video, kde kameru upevním, aby se netřásla a bude to komplet, tedy od 0km/h na Top Speed, jen nevím, kdy se mi to podaří natočit. Určitě někdy v noci, kdy není v tom Německu tak velký provoz
Já jsem také sháněl nějaká videa zrychlení a nic jsem nenašel. Tak když to nikdo nenatočil, tak to holt musím udělat já
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 25 črc 2012, 06:47
od mnkk
Správne.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 25 črc 2012, 11:30
od Hardcam
Deegr: znam Zamek Lnare, tot asi vse...myslel jsem to ze srandy, ja te za 200kmh po dalnici rozhodne odsuzovat nebudu
a co se hmotnosti/kw tyce, tak se pochopitelne bavim o zrychlen celkovei...0-200kmh je u beznyho rodinnyho auta udaj uplne k nicemu. A i30 s 99kW musi dat 200kmh i na rovince, na to snad nepotrebuje krpal.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 25 črc 2012, 14:54
od Deegr
Tady nejde o ten údaj z 0-200km/h, ale o to, jak to auto ještě zrychluje i ve vyšších rychlostech, jaká je jeho maximálka, atd. Mě osobně tyto videa vždy zajímala a rád si je pouštím na Youtube, tak proč bych také něco nenatočil.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 25 črc 2012, 15:06
od Hardcam
D: jen jsem jeste do svy druhy vety doplnil, ze jsem mel na mysli zrychleni celkove, proste pruznost, kterou lip bude disponovat auto s vyssim pomerem sily k vaze...
video beru, neodsoudil jsem ho, sam jsem na videa tricitek stejny generace jako mam koukal, jen povazuju zrychleni 0-130kmh+ v praxi nevyuzitelny, smerodatny je pruzny zrychleni - napr. pri predjizdeni, kdy se i jinak kvaltuje.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 26 črc 2012, 23:35
od Bofors
Deegr píše:Já neříkám po rozjezdu, ale když jsem brzdil z 200km/h na 50km/h, tak auto zpomalilo bezvadně, ale když jsem při jízdě chtěl brzdit, tak ten brzdový pedál spíše připomínal houbu. Tuhost toho pedálu byla ta tam a auto brzdilo podstatně hůře. Tohle je potom nebezpečné. Ty sériové brzdy byli podceněné. Proto jsem koupil vrtané kotouče Zimmermann a ty už nezvadli, ani když jsem jezdil na Nurburgring v zeleném peklu
To byla výborná investice. Tam už to vzdal olej. Po jednom kole už byla teplota v červeném, takže každé kolo jsem chladil, ale je pravda, že to auto bylo lehce upravené a mělo tak o 30PS více proti sérii.
jen k tomu houbovitému pocitu po stlačení pedálu a nízkému účinku- tam bych to viděl spíš na starou brzdovou kapalinu, která najímala hodně vody a po chvíli drastičtějšího brzdění se zacala vařit, bublinky jsou stlačitelné- houba a nízký účinek.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 srp 2012, 16:51
od xtrut02
Odzkoušena maximálka na cestě do Drážďan. Relativní rovinka, na tachometru 200 km/hod, ale víc už to fakt nešlo. Ale o maximálce ježdění není...
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 srp 2012, 17:31
od mechoun
Deegr píše:Já neříkám po rozjezdu, ale když jsem brzdil z 200km/h na 50km/h, tak auto zpomalilo bezvadně, ale když jsem při jízdě chtěl brzdit, tak ten brzdový pedál spíše připomínal houbu. Tuhost toho pedálu byla ta tam a auto brzdilo podstatně hůře. Tohle je potom nebezpečné. Ty sériové brzdy byli podceněné. Proto jsem koupil vrtané kotouče Zimmermann a ty už nezvadli.
Je to jednoduchý: Nepomůže ti žádnej Zimmerman ani Neckermann, jde totiž o to, že když brzdíš poprvé se studenou brzdovkou, tak to šlajfuje jako děs. Ale když pedál pustíš, tak rozfajrovaná brzdovka ztratí tlak a jak má vysokou teplotu, tak vaří (podle kvality - obsahu vody). A kdyš šlápneš na brzdu podruhé, máš pod nohou houbu. Druhem kotoučů či destiček to tedy není.
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 srp 2012, 18:46
od Deegr
Vážně? A jak je možné, že po výměně kotoučů a destiček auto zvládlo i Nurburgring, aniž by se pedál brzd propadal?
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 27 srp 2012, 21:22
od mechoun
S destičkami a kotouči je žádoucí vyměnit i brzdovku. Což nejspíš učinili. Navíc nové, a to jakékoliv kotouče s vnitřním chlazením mají lepší přenos tepla do okolí, než kotouče s rezavými ventilačními lopatkami. Takže tak nějak
Re: Zrychlení i30 1.6 GDI
Napsal: 28 srp 2012, 08:33
od mikkian
tak nějak se mi to nezdá, i já si myslím, že na brzdný účinek mají vliv kotouče, případně destičky. Pokud by to bylo jak ty říkáš, tak nevidím důvod, proč by závodní auta dávala děrované kotouče a k tomu kotouče různých sportovních značek - proč by nejezdili na originálech? Jediné vysvětlení by tedy bylo to, že ty děrované kotouče samozřejmě lépe ochladí kotouč = jak ty píšeš, bylo by lépe teplo odvedeno do okolí a neohřála se tolik brzdová kapalina?
pohybuji se v servisním okolí aut a mohu tě ujistit, že pokud přijedeš na výměnu brzd. kotoučů a desek, provede se výměne pouze tohoto a brzdovou kapalinu ti měnit nebudou
takže i tak je možné, že Deegr pocítil rozdíl, protože se mu kotouče lépe chladili a neohřívaly tolik kapalinu...?