Tak teď tam mám 49000km.Ty km i serv.knížku,jsem si ověřoval v servisu před nákupem.Auto bylo kupované jako nové v Kii Příbram a majitel tam jezdil každý rok na prohlídky-poslední prohlídka dle serv.knížky-minulý rok.Spodek auta,včetně výfuku je jako nový.Jen brzdové třmeny jsou orezlé-ty čeká na jaře nátěr(zbyla mě červená barva na třmeny od Tiburona,tak ji alespoň upotřebím-kupoval jsem ji v Globusu někdy před 3 roky a musím napsat,že na brzdách u
obdivuhodně drží
).Technická je udělaná teď v květnu.
Pavle,rozvody jsou řemenem.Udělám je až na jaře.V km to má rezervu-mají se měnit po 90000km.A s roky to je také ok-po 6 letech.To zase tak nehoří.
Dnes jsem přezul na zimní a objednal montáž tažného zařízení-bude za 3900,-Kč s koulí na 2 šrouby.Říkal,že dělal i na Accenta a že už tam je vše připravené-bez vrtání,řezání.
Vildo-tlumiče budou v pořádku.Auto netluče,nehoupe se,na pneu nejsou žádné sjeté "zuby"...Ale z auta jako celku,bych podvozek-hlavně tu jednoduchou,odskakující zadní nápravu,viděl jako nejslabší část.Motor je na tak malé a lehké auto naprosto suprový.Jede to jako čert
(aby nedošlo k mýlce-ve své třídě a objemu je to raketa(třeba oproti šlupkám od VW,Oplu...),jinak kdybych chtěl jízdu jen trochu srovnat s Tiburonem,ať zůstaneme u našeho koncernu,tak tam samozřejmě tlačí motor s větší ochotou a silou,což člověk čeká a nepřekvapuje,ale ten rozdíl v podvozku,těžišti...je
pro to jsem nenašel přirovnání
-zatáčku kterou tady jezdím s
150km/h,tak jsem dnes s Riem projížděl 100km/h asi takhle
...
.Takže do zatáček opatrně-motor má výkonu na rozdávání,ale úzký rozchod a vyšší stavba,nedovolují autu nějaké "rychlé"průjezdy zatáčkou a tlačí ho ven ze zatáčky.
Sedadla jsou pěkná,ale s minimálním bočním vedením(lepší je jezdit levé zatáčky-člověka podrží alespoň sklopná opěrka pravé ruky
).
Rychlost-při běžných rychlostech je v Riu nebývalý klid a ticho
.Za slabinu
považuji hlavně špatné odizolování hluku od kol-tady bych řekl,že to mají velice dobře vyřešené/odhlučněné.Ve 170km/h už v autě takový klid není-to jsem se začal rozhlížet,zda nevzlítávám
V téhle rychlosti se v
rozhlížím,zda jedu nebo stojím a volant můžu držet 2 prsty,ne oběma rukama
.No,pojďme zpátky na zem-k běžnému provozu Ria Grande
Výbava a zpracování je v téhle třídě naprostý luxus-viz.popis v jiném příspěvku
Kufr-pro někoho důležitá věc-mě v autech zajímá,jen jestli tam nějaký je(je jedno jak velký-v kufru nesedím a pokud se tam vejde taštička s doklady a basa piva....je dostačující
).Kufr v Riu na nějaké stěhování není,ale výhodou zase je,že jednoduchým sklopením opěradel(dělených 60:40),je převozní prostor velký a díky zadním dveřím i pěkně přístupný.V kufru je pod deklem plnohodnotné 15" lité kolo(nepoužité
,i hever a klíč na kola,bývalý majitel nikdy nepoužil
)Škoda,že tam nedávali jen dojezdovku.Získali by desítky litrů navíc a majitel jistotu,že dojede(ne jako s lepicí sadou
).U
je dojezdovka šířky 125
(normální kola 215/45/17) ,ale považuji to za nejlepší řešení a jistotu.
V rozích kufru se mě líbí plastové přihrádky na drobnější věci třeba při nákupu.To je chytře vymyšlené
.Různých odkládacích schránek je po autě víc než dost a předpokládám,že budou asi hodně podobné jako v Accentu.
Rio má centrální zamykání a tady bych se chtěl zeptat-ve dveřích řidiče je el.ovládání všech oken,el.ovládání zrcátek,vypínač ostatních oken,aby si spolujezdci nehráli
a tlačítko/kolébka centr.zamykání.Jaký je rozdíl,když zamknu auto touto kolébkou a nebo když ho zamknu normálně páčkou u otevírání dveří?
Rio jsem kupoval prioritně pro manželku/dceru a ty s ním jsou zatím max.spokojený po všech stránkách.Opakuji se,ale mě tohle auto,možná právě proto,že jsem neměl velká očekávání,velice,velice příjemně překvapilo
.Pokud ho můžu hodnotit z hlediska jeho určení-není to koráb pro dálkové jízdy,ani auto pro radost z jízdy-že bych si šel v neděli střihnout pár zatáček,nedej Bože s hrbem na silnici
,není to ani auto pro krásu,ale auto jako velice příjemný služebník pro jízdy "kolem baráku",které má skvělou výbavu,motor-nemusím se bát,že v 5 lidech nevyjedu kopec jako v HTP
,atd.......tohle poslání plní na 100%
Doufám,že i o spolehlivosti budu po pár desítkách tisíc km psát stejně pochvalnou recenzi.
Jo a k fotkám už se blížím-jak jsem psal-nechce se mě fotit auto,když je teď špinavé jako čuňátko(naštěstí na stříbrné to není tak vidět jako na bílé
) -ale kola mě dnes při přezouvání umyli,tak už mám zase o píď práce méně a k fotkám blíž.
Safra,to jsem se rozepsal
.Sám tady nerad čtu dlouhé příspěvky
.Tak zkuste přeskakovat věty.
Čekám,zda někomu nebude vadit,že hodnotím Rio v Accentech (i když jsou příbuzné)-když tak napište a já to smáznu.