Stránka 2 z 2

Re: Staré veľké vs. malé nové

Napsal: 01 úno 2013, 13:01
od mnkk
Pekné.

Tam sa im isto náprava nerozpadne za 100 000km/60 000 míl.

Re: Staré veľké vs. malé nové

Napsal: 01 úno 2013, 13:02
od randompct
Ja som teda aj minuly rok v USA najazdil cez 3600km, ale male auta sa dali celkovo napocitat na 1 ruke ( aj vo velkych mestach ) a menovite 500 som vydel max ako reklamu ( na ceste vacsinou fiesta a nejaky mensi pontiak ).
Na druhej stret stare - nove moze dopadnut aj inak ( pisal som o tom pri havariach i20 ), hlavne pri nizsej rychlosti ( mne sa stalo velke nove, male stare ). Kde povolili deformacne zony na velkom novom a mojmu malemu sa nic nestalo ( naraz predkom, aj bokom ). Pritom velka Toyota vyzerala ako by mala vaznu dopravu nehodu.
( https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 54#p388154 )

Re: Staré veľké vs. malé nové

Napsal: 01 úno 2013, 23:49
od Chasnik
mnkk píše:A v USA zas nemajú malé fiatky. Takže pravdepodobnosť stretu takých áut je našťastie velmi mizivá. :mrgreen:
Toto kontroverzné video som už videl. To volvo vraj nemalo motor, ale to sú iba dohady...
To nebylo absencí motoru, ale holým faktem, že při ofsetovém nárazu starší auta nepřenášejí síly na nezatíženou část vozidla. Pokud do sebe narazí levými částmi staré a nové auto, tak to staré bude vlevo slisované a vpravo minimálně poškozené (když pominu fakt, že celé auto, nebo aspoň jeho předek bude do banánku), kdežto to novější bude mít rovnoměrněji poškozený předek, protože deformační zóny jsou konstruovány tak, aby přenášely sílu nárazu i na "nevyužitou plochu", tedy tu, na kterou přímo náraz nepůsobil. Takže předek se zharmonikuje, ale plní to svůj účel, tlumí náraz. Ruku v ruce s tím jde motor a převodovka řízeně šikmo dolů pod podlahu, nikoliv rovně do kabiny za účelem destrukce nohou řidiče a spolujezdce.

Re: Staré veľké vs. malé nové

Napsal: 02 úno 2013, 10:31
od Mexican
randompct ja asi ~50 000km