Stránka 2 z 4

Re: problémy s LPG

Napsal: 25 bře 2013, 15:10
od jakubbukaj
Snad do konce týdne bych měl mít i30 i s plynem. Tož uvidím, jestli to bude v pohodě, nebo budu mít výše zmiňované problémy. Každopádně mi nedá se nezeptat - jak se na to škubání a zdechání tvářili v servisu? Když už jsem si nechal namontovat plyn, očekávám, že to bude fungovat na 100procent a já nepoznám rozdíl mezi plynem a benzínem. Pokud tam j - a já jako zákazník na tento fakt nebyl upozorněn, pak má ten kdo to montoval (alespoň v mém případě přímo prodejce H.) problém, který musí vyřešit a nic jako poloviční řešení mě nezajímá. Zaplatil jsem plnou cenu, očekávám plnou funkčnost.

Re: problémy s LPG

Napsal: 25 bře 2013, 16:32
od LiberaleMiguel
Ja teda mam LPG v Coupecku, ale stejne sem napisu svuj nazor....
Ze to zere aji benzin by rozhodne nemelo byt v poradku, pristrik benzinu je nutny jenom u motoru s primym vstrikovanim, coz CVVT neni(nebo je ? Kdyztak me opravte)
Cukani za studena je zpusobeno prilis bohatou smesi. Zustavaji tam zbytky plynu a tudiz to aji po startu "skyta" na LPG - nebo aspon takhle mi to v hlpropan.cz vysvetlili, pomohlo serizeni. Jinak mam na LPG najete uz 25tis km, 2x byla jsem se setkal s netesnosti(oprava jednou v zaruce, podruhe 200Kc za soucastku) a z pocatku problemy s odchazejicima vstrikama(nakonec se ukazalo, ze byly od dodavatele z vadne serie a vymenili mi vsechny v zaruce za novejsi typ).
Ja teda jsem maximalne spokojeny 8)

Re: problémy s LPG

Napsal: 25 bře 2013, 20:23
od Vladak
Takže "závada" vyřešena - jak to často bývá ( moje vlastní zkušenost) je to mimo jiné v ručičkách (a hlavičkách) jednotlivců mechaniků hjondé.

Re: problémy s LPG

Napsal: 25 bře 2013, 21:32
od honzas13
Ahojky já jezdím na dálku za 7litrů do 100km .Na dálnici při rychlosti 130km to papá 8,5L a po městě 9,5L.

Re: problémy s LPG

Napsal: 22 črc 2014, 09:23
od Patrikku
Kolik LPG natankujete do 50l nadrze? Ja pouze 35l misto 40l (80% kvuli bezpecnosti). Po reklamaci v servisu mi bylo sdeleno, ze hyundai potrebuje dalsich 5l, jinak to nefunguje jak ma.

Re: problémy s LPG

Napsal: 22 črc 2014, 13:47
od Endy 1
zatím v pohodě, bez cukání a z benzínu se přepíná po ujetí cca 200m, nádrž místo kola cca 45l a natankuju 30-33l asi podle toho jak jim tlačí čerpadlo, na těch 30l ujedu 230 km

Re: problémy s LPG

Napsal: 30 črc 2014, 17:18
od zaxon
Zdar,moje jízdy s lpg:
Krátké denně 2x15 km-38l lpg/10l ba95-630 km celkem
Dlouhé 38l-580 km benzín klesne o 2tloušťky ručičky ukazatele.

Re: problémy s LPG

Napsal: 04 srp 2014, 12:37
od lukish
Ahoj,
jsem novy majitel i30 kombi a uvazuju o prestavbe na plyn.

Moc by me zajimalo kde mate umisteno rezervni kolo, kdyz mate misto nej LPG nadrz?

Kufr moc velky neni, abych to kolo mel v nem a taky se mi moc nelibi predstava, ze bych musel spolehat na lepici sadu.

Diky.

Re: problémy s LPG

Napsal: 05 srp 2014, 18:05
od Riceeater
Ahoj.

Já dojezdovku nevozím. Chystám se koupit to lepidlo...

Re: problémy s LPG

Napsal: 06 říj 2014, 08:20
od only_one
rezervní kolo se umisťuje do garáže :-) problémy s plynem jsou poměrně obsáhlá vědní disciplína. ZA prvé Hyudnai nemontuje plyn v továrně, ale přestavují ho až na místě u dealera a to ještě né svépomocí, ale za zprostředkování montážních firem a zde je poměrně zásadní rozdíl v kvalitě nalazení a harmonizace systému. Problém mimo vlastní montížní firmy je především s tím, jak si jednotlivé systémy plynu dokáží hardwarově poradit s proměnlivou kvalitou a poměrem propanu a butanu v LPG, který se zde prodává. Něco funguje lépe a něco hůře. Respektive, třeba italský rail má perfektní vstřiky, které jsou přesné, seříditelné, ale extrémně citlivé na kvalitu plynu a poměrně často je nutná repase jader. Oproti tomu MagicJety sežerou i hadr namočenej v ropě a jede to pořád a rapase první přišla v 80 tis km a ještě byla za pusu. Nejčastější závadu jsem řešil na vstřikovači a bylo vadné jádro dávkovalo to moc plynu, takže systém se choval jako by byl velmi bohatý a začala to regulovat lambda. Potíž pak byl při startu na benzín, kde se začínalo s daty bohaté směsy od posledního provozu a při startu auto bylo jako v autoškole při výuce jízdy do kopce. Dokud se neprohřál systém a nezačala lambda zase vyhodnocovat data, tak se ten systém nesrovnal na benzín, ale do opravy vstřiků byl plyn stále moc bohatej a stechiometricky neuříditelnej. Problém je, že na plyn to jede uplně normálně bez závad a na benzín za studena špatně. Dlouho mi trvalo než sem na to přišel. Pořád se řešil jen systém benzínu, ale závada byla na plynu. Nešlo sice o Hyundai, ale ty systémy jsou v podstatě shodné a chovají se stejně skoro u všech aut.

Dalším trvalým problémem je přístup jednotlivých montážníků. Někdo dostane set, nabastlí to, nahraje univerzální mapu, vždyŤ to je přece pořád stejnej motor a stejné auto a hurá. Jenže zde je právě ta potíž, že i když bude deset nových stejných aut se stejným motorem, tak každé je unikátní a potřebuje byť v drobných aspektech různý přístup nalazení, různé korekce, každej motor si sedne jinak a je potřeba k tomu přistupovat jako k živému organismu. A to se právě neděje, pak jsou problémy.

Každopádně, auto má a musí fungovat za všech stavů zcela korektně a není důvod aby se dealer či kdokoliv bránil, že to je tak normální. NENÍ a pokud za studena nefunguje správně, je to důvod najít důvod. Nenechat se odbít a nechat si detailně odprezentovat co bylo příčinou problému. Při opakovaných problémech a neschopnosti najít řešení je nutné změnit servisní organizaci.

Já jsem třeba byl upozorněný nato, že servis neumí naladit plyn na dva různé řidiče. Že to umí seřídit správně jen na jeden způsob jízdy. -> odcházel sem skoro v křeči smíchy. Mám na to naštěstí svědka. Takže i tohle se děje.

Někdo se nahoře ptal, proč se používá přívstřik benzínu i pro D-CVVT nepřímovstřikovanej motor. To je prosté - kvuli ochraně ventilů, mají tendenci se zaklepávat. Teoreticky by mohlo pomoci přimazávání aditiva, ale je to problém. 1,6i cvvt není nejvhodnější motor na plyn. 1,4ka je statisticky podstatně odolnější i když i ta má určité procento poruch

Re: problémy s LPG

Napsal: 14 říj 2014, 21:05
od AGCPLUS
pavbaj píše:Ahoj, zajímalo by mě, jestli jste spokojení s LPG. Přešli jsme na plyn a jsme maximálně spokojení, ale občas se nám stane, že se po nastartování nemůžeme rozjet, i když jsou otáčky na maximu. U starších aut na plyn to je celkem běžné, ale tady se startuje na benzín, takže nevíme, co s tím dělat. Děkuji
Dobrý den, Vámi posaná závada se mi jeví z diagnostického pohledu jako velmi zajímavá. Pokud budete chtít, můžeme se Vám na to ve Strakonicích podívat. Prosím kontaktujte mě v této věci, jsme dovozci přestavbových sad dodávaných pro Hyundai - kontakty najdete na http://www.agcplus.cz

S pozdravem
Ing. Marek Osvald - jednatel

Re: problémy s LPG

Napsal: 14 říj 2014, 21:53
od AGCPLUS
only_one píše:rezervní kolo se umisťuje do garáže :-) problémy s plynem jsou poměrně obsáhlá vědní disciplína. ZA prvé Hyudnai nemontuje plyn v továrně, ale přestavují ho až na místě u dealera a to ještě né svépomocí, ale za zprostředkování montážních firem a zde je poměrně zásadní rozdíl v kvalitě nalazení a harmonizace systému. Problém mimo vlastní montížní firmy je především s tím, jak si jednotlivé systémy plynu dokáží hardwarově poradit s proměnlivou kvalitou a poměrem propanu a butanu v LPG, který se zde prodává. Něco funguje lépe a něco hůře. Respektive, třeba italský rail má perfektní vstřiky, které jsou přesné, seříditelné, ale extrémně citlivé na kvalitu plynu a poměrně často je nutná repase jader. Oproti tomu MagicJety sežerou i hadr namočenej v ropě a jede to pořád a rapase první přišla v 80 tis km a ještě byla za pusu. Nejčastější závadu jsem řešil na vstřikovači a bylo vadné jádro dávkovalo to moc plynu, takže systém se choval jako by byl velmi bohatý a začala to regulovat lambda. Potíž pak byl při startu na benzín, kde se začínalo s daty bohaté směsy od posledního provozu a při startu auto bylo jako v autoškole při výuce jízdy do kopce. Dokud se neprohřál systém a nezačala lambda zase vyhodnocovat data, tak se ten systém nesrovnal na benzín, ale do opravy vstřiků byl plyn stále moc bohatej a stechiometricky neuříditelnej. Problém je, že na plyn to jede uplně normálně bez závad a na benzín za studena špatně. Dlouho mi trvalo než sem na to přišel. Pořád se řešil jen systém benzínu, ale závada byla na plynu. Nešlo sice o Hyundai, ale ty systémy jsou v podstatě shodné a chovají se stejně skoro u všech aut.

Dalším trvalým problémem je přístup jednotlivých montážníků. Někdo dostane set, nabastlí to, nahraje univerzální mapu, vždyŤ to je přece pořád stejnej motor a stejné auto a hurá. Jenže zde je právě ta potíž, že i když bude deset nových stejných aut se stejným motorem, tak každé je unikátní a potřebuje byť v drobných aspektech různý přístup nalazení, různé korekce, každej motor si sedne jinak a je potřeba k tomu přistupovat jako k živému organismu. A to se právě neděje, pak jsou problémy.

Každopádně, auto má a musí fungovat za všech stavů zcela korektně a není důvod aby se dealer či kdokoliv bránil, že to je tak normální. NENÍ a pokud za studena nefunguje správně, je to důvod najít důvod. Nenechat se odbít a nechat si detailně odprezentovat co bylo příčinou problému. Při opakovaných problémech a neschopnosti najít řešení je nutné změnit servisní organizaci.

Já jsem třeba byl upozorněný nato, že servis neumí naladit plyn na dva různé řidiče. Že to umí seřídit správně jen na jeden způsob jízdy. -> odcházel sem skoro v křeči smíchy. Mám na to naštěstí svědka. Takže i tohle se děje.

Někdo se nahoře ptal, proč se používá přívstřik benzínu i pro D-CVVT nepřímovstřikovanej motor. To je prosté - kvuli ochraně ventilů, mají tendenci se zaklepávat. Teoreticky by mohlo pomoci přimazávání aditiva, ale je to problém. 1,6i cvvt není nejvhodnější motor na plyn. 1,4ka je statisticky podstatně odolnější i když i ta má určité procento poruch

Dovolte abych za společnost, jenž dodává přestavbové sady LPG pro Hyundai uvedl na pravou (a pravdivou) míru výše napsané.
Nejprve co se týká montážních dílen: Všichni dealeři Hyundai, respektive všichni zodpovědní pracovníci za montáž LPG v autorizovaných servisních místech Hyundai byli řádně proškoleni a většina z nich dnes staví přestavují auta samostatně. Ti, kteří z různých důvodů neprodávají LPG aut tolik a obávají se, že by po určité době nemuseli přestavbu zvládnout perfektně mají dv možnosti, přenechávají tuto odbornou práci našim autorizovaným dílnám, které mají přibližně 20-ti letou praxi s montážemi LPG. Druhou možností je zavolat k nám do firmy na hot line a vzniklou situaci řešit s našimi techniky, kteří ať přes vzdálený přístup nebo fyzicky dokáží jakýkoliv problém vyřešit. Každopádně věřte, že na přestavbu každého vozu byl vypracován podrobný manuál, který je závazný. V praxi musí být jedno auto jako druhé.

Co se týká vstřikovačů samotných: Jsou používané přestavbové kity od firmy BRC včetně jejich vstřikovačů, které z odborného hlediska posuzuji za velmi dobré, rychlé a přesné. Jedinou nevýhodou těchto a nejen těchto ale vlastně všech velmi kvalitních rychlých a přesných vstřikovačů je to, že se nedají repasovat. Je to z jednoho prostého důvodu: jde právě o garantované vlastnosti vstřikovačů (rychlost otevření, zavření, přesnost, velikost dávky...) Jadýrka o kterých píšete, jsou doménou úplně jiné řady vstřikovačů (např. typ Valtek T30), kde opravdu dochází k rychlejšímu opotřebení jader, které je nutné pak vyměnit (ale pozor - jadýrka nestačí pouze vyměnit, ale vstřikovače se musí následně seřídit aby dávaly to, co mají). V praxi bych určitě doporučoval vstřikovače kvalitnější - nejenom že na ně nemusíte cca 80 - 150tkm sáhnout, ale hlavně a to Vám málokdo řekne zcela zásadním způsobem ovlivní spotřebu auta na LPG. Existují přestavbové sady u kterých nám zákazníci říkají, že se jim spotřeba ani "nehla" dokonce eviduji některé, kteří mi tvrdí, že mají spotřebu na LPG ještě nižší než na benzín... Vstřikovače o kterých píšete však nikdy nebyly schváleny Hyundaiem pro řádnou zástavbu.

Opět se na tomto fóru budu vyjadřovat k přívstřikům benzínu pro motory Hyundai 1,4 a 1,6 CVVT: pokud je nainstalovaná externí ochrana ventilů VSE, u motoru 1,4 se přívstřik benzínu v tu chvíli deaktivuje. U motoru 1,6 CVVT je problém nikoli ve ventilech, ale v katalyzátoru, který je umístěný velmi blízko svodům. Při spalování LPG jsou dosahovány vyšší teploty (řádově o několik spupňů) ale i to stačí na to, aby člověk, který pravidelně na dálnici drží plný plyn takový katalyzátor zničil. CVVT se pak postará o to, že se zbytky katalyzátoru dostanou až do sání. Výsledkem je zničený motor. A teď všechny majitele 1.6 uklidním - ze 3000 přestavěných aut se to stalo pouze u dvou a můžeme si jen zaspekulovat na téma "jestli by se to nestalo i tak..."
Motory GDI a to jak 1.6 tak 2.0 je možné bez obav přestavět na LPG. Přívstřik benzínu je zde nutný proto, aby se při dálničním režimu nezapekly benzínové vstřikovače, které jsou přímo ve spalovacím prostoru. Tato spotřeba benzínu je v praxi okolo 0,8l/100km, což nikterak drastické nepovažuji. A zároveň dodávám, že společnost AUTOGAS CENTRUM PLUS ve Strakonicích přestavuje všechny vozy a motorizace Hyundai a zároveň Vám jako jediná firma na trhu dokáže podržet tovární záruku.

Re: problémy s LPG

Napsal: 14 říj 2014, 21:59
od AGCPLUS
lukish píše:Ahoj,
jsem novy majitel i30 kombi a uvazuju o prestavbe na plyn.

Moc by me zajimalo kde mate umisteno rezervni kolo, kdyz mate misto nej LPG nadrz?

Kufr moc velky neni, abych to kolo mel v nem a taky se mi moc nelibi predstava, ze bych musel spolehat na lepici sadu.

Diky.

Dobrý den, pokud auto již máte a uvažujete o přestavbě, kontaktujte nás - dokážeme přestavět i 2roky stará auta aniž by jim "padla" tovární záruka. Jako dovozce zařízení máme stejný zajišťovací produkt, jakým jsou zajištěné vozy ze sítě Hyundai ČR s tím, že od nich dostanete záruku pouze s novým autem. Kontaktujte nás pro další informace na http://www.agcplus.cz

S pozdravem

Ing. Marek Osvald - jednatel

Re: problémy s LPG

Napsal: 14 říj 2014, 22:10
od AGCPLUS
jakubbukaj píše:Snad do konce týdne bych měl mít i30 i s plynem. Tož uvidím, jestli to bude v pohodě, nebo budu mít výše zmiňované problémy. Každopádně mi nedá se nezeptat - jak se na to škubání a zdechání tvářili v servisu? Když už jsem si nechal namontovat plyn, očekávám, že to bude fungovat na 100procent a já nepoznám rozdíl mezi plynem a benzínem. Pokud tam j - a já jako zákazník na tento fakt nebyl upozorněn, pak má ten kdo to montoval (alespoň v mém případě přímo prodejce H.) problém, který musí vyřešit a nic jako poloviční řešení mě nezajímá. Zaplatil jsem plnou cenu, očekávám plnou funkčnost.
Dobrý den, po přestavbě na LPG nemůžete - nesmíte jako zákazník zaregistrovat jakýkoliv rozdíl. Pokud ano - a to dokonce krátce po přestavbě - svědčí to něčem špatném a příčin může být spousta - od nevhodně vybrané sady pro Váš vůz až po neodbornou diagnostiku a naladění. Stále švem opakuji, že alfa a omega jsou kvalitní vstřikovače. Zde se nechá hodně pokazit ale i vyhrát. Záleží na každém. Obecně si myslím, že se doba již změnila a nikdo z nás není ochoten ani schopen neustále jezdit auto někam "léčit".

Ing. Marek Osvald - jednatel AGC PLUS http://www.agcplus.cz

Re: problémy s LPG

Napsal: 15 říj 2014, 06:55
od airwaves
Chtěl bych moc poděkovat AGC plus za spoustu informací.