Stránka 2 z 4

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:48
od The_DoctoR
Toyotu berete jako velmi spolehlivou automobilku?
Co vůbec znamená ta zkratka DPF, jsem jaksi paralyzován :)

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:49
od The_DoctoR
Přemýšlel jsem ještě o nejúspornější autu roku 2011, tedy VW Polo 1,2 TDI BlueMotion...Ale naftu jste z kritérií, které jsem zadal vyřadili...

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:50
od gmpm
K tomu privstrikovani benzinu. Mam domluveno, ze pri pristi navsteve mi to odpoji. Teda pokud budu i nadale nespokojenej se spotrebou benzinu. A to jsem. V zime jsem to auto setril, ale s prichodem jara budu zase jezdit hodne ... Kdyz to mas jako doprovodny vozidlo, tak bych do toho sel, vzal tu nejnizsi vybavu. LPG si pohlidat a pri rozumny nakupni cene se lepsi varianta bude tezko hledat. Navic s Hyundai pojistkou ...

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:57
od The_DoctoR
prodejce mi nabízí výbavu inclusive s LPG za cca. 220tis...Ale jak už jsem psal, odrazuje mě ten přívstřik :(

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 14:04
od gmpm
Tak neni problem mu zavolat, ze privstrik nechces, zaplatit si flashlube a zeptat se, jestli je to ok. Kdyz by ti nato kevj, mas jednu starost z krku. Jinak musis hledat dal ...

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 14:07
od The_DoctoR
Co znamená flashlube? Kolik stojí a jak funguje? Příšel bych o záruku? Nebo by v tom roli hrálo hyundai?

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 14:09
od caruser
The_DoctoR

Napíšte akým štýlom a kde bude s autom jazdiť, podľa toho sa dá ľahko zistiť, či je diesel dobrá voľba. Níekedy ani LPG nemusí byť najlepšia voľba.
Toyota je vnímaná ako spoľahlivá značka, potvrdzuje to aj realita :wink:

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 14:20
od The_DoctoR
Auto bude v nočním provozu cca. o 8 večera do 4 rána, tedy mimo pražské zácpy. Většinou jízdy po Praze do 20km a pravidelně i mimo Prahu po dálnicích a rychlostních silnicích, jízdy cca. 40km. Po Praze se dá celkem jezdit plynuje ve večerních hodinách...Ještě něco bych měl doplnit? Za večer najedu cca. 250-300km

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 14:26
od caruser
The_DoctoR

Diesel by som z výberu vylúčil, sú to dosť krátke trasy. Ak už zvoliť LPG, tak určite inú značku ako :hyu: . Pri takom počte km by to malo byť auto min. z nižšej strednej tredy, najlepšie strednej triedy, ale asi budete limitovaný rozpočtom. Ale poznám pána, ktorý za 4 roky po meste najazdil s Toyotou Yaris 1,0 270.000 km:)

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 14:41
od rcc
The_DoctoR píše:Ne ne, je to doprovodné vozidlo za želvou :)
Jinak koukám, že názory na spotřebu nafty se liší, někdo radí na krátké jízdy ne, někdo na krátké jízdy ano..Jízdy jsou do 30km v průměru, pak se jezdí po Praze...Babo raď :)
Nízké spotřeby u vznětového (naftového) motoru se dosáhne pouze při kontinuálních rozuných otáčkách a dostatečně zahřátém motoru. Naftový motor se také zahřívá mnohem déle než benzínový. Z toho tedy vyplývá, že se hodí typicky pro dlouhé jízdy po dálnicích, nebo alespoň mimo město. DPF (diesel particulate filter) je filtr pevných částic, který se dává do vznětových motorů, aby splnily emisní normu EURO 5. Zároveň je bičem na všechny, kteří jezdí převážnou část svých jízd po městě, či na krátké vzdálenosti a pořídí si v domění úspor na palivu dieselové auto. DPF tímto způsobem jízd zničí a pak naříkají kolik stojí řešení. Mnoho z nich ho nakonec prostě nechá vymontovat a ten bordel dýcháme pak my. Doufám, že se co nejdříve proti těmto lidem zakročí a při zjištění vymontovaného DPF se jim auta budou rovnou šrotovat. Jednoduše řečeno, dieselový motor se vyplatí lidem co najezdí 30tis ročně a více převážně mimo město. Mezi mínusy dieselové auta patří vyšší pořizovací cena, nákladnější servis, citlivost na kvalitu paliva, provoz v silných mrazech.

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 15:25
od Chasnik
Pokud The Doctor jezdí do teď s Fábkou a nemá s tím problém, tak moje poznámka o případných problémech se zády, bolestmi hlavy apod. je bezpředmětná.

Jak říkají ostatní, diesel nebude nejlepší volbou, LPG se mi jeví líp. Na Yaris 1.0 bych kývnul bez váhání před lety, dnes už Toyota bohužel není, co bývala :(

Někteří želváci (tuším Drink SOS) jezdí s Pandama. Napadá mně - jak jsou na tom s provozními náklady? Na kilometr vyjde určitě nejlevněji Panda Natural Power (CNG), ale to bys' musel mít štěstí na nějakou předváděčku (pokud vůbec nějaká v ČR byla), protože nová Panda NP ještě v ČR není a pokud by byla, tak cenovka není zrovna vábná :(

No, bude to oříšek, něco vybrat...:)

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 16:30
od The_DoctoR
No teda pánové netušil jsem, jaký problém budu mít s výběrem auta. Pokud by hyundai nemělo přivstřikování, tak už mám auto doma, takhle stále váhám...Další varianta už mě napadá snad jen dacia logan na lpg nebo octavia na cng...:-/
Případně pořídit nějakou ojetinu, ale tam bych asi prohloupil a nejspíš byse to nevyplatilo?

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 16:34
od caruser
Chasnik

Dnes už žiadna značka nie je, čo bývala. Ale Toyota je stále na tom o dosť lepšie spoľahlivosťou ako :hyu: :wink:
Ale súhlas, ak bol spokojný s Fabiou, tak by som to neriešil a išiel do Fabie

The_DoctoR

Ak ste spokojný s Fabiou, nehľadajte náhradu v Dacii, :hyu: a pod lacných značkách, v konečnom dôsledku môžte ľutovať :wink:

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 16:39
od The_DoctoR
caruser: Jediný problém je ten, že továrna škoda do fábie lpg nemontuje, montovala by to samozřejmě firma a to by znamenalo ztrátu záruku v případě koupě nového vozu. Takže to pro mě nejspíš znamená pořídit ojetou fábku nejlépe s plynem..To je ale trošičku risk že?

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 17:04
od The_DoctoR
Zkoušel jsem kontaktovat Opel. Nabízíjí Opel Corsu 1,2 16V v LPG od nich za cca. 270tis. (sleva prý od nich 90tis.), nevím ale jestli náhodou jejich systém LPG nebude fungovat jako u hyundai a také jak je na tom Corsa ve srovnání s i20. Navíc Opel nemá tak dobrou záruční dobu jako hyundai :-/