Stránka 2 z 2
Re: koroze náprav
Napsal: 17 zář 2016, 23:03
od Coldwind
mam auto 4 roky 100 tis km. Dneská v lete som zistil, ze hlavne zadna naprava zacina trochu hrdzaviet ale nic hrozne, budem to riešit až o rok. Urcite nema vyznam to cepovak kazdych X mesiacov konkorom ci cim co tu pisali. Este som v zivote nevidel auto ktoremu by nehrdzaveli napravy. Treba si tiez uvedomit ze to je poriadny kus zeleza a povrchova korozia tomu dlhe a dlhe roky nic neurobi.
Re: koroze náprav
Napsal: 17 zář 2016, 23:32
od petzl62
Jsi v tématu i30 2012...jsi si opravdu jistý tím co píšeš?
Pokud ano-vlez pořádně pod auto a "dobře" se podívej na ty "pořádné" kusy železa.
Ty pořádné kusy železa jsou 1,5mm lisovaný,profilovaný plech-svařovaný a dutý.
Netýká se New Tucson-tam už je to 3mm plech...
Takže bych ochranu rozhodně nepodceňoval.Jedna lepší zima,solení solankou a na "lehké" problémy docela zaděláno...
Re: koroze náprav
Napsal: 18 zář 2016, 09:45
od Alf6
Když to začne reznout, je na prevenci pozde. Chce to osetrit dutiny a spodek na co nejnovejsím voze.
Re: koroze náprav
Napsal: 19 zář 2016, 21:10
od Coldwind
petzl62 píše:Jsi v tématu i30 2012...jsi si opravdu jistý tím co píšeš?
Pokud ano-vlez pořádně pod auto a "dobře" se podívej na ty "pořádné" kusy železa.
Ty pořádné kusy železa jsou 1,5mm lisovaný,profilovaný plech-svařovaný a dutý.
Netýká se New Tucson-tam už je to 3mm plech...
Takže bych ochranu rozhodně nepodceňoval.Jedna lepší zima,solení solankou a na "lehké" problémy docela zaděláno...
Mám doma jamu.
A áno hovorím o i30combi 1.6CRDi Nápravy som videl a rozhodne si nemyslím, že by boli hmotnostne podcenené. Videl som nápravy aj na iných autách a tie na I30 sú jedne z tých lepších. A áno je úplne zbytočné to každých x mesiacov striekať konkorom. Doporučujem raz za 5 rokov vyčistiť a prestriekaď underbody sprejom so živicou. Robil som tak feldu čo nemala ani pozinkované plechy a podvozok po 15 rokoch vyzeral stále úplne v poho.
Re: koroze náprav
Napsal: 19 zář 2016, 21:17
od Coldwind
Alf6 píše:Když to začne reznout, je na prevenci pozde. Chce to osetrit dutiny a spodek na co nejnovejsím voze.
všetky budú hrdzavieť nech to ošetríš čímkoľvek. Problém je špina a soľ a voda čo sa na tej špine udrží - viz manuál kde odporúčajú pravidelne umývať podovozok po dlhšej ceste. Bohužiaľ sekond hand auto chémia nie je lepšia ako originál oštrenie v továrni a ani jedna ani druhá nevydrží veky. Určite však odporúčam underbody spraj raz za 5 rokov cely spodok alebo aspon napravy.
Re: koroze náprav
Napsal: 19 zář 2016, 21:34
od Alf6
Vystříkání dutin a nástřik podvozku se doporucuje kazde 2 roky. Nejvetsi humus je sul a zejména u garázovanych vozu, kdy se sul doslova v garazi autem vlivem tepla proparuje. Pokud někdo jezdi v soli, tak nejlepší je nechavat vuz venku na vzduchu volne "dýchat"
Nic nevydrží vecne, ale da se tomu ucine předcházet a pokud si chci vuz nechat delší dobu, tak bych se urcite nespolehal na ochranu pouze z vyroby
PS: Dinitrol není druhorada chemie. Mam s nim jak osetren spodek, tak i dutiny. Urcite bych dutiny neosetroval vyjetym olejem, protože ten je sam o sobe velice korozivní.
Dutiny si již dělám sám.
Re: koroze náprav
Napsal: 22 srp 2017, 20:01
od Coldwind
Mám auto 5ty rok. Na zadnej náprave sa na exponovaných častiah začala objavovať drobná korózia. Všetko som ošetril odhrdzovačom, nastirekal základom a ešte underbody na komplet a verím, že budem mať svatý pokoj. Inak zistil som že ochranný nástrek auta na spodku na niektorých miestach úplne chýbal čo ma pekne naštvalo - hlavne na miestach ktoré boli trochu za rohom.
NA zadok aj predok dokopy padli 2 underbody spreje a svaty pokoj.
Re: koroze náprav
Napsal: 21 říj 2017, 12:19
od Gunmaker
Nestihl sem letos nechat udělat ochranu podvozku na novém autě (spíš sem nikoho nenašel zatím) a tak sem pořídil toto:
https://www.autodily-pema.cz/valvoline- ... ontent=Vse
Používáte to někdo? Jste spokojeni?