Stránka 2 z 8

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 13 bře 2013, 22:04
od XMira
petzl62: Tvoje riziko? Ty máš výfuk zavedený do kabiny? Ona totiž svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda ostatních. A ono mávat tím, jak se někde jinde plýtvá a tak já můžu taky a že někde jinde jsou toxický laguny tak můžu vypouštět olej do kanálu a že sopky taky prášej, tak můžu vyndat DPF je, imho, dost ubohý. Prostě se snažím nechovat jako prase a je mi jedno, jak minimální dopad by měl můj čin z celkovýho pohledu. Takže nebudu smrdět sousedovi pod balkónem jen proto, že na Islandu zrovna vybuchla sopka.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 13 bře 2013, 22:47
od mkarais
XMira píše:petzl62: Tvoje riziko? Ty máš výfuk zavedený do kabiny? Ona totiž svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda ostatních. A ono mávat tím, jak se někde jinde plýtvá a tak já můžu taky a že někde jinde jsou toxický laguny tak můžu vypouštět olej do kanálu a že sopky taky prášej, tak můžu vyndat DPF je, imho, dost ubohý. Prostě se snažím nechovat jako prase a je mi jedno, jak minimální dopad by měl můj čin z celkovýho pohledu. Takže nebudu smrdět sousedovi pod balkónem jen proto, že na Islandu zrovna vybuchla sopka.
kde je ta hranica? ako som pisal pre teba je vyhodenie DPF problem. pre niekoho erozia pody dalsi sa moze stazovat, ze mas doma wifi a presahuje az k nemu cim ho ozarujes.

ja chapem co sa nam snazis povedat ale DPF je velmi kontroverzna tema vzhladom na to, ze jeho ucinnost je neista hlavne ak clovek jazdi kratsie trate. Citam fora a ludia nemaju dobre skusenosti vyssia spotreba, poruchovost adt. co nemyslim, ze je eco firendly. Tak ako katalizator co ma svoju zivotnost okolo 128000km co mozu byt 4-5 roky a neverim, ze kazdy ho meni.

Ja osobne z mojho auta nic nebudem odmontovavat ale proste nepridu mi niektore riesenia velmi stastne...

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 13 bře 2013, 22:55
od petzl62
XMira:No máš pravdu a já ti ji nevyvracím.Já mám taky svou.S tím,že pokud jej vyndám-ten filtr(já jej naštěstí v autě nemám-od výrobce),nebo katalizátor,nebo zaslepím egr ventil,je to moje riziko se všemi důsledky,které tím ponesu.Ať je to svědomí,nebo mě vyhodí z emisí,nebo budou někde kontrolovat emise policajti s mobilní emisní stanicí a seberou mi techničák,odstaví auto a ještě dostanu flastr jak prase,já nevím co vše přijde...Fakt čistě polemika.Nicméně stojím si za tím,že je to můj majetek,se kterým si můžu dělat co chci.Asi tak.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 13 bře 2013, 23:33
od Mexican
mkarais katalyzator ma zivotnost 12800km resp 4/5 rokov? no tak to je slusna haluz :-D

tiez zastavam nazor, ze rezat DPF je prasarna. Je to eko kurvitko, ale to si treba uvedomit pri nakupe auta. U Euro4 co mam ja este DPF nebolo a tak nejak som rad. Ale keby tam bolo, nerobil by som z toho vedu. Proste je to dan za nizsie emisie - treba to akceptovat. Umyselne menit homologizaciu auta je nielen ze hlupe ale aj nebezpecne. Pretoze petzl povie ze si zaslepi EGR, ved jeho auto je jeho majetok. Ja si na svoje auto dam baranidlo s ostnami (mad max style) a tiez to bude moj majetok a moje rozhodnutie. V pripade ze sa zrazime, by uz ale petzl myslim privital, ak by moje auto zodpovedalo homologizacii. To iste v EGR / DPF.. motor a vyfukovy system je navrnuty tak, ze funguje ako celok. Nie ze pride Venca s autogenom a troma rokmi ucnaku a odpali to. Bohuzial tomu nahrava system emisnych kontrol a STK a potom sa nemozme divit, co to jazdi po nasich cestach

plati tu obligatne - ak mam na opicu, musim mat aj na banany

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 05:44
od mkarais
Mexican píše:mkarais katalyzator ma zivotnost 12800km resp 4/5 rokov? no tak to je slusna haluz :-D

tiez zastavam nazor, ze rezat DPF je prasarna. Je to eko kurvitko, ale to si treba uvedomit pri nakupe auta. U Euro4 co mam ja este DPF nebolo a tak nejak som rad. Ale keby tam bolo, nerobil by som z toho vedu. Proste je to dan za nizsie emisie - treba to akceptovat. Umyselne menit homologizaciu auta je nielen ze hlupe ale aj nebezpecne. Pretoze petzl povie ze si zaslepi EGR, ved jeho auto je jeho majetok. Ja si na svoje auto dam baranidlo s ostnami (mad max style) a tiez to bude moj majetok a moje rozhodnutie. V pripade ze sa zrazime, by uz ale petzl myslim privital, ak by moje auto zodpovedalo homologizacii. To iste v EGR / DPF.. motor a vyfukovy system je navrnuty tak, ze funguje ako celok. Nie ze pride Venca s autogenom a troma rokmi ucnaku a odpali to. Bohuzial tomu nahrava system emisnych kontrol a STK a potom sa nemozme divit, co to jazdi po nasich cestach

plati tu obligatne - ak mam na opicu, musim mat aj na banany
blbost to nie je ked tu nieco napises aj si nieco o tom precitaj.. to ze ho tam mas neznamena ze funguje resp s plnou ucinnostou ....http://www.autobiznis.sk/autotechna/vyfuky/

To je take europske vsetko obmedzovat a byt papezkejsi ako papez....


pises aby fungoval tak sa na to pozrime ......

DPF....Čistenie sa tiež považuje za súčasť pravidelnej údržby, a musí byť vykonané opatrne, aby nedošlo k poškodeniu filtra. Porucha vstrekovačov paliva alebo turbokompresorov má za následok kontamináciu filtra surovou naftou alebo motorovým olejom; vtedy sa môže vyžadovať prípadné mechanické čistenie.
Filter pevných častíc bol vyvinutý hlavne pre mestský cyklus prevádzky vozidla, kedy má motor najvyššiu produkciu sadzí. Proces regenerácie prebieha vo vyšších a konštantných rýchlostiach, čo všeobecne nie je možné dosiahnuť v meste. Vozidlá jazdiace výhradne pri nízkych otáčkach a rýchlostiach mestskej dopravy môžu vyžadovať periodické výjazdy vyššou rýchlosťou mimo mesta, aby sa dokázal filter pevných častíc vyčistiť.
Ak vodič ignoruje varovné svetlo a jazdí príliš dlho s vozidlom v mestskom cykle, nemusí regenerácia filtra pevných častíc prebehnúť správne a regenerácia pokračuje opakovane. To zväčša vedie k takej poruche filtra pevných častíc, kedy je potrebná jeho výmena.http://sk.wikipedia.org/wiki/Filter_pevných_čast%C3%ADc

inac povedane stavas sa otrokom vlastneho auta musis ho takzvane chodit vencit mimo mesto aby si mu precistoval filter ;)

opakujem sa, ja osobne by som nic neodmontovaval len mi tieto akoze Eco riesenia nevonaju a su podla mna nezmyselne.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 08:45
od Mexican
jedna uplne blba otazka - jazdim bezprotekcie na emisie. Raz som presiel, teraz ma caka dalsia (po 6 rokoch (a cca 165000km). A myslim ze prejdem (uvidime).. myslis ze norma nejak zapocitava "znizovanie ucinnosti vekom" ... ja si dovoli odpovedat - nie. Je to slae rovnake. Co nameraju nameraju, ak je to nizsie ako ma byt, tak je vsetko okay

kupovat si diesel na poskakovanie do mesta je chyba cislo jedna. Snad viem, kde sa budem primarne pohybovat a podla toho si zvolim auto. Podobne ako ze ak vacsinou jazdim dialnice, tak si nekupim Smarta

ono citovat potrebu menit kat po tak malo km zo stranky obchodu, ktora sa zivi ich predajom je az prilis silna rana objektivite

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 09:31
od FISHkaa
napsat, že bez DPF projdeš v pohodě emisema je fakt haluz :mrgreen: S předchozím autem sem na emisích neprošel ve 180kkm právě na kouřivost - auto v běžném provozu VŮBEC nekouřilo a přece neprošlo. Bylo to tuším EU3 (ještě bez DPF). Víš proč automobilky dávají DPF? Kvůli snížení popílku. Co se týká nebezpečnosti tohodle bordelu pro člověka, tak je fakt, že díky vysokým vstřikovacím tlakům jsou ty saze tak jemné, že jsou nebezpečnější než 20 let zakouřený motor!

Pokud nechcete DPF, kupte si diesel, který sází na jinou technologii, nebo se vyprdněte na diesel a kupte si benzín či jinou alternativu.

Koupit si ale něco a pak řešit jak ojebat STK je typické pro náš region. Proto hlasuji všema deseti za spřísnění dohledu nad STK a Emisními kontrolami! :roll:

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 09:39
od severtom
Ono by úplně stačilo, kdyby STK skutečně fungovaly. Řada starších nafťáků nepřežije měření přeběhových otáček prostě jen proto, že se trhne rozvoďák. Znemožnit úplatky a hned by bylo o takových 20% méně nafťáků na cestách. To samé levný opacimetr přímo u hlídek - když mohou měřit propustnost skel, tak proč ne kouřivost dýzlů :-)
Také trvání na správné funkci LED denních světel by značně omezilo výskyt paskvilů, které blikají, předvádějí činnost posuvného registru, případně částečně nesvítí. Pokutování by výrazně snížilo výskyt lživého tvrzení, že se LED RL vyplatí.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 09:42
od FISHkaa
pod toto se podepisuji! 8) a přidávám odstavení vozidel s ilegální instalací xenonových výbojek...

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 09:49
od XMira
Mexican: On si to mkarais úplně nevymyslel. Jen si přečetl šestkrát překroucenou informaci. Tohle číslo vychází z Clean Air Act, kde se v sekci 207 hovoří o minimálních zárukách, které jsou vyžadovány od výrobce. A jednou z nich je funkční celek katalyzátor - lambda - diagnostika. A právě zde se jedná o min. 80 000 mil, tedy cca. 128 000 km. Více třeba zde: http://books.google.cz/books?id=NaABWNE ... fe&f=false

Takže pravdu máš Ty. Nejde o žádnou statistiku, nebo technický článek ale o minimální požadavek daný kongresem. Proto je normální, že projdeš v pohodě emisema i ve 150tis.

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 16:09
od mkarais
ach jaj dajte si do googlu "zivotnost katalyzatora" najdete kopec pripadov ked katalyzator skoncil okolo 130tis dokonca, ze aj mrtvy katalyzator presiel STK. verit, ze katalyzator bude mat 100% ucinnost aj po 5 rokoch je naozaj naivne.

k DPF je mi to jedno...nechcete cmudit nekupujte si auta

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 16:32
od Mexican
je rozdiel napisat ze katalyzator ma zivotnost xx rokov / yyy km a ze katalizator ma 100% ucinnost. On ani ten motor nema v 150 000km 100% ucinnost ako ked bol novy. Preto existuje norma motoru, kde sa uvedie ake emisie su akceptovatelne. A to sa meria na emisiach pocas STK. Ci ten kat funguje na 83 alebo 76% je fuk. Dolezite je aby to ako celok splnalo hodnoty ake to ma splnat

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 17:25
od FORD
Trochu přispěji do mlýna...
Demontáž filtru pevných částit je myslím každého majitele vozidla věc...
Nechci se tady někoho dotknout ale víte vy vůbec jak funguje princip fitru pevných částit?
Tento filtr je jen jakýsi špunt,takže pevné částice nevylítávají z výfuku pořád ale usazují se tam,jednoho dne se filtr naplní a pak to všechno stejně letí ven z výfuku ale najednou extra koncentrace tak mi řekněte co je to za ekologii???
Jsou to jen kecy a vymyslel se jen další krám jak obejít euro směrnice a tahat z lidí peníze,nic víc v tom není...
Ani netušíte kolik penez a vývoj stojí výroba toho filtru,komponentů,je to plné drahých kovů které se musí vytěžit,zpracovat atd a to vše mnohonásobně převyšuje vypuštěné zplodiny z výfuku oproti auta bez filtru-to jen na okraj...
Věřte nebo ne ale takový diesel euro 4 má ůplně stejné výchozí emise jako euro 5 s filtrem-už chápete o čem to je???


A ted si každý odpovězte sám jestli filtr ve svém vozidle odstranit a nebo ne........

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 17:26
od mkarais

Re: Odstranění DPF - ano/ne ???

Napsal: 14 bře 2013, 18:02
od petzl62
=D> super závěr :mrgreen: :D/