Stránka 2 z 14

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 07:35
od severtom
bony píše:Doporučuji znovu reklamovat, vyžádat si způsob reklamace výměnou lišty. Pokud nedojde k nápravě nechat si udělat znal. posudek a ona ta reklamace potom půjde sama...

Díky za všechny příspěvky - opravdu skvělý přístup H.

Ohledně tvé rady "reklamovat", myslím že tam narazíš na formulku "nebrání běžnému užívání věci": Nějaká domněnka, že se to za jízdy může urvat nebo časem korodovat, je prostě jen tvá domněnka. Ani znalecký posudek ji nevyvrátí.

Ono to třeba nastane, ale až po uplynutí 2 let a poté máš smůlu, s tím počítají. Koroze do 5 let určitě nebude skrz a záruka na lak v dalších 3 letech už neplatí, platí jen na prorezivění.

Víš, H používá standardní praktiky automobilového průmyslu, takhle se to prostě dělá, levné auto a drahý servis, kdo na to naletí, tak to zaplatí.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 09:24
od bony
severtom píše:
bony píše:Doporučuji znovu reklamovat, vyžádat si způsob reklamace výměnou lišty. Pokud nedojde k nápravě nechat si udělat znal. posudek a ona ta reklamace potom půjde sama...

Díky za všechny příspěvky - opravdu skvělý přístup H.

Ohledně tvé rady "reklamovat", myslím že tam narazíš na formulku "nebrání běžnému užívání věci": Nějaká domněnka, že se to za jízdy může urvat nebo časem korodovat, je prostě jen tvá domněnka. Ani znalecký posudek ji nevyvrátí.

Ono to třeba nastane, ale až po uplynutí 2 let a poté máš smůlu, s tím počítají. Koroze do 5 let určitě nebude skrz a záruka na lak v dalších 3 letech už neplatí, platí jen na prorezivění.

Víš, H používá standardní praktiky automobilového průmyslu, takhle se to prostě dělá, levné auto a drahý servis, kdo na to naletí, tak to zaplatí.
Při reklamaci nemůžeš narazit na fórmulaci "nebrání běžnému užívání věci" Na tuto formulaci, můžes narazit, pouze v případě, že budeš žádat vyřízení reklamace výměnou za nové auto... Koupil jsi nové auto a tak chceš aby to bylo o.k. To potom můžeš mít jedny dveře natřené na jinou barvu a taky to nebrání běžnému užívání... Pokud žádáš vyřízení reklamace opravou, potom prodejce musí reklamaci vyřídit v zák. lhůte 30 ti dnů. Pokud reklamaci neuzná potom znalec. Hlavně se toho nebát, reklamoval jsem kde co a když jsem do toho šel prsama, tak jsem bždy měl úspěch i když to šlo někdy přes znalce. Mojí výhodou je, že dělám do práva, tak se jen tak nedám. NEBÁT SE TOHO A VYŘVAT SI SVÁ PRÁVA! Málo kdo to nechá dojít až k soudu, na 99% každý padne po znaleckém posudku, chytřejší prodejce nedojde ani tak daleko.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 09:54
od Vladak
bony: pod tvá slova se můžu podepsat. Mám stejné zkušenosti. Nemůže jen kňučet že to nepůjde, ale sám se o to postarat.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 10:13
od snake.d
už někdo reklamoval 3x stejnou závadu na autě a vrátil celý auto? reklamovat nějakou jinou věc kolo nebo něco podobnýho to si představit umím ale auto?
před 3 týdny jsem si nechal měnit zadní náboj na levým kole v zatáčce mi klepal... a ted mi klepe znovu... tak si neumím představit že po druhé opravě se to ozve znova a nechám jim to tam a dostanu peníze zpět a nebo nový auto...

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 11:13
od idam.i
Nie som právnik,ale pokial si pamätám,tak pokial sa 3x vyskytne rovnaka závada (teda nevedia ju odstrániť),tak máš právo na výmenu auta.Znie to síce divoko,ale je to tak.Samozrejme všetko musí byť zadokumentované protokolmi o opravách a pod.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 13:33
od 89majlo96
Pridavam jeden postreh, akurat to davali v telke. Ak sa vada prejavi do 6 mesiacov odo dna prevzatia tovaru, povazuje sa za vadu, ktora existovala uz pri predaji, ak to neodporuje povahe tovaru alebo ak predávajuci nepreukáze opak. Zevraj po uplinuti doby 6 mesiacov od zakupenia vyrobku ak predajca neuzna zaruku musi spotrebitel dokazat ze vada nevznikla beznym pouzivanim. To som napriklad vobec netusil. A vraj je predajca povinny poskytnut spotrebitelovi potrebne informacie o instituciach ktore by mali eventualne vykonavat znalecky posudok.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 13:48
od alcione
severtom píše:Víš, H používá standardní praktiky automobilového průmyslu, takhle se to prostě dělá, levné auto a drahý servis, kdo na to naletí, tak to zaplatí.
s tym by som uplne nesuhlasil. hyundai servisi su uplna spodina, kde nic neopravia. a to nie je standart automobiliek. vacsina ak nie drviva vacsina opravi auto. hyundai v drvivej vacsine auto neopravi.

no ako pises kto naleti zaplati. ozvena zaplati, plati... :mrgreen: o tom je hyundai...

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 15:02
od bony
idam.i píše:Nie som právnik,ale pokial si pamätám,tak pokial sa 3x vyskytne rovnaka závada (teda nevedia ju odstrániť),tak máš právo na výmenu auta.Znie to síce divoko,ale je to tak.Samozrejme všetko musí byť zadokumentované protokolmi o opravách a pod.
Přesně tak jak je psáno, v zákoně je dokonce napsáno mnohačetná žávada, což dle mého právního výkladu je již druhá žávada... Ale komentář zákona je jasně vzato, že:
1) Má li výrobek tři stejné nebo 4 růžné závady má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a tím pádem žádat vrácení peněz popřípadě výměnu za nové auto. To znamená, že pokud má auto 4 a více závad hned po koupi máš stejné právo odstoupit od kupní smlouvy tak jako by mělo auto 3x stejnou závadu. která byla po každe reklamaci opravena. To: snake.d je úplně jedno co reklamuješ zda telefon nebo auto. Je to dle zák. 40/1964 Sb. a také doporučuji zák. 634/1992 Sb.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 03 dub 2013, 17:19
od Maco82
Ahoj, pokud by Vás chtěli odpálkovat v Hyundai s reklamací, tak se obraťte na ČOI. Před rokem jsem řešil reklamaci u Fiatu (taky se vymlouvali apod.) tak jsem si zavolal na ČOI kde si mě vyslechli, a navrhli, že se mnou zajdou do servisu a dohlédnou na způsob vyřízení reklamace (sepsání protokolu, převzetí auta apod.) nakonec ve Fiatu vyřešili závadu k mé spokojenosti takže pomoci ze strany ČOI nebylo potřeba...

Jinak jak tady psali chlapi do 6-ti měsíců od koupě se každá závada bere jakože existovala již při prodeji (rozpor s kupní smlouvou), a spotřebitel má právo na výběr způsobu vyřízení reklamace (oprava/vrácení/sleva), přičemž důkazní břemeno leží na prodávajícím.
Po 6-ti měsících již platí klasický průběh reklamace...

Jinak servis má vždy povinnost při nahlášení závady sepsat reklamační protokol s popisem závady, dále má jen 3 dny na zamítnutí neopravněné reklamace, a celkem 30 dnů na opravu...

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 17 dub 2013, 13:00
od mira_
tak lišty jsem reklamoval, nyní čekám až dorazí nové a dojde k jejcih výměně. A ještě mi bylo řečeno že o tomto problému už Hyundai ví a že by se to mělo řešit nové lišty, které ale zatím nejsou. Tak uvidíme jak to bude dále pokračovat.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 18 dub 2013, 20:26
od Tudy
Hlásím se do klubu, u mě jsou střešní lišty také částečně odchlíplé. Příští týden si jedu do :hyu: pro doklady, tak to budu hned reklamovat...

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 19 dub 2013, 10:14
od bony
Tudy píše:Hlásím se do klubu, u mě jsou střešní lišty také částečně odchlíplé. Příští týden si jedu do :hyu: pro doklady, tak to budu hned reklamovat...
Ve které části je to odlepené?

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 19 dub 2013, 11:30
od mira_
bony píše:
Tudy píše:Hlásím se do klubu, u mě jsou střešní lišty také částečně odchlíplé. Příští týden si jedu do :hyu: pro doklady, tak to budu hned reklamovat...
Ve které části je to odlepené?
já to mám mezi místy, kde je to přichycené ke střeše (tj. nad dveřma), nad předníma to bylo vidět víc u zadních to ještě nebylo tak markantní.

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 19 dub 2013, 12:19
od Tudy
mira_ píše:
bony píše:
Tudy píše:Hlásím se do klubu, u mě jsou střešní lišty také částečně odchlíplé. Příští týden si jedu do :hyu: pro doklady, tak to budu hned reklamovat...
Ve které části je to odlepené?
já to mám mezi místy, kde je to přichycené ke střeše (tj. nad dveřma), nad předníma to bylo vidět víc u zadních to ještě nebylo tak markantní.
Více méně to samé u mého auta, odchlíplé těsnění na vnitřní straně lišt nad předními dveřmi.


Edit: u Renaultu se k podobnému problému postavili čelem, že by stejně špatný dodavatel ? Viz odkaz

http://www.auto.cz/renault-megane-grandtour-74068

Re: nedoléhající střešní lišty i30 kombi

Napsal: 24 dub 2013, 19:58
od bony
mira_ píše:tak lišty jsem reklamoval, nyní čekám až dorazí nové a dojde k jejcih výměně. A ještě mi bylo řečeno že o tomto problému už Hyundai ví a že by se to mělo řešit nové lišty, které ale zatím nejsou. Tak uvidíme jak to bude dále pokračovat.
Kde že jsi to přesně reklamoval? Co to bylo za servis?