Ono výmněna doma není prolbem , bud to prostě vypustíš spodem přez výpustný šroub , nebo to odsaješ vrchem přez mněrku oleje (odsávačky na olej se daji koupit +- 250 kč ) sice odsátí oleje vrchem není až tak idealní jako vypuštění spodem přez vypušták .
Ne nemužou nic poznat ! pokud dodržíš spec oleje pro daný motor , dokonce je velice težké zistít i laboratorně jaký byl olej použítý
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
, jelikož výrobce oleju používaji většinou stajný základní olej a pak už jen domíchávájí aditíva od aditivářských firem ale těch moc taky není .
ja mám v přiručce k auto napsano pro muj motor 5w30 C3 nebo 5w40 C3 ale vymněna u 5W40 max 15 tkm
osobně longlive oleje a hlavně longlive interval vymněny nepoužívám a ani nikomu nedoporučuji
ale je každého věc jak mněni olej a co davá za olej , jak se říka každý je strujcem štěstí svého
A co se týka mněněni oleje v autorizovaných servisech , ohledně vymněny oleje nevěřím nikumu jen sobě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
, sice nelze říkat že každy sevis odrbává vymněnu oleje nebo podobně , ale věřte jim že
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jedině kdy lze servisu věřit že olej opravdu vymnění a daji ten co maji , že si olej donesete vlastní a muže bud být při výmněně nebo se aspon divat
Osobně davám přednost být u vymněny oleje přítomen !
Ještě dodám k olejum tohle : jediný motor kde je sakra duležíté dodržovat absolutne přesně spec oleje
jsou motory škoda 1.9 tdi PD !!! tam pokud nedodržíté spec oleje dojde po cca 20 tkm vydření uložení vačke , mně se to nikdy nestalo i když daný motor jsme mněl , ale mněl jsem dva motory na "stole" z takto vydřenýma vačkama a hadejte co majitelé daných aut dělaly ? štřili na oleji a davaly do motru ten nejlevnější olej co sehnaly
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)