Stránka 2 z 2
Re: i30 2012 1,6 GDi automat
Napsal: 21 črc 2013, 22:04
od milosh
Asi tak, motor si sam pri zastaveni vyradi i kdyz mam D jen pouhym slapnutim na brzdu
Re: i30 2012 1,6 GDi automat
Napsal: 22 črc 2013, 22:12
od Deegr
Motor si sám nevyřadí, když stojíš na brzdě
To je blbost. Zkus poslouchat ten motor a pak dej N a zase poslouchej, pak D a poslouchej. Uslyšíš, jak najednou motor zabere, protože se tě snaží rozjet.
slabostka: Tohle je blbost, co tu říkáš. Ušetříš tím více paliva, než si myslíš. Navíc u těch dnešních automatů už nehrozí při vyřazení na N, že by se převodovka přestala mazat. Pokud narážíš na toto.
Re: i30 2012 1,6 GDi automat
Napsal: 16 srp 2013, 21:00
od slabostka
ešte pripojím niečo od ľudí čo automaty opravujú Kaps:
Aby dlouho fungovala
Nejmodernější typy převodovek s plně elektronickou vazbou na volící páku mají už poměrně rozsáhlý ochranný (blbuvzdorný) systém, bránicí nežádoucím zásahům. Zato u starších skříní nebývá problém poškodit převodovku zasunutím parkovací uzávěrky nebo přehozením směru jízdy v okamžiku, kdy vozidlo ještě nezastavilo. Mnoho řidičů má také u automatů snahu za jízdy vyřazovat na neutrál. Ačkoliv se to vysloveně nezakazuje (u vozů bez stabilizace to může pomoci přesněji zvládnout smyk), automatika už ze své podstaty není na takové manipulace stavěná.
Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně, z něhož převodovka odřazuje a na který s po přesunu z neutrálu za jízdy opět vrací,“ vysvětluje Radek Marvan a záhy zpochybňuje i motivaci k takovému konání: „Tím se žádné palivo neušetří, často právě naopak. Navíc převodovce to jenom zbytečně ubližuje.“ Žebříčku největších zvěrstev pak určitě vévodí snahy o „gumování“ přesunutím páky z N na D při vytočeném motoru. Ani pokusy o vyproštění zapadlého auta déle trvajícím rytmickým přesunem mezi režimy D a R samočinným skříním moc neprospívají. Čeho se naopak vůbec nemusíme bát, je intenzivnější používání manuálního režimu pro sekvenční řazení. Zde hrozí snad jen jediné nebezpečí: kdybychom celé roky řadili sekvenčně a vůbec nikdy nepouštěli automatický režim k práci, mohla by autoadaptivní řídící jednotka natolik „zhoupnout“, že by úplně přestala sama řadit. I takové kuriozity se už staly …
-ale nech si každý radí ako chce. Nič neušetrím - sledujem otáčky na križovatke a sú rovnaké či mám N alebo D s brzdou.
Re: i30 2012 1,6 GDi automat
Napsal: 17 srp 2013, 14:34
od Matus_64
Hardcam píše:Automat mame doma 9. rokem a N jsme nikdy nepouzili, ani otec, ani ja, pouze pres nej jedzdime od Pcka k Dcku.
Tak ako píšeš ja použije " N " len keď zastavím veľmi blízko pri garážových dverách a na cúvnutie o par cm použijem " N " lebo stejne do" P musím prejst cez jeho polohu. Na križovatke " N " nikdy len keby ma museli odťahovať, ale sem tam " P" z ručnou brzdou keď sa jedná o minuty státia. Komu chýba častí pohyb pravou rukou nech si nechá klasicku mech.prevodovku. Já si chcem na dôchodku užiť trochu elegancie a pokoja aj šoferovaní.