Re: Brzdy
Napsal: 14 led 2014, 09:46
Mexicane, pokud by se Ti toto stalo, tak se obavam, ze v prvni rade by se musela hledat chyba za volantem .
Glocknerstrasse neni tak extremni narocna cesta, Cesta Trollu uz vubec. Kdyz ma nekdo problem s prehrivajicima se a nicicimi se brzdama na tech silnicich, tak neumi ridit na serpentinach a horskych silnicich a nemel by ty problemy hazet na komponenty brzdy. Toto zazivam docela casto - jak smerem nahoru, tak i dolu. nekteri lidi i v serpentinach musi jezdit stylem brzda-plyn, tj. cestou dolu vyberou zatacku, pridam plny plyn, abych byl co nejdrive na plnou rychlost, za tech 150-200 metru tesne pred dalsi zatackou dupnu na brzdu, mezitim drzim nohu na brzde, aby auto nejelo prilis rychle (teda, jak kdo) a potom to zopakuji u vsech serpentinach. nahoru podobne, jenom se plyn musi pridat na nizsi rychlosti a vyssich otackach. Toto je uzasne rychla cesta na odpis brzd (dolu) a motoru (nahoru).
Jeste se svou ladou 2112 jsem se smal u Salzburgu, kdyz na cetnych serpentinach k jeskyni mne dohnal Nemec v 2,5l Mondeu, kousek pred prvni zatackou me plnou rychlosti predjel, zaskripal brzdama, zatacku vybral asi 10-ti km rychlosti (bo se bal, ze spadne), v te zatacce jsem ja musel brzdit, abych do nej nenarazil, po zatacce tesne prede mnou plny plyn, na 300 m useku k dalsi zatacce mi ujel asi o 150m, pred zatackou zase skripejici brzdy, ja jsem ho dojel, a tak se opakovalo u kazde zatacky. Nahore jsme byly prakticky stejne, jemu skoro varila voda, mne se zahrala asi o 5 stupnu a to jsem tam mel docela blbe fungujici chlazeni. Cesta dolu velice podobne s jinym, nejakym Holandanem - az na to zahrati vody.
Letos s novou ix20-tkou zadne problemy jsme nemeli v Kaunertalu (kde je vetsi prevyseni nez na Glocknerstrasse), byly jsme tam dva dny za sebou, Cesta do Samnaunu taky byla pres uzke serpentiny, prevyseni vetsi a smerem dolu mnohem horsi pro brzdeni nez Cesta Trollu, 2x Silvretta Hochalpinstrasse, za dva tydny jeste mnohokrat mistni horske silnice - celkove absolvovane prevyseni autem minimalne 7000m nahoru, stejne tak dolu. A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy, nebylo je treba vymenit, pouze je na garancce ted nedavno vycistili - o to si myslim, ze jim dalo mnohem vice zavrat absolvovani skoly bezpecne jizdy na plygonu
Jeste pridam, ze mam ix20 1,4l benzin.
Glocknerstrasse neni tak extremni narocna cesta, Cesta Trollu uz vubec. Kdyz ma nekdo problem s prehrivajicima se a nicicimi se brzdama na tech silnicich, tak neumi ridit na serpentinach a horskych silnicich a nemel by ty problemy hazet na komponenty brzdy. Toto zazivam docela casto - jak smerem nahoru, tak i dolu. nekteri lidi i v serpentinach musi jezdit stylem brzda-plyn, tj. cestou dolu vyberou zatacku, pridam plny plyn, abych byl co nejdrive na plnou rychlost, za tech 150-200 metru tesne pred dalsi zatackou dupnu na brzdu, mezitim drzim nohu na brzde, aby auto nejelo prilis rychle (teda, jak kdo) a potom to zopakuji u vsech serpentinach. nahoru podobne, jenom se plyn musi pridat na nizsi rychlosti a vyssich otackach. Toto je uzasne rychla cesta na odpis brzd (dolu) a motoru (nahoru).
Jeste se svou ladou 2112 jsem se smal u Salzburgu, kdyz na cetnych serpentinach k jeskyni mne dohnal Nemec v 2,5l Mondeu, kousek pred prvni zatackou me plnou rychlosti predjel, zaskripal brzdama, zatacku vybral asi 10-ti km rychlosti (bo se bal, ze spadne), v te zatacce jsem ja musel brzdit, abych do nej nenarazil, po zatacce tesne prede mnou plny plyn, na 300 m useku k dalsi zatacce mi ujel asi o 150m, pred zatackou zase skripejici brzdy, ja jsem ho dojel, a tak se opakovalo u kazde zatacky. Nahore jsme byly prakticky stejne, jemu skoro varila voda, mne se zahrala asi o 5 stupnu a to jsem tam mel docela blbe fungujici chlazeni. Cesta dolu velice podobne s jinym, nejakym Holandanem - az na to zahrati vody.
Letos s novou ix20-tkou zadne problemy jsme nemeli v Kaunertalu (kde je vetsi prevyseni nez na Glocknerstrasse), byly jsme tam dva dny za sebou, Cesta do Samnaunu taky byla pres uzke serpentiny, prevyseni vetsi a smerem dolu mnohem horsi pro brzdeni nez Cesta Trollu, 2x Silvretta Hochalpinstrasse, za dva tydny jeste mnohokrat mistni horske silnice - celkove absolvovane prevyseni autem minimalne 7000m nahoru, stejne tak dolu. A div se svete, na tech serpentiach jsem (krome bezne potreby) potreboval brzdit brzdou vice-mene jenom pro DObrzdeni pred zatackama, sem tam po dlouhych (nad 0,5km dlouhych) rovinach pribrzdeni kvuli max. rychlosti, jinak perfektne fungovalo brzdeni motorem... A brzdy nemely zadne problemy, nebylo je treba vymenit, pouze je na garancce ted nedavno vycistili - o to si myslim, ze jim dalo mnohem vice zavrat absolvovani skoly bezpecne jizdy na plygonu
Jeste pridam, ze mam ix20 1,4l benzin.