Mám najeto 36700 km a co se týká motoru vše v pohodě. Nápověda řazení a uvítací znělka bylo první co jsem vypnul.stehnik píše:Motor šlape zatím perfektně. Jezdím s celkovou průměrnou spotřebou 5,4l ve městě i po dálnici (ujeto 6000km). Tuhle jsme jeli na výlet po Vysočině cca 420km a spotřeba 4,6l. Takže na spotřebu si nemůžu stěžovat. Jen je potřeba nedělat závoďáka
Regeneraci DPF jsem si ještě nestihl všimnout. Motor je dobře utlumen, na výfuk dozadu nevidím, a sledovat ty čárečky aktuální spotřeby je dost nuda
Do nafty mě nic přidávat nenapadlo. Přijde mi, že je sama o sobě drahá a ještě abych do toho dával něco dalšího Zatím mě nikdo ničím nepřesvědčil.
Mám ale trochu problémy se řazením. Ve městě jezdím tachometrových 50-55km/h a pořád řeším dilema, jestli na 3 nebo na 4. Na 4 točí motor 1400-1500ot a trochu duní. Na trojku něco přes 2100ot a to už se zdá pocitově na konstantní jízdu dost. Nápověda řazení hlásí někde kolem 1400ot 4 a to nezávisle na tom, jestli na to zrovna šlapu nebo jestli jedu do kopce, což mi přijde dost nahlavu.
Jak řadíte vy?
Ještě mi přijde, že výkon je krapet nelineární (asi turbem) - když zařadím trochu brzo vyšší rychlost (třeba podle našeptávače) a šlápnu na to - chvilku nic nic nic a když trochu vyjedou otáčky, začne to neskutečně zrychlovat a tlačit do sedačky.
Jinak s tebou ve všem souhlasím, navíc mi vadí malý rozestup mezi 5 a 6, motor by si s delší 6 určitě poradil. Např. Golf má u 1,6TDI delší 5 než i30 6.