výmena reproduktorov + subwoofer
Moderátor: Moderátoři
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Pred tým ako si mi poslal ten manuál pre ix35 (tak isto je to urobené aj v i40) som nevedel ako sú zapojené reproduktory > zistil som, že signál na kábloch pri reproduktoroch je už rozdelený > nevedel som kde sa nachádzajú výhybky > až včera som sa dozvedel, že sa stredobasy a výšky delia už v zosilovači > nevedel som na úvode môjho bádania ani, že v aute je ext. zosilovač > netuším vôbec ako je výhybka nastavená. Keď si toto všetko necháš prejsť hlavou, aké repráky kúpiš? Ja som nekúpil zatiľ nič.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- Reklama
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Nájde sa niekto, kto má v i40 NAVI a teda má subwoofer (nemá v aute Infinity výbavu) a už vymenil minimálne predné repráky?
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
UPDATE:
AK MÁTE V i40 POD SEDANKOU EXT. ZOSILOVAČ, NEKUPUJTE REPRODUKTORY HERTZ 165.3, MAJÚ 4Ω IMPEDANCIU A NEBUDÚ BASOVAŤ. ORIGINÁL ZOSILOVAČ OČAKÁVA NA VÝSTUPE 2Ω REPRODUKTORY.
Dneska som vymenil originál predné repráky za HERTZ 165.3 Už som tu písal, že signál do reproduktorov sa delí už v zosilovači a teda bol to trochu "vabank". Netušil som až do inštalácie ako to bude so zapojením výhybky Hertz DX 300. Bohužiaľ nie je možné na výhybku zapojiť oba reproduktory. Z NAVI ide signál do zosilovača digitálne cez SPDIF a nie je iná cesta zapojenia reprákov ako z výstupu zosilovača, kde je už signál rozdelený. Rozobral som dvere, odpojil káble z reprákov a najskôr som napojil cez výhybku Hertz basový reproduktor (čakal som lepšie basy ). Potom som skúsil reprák zapojiť bez výhybky. Zvuk bol taký istý. Toto som skúšal, aby som sa rozhodol, kde bude výhybka zapojená/kde sa viac hodí. Za normálnych okolností by som zapojil signál z rádia do vstupu výhybky a na výstup by som pripojil basový a výškový reproduktor. Vyskúšal som zapojiť Hertz výškový reprák. V zapojení cez výhybku hral lepšie. Tu som so zvukom veľmi spokojný. Výšky veľmi pekne cingajú. Výhybku som teda zapojil s výškovým reprákom a basový reprák priamo na pôvodný kábel (kábel z výhybky na basový reprák zostal nezapojený). Basy hrajú inak ako tie originál. Hrajú pekne, ale čakal som viac. Viem, že sú tieto repráky schopné hrať lepšie, ale originál zosilovač viac nepustí. Celkový dojem je slušný, ale basy sú slabšie ako som čakal.
Chcel by som sa dopátrať ako sú v originál zosilovači rozdelené basy. Aké frekvencie idú do subwoofera a čo ide do basového repráka. Hertz basák by mal ťahať od 50Hz. Výhybka v originál zosilovači do neho možno nepustí spodné frekvencie. Veľmi by ma zaujímala charakteristika basovej výhybky v originál zosilovači.
Pridávam aj odfotený štítok zo zosilovača. Ak sa nájde frajer, čo dokáže zohnať dokumentáciu k tomuto zosilovaču, budem veľmi rád.
AK MÁTE V i40 POD SEDANKOU EXT. ZOSILOVAČ, NEKUPUJTE REPRODUKTORY HERTZ 165.3, MAJÚ 4Ω IMPEDANCIU A NEBUDÚ BASOVAŤ. ORIGINÁL ZOSILOVAČ OČAKÁVA NA VÝSTUPE 2Ω REPRODUKTORY.
Dneska som vymenil originál predné repráky za HERTZ 165.3 Už som tu písal, že signál do reproduktorov sa delí už v zosilovači a teda bol to trochu "vabank". Netušil som až do inštalácie ako to bude so zapojením výhybky Hertz DX 300. Bohužiaľ nie je možné na výhybku zapojiť oba reproduktory. Z NAVI ide signál do zosilovača digitálne cez SPDIF a nie je iná cesta zapojenia reprákov ako z výstupu zosilovača, kde je už signál rozdelený. Rozobral som dvere, odpojil káble z reprákov a najskôr som napojil cez výhybku Hertz basový reproduktor (čakal som lepšie basy ). Potom som skúsil reprák zapojiť bez výhybky. Zvuk bol taký istý. Toto som skúšal, aby som sa rozhodol, kde bude výhybka zapojená/kde sa viac hodí. Za normálnych okolností by som zapojil signál z rádia do vstupu výhybky a na výstup by som pripojil basový a výškový reproduktor. Vyskúšal som zapojiť Hertz výškový reprák. V zapojení cez výhybku hral lepšie. Tu som so zvukom veľmi spokojný. Výšky veľmi pekne cingajú. Výhybku som teda zapojil s výškovým reprákom a basový reprák priamo na pôvodný kábel (kábel z výhybky na basový reprák zostal nezapojený). Basy hrajú inak ako tie originál. Hrajú pekne, ale čakal som viac. Viem, že sú tieto repráky schopné hrať lepšie, ale originál zosilovač viac nepustí. Celkový dojem je slušný, ale basy sú slabšie ako som čakal.
Chcel by som sa dopátrať ako sú v originál zosilovači rozdelené basy. Aké frekvencie idú do subwoofera a čo ide do basového repráka. Hertz basák by mal ťahať od 50Hz. Výhybka v originál zosilovači do neho možno nepustí spodné frekvencie. Veľmi by ma zaujímala charakteristika basovej výhybky v originál zosilovači.
Pridávam aj odfotený štítok zo zosilovača. Ak sa nájde frajer, čo dokáže zohnať dokumentáciu k tomuto zosilovaču, budem veľmi rád.
- Přílohy
-
- DSC_0763.jpg (159.73 KiB) Zobrazeno 5383 x
-
- 540DSK1653_1.jpg (41.76 KiB) Zobrazeno 5388 x
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 15 čer 2014, 15:10, celkem upraveno 9 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
UPDATE:
Trochu som sa hral s eqvalizérom a pri vypeckovaní basov na max. úroveň, čo je + 10 v aute to slušne basovalo, ale mal som pocit, že počujem skôr zadný subwoofer ako predné basy. Celé mi to pripadá, akoby výhybka v zosilovači púšťala do predných basových reprákov frekvencie od 200Hz a viac. Ak by sa mi podarilo vypátrať ako to funguje, je dosť možné že by som mohol upravyť výhybku a urobiť ten zosilovač slušne použiteľný.
Trochu som sa hral s eqvalizérom a pri vypeckovaní basov na max. úroveň, čo je + 10 v aute to slušne basovalo, ale mal som pocit, že počujem skôr zadný subwoofer ako predné basy. Celé mi to pripadá, akoby výhybka v zosilovači púšťala do predných basových reprákov frekvencie od 200Hz a viac. Ak by sa mi podarilo vypátrať ako to funguje, je dosť možné že by som mohol upravyť výhybku a urobiť ten zosilovač slušne použiteľný.
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 07 čer 2014, 11:40, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Ahoj, také se pěkné hraješ s autíčkem. Ty Hertze jsem také zvažoval, ale nakonec jsem se rozhodl pro JBL. U tebe vidím problém v tom pitomém zesilovači. Ten by šel ven jako první. Jak znám Hyundai, vevnitř toho zesilovače budou ty nejlevnější komponenty. Zvuk nebude díky němu tak čistý, jako by byl s kvalitním zesilovačem a zřejmě by i ty Hertze basovaly lépe, minimálně by šel zesilovač nastavit ručně, kolik basů do těch repro chceš pouštět a jako bonus by jsi nemusel řešit ani výhybku. Zapojil by jsi ji klasicky, jak má být. Tahat ze zesilovače zvlášť zvuk do výškového reproduktoru jsem ještě neviděl.
Jaký má vlastně ten zesilovač výkon? Jestliže origo repro má jen 20W RMS, tak se mi nezdá, že by ten zesilovač byl nabuzenej třeba na těch 4x80W RMS, nebo alespoň 2x80W RMS při 4 ohmech.
Budeš měnit i zadní repro, nebo subwoofer? Nezvažuješ i nový zesilovač? Pokud by jsi neměnil zadní repro, zvolil bych nějaký 4-kanálový. 2 kanály bych použil na ty hertze a poslední dva propojit a krmit tím subwoofer, ovšem nějaký lepší Ten co montuje hyundai by to asi moc dlouho nevydržel
Tenhle mi přijde za své peníze perfektní. Mac Audio dělá kvalitní audio a výkon 4x60W RMS a 2x160W RMS by stačilo na ty Hertze i subwoofer.
http://www.ahifi.cz/zesilovac-mac-audio-mpx-4000.html
Jaký má vlastně ten zesilovač výkon? Jestliže origo repro má jen 20W RMS, tak se mi nezdá, že by ten zesilovač byl nabuzenej třeba na těch 4x80W RMS, nebo alespoň 2x80W RMS při 4 ohmech.
Budeš měnit i zadní repro, nebo subwoofer? Nezvažuješ i nový zesilovač? Pokud by jsi neměnil zadní repro, zvolil bych nějaký 4-kanálový. 2 kanály bych použil na ty hertze a poslední dva propojit a krmit tím subwoofer, ovšem nějaký lepší Ten co montuje hyundai by to asi moc dlouho nevydržel
Tenhle mi přijde za své peníze perfektní. Mac Audio dělá kvalitní audio a výkon 4x60W RMS a 2x160W RMS by stačilo na ty Hertze i subwoofer.
http://www.ahifi.cz/zesilovac-mac-audio-mpx-4000.html
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Hmmm, pekne si to rozpísal. Určite by stálo za to ten zosilovač vymeniť, len si potom neviem predstaviť ako to bude so zvukom navigácie, keďže tá ide do zosilovača sólo. Vlastne vôbec neviem ako si by som zapojil nový zosilovač hlavne preto, že zvuk z NAVI ide do zosilovača digitálne. S tým vybudením basových reprápkov máš pravdu. Až teraz som si všimol, že originál basové repráky sú 2Ω 20/40W a Hertz sú 4Ω 80/160W. Je jasné kde je pes zakopaný a prečo majú basáky slabší výkon (impedancia ). Výhybka ktorú som chcel riešiť bude zrejme OK, ale zosilovač nie je stavaný na 4Ω reproduktory. Nemám ani páru aký výkon má ten originál zosilovač a márne sa snažím nájsť nejaké informácie. Vyrába ho Korejská firma Mobis, ale to je asi všetko čo som bol schopný zistiť. Keď sa naštvem, tak vymením aj zadné repráky a samozrejme zosilovač, ale najskôr musím zistiť ako to prepojiť z originál kabeláže, tak aby všetko fungovalo. Subwoofer je v aute pravdepodobne pasívny a neviem či má zmysel dávať do auta iný pasívny. Najskôr skúsim niečo poriešiť s tou impedanciou.Deegr píše:.....Jaký má vlastně ten zesilovač výkon? Jestliže origo repro má jen 20W RMS, tak se mi nezdá, že by ten zesilovač byl nabuzenej třeba na těch 4x80W RMS, nebo alespoň 2x80W RMS při 4 ohmech.
Budeš měnit i zadní repro, nebo subwoofer? Nezvažuješ i nový zesilovač?
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Ak by ste mali niekto záujem (tí čo nemáte NAVI a pod sedadlom vodiča zosilovač) o super reproduktory HERTZ DSK 165.3 za 50€ sú vaše. Nechcem investovať do nového zosilovača, uspokojím sa s inými reproduktormi s impedanciou 2Ω. Na Hertz DSK 165.3 som sa veľmi tešil.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Když už je máš nainstalovaný, tak bych je určitě neprodával. Kvalitou jsi si polepšil o 100%. Ten zesilovač si nech do budoucna, aspoň se budeš mít zase v čem vrtat
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Ono je to všetko super. Mať nový zosilovač a potom komplet celé nové audio, ale..... stojí to peniaze a mne sa do toho nechce investovať. Aj ja som len človek a robím chyby a aj také banálne ako že kúpim repráky s nevhodnou impedanciou. Hertz DSK 165.3 sú super a verím, že ich niekto kúpi. Som ochotný ich aj nainštalovať. Ja som sa už rozhodol a objednal som JBL GTO6508C.
- Přílohy
-
- GTO608C-488-2.jpg (23.48 KiB) Zobrazeno 5350 x
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Dneska som sa rozhodol rozobrať originál 8 (2x4) kanálový ext. zosilovač, aby som sa pozrel ako je to vlastne v jeho útrobách vymyslené. Každý kanál má svoj vstup IN1>OUT1, IN2>OUT2,...IN4>OUT4. Podľa zapojenia jeden zosilovač poháňa FR, FL, TWR, TWL predné basové a výškové reproduktory a druhý poháňa RR, RL, SW1, SW2 zadné reproduktory a subwoofer. Nechápem prečo sú stredobasy a výšky rozdelené už pred vstupom do zolsilovača. Snáď mi nejaká múdra hlava odpovie. Týpujem, že je to digitálnym SPDIF vstupom (zosilovač ako taký nemá vonkajší analógový vstup), ktorý sa asi po dekódovaní do analógového signálu rozdelí. Je to len moja špekulácia a neviem si to reálne predstaviť. Inak podľa púzdra a zapojenia nôh sú tam 2 TDA zosilovače. Neviem aké majú označenie a teda ani aký výkon. Každopádne zostáva pre mňa stále tajomstvom, kde sa signál skutočne delí. Pokiaľ nemám v rukách schému, nemám zrejme šancu to zistiť. Bolo by lepšie, pustiť do zosilovača plný signál priamo cez jeden kanál a rozdeliť ho až výhybkou.
Nevadilo by mi, že je signál rozdelený ak by do basových reprákov išiel plný signál a výškové by dostávali len čo majú, ale v prípade tohoto zosilovača basové reproduktory dostávajú len stredobasy. Ako som už napísal, schéma zapojenia by pomohla.
Podľa podporných súčiastok by v zosilovači mohli byť 2 x TDA7563A (4x50W), tak potom môžeme mať v aute zosilovač s výkonom 400W, pretože každý kanal v obvode TDA7563A ma 50W. Aj keď 50W na výšky je moc a 50W na subwoofer zasa málo, ale myslím že je to premostené a subwoofer dostáva 100W z 2 kanálov, len by chcelo ho niečím nahradiť.
Celkový dojem: podľa mňa mimo iného čo tu riešim, je to slušný malý zosilovač.
Nevadilo by mi, že je signál rozdelený ak by do basových reprákov išiel plný signál a výškové by dostávali len čo majú, ale v prípade tohoto zosilovača basové reproduktory dostávajú len stredobasy. Ako som už napísal, schéma zapojenia by pomohla.
Podľa podporných súčiastok by v zosilovači mohli byť 2 x TDA7563A (4x50W), tak potom môžeme mať v aute zosilovač s výkonom 400W, pretože každý kanal v obvode TDA7563A ma 50W. Aj keď 50W na výšky je moc a 50W na subwoofer zasa málo, ale myslím že je to premostené a subwoofer dostáva 100W z 2 kanálov, len by chcelo ho niečím nahradiť.
Celkový dojem: podľa mňa mimo iného čo tu riešim, je to slušný malý zosilovač.
- Přílohy
-
- P1020648.jpg (221.04 KiB) Zobrazeno 5294 x
-
- P1020635.JPG (211.93 KiB) Zobrazeno 5294 x
-
- P1020632.JPG (241.32 KiB) Zobrazeno 5304 x
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
UPDATE:
Dneska prebehla druhá operácia. Zosilovač zatiaľ zostal bez zmeny, ale nainštalované sú JBL GTO6508C. Tak ako to bolo pri Hertz-och, výhybky zostali zapojené s výškovými reprákmi a basáky išli priamo na pôdnú kabeláž. Bol by som radšej keby boli aj basáky na výhybkách, ale rozdiel bol malý a basujú aj tak veľmi pekne. Celkovo som nadmieru spokojný. Z toho malého originál zosilovača ide krásny zvuk. Pripájam aj zopár fotiek z inštalácie. Musel som dorobiť mostíky na upevnenie výškačov (pomohol kúsok hliníkovej lišty). Tú penu vedľa výhybiek som nalepil len preto, lebo za výškačmi presvitala červená farba a nebolo to pekné. Nalepil som aj penu na časť tapacíru, aby to nerezonovalo a dotiahol som všetky šroby.
Na tapacíre môžete vidieť aj nainštalovaný zrkadlový modul ALT 1 a logo projektor.
https://db.tt/jImmoV1k
https://db.tt/ghThqOEA
Dneska prebehla druhá operácia. Zosilovač zatiaľ zostal bez zmeny, ale nainštalované sú JBL GTO6508C. Tak ako to bolo pri Hertz-och, výhybky zostali zapojené s výškovými reprákmi a basáky išli priamo na pôdnú kabeláž. Bol by som radšej keby boli aj basáky na výhybkách, ale rozdiel bol malý a basujú aj tak veľmi pekne. Celkovo som nadmieru spokojný. Z toho malého originál zosilovača ide krásny zvuk. Pripájam aj zopár fotiek z inštalácie. Musel som dorobiť mostíky na upevnenie výškačov (pomohol kúsok hliníkovej lišty). Tú penu vedľa výhybiek som nalepil len preto, lebo za výškačmi presvitala červená farba a nebolo to pekné. Nalepil som aj penu na časť tapacíru, aby to nerezonovalo a dotiahol som všetky šroby.
Na tapacíre môžete vidieť aj nainštalovaný zrkadlový modul ALT 1 a logo projektor.
https://db.tt/jImmoV1k
https://db.tt/ghThqOEA
- Přílohy
-
- P1020650.jpeg (203.41 KiB) Zobrazeno 5271 x
-
- P1020651.jpeg (171.75 KiB) Zobrazeno 5271 x
-
- P1020652.jpeg (225.31 KiB) Zobrazeno 5271 x
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 19 črc 2014, 09:02, celkem upraveno 10 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
V aute pribudlo nové logo.
- Přílohy
-
- P1020656.jpeg (253.96 KiB) Zobrazeno 5271 x
-
- P1020658.jpeg (162.77 KiB) Zobrazeno 5271 x
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
Podarilo sa už niekomu zohnať schému zapojenia originál ext. zosilovača AMP-80VFR, p/n: 96370-3Z101?
Tento zosilovač by mohol mať ešte lepší zvuk. Porovnával som so štúdiovou výbavou ako sú prenášané basy (Výšky a stredy idú krásne. Aj basy, ale...) a je jasné, že Kórejci predelili spodné frekvencie (basy/sub-basy) vyššie ako by si to žiadalo. Zrejme je krivka strmo odrezaná niekde pri 100Hz a potom nižšie frekvencie prehráva len subwoofer vzadu v kufri, čo je veľká škoda, pretože časť spodných frekvencí potom vpredu chýba. Chcelo by to prestaviť výhybky, ale bez schémy je to veľmi náročné a nemám chuť laborovať. So schémou by to bola brnkačka, ktorá by pomohla všetkým potenciálnym záujemcom o lacné vylepšenie audia. (stačili by repráky nap. JBL GTO6508C vpredu a JBL GTO6528S vzadu a vymeniť zopár centových súčiastok v zosilovači a mali by sme neporovnateľne lepší zvuk)
P.S.: Po intenzívnom pátraní nie som si istý či je možné výhybky preladiť len výmenou RC členov, ako som predpokladal a stále tomu verím, alebo je to vecou softvérového nastavenia DSP. Jednoznačte treba schému!
Tento zosilovač by mohol mať ešte lepší zvuk. Porovnával som so štúdiovou výbavou ako sú prenášané basy (Výšky a stredy idú krásne. Aj basy, ale...) a je jasné, že Kórejci predelili spodné frekvencie (basy/sub-basy) vyššie ako by si to žiadalo. Zrejme je krivka strmo odrezaná niekde pri 100Hz a potom nižšie frekvencie prehráva len subwoofer vzadu v kufri, čo je veľká škoda, pretože časť spodných frekvencí potom vpredu chýba. Chcelo by to prestaviť výhybky, ale bez schémy je to veľmi náročné a nemám chuť laborovať. So schémou by to bola brnkačka, ktorá by pomohla všetkým potenciálnym záujemcom o lacné vylepšenie audia. (stačili by repráky nap. JBL GTO6508C vpredu a JBL GTO6528S vzadu a vymeniť zopár centových súčiastok v zosilovači a mali by sme neporovnateľne lepší zvuk)
P.S.: Po intenzívnom pátraní nie som si istý či je možné výhybky preladiť len výmenou RC členov, ako som predpokladal a stále tomu verím, alebo je to vecou softvérového nastavenia DSP. Jednoznačte treba schému!
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 29 čer 2014, 16:23, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
UPDATE:
K novým JBL GTO6508C v predu pribudli nové JBL GTO6528S vzadu. Konečne sa to audio dá počúvať. Je to neporovnateľný skok oproti pôvodným reproduktorom. Odporúčam
K novým JBL GTO6508C v predu pribudli nové JBL GTO6528S vzadu. Konečne sa to audio dá počúvať. Je to neporovnateľný skok oproti pôvodným reproduktorom. Odporúčam
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: výmena reproduktorov + subwoofer
UPDATE:
Po ďalšom intenzívnom pátraní som prišiel k záveru, že výhybky na originál ext. zosilovači nie je možné nastaviť výmenou súčiastok, ale len softvérovo. Požiadať výrobcu o zmenu nastavenia je asi nemožné. Uvidíme. Frekvenčná charakteristika originál ext. zosilovača je hodne divno nastavená. Na to aby to slušne hralo po výmene reproduktorov je nutné nastaviť basy aspoň na +4/+5 a stredy ubrať na - 2. Výšky sú OK na nule/-1. Pri takomto nastavení pri hlasnejšom odposluchu subwoofer tak duní, že sedieť na zadných sedadlách je nepríjemné. Aby to celé bolo super, treba utlmiť subwoofer (alebo otvoriť piate dvere ). Pracujem na tom. Samozrejme utlmiť subwoofer neznamená ho niečím prekryť, ale dorobiť ovládanie hlasitosti. Je to celé trochu pracné, ale výsledok bude super v porovnaní s originál zvukom a nie je to finančne náročné.
Schému už nepotrebujem, popasoval som sa stým sám.
Po ďalšom intenzívnom pátraní som prišiel k záveru, že výhybky na originál ext. zosilovači nie je možné nastaviť výmenou súčiastok, ale len softvérovo. Požiadať výrobcu o zmenu nastavenia je asi nemožné. Uvidíme. Frekvenčná charakteristika originál ext. zosilovača je hodne divno nastavená. Na to aby to slušne hralo po výmene reproduktorov je nutné nastaviť basy aspoň na +4/+5 a stredy ubrať na - 2. Výšky sú OK na nule/-1. Pri takomto nastavení pri hlasnejšom odposluchu subwoofer tak duní, že sedieť na zadných sedadlách je nepríjemné. Aby to celé bolo super, treba utlmiť subwoofer (alebo otvoriť piate dvere ). Pracujem na tom. Samozrejme utlmiť subwoofer neznamená ho niečím prekryť, ale dorobiť ovládanie hlasitosti. Je to celé trochu pracné, ale výsledok bude super v porovnaní s originál zvukom a nie je to finančne náročné.
Schému už nepotrebujem, popasoval som sa stým sám.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T