Automatická převodovka u Santa Fe
Moderátoři: miooo, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 84
- Registrován: 23 srp 2012, 11:12
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
zdravím,
akorát jsem pokořil hranici 90ti tisíc km + stáří 120měs. a jsem z téhle diskuze teda pěkně v rozpacích, výměna oleje v převodovce..ok, ale motor ven??
výměna doporučována pouze v zátěžovým provozu? nebo JAK?
co by jste doporučili? nejde mi o peníze co to stojí,ale aby to bylo v pořádku a pak mi tam do toho nějakej servisMAN nedal toho oleje málo nebo hodně nebo dokonce jak píšete zapomněl vyměnit filtr či co já vim ještě a pak se po*ral z ceny za následný opravy a tahanice kdo za to může? takže bych to třeba klidně i radši nechal bez výměny když čtu že když se to přetáhne tak se vlastně taky nic neděje a výměna se už radši nedoporučuje děkuju
akorát jsem pokořil hranici 90ti tisíc km + stáří 120měs. a jsem z téhle diskuze teda pěkně v rozpacích, výměna oleje v převodovce..ok, ale motor ven??
výměna doporučována pouze v zátěžovým provozu? nebo JAK?
co by jste doporučili? nejde mi o peníze co to stojí,ale aby to bylo v pořádku a pak mi tam do toho nějakej servisMAN nedal toho oleje málo nebo hodně nebo dokonce jak píšete zapomněl vyměnit filtr či co já vim ještě a pak se po*ral z ceny za následný opravy a tahanice kdo za to může? takže bych to třeba klidně i radši nechal bez výměny když čtu že když se to přetáhne tak se vlastně taky nic neděje a výměna se už radši nedoporučuje děkuju
SF 2,2 114kw AT
- Reklama
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Podívej motor ven nemusí když vyděláváš prevodovku..kdo takovou blbost napsal proboha? Olej doporučuji měnit po 30 tis km,,a to ze dvou důvodů,,jak jsem již psal,, filtr je uvnitř prevodovky,,ne jak si někdo myslel že je zatím černým deklem,,,tam je mechatronika.Čím pozděj budete měnit olej tím hůř pro filtr,,protože se nadměrně zanáší otěrem z lamel,,lamely zase trpí díky horší kvalitě oleje,,,nejenom lanely,,dostává záhul vše .Dále mechatronika je hákliva na čistotu oleje,,kdo prostě sere na oil servis pak ho čeká drív nebo pozděj problem.Raděj vyměním dřív a pevně věřím že tím prevodovce prodloužím jeji životnost.petersonix píše:zdravím,
akorát jsem pokořil hranici 90ti tisíc km + stáří 120měs. a jsem z téhle diskuze teda pěkně v rozpacích, výměna oleje v převodovce..ok, ale motor ven??
výměna doporučována pouze v zátěžovým provozu? nebo JAK?
co by jste doporučili? nejde mi o peníze co to stojí,ale aby to bylo v pořádku a pak mi tam do toho nějakej servisMAN nedal toho oleje málo nebo hodně nebo dokonce jak píšete zapomněl vyměnit filtr či co já vim ještě a pak se po*ral z ceny za následný opravy a tahanice kdo za to může? takže bych to třeba klidně i radši nechal bez výměny když čtu že když se to přetáhne tak se vlastně taky nic neděje a výměna se už radši nedoporučuje děkuju
Mrkněte na odkaz tak mohou dopadnout lamely když někdo sere na olej a jeste se k prevodovce chová jako hovado!
http://giovanny.rajce.idnes.cz/Santa_fe ... revodovky/
Díky tomu že si to všechno dělalm sám tak mne ty opravy staly u jedně prevodovky 7 tis kč a u druhé 10 tis kč
Ihned po koupi auta z Italie asi po 500km v ČR lehla první prevodovka,,manželka volala z cesty že auto nejede...diagn hlasila nespravný poměr otaček 3rychl stupně..
Volal jsem do Italie prodejci//byl to concesionář Hyu// řekl jsem mu jaký je probl ,,že servisku kterou mi dali je zfalšovaná,, že km jsou stočené,,v Hyu ČR jsme zjistili že stočili 80tis km!! Majiteli jsem pohrozil že celou věc predáme na centralu do Milana,, pro umocnění jsem tam poslal jestě kamarada bývaleho carabiniera... do tydne jsem si jel pro druhou prevodovku..udajně má najeto 30 tis km a je z bouračky,, no nic zbalil jsem ji a jel domů,, doma jsem ji namontoval dal nový olej ,,a žena jezdila ..
Pak skončilo stk,, ja rano zajel na emise... tam mi parkrat vytočili motor ,,,dostal jsem protokol a chci odjet na stk..zařadím a auto poskočilo něco začalo chrastit a nejelo..hned sem to vypl,,dotahli mně domu,, vyndam prevodovku rozdělam..a ejhle vyskočila segerovka z unašeče lamel,,odborně,, jinak spojkový koš.. to byl celý problem,, evidentně vada materialu,,překalené,, postupně upadaval jeden zamek za druhým,,až segerovka vyletěla.
Ne vždy je porucha zpusobena jen oljem,,ale olej je zaklad,,, nešetřete na tom,,,to se fakt vrátí.Další dulezita věc je spravný olej který tam patří!! A hlavně naplnit prevodovku tak jak má být,, tady u techto typů prevodovek je to jednoduché mají měrku,,ale i tak se musí dodržet par zasad pri plnění prevodovky,, videl jsem prevodovku kterou mechanik poskodil ze stavu 1A jen tím že zasady nedodržel,,nebot je neznal,,v prevodovce chybělo 2,5 ltr oleje..neskutečné!
Když se ještě vrátím k té původní prevodovce co byla v autě když jsem auto koupil,, tak tam odesly lamely na 3tí rychlosti,,filtr totalně ucpaný,,plný kalu!! Prevodovka komplet rozebrána vyčistěna,, material stal asi 10 tis kc origo díly,,a mám náhradní prevodovku pripravenou... tak asi tak moje trable s automatem. Jinak musím pochválit Korejce ,,auto je logicky poskladané a dobre se spravuje,, ne jako ty Francouské paskvily!!,, vyměna prevodovky se dá zvladnout za 2,5 hodiny...
Tak sorry za sloh,,, jen mi je lito lidí co si tyhle veci nemuzou udelat sami ,, protože ty pálky co platí,,a já věřím že mnohdy zbytečně,, to je fakt smůla,,a čeká to hodně lidí takové prekérky... tak hodně zdaru a at to jezdí.
Sono sempre moderato critico!!
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Giovanny jaký pouzivas olej do te spajsky?
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ten istý, ktory ide aj do Servoriadenia...CASTROL TRANSMAX DEX III MULTIVEHICLE
http://www.castrol.com/sk_sk/slovakia/p ... hicle.html
http://www.castrol.com/sk_sk/slovakia/p ... hicle.html
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Jsi si jistej? tohle je olej do převodovek před 10lety
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
No z prsta som si to nevycucal...tento olej mi daval Autorizovany servis Hyundai...
No a kedže moj SF 2006 ma už 8r., tak by to mohlo aj sedieť...
No a kedže moj SF 2006 ma už 8r., tak by to mohlo aj sedieť...
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Ahoj Eros, tak jsem koukal na ty oleje a Transmax III do té převodovky rozhodně nepatří... je to pro převodovky GM před rokem výroby 2005. do této převodovky od Castrolu patří ATF Multivehicle.. viz. zde: http://www.castrol.com/cs_cz/czech-repu ... luids.html
zřejmě si zajel do špatného servisu
zřejmě si zajel do špatného servisu
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Sevas, teraz som aj ja na to kukal a podla Mazacieho planu Castrol, to tiež vychadza na Castrol ATF Multivehicle.ix55 píše:Ahoj Eros, tak jsem koukal na ty oleje a Transmax III do té převodovky rozhodně nepatří... je to pro převodovky GM před rokem výroby 2005. do této převodovky od Castrolu patří ATF Multivehicle.. viz. zde: http://www.castrol.com/cs_cz/czech-repu ... luids.html
zřejmě si zajel do špatného servisu
Asi som si fakt vybral zlý servis a to som včera po serv. prehliadke...ale to sa ešte v servise opytam podla coho mi dali ten Transmax III.
Díky
Mazací plán Castrol:
http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=3818
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Určitě bych to držel v patrnosti, jelikož ta převodovka už tak je dost náchylná, byla by škoda jí pomoct do ,,kytek´´ nevhodným olejem.
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Servuste SF, nemate niekto neake techn. info o 5st. autom. prevodovke SF 2006???
Výrobca...hlavne by ma zaujímalo, kolko zvlada max. krutak...nechcem ju doje...
Díky, pozajtra mením olej, tak skusim nieco zistit v Hyundai.
Výrobca...hlavne by ma zaujímalo, kolko zvlada max. krutak...nechcem ju doje...
Díky, pozajtra mením olej, tak skusim nieco zistit v Hyundai.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Zdar všetkým v Novom roku 2015 ,
tak olej v automate vymenený(po 36tis. km), dúfam, že už ten správny , vďaka "ix55", keby ma neupozornil, neviem dokedy by som jazdil s nesprávnym olejom a pod min. na mierke, dokedy by som neskontroloval...kedže som bol po servisnej prehliadke, tak som to ani neriešil...ale s tým servisom v KE(3H Auto Košice-Južná trieda) som skončil...
Zmenil som servis, bol som pri vymene, vošlo 5,5L, 1,5L mi ostalo, mam na dolievanie
O prevodovke som v authorizovanom servise nezistil nic, max. objednavacie čislo podla VIN:
názov súčiastky: AUTOMATIC TRANSAXLE & TORQUE CONVERTER ASSY
číslo: 45000-3A576
cena: 7136e bez DPH
tak olej v automate vymenený(po 36tis. km), dúfam, že už ten správny , vďaka "ix55", keby ma neupozornil, neviem dokedy by som jazdil s nesprávnym olejom a pod min. na mierke, dokedy by som neskontroloval...kedže som bol po servisnej prehliadke, tak som to ani neriešil...ale s tým servisom v KE(3H Auto Košice-Južná trieda) som skončil...
Zmenil som servis, bol som pri vymene, vošlo 5,5L, 1,5L mi ostalo, mam na dolievanie
O prevodovke som v authorizovanom servise nezistil nic, max. objednavacie čislo podla VIN:
názov súčiastky: AUTOMATIC TRANSAXLE & TORQUE CONVERTER ASSY
číslo: 45000-3A576
cena: 7136e bez DPH
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
Opäť sa podelím s funkčnosťou automatu...
Automat "trochu" začal blbnuť, jednoducho sa pri rýchlosti 135km/h(podľa ťachometru) sa zvýšili otáčky motora z 2500 na 2800ot./min...
Prečítal som si problemy s automatom Rohelky a ona mala niečo podobné a ešte horšie, ale...
Po výmene oleja v automate, sme prečítali historiu chyb automatu a žial, bola tam jedna vážna "hydromenič", vymazali sme chybu a vyskusali auto, ale ziadna chyba sa neukazala...fungoval v poriadku, ale pri normálnej kludnej jazde...po pár dnoch som auto trochu prevetral, automat opäť pracoval vo vyšších otáčkach, diagnostika našla opäť chybu "hydromeniča"...aj ked automat funguje v poriadku, nieje to v poriadku...
On ten automat, sa už od zač. nespraval velmi dobre, v kopcoch prehadzoval rýchlosti z 5 do "4,5"(podľa otáčok,ani nie 4 ani 5), až kým som sekvenčne nenechal na tvrdo 4, aby ma neporazilo...možem teraz len diskutovať, čo to zapričinilo, ale určite CHIP s krutiacim momentom 450Nm mu "pomohol", tolko nemá ani NEW Santafe so 197k(436Nm)..."ale za to si môžem sám a servis, ktorý mi to robil"...
Samozrejme v Hyundai mi zistili aj cenu noveho hydromeniča:
1.Názov súčiastky: CONVERTER ASSY - TORQUE
2.Číslo: 45100-3A560
3.Cena: 1526e bez DPH
Nové kupovať určite nebudem, takže budem Repasovať, hladám niekoho, kto predava po Repase alebo kto to Repasuje, v Košiciach a okolie...
Diky
Automat "trochu" začal blbnuť, jednoducho sa pri rýchlosti 135km/h(podľa ťachometru) sa zvýšili otáčky motora z 2500 na 2800ot./min...
Prečítal som si problemy s automatom Rohelky a ona mala niečo podobné a ešte horšie, ale...
Po výmene oleja v automate, sme prečítali historiu chyb automatu a žial, bola tam jedna vážna "hydromenič", vymazali sme chybu a vyskusali auto, ale ziadna chyba sa neukazala...fungoval v poriadku, ale pri normálnej kludnej jazde...po pár dnoch som auto trochu prevetral, automat opäť pracoval vo vyšších otáčkach, diagnostika našla opäť chybu "hydromeniča"...aj ked automat funguje v poriadku, nieje to v poriadku...
On ten automat, sa už od zač. nespraval velmi dobre, v kopcoch prehadzoval rýchlosti z 5 do "4,5"(podľa otáčok,ani nie 4 ani 5), až kým som sekvenčne nenechal na tvrdo 4, aby ma neporazilo...možem teraz len diskutovať, čo to zapričinilo, ale určite CHIP s krutiacim momentom 450Nm mu "pomohol", tolko nemá ani NEW Santafe so 197k(436Nm)..."ale za to si môžem sám a servis, ktorý mi to robil"...
Samozrejme v Hyundai mi zistili aj cenu noveho hydromeniča:
1.Názov súčiastky: CONVERTER ASSY - TORQUE
2.Číslo: 45100-3A560
3.Cena: 1526e bez DPH
Nové kupovať určite nebudem, takže budem Repasovať, hladám niekoho, kto predava po Repase alebo kto to Repasuje, v Košiciach a okolie...
Diky
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
A je to tu V nejakej teme o tuningu tu niekto daval mudry text o tom, co je spravny tuning, teploty spalin, tlaky a samozrejme krutiaci moment prevodovky. Bola propagovana odborna tuningova firma, s ktorou boli len dobre skusenosti a vsetci spokojny, len som sa pytal, ako moze odborna firma chipovat ix55 na krutiaci moment cez 500 Nm , ked je prevodovka stavana na cca. 430 Nm. Ale boli zase spokojni uzivatelia... je to marny, je to marny, je to marny
Pisal som, ze dobre skusenosti su dovtedy, kym sa nevyuziva maximalny moment, t.j riadne nezrychluje, potom je to loteria. Miesto tuningu staci riadne sliapnut na pedal a mnoho majitelo zisti, ake ma auto.
Pises, ze pri piano jazde je vsetko v poriadku, blbnut zacne, az ked riadne tlacis na pedal, zacina preklzovat menic. Nemusi byt zly, skus zrusit chip a daj tovarne nastavenia, potom vyskusaj. Ak to bude v poriadku, upal chip ako obetu zato, aby si nemal lamely v (_l_) . Mozno budes mat stastie.
Poradil by ti Giovanny
K cene dielu pripocitaj pracu, co mas v oleji, bude oter z lamiel, mozno nebude, ale je mozne, ze pri tvojich km budes zhanat repasovanu prevodovku
Pisal som, ze dobre skusenosti su dovtedy, kym sa nevyuziva maximalny moment, t.j riadne nezrychluje, potom je to loteria. Miesto tuningu staci riadne sliapnut na pedal a mnoho majitelo zisti, ake ma auto.
Pises, ze pri piano jazde je vsetko v poriadku, blbnut zacne, az ked riadne tlacis na pedal, zacina preklzovat menic. Nemusi byt zly, skus zrusit chip a daj tovarne nastavenia, potom vyskusaj. Ak to bude v poriadku, upal chip ako obetu zato, aby si nemal lamely v (_l_) . Mozno budes mat stastie.
Poradil by ti Giovanny
K cene dielu pripocitaj pracu, co mas v oleji, bude oter z lamiel, mozno nebude, ale je mozne, ze pri tvojich km budes zhanat repasovanu prevodovku
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
"Sagen", ona prevodovka šlape bez problemov, všetko je OK, aj ked prikúrim, všetko je OK, až na to, že otáčky motora sa pri tej istej rýchlosti zvýšili a zistili sme to až pri Diagnostike, že chyba sa opakuje a z toho vyšiel Hydromenič...
A čo sa týka šlapnutia na plyn...neviem čo si tým myslel, že riadne šlapnuť na plyn akože "preraziť podlahu", ale rozumiem čo hovoríš, jednoducho auto je strašne ťažké, preto CHIP, ale ten krutiaci moment, určite znížim...
A čo sa týka ix55, neodporúča sa chipovať, ale to mi povedali v Hyundai, ževraj zo skusenosti...
A čo sa týka šlapnutia na plyn...neviem čo si tým myslel, že riadne šlapnuť na plyn akože "preraziť podlahu", ale rozumiem čo hovoríš, jednoducho auto je strašne ťažké, preto CHIP, ale ten krutiaci moment, určite znížim...
A čo sa týka ix55, neodporúča sa chipovať, ale to mi povedali v Hyundai, ževraj zo skusenosti...
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Automatická převodovka u Santa Fe
To zvysenie otacok pri rovnakej rychlosti je vyssi preklz menica, olej nestaci preniest moment, bud je stary, alebo ma zmenene vlastnosti kvoli pretazovaniu , preto asi vznika chyba menica, preklz je vacsi, ako dovoleny, ako ked je na klasickej spojke zodrata lamela.
Sliapnut na plyn myslim vyuzit pri zrychlovani cele otacky az do 4200 za minutu ( obmedzovac je niekde pri 4700 ot. musel by som pozriet protokol z STK ) a vtedy by dosiahli zrychlenie podla technickych udajov. Radenim pri 3000 otackach, a niekedy aj mensich, znamena pomalsie zrychlenie, chipom nadobudnu dojem, ze auto je zivsie, len je to dane vyssim krutiacim momentom prave od 2000 do 3000 otacok, a na ten prevodovka nie je stavana.
Sliapnut na plyn myslim vyuzit pri zrychlovani cele otacky az do 4200 za minutu ( obmedzovac je niekde pri 4700 ot. musel by som pozriet protokol z STK ) a vtedy by dosiahli zrychlenie podla technickych udajov. Radenim pri 3000 otackach, a niekedy aj mensich, znamena pomalsie zrychlenie, chipom nadobudnu dojem, ze auto je zivsie, len je to dane vyssim krutiacim momentom prave od 2000 do 3000 otacok, a na ten prevodovka nie je stavana.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016