petersonix píše:zdravím,
akorát jsem pokořil hranici 90ti tisíc km + stáří 120měs. a jsem z téhle diskuze teda pěkně v rozpacích, výměna oleje v převodovce..ok, ale motor ven??
výměna doporučována pouze v zátěžovým provozu? nebo JAK?
co by jste doporučili? nejde mi o peníze co to stojí,ale aby to bylo v pořádku a pak mi tam do toho nějakej servisMAN nedal toho oleje málo nebo hodně nebo dokonce jak píšete zapomněl vyměnit filtr či co já vim ještě a pak se po*ral z ceny za následný opravy a tahanice kdo za to může?
takže bych to třeba klidně i radši nechal bez výměny když čtu že když se to přetáhne tak se vlastně taky nic neděje a výměna se už radši nedoporučuje děkuju
Podívej motor ven nemusí když vyděláváš prevodovku..kdo takovou blbost napsal proboha? Olej doporučuji měnit po 30 tis km,,a to ze dvou důvodů,,jak jsem již psal,, filtr je uvnitř prevodovky,,ne jak si někdo myslel že je zatím černým deklem,,,tam je mechatronika.Čím pozděj budete měnit olej tím hůř pro filtr,,protože se nadměrně zanáší otěrem z lamel,,lamely zase trpí díky horší kvalitě oleje,,,nejenom lanely,,dostává záhul vše .Dále mechatronika je hákliva na čistotu oleje,,kdo prostě sere na oil servis pak ho čeká drív nebo pozděj problem.Raděj vyměním dřív a pevně věřím že tím prevodovce prodloužím jeji životnost.
Mrkněte na odkaz tak mohou dopadnout lamely když někdo sere na olej a jeste se k prevodovce chová jako hovado!
http://giovanny.rajce.idnes.cz/Santa_fe ... revodovky/
Díky tomu že si to všechno dělalm sám tak mne ty opravy staly u jedně prevodovky 7 tis kč a u druhé 10 tis kč
Ihned po koupi auta z Italie asi po 500km v ČR lehla první prevodovka,,manželka volala z cesty že auto nejede...diagn hlasila nespravný poměr otaček 3rychl stupně..
Volal jsem do Italie prodejci//byl to concesionář Hyu// řekl jsem mu jaký je probl ,,že servisku kterou mi dali je zfalšovaná,, že km jsou stočené,,v Hyu ČR jsme zjistili že stočili 80tis km!! Majiteli jsem pohrozil že celou věc predáme na centralu do Milana,, pro umocnění jsem tam poslal jestě kamarada bývaleho carabiniera... do tydne jsem si jel pro druhou prevodovku..udajně má najeto 30 tis km a je z bouračky,, no nic zbalil jsem ji a jel domů,, doma jsem ji namontoval dal nový olej ,,a žena jezdila ..
Pak skončilo stk,, ja rano zajel na emise... tam mi parkrat vytočili motor ,,,dostal jsem protokol a chci odjet na stk..zařadím a auto poskočilo něco začalo chrastit a nejelo..hned sem to vypl,,dotahli mně domu,, vyndam prevodovku rozdělam..a ejhle vyskočila segerovka z unašeče lamel,,odborně,, jinak spojkový koš.. to byl celý problem,, evidentně vada materialu,,překalené,, postupně upadaval jeden zamek za druhým,,až segerovka vyletěla.
Ne vždy je porucha zpusobena jen oljem,,ale olej je zaklad,,, nešetřete na tom,,,to se fakt vrátí.Další dulezita věc je spravný olej který tam patří!! A hlavně naplnit prevodovku tak jak má být,, tady u techto typů prevodovek je to jednoduché mají měrku,,ale i tak se musí dodržet par zasad pri plnění prevodovky,, videl jsem prevodovku kterou mechanik poskodil ze stavu 1A jen tím že zasady nedodržel,,nebot je neznal,,v prevodovce chybělo 2,5 ltr oleje..neskutečné!
Když se ještě vrátím k té původní prevodovce co byla v autě když jsem auto koupil,, tak tam odesly lamely na 3tí rychlosti,,filtr totalně ucpaný,,plný kalu!! Prevodovka komplet rozebrána vyčistěna,, material stal asi 10 tis kc origo díly,,a mám náhradní prevodovku pripravenou...
tak asi tak moje trable s automatem. Jinak musím pochválit Korejce ,,auto je logicky poskladané a dobre se spravuje,, ne jako ty Francouské paskvily!!,, vyměna prevodovky se dá zvladnout za 2,5 hodiny...
Tak sorry za sloh,,, jen mi je lito lidí co si tyhle veci nemuzou udelat sami ,, protože ty pálky co platí,,a já věřím že mnohdy zbytečně,, to je fakt smůla,,a čeká to hodně lidí takové prekérky... tak hodně zdaru a at to jezdí.