Stránka 2 z 15

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 30 zář 2013, 21:00
od japi
Pred :hyu: som mal fábiu combi 1,9 TDI PD 74 KW a s tou som jazdil aj v zime v priemere za 5,2 a v lete aj po meste za 4,5L/100km

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 30 zář 2013, 22:49
od petzl62
Na spotřebu uvedenou v TP jsem se dostal jen jednou-a to jsem si myslel,že me to auto nakope prdel,kdyby mohlo.Pokud budeš jezdit normálně,tak nepočítej se spotřebou pod 5l/100km.A jinak jak tady píšou kolegové,stačí o jednoho víc v autě,něco v kufru,pár kopců,kus dálnice a jsi na 6l jen to hvízdá.
Spotřeba v TP je fikce-ale o tom si najdeš hodně třeba na googlu atp.Jak se taková spotřeba stanovuje... ](*,)
Každopádně ať ti dělá jenom radost,jako mě :wink:

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 30 zář 2013, 23:06
od lada 71
petzl62 píše:....stačí o jednoho víc v autě,něco v kufru,pár kopců,kus dálnice a jsi na 6l jen to hvízdá....
To už je taky docela extrém. Za 6l by jezdil, pokud by auto bylo permanentně plně naložené a po dálnici by lítal kolem 150km/h. A nebo pokud bydlí někde v podhůří, ráno natočí studený motor a pojede krátké trasy ve stálém stoupání. Pokud bude jezdit "normálně", tak se průměrka bude pohybovat +- kolem 5l na sto.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 08:01
od Meggie007
Zdravim a preji hodne spokojenych kilometru.

Mam stejny motor a par postrehu .
Ted na startu nema smysl motor moc hodnotit, taky mi to nechtelo moc jezdit v nizsich otackach.
Ale auto jsem si zajel tak, ze ted uz od 1500ot krasne tahne, v 1900 jde do plnych a konci na 3500 ( vic netocim, pac to nema smysl ). Jinak v plne sile se ukazalo az po 20.000km, chvilu budes muset jeste pockat, nu :mrgreen:

Spotreba 4,1L je silne nerealna, za to to nikdy jezdit nebude. Zkousel jsem jet ciste okresky, extra lehka noha na plynu a podle predpisu, po cca 100km sem se dostal myslim na 3,7L, ale tak se opravdu jezdit neda. Moje prumerka je 6,06 L po 32000km ( 50% mesto - vypadovky, do centra jen vyjimecne, 30% dalnice, 20% okresky ). Ridim sakra rad a casto, takze si to uzivam a nikde se neloudam, jak se zahreje tak leti ( jasne neni to zadny zavodak, ale pohnout se umi ).

Spotrebu mi budou jeste zhorsovat gumy, podle stitku mam F odpor a prilnavost A :lol: ( hold vim ze na tahu si moc neuziju, tak to dohanim na technickych pasazich, klanim se pred :hyu: - na svou tridu a cenu auta je ten podvozek velmi povedeny a zvlada hodne. Jezdim vetsinou sam nebo se zenou, obcas plne auti. Sam mam 120kg, takze je to jako by tam vzdycky jely minimalne 2 zensky :mrgreen:

Tech 5L je podle me realita pokud budes jezdit na pohodu a semtam na to slapnes, aby se se vymetli pavouci :mrgreen: Ale pokud si dokazal jezdit s benzinovym turbomotorem ( omlouvam se, ale pokud se 1.2 tak da vubec nazvat) za 4,8L, tak s naftakem by si mohl atakovat jeste uchylnejsi hodnoty :lol: Kazdopadne drzim pesti a preji hodne stesti!

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 08:49
od Axel.Foley
Požadovat od nezajetého auta okamžitý plný výkon a spotřebu jako u auta zajetého se mi zdá trochu - pardon za výraz - úchylné. Navíc je nutno počítat s ekokurvítkem "filtr pevných částic", ten si také něco vezme, hlavně při vypalování. A tenhle element u starších aut nebyl, i proto se jim dýchalo lépe.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 09:39
od JoRy
Navíc jsem od několika kamarádů z Octávkama slyšel že PP proměřuje klidně i o litr, akorát nevím jestli benzín nebo nafta.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 12:25
od japi
JoRy píše:Navíc jsem od několika kamarádů z Octávkama slyšel že PP proměřuje klidně i o litr, akorát nevím jestli benzín nebo nafta.
Sám za seba čo mám odskúšané (na to som detailista) :) fábia combi r.v. 2002 TDI PD 1,9 74KW overené minimálne 25x PP oproti skutočnosti (tankovanie po hrdlo, že vidíš naftu) je cca 0,15 až 0,2 L/100km, na rôzne dlhých úsekoch podľa tankovania. Kupovaná ako nová, jazdená 11 r. Ten 1L je podľa mňa hodne prehnanýýý.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 16:31
od JoRy
Jo litr je max a extrém. Já to psal spíš proto, aby lidi slepě nevěřili jen PP.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 16:57
od Axel.Foley
Tomu už dááááávno nevěřím :mrgreen:

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 19:20
od hamiš
Přátelé, díky všem za poučné rady a zkušenosti. No dneska jsem zkoušel jet vyloženě na úsporu
Šumperk - Uničov a docílil jsem spotřebu 3,7 l/100 km podle PP. Samozřejmě takhle se asi jezdit nedá,
ale test jsem dělal na porovnání. S Rapidem jsem docílil nejlepší spotřebu 3,8 l/100 km a s
Roomstrem 1,4TDI/59kW, který jsem měl před Rapidem, tak 3,6 l/100 km. Tož není to tak strašné.
Jak tady píšete až se motor trochu usadí bude určitě líp. Jízda autem je ale parádní a užívám si to.
Tento měsíc mám projet celé Slovensko, tak jsem zvědavej jak to auto zvládne.
Pro Meggie007: díky za postřehy a jak jseš s tímto motorem i autem spokojenej?

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 20:03
od japi
Axel.Foley píše:Tomu už dááááávno nevěřím :mrgreen:
čomu neveríš, buď trošku konkrétny :)

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 01 říj 2013, 21:22
od Meggie007
Ahoj, s autem jsem velmi spokojeny, to urcite nemuzu poprit.

Podvozek se jim povedl, zpracovani je mnohem lepsi nez byvalo drive a hlavne design, to je hodne pozitivni stranka. Tedy aspon pro me.

Prostoru take dost, mam 2 metry a vejdu se uplne v pohode. ( otestovano na dovolene, 3 tydny v kempu daly autu zabrat, stale plne nalozene a po Tatranskych stoupacich si zaradilo, ale vydrzelo bez uhony + prumerka 5.3L ( nesetril jsem ji, ale u bratru jezdim vice podle predpisu, jejich pokuty jsou trochu o necem jinem :-) Pokud ale prijde brzo svist, tak budu menit za kombika :-) Bude to znit tak nejak lidove a chaluparsky asi, ale kombi se mi vzdycky libilo nejvic ( myslim karosarsky u vetsiny aut ).

Jedine co mi vadi je A sloupek resp. vyhled do stran, Z Elantry 2001 jsem byl zvykly na to hodit oko doprava, doleva a letet, tady musim koukat mnohem vic ( pro jistotu ) pac pres tu tloustku je fakt prd videt a dost se tam schova.

Jinak mam svetly interier, zatim bez uhony ( udrzba snadna ) a na Satin Amber barve je krasne to, ze ikdyz je spinava jak svina, tak vypada prakticky stejne :-)

Musim zaklepat, ale zatim me potkalo akorat klepani zadnich sedacek ( izolepa zvladla vse na 1-ku ) a pribrzdovani zadnich brzd ( cele jsem je vycistil a promazal - vydrzely mesic a pak zase ) Tudiz ted pri vymene gum asi v servisu pozadam o zarucni vymenu - uvidim co mi reknou.

Ohledne motoru - vim, ze jsem staveny na atmosfericky benzin nejlepe V8, ale kdo by to zivil :mrgreen: - treba jednou si udelam radost. Kazdopadne tohle je muj prvni naftak. Lec srovnat muzu - s nekolika jsem jezdil ( nejvic asi s Roverem co mela moje zena - 25ka 2.0TD ). Rover byl tank :mrgreen: , 1050kg, dvoulitr, mala potvora a paradni podvozek, litalo to a sedelo neskutecne. i30 sedi taky paradne, ale motor by to chtelo silnejsi. Tech 260Nm tam je znat, ale stara pravda - objem nicim nenahradis pro me plati a platit bude. Jinak k motoru, beha krasne, jak se zahreje, tak je sice slyset, ale myslim, ze se jim to v :hyu: povedlo dobre utlumit. I v tech 140-150km na "normalni" silnici clovek muze v klidu debatit aniz by se muselo kricet ( D1 neberu v potaz, tam nejde nic jineho nez drzet zatnute zuby a doufat, ze nic neupadne :mrgreen: Na sviznejsi styl tech 110 koni staci, zavodak to neni to je jasne, ale lemra lina take urcite ne. Plne zajety mi motor prisel az kolem 20000km, do te doby se mu moc nechtelo v nizsich otackach. Ted uz slape krasne ( viz muj prispevek vyse ).

Co me velmi potesilo je spotreba. Tech 6L s mym jizdim stylem je primo krasa ( s Elantrou 1.6 benzin jsem jezdil za 8,55L / 76000km ), takze jsem si rychle zvyknul na mensi vydaje. S tim jsou spojene i servisky ( zatim to nevychazi nijak odlisne od benzinu, ale jak se zacnou ozyvat ekokurvitka tak je jasne, ze to bude litat horem dolem, ale to je snad daleko ) :mrgreen:

Auto je 03/2012 - zatim zadna rez, zadne rachtani, vse jak ma byt ( teda az na ty zadni brzdy, ale to se poda). Auto ma solidni peci, ale urcite kolem toho nebeham jak silenec s hadrikem ( pred zimou a po zime komplet udrzba - zabere mi vetsinou 5-6 hodin / 2x za rok to neni problem ) a jinak behem leta a hlavne behem zimy cistim akorat okna a svetla.

Takze urcite spokojenost - doufam, ze mi dlouho vydrzi a vsem ostatnim preji to same :lol:

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 02 říj 2013, 12:05
od Axel.Foley
to japi: JoRy napsal, aby lidé slepě nevěřili spotřebě na PP, tak jsem napsel, že tomu už dáááááávno nevěřím :D Jinak na přehled o tankování a spotřebě používám androidí aplikaci FuelLog.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 02 říj 2013, 15:49
od JoRy
Axel.Foley píše:to japi: JoRy napsal, aby lidé slepě nevěřili spotřebě na PP, tak jsem napsel, že tomu už dáááááávno nevěřím :D Jinak na přehled o tankování a spotřebě používám androidí aplikaci FuelLog.
To ale nebylo na tebe :-)
Jinak já používám na přehled o spotřebě rovnou tu aplikaci spritmonitoru, je to celkem šikovné. Jediné co je potřeba zapsat je ODO, vše ostatní je na účtu od benzínu a naťukat se to tam dá kdykoliv.

Re: hamišova i30 CDRi 1,6/81kW

Napsal: 02 říj 2013, 18:07
od j.ree
Ja jen k te spotrebe - je dobre si uvedomit, ze auto ma kolem 1300 kg, co uz je nejaky kus auta... Oproti papundeklu koncernu ...