Ahoj, s autem jsem velmi spokojeny, to urcite nemuzu poprit.
Podvozek se jim povedl, zpracovani je mnohem lepsi nez byvalo drive a hlavne design, to je hodne pozitivni stranka. Tedy aspon pro me.
Prostoru take dost, mam 2 metry a vejdu se uplne v pohode. ( otestovano na dovolene, 3 tydny v kempu daly autu zabrat, stale plne nalozene a po Tatranskych stoupacich si zaradilo, ale vydrzelo bez uhony + prumerka 5.3L ( nesetril jsem ji, ale u bratru jezdim vice podle predpisu, jejich pokuty jsou trochu o necem jinem
Pokud ale prijde brzo svist, tak budu menit za kombika
Bude to znit tak nejak lidove a chaluparsky asi, ale kombi se mi vzdycky libilo nejvic ( myslim karosarsky u vetsiny aut ).
Jedine co mi vadi je A sloupek resp. vyhled do stran, Z Elantry 2001 jsem byl zvykly na to hodit oko doprava, doleva a letet, tady musim koukat mnohem vic ( pro jistotu ) pac pres tu tloustku je fakt prd videt a dost se tam schova.
Jinak mam svetly interier, zatim bez uhony ( udrzba snadna ) a na Satin Amber barve je krasne to, ze ikdyz je spinava jak svina, tak vypada prakticky stejne
Musim zaklepat, ale zatim me potkalo akorat klepani zadnich sedacek ( izolepa zvladla vse na 1-ku ) a pribrzdovani zadnich brzd ( cele jsem je vycistil a promazal - vydrzely mesic a pak zase ) Tudiz ted pri vymene gum asi v servisu pozadam o zarucni vymenu - uvidim co mi reknou.
Ohledne motoru - vim, ze jsem staveny na atmosfericky benzin nejlepe V8, ale kdo by to zivil
- treba jednou si udelam radost. Kazdopadne tohle je muj prvni naftak. Lec srovnat muzu - s nekolika jsem jezdil ( nejvic asi s Roverem co mela moje zena - 25ka 2.0TD ). Rover byl tank
, 1050kg, dvoulitr, mala potvora a paradni podvozek, litalo to a sedelo neskutecne. i30 sedi taky paradne, ale motor by to chtelo silnejsi. Tech 260Nm tam je znat, ale stara pravda - objem nicim nenahradis pro me plati a platit bude. Jinak k motoru, beha krasne, jak se zahreje, tak je sice slyset, ale myslim, ze se jim to v
povedlo dobre utlumit. I v tech 140-150km na "normalni" silnici clovek muze v klidu debatit aniz by se muselo kricet ( D1 neberu v potaz, tam nejde nic jineho nez drzet zatnute zuby a doufat, ze nic neupadne
Na sviznejsi styl tech 110 koni staci, zavodak to neni to je jasne, ale lemra lina take urcite ne. Plne zajety mi motor prisel az kolem 20000km, do te doby se mu moc nechtelo v nizsich otackach. Ted uz slape krasne ( viz muj prispevek vyse ).
Co me velmi potesilo je spotreba. Tech 6L s mym jizdim stylem je primo krasa ( s Elantrou 1.6 benzin jsem jezdil za 8,55L / 76000km ), takze jsem si rychle zvyknul na mensi vydaje. S tim jsou spojene i servisky ( zatim to nevychazi nijak odlisne od benzinu, ale jak se zacnou ozyvat ekokurvitka tak je jasne, ze to bude litat horem dolem, ale to je snad daleko )
Auto je 03/2012 - zatim zadna rez, zadne rachtani, vse jak ma byt ( teda az na ty zadni brzdy, ale to se poda). Auto ma solidni peci, ale urcite kolem toho nebeham jak silenec s hadrikem ( pred zimou a po zime komplet udrzba - zabere mi vetsinou 5-6 hodin / 2x za rok to neni problem ) a jinak behem leta a hlavne behem zimy cistim akorat okna a svetla.
Takze urcite spokojenost - doufam, ze mi dlouho vydrzi a vsem ostatnim preji to same