Stránka 2 z 5

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 00:03
od kentanjack
Kolega měl zapůjčeného Ceeda 1.4 a spojka mu údajně smrděla taky. Ne každej jezdí po okreskách od baráku do Tesca a zpět, někdo se třebas denně pohybuje ve větším městě v dopravní špičce, v koloně, na namrzlých kostkách a tak. Ostatně, znáte pánové třeba tuhle cestu? Ty stojící auta v kopci jsou tam celkem běžný, stejně jako citelné aroma spojek okolních vozidel.

Jinak jsem vyloženě uchvácen tím, že jsou na tomto fóru tací, co objeli 50x dokola zeměkouli a umí jezdit i bez spojky. Gratulace :lol:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 00:15
od Hardcam
Stal jsem tam snad 1000x, ale asi asi s vytazenym okynkem.
Pochopim, ze se spojka pali, kdyz se moc dlouho drzi v poloze zaberu (napr. pri rozjezdu s vlekem, kdy proces rozjeti trva dele), ale aby se to delo pri beznym rezime mi do hlavy nejde.
Osobne se snazim v maximalne kratky dobe spojky pedal pustit a nodu dat na odkladaci prostor, treba je to muj klic k uspechu :mrgreen:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 03:31
od mmv
kentanjack: když to řekneme tak nějak zjednodušeně, tak spojka je tam vlastně jenom na rozjezd, při troše umu a štěstí (při nové převodovce - synchronech i ten um se nemusí dostavit) zbytek lze i bez spojky, a i ten rozjezd jsem za své řidičské kariéry byl nucen už oželet, když mi na LIAZce odešla spojková pumpa a já musel ještě ten den 8x do pískovny pro kačírek, prostě chcípneš motor, zařadíš za jedna (za dvě) vezmeš za klíček ... a pak se trochu modlíš, abys tuhle proceduru musel za štreku opakovat co nejméněkrát

to hard : tvůj klíč k úspěchu je věřím stejný i u všech z nás. Taky jsem již najezdil stovky tisíc Km a jak jsem už psal, nějak mě u :hyu: přešlo skoro všechno nadšení, už jenom z toho bodu A do toho bodu B #-o ... to že jsem byl např. zvyklý, že mi ŘJ při pouštění spojky a poklesu otáček motoru sama přidá a já skoro nemusím přidávat tak u :hyu: to bezpečně zdechne, je tudíž nutno přidat plynu více a jelikož nemá pedál valný odpor, tak přidáš trochu víc a smrad je na cestě, za 20k km mi to zasmrdělo tak 10x, ženě bezpečně každej druhej rozjezd do kopce, ukázkově odjezd z globusu černý most na křižovatce v HornoPorno, ale věřím jí, určitě to ještě vypiluje :-) jde o to, jak dlouho to ta spojka vydrží :( :cry:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 09:18
od mkr
Hardcam píše:Stal jsem tam snad 1000x, ale asi asi s vytazenym okynkem.
Pochopim, ze se spojka pali, kdyz se moc dlouho drzi v poloze zaberu (napr. pri rozjezdu s vlekem, kdy proces rozjeti trva dele), ale aby se to delo pri beznym rezime mi do hlavy nejde.
Osobne se snazim v maximalne kratky dobe spojky pedal pustit a nodu dat na odkladaci prostor, treba je to muj klic k uspechu :mrgreen:
Neboj, taky vím k čemu slouží opěrka na levým předním podběhu :D/ ale u :hyu: to k úspěchu nevede [-X

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 09:33
od mkr
kentanjack píše:
Jinak jsem vyloženě uchvácen tím, že jsou na tomto fóru tací, co objeli 50x dokola zeměkouli a umí jezdit i bez spojky. Gratulace :lol:
Není třeba být uchvácen, stačí umět řídit =D>
Opravdu se bez spojky dá řadit - zejména u převodovek, které jsou na to připraveny -na takové V3S (když to umíš) tak spojku opravdu potřebuješ jen k rozjezdu - a prozradím ti ještě jednu informaci - bez spojky se dá zařadit rychleji než s ní :-#

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 10:41
od OGYN
Ke spojce se každý chová tak,jak umí ! Kdo umí,ten umí ! Kdo neumí ten čumí :lol:
Pro někoho bude novinka,že se dá spojka "šlapat" i dvakrát,u starých převodovek bez synchronu nutnost ! Ale zničit spojku olšovýma nohama ,žádný problém ! :wink:
Čímž nechci říci,že se nemůže porouchat třeba vinou materiálu [-X

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 12:16
od mmv
víš ogyne, ale tady asi doopravdy jde jen a pouze o ten použitej materiál, máš li "olšový nohy" tak na :hyu: to holt smrdí (třeba je to schválně aby ti fabrika dala najevo že děláš něco špatně) ale na jiných autech to prostě klouzne a nesmrdí, proto jsem psal, že když botou "roznejtuješ" hovno, tak to taky smrdí intenzivněji :-)

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 12:17
od Hardcam
To samozrejme muze, jen mi to k :hyu: dost nesedi, duvody mam takove:

a) dodavam spojky, ale mnohem vic jich dodavam na jakoukoliv jinou znacku, u Hyu minimalne, sotva parakrat do roka, kdy je ale spis na vine lozisko, diky kteremu se majitel rozhodne menit komplet, kdyz uz se to rozebira

b) zkusenost z aut v rodine a strycove firme, kde muzeme hovorit o desitkach kusu, zatimco se spojka menila jen na voze, ktery tahal lod a na voze, kde odeslo lozisko. Tyto vozy se prodavaji az s najezdem obvykle prevysujicim 200tkm, vyjimkou nejsou vozy atakujici 500tkm (to je tusim starsi Matrix).

c) spojky do prvovyroby dodavaji kvalitni vyrobci (napr. LuK), to je samo o sobe velmi dobrou vizitkou a jistou zarukou vydrze

Proto neverim tomu, ze se spojka jen tak sama pali. Rad bych si takovy auto nekdy na den pujcil, abych se o tom presvedcil, dodnes jsem takovou cest nemel a nevericiho Tomase tak nikdo nepresvedcil :mrgreen:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 12:20
od mkr
mmv píše:víš ogyne, ale tady asi doopravdy jde jen a pouze o ten použitej materiál, máš li "olšový nohy" tak na :hyu: to holt smrdí (třeba je to schválně aby ti fabrika dala najevo že děláš něco špatně) ale na jiných autech to prostě klouzne a nesmrdí, proto jsem psal, že když botou "roznejtuješ" hovno, tak to taky smrdí intenzivněji :-)
hm, asi mi "zvolšověly" v :hyu: :D/

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 12:24
od mkr
no asi bych toto téma ukončil dřív než se tu rozpoutá "flame" a to konstatováním, že smrdící spojka je "vlastnost" =P~

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 12:27
od mmv
no jistě :-) je to "vlastnost" :-) a ještě by chtělo předjímat co ti na to řekne servis, totiž : pane, jste první komu se to stalo , to slyšíme poprvé ;-)

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 18:27
od Meggie007
Palici spojka urcite neni vlastnost u :hyu: , korejce mame v cele rodine uz cca 20 let. Krome jednoho kousku to byly a jsou vsechno drzaci a spojka nikdy nesmrdela ( krome zasadni chyby mezi pedalem a volantem :-) ).

Drzim se toho co me ucil deda, jenz nalital pres 5mil. km na osobacich, takze necim ty rady podlozene opravdu mel :-) Na spojce se proste stoji naproste minimum casu a toho se drzim. Na Lantre J1 mi odesla ve 220tkm ( byl jsem 3-ti majitel, spojka byla puvodni a ja s ni najel 100tkm). Na Elantre mi odesla ve 160tkm ( byl jsem 2 majitel a predtim fungovala jako firemni u sklenaru a tahala karu se sklem - mela narok, na i30 co mam ted - nesmrdela ani jednou ( najeto 37.000km a v Brne se drncat v zacpe je standart nez vyjimka ).

Nejvetsi zkusenost se spojkou mam jeste z Lantry, ve 2 rano mi u Pelhrimova po vyrazeni v obci spadnul spojkovy pedal na podlahu a bolo po srande. Neslo nic. Jel jsem z CB do Brna, takze v tuhle hodinu nekoho shanet nebyl uplne dobry napad. Nu napadlo me zkusit tam dat rychlost s vypnutym motorem, proslapnout pedal skoro do motoru, nastartovat a zkusit se rozjet :-) Proslo to - s 1.5-kou jsem se rozjel na 5-ku na cca 500metrove rovince :-) Dojel do Brna bez prerazeni az pred barak ( nastesti toho takhle casne rano moc nejelo ). Ale maximlani vykon prisel na ceste zpatky ( Brno - Ceske Budejovice na 2 prerazeni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) Vyjizdel jsem v 1 rano z Brna, u baraku nahodil 5-ku a vyrazil, na exitu 91 vypnul motor, nahodil 2-ku a vyjel kopecek, pak opet za 5 a az pred branu meho domovskeho :hyu: servisu v CB. Nu zazitek, ale klanim se, ze ta stara 1.5-ka to dala =D>

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 18:43
od mkr
Meggie007 píše:Palici spojka urcite neni vlastnost u :hyu: , korejce mame v cele rodine uz cca 20 let. Krome jednoho kousku to byly a jsou vsechno drzaci a spojka nikdy nesmrdela ( krome zasadni chyby mezi pedalem a volantem :-) ).

Drzim se toho co me ucil deda, jenz nalital pres 5mil. km na osobacich, takze necim ty rady podlozene opravdu mel :-) Na spojce se proste stoji naproste minimum casu a toho se drzim. Na Lantre J1 mi odesla ve 220tkm ( byl jsem 3-ti majitel, spojka byla puvodni a ja s ni najel 100tkm). Na Elantre mi odesla ve 160tkm ( byl jsem 2 majitel a predtim fungovala jako firemni u sklenaru a tahala karu se sklem - mela narok, na i30 co mam ted - nesmrdela ani jednou ( najeto 37.000km a v Brne se drncat v zacpe je standart nez vyjimka ).

Nejvetsi zkusenost se spojkou mam jeste z Lantry, ve 2 rano mi u Pelhrimova po vyrazeni v obci spadnul spojkovy pedal na podlahu a bolo po srande. Neslo nic. Jel jsem z CB do Brna, takze v tuhle hodinu nekoho shanet nebyl uplne dobry napad. Nu napadlo me zkusit tam dat rychlost s vypnutym motorem, proslapnout pedal skoro do motoru, nastartovat a zkusit se rozjet :-) Proslo to - s 1.5-kou jsem se rozjel na 5-ku na cca 500metrove rovince :-) Dojel do Brna bez prerazeni az pred barak ( nastesti toho takhle casne rano moc nejelo ). Ale maximlani vykon prisel na ceste zpatky ( Brno - Ceske Budejovice na 2 prerazeni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) Vyjizdel jsem v 1 rano z Brna, u baraku nahodil 5-ku a vyrazil, na exitu 91 vypnul motor, nahodil 2-ku a vyjel kopecek, pak opet za 5 a az pred branu meho domovskeho :hyu: servisu v CB. Nu zazitek, ale klanim se, ze ta stara 1.5-ka to dala =D>
Jasně, přiznávám, že chyba je ve mně - jinak by asi tahle diskuze neskončila :D/

No, ale jinak tě toho děda moc nenaučil, když neumíš řadit bez spojky :lol:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 18:54
od Meggie007
Nemyslel jsem, ze neumis radit, ale ze je to divne. Treba blbej kousek, stat se to klidne muze.
Kazdopadne drzim pesti at se to srovna a nesmrdi!

Jinak - radit bez spojky - nejsu prase :mrgreen: Pouze v naprostem extremu :mrgreen:

Re: Pálící se spojka

Napsal: 22 pro 2013, 19:01
od mkr
Meggie007 píše:Nemyslel jsem, ze neumis radit, ale ze je to divne. Treba blbej kousek, stat se to klidne muze.
Kazdopadne drzim pesti at se to srovna a nesmrdi!

Jinak - radit bez spojky - nejsu prase :mrgreen: Pouze v naprostem extremu :mrgreen:
Právě proto, že se mi to zdálo divné, jsem založil toto vlákno. Ale zatím jsem se jen dozvěděl, že jsem "lama", mám volšový nohy, levou stále držím na spojce, chyba je mezi volantem a pedály a další "moudra", která přispěla zásadním způsobem k řešení situace [-o<

P.S.: jízda s nefunkční spojkou přeci extrém je :mrgreen: