DPF filter TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: DPF filter
Oukey skusim pozriet tu hadicku od vstrekov co ma davkovat naftu do DPF. Snad na nieco pridem. Zatial dakujem chlapci
- Reklama
Re: DPF filter
Na kolika tis. kilometrech dojde k úplnému, neodstranitelnému ucpání DPF filtru, kdy už zbývá pouze šarlatánské chemické proplachování, nebo nějaká jiná zaručená čistící technologie, nebo výměna filtru za nový? uvádí, že DPF filtr je na celou životnost auta. (tomu moc nevěřím)
Re: DPF filter
Tak jo, odpovím si sám. http://www.tipcars.com/magazin-filtry-p ... -4645.html
Re: DPF filter
Meldo,
pokud ještě není motor v nouzovém režimu tak natankovat kvalitní palivo a směr na dálnici jednou za měsíc. Pořádně prohřát motor a potom 3,4 na podlahu a udržovat kolem 4000 ot/min po dobu 15-20min. Jen tímto způsobem spolehlivě vyčistíš filtr DPF bez potřeby návštěvy servisu za cca 2000kč.
Uvidíš jak ti to pak pojede o poznání lépe.
Dnešní měřítko výrobce automobilů-životnost osobního vozidla bez ohledu na značku je 250-300 tkm.
pokud ještě není motor v nouzovém režimu tak natankovat kvalitní palivo a směr na dálnici jednou za měsíc. Pořádně prohřát motor a potom 3,4 na podlahu a udržovat kolem 4000 ot/min po dobu 15-20min. Jen tímto způsobem spolehlivě vyčistíš filtr DPF bez potřeby návštěvy servisu za cca 2000kč.
Uvidíš jak ti to pak pojede o poznání lépe.
Dnešní měřítko výrobce automobilů-životnost osobního vozidla bez ohledu na značku je 250-300 tkm.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: DPF filter
Forde, díky za uklidňující info. Jezdím teď jenom couračky a zdá se mi, že abnormálně stoupla spotřeba nafty a cykly regenerace DPF filtru probíhají dost často a navíc končí nedokončené při odstavení auta v garáži. To znamená všechno špatně. Naplánuji si tedy výlet. Dík.
Re: DPF filter
Meldo,
při tomhle se ti rychle blíží nouzový režim a při cca 200 tkm už hrozí i trvalé poškození filtru-nutná výměna!!!
Natankuj a co nejdřív na dálnici... Cca na 20 vteřin ti půjde černý oblak za autem-to je to nejhorší svinstvo-saze ale i potom vytrvej dalších cca 15-20 min at dokončíš kompletní regeneraci včetně načtení hodnot do řídící jednotky!
Spotřeba ti klesne o cca 0,5-0,8L/100km a pojede to jako z praku.
Jinak průběžná-částečná regenerace, daná řídící jednotkou probíhá po cca 500-800km.
při tomhle se ti rychle blíží nouzový režim a při cca 200 tkm už hrozí i trvalé poškození filtru-nutná výměna!!!
Natankuj a co nejdřív na dálnici... Cca na 20 vteřin ti půjde černý oblak za autem-to je to nejhorší svinstvo-saze ale i potom vytrvej dalších cca 15-20 min at dokončíš kompletní regeneraci včetně načtení hodnot do řídící jednotky!
Spotřeba ti klesne o cca 0,5-0,8L/100km a pojede to jako z praku.
Jinak průběžná-částečná regenerace, daná řídící jednotkou probíhá po cca 500-800km.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: DPF filter
Pravda pravda , s tím občasným prohnaním koní . Vlastním Francouze také s DPF a jsem už teoreticky poučený na toto téma . Známemu jsem jej i proplachoval , neb regenerace nepomohla . Z diskuze soudím , že má tu lepší verzi , kde se usazují saze , které jdou vypálit . Občasné prohnání svědčí i turbu , lopatky natáčení se nezanesou a oddálí se investice do oprav .
Hyundai Tucson 2.0 i, 4X4 2004
Škoda Felicia 1,6MPi
Škoda Felicia 1,6MPi
Re: DPF filter
Zdravim,
konecne jsem nasel neco o DPF filtrech. Ale vyskousel jsem uz asi vsechno a budu muset filtr vymenit.
Shanim nejakeho prodejce s kterym mate dobre skusenosti nebo eshop s kvalitnima filtrama.
Vite o necem? Muze byt i slovensky prodejce.
Diky moc
konecne jsem nasel neco o DPF filtrech. Ale vyskousel jsem uz asi vsechno a budu muset filtr vymenit.
Shanim nejakeho prodejce s kterym mate dobre skusenosti nebo eshop s kvalitnima filtrama.
Vite o necem? Muze byt i slovensky prodejce.
Diky moc
Re: DPF filter
Cena filtru DPF na tento vůz je závratná. Nechceš jít raději cestou jeho odstranění?
Re: DPF filter
jj, to vim. jak odstanit? nasel jsem celkem dobry ehop dpffap.cz
majitel se vyzna a dostal jsem i slevu.
uvidim co dal.
diky
majitel se vyzna a dostal jsem i slevu.
uvidim co dal.
diky
Re: DPF filter
Stará téma, ale pridám moju skúsenosť:
- mám cca 230tis km s DPF (HYUNDAI TUCSON 2006 CRDI 103kW, štvorkolka)
- keď sa vypaľuje, cítim to chvíľu ako takú "forsáž"
- nedávno som mal problém s DPF, vybral som ho a zistil že je už dosť upchatý - voda z hadice nechcela proti prúdu plynov ľahko pretekať. Mal som ho dávnejšie predtým vybratý zo zvedavosti a prúdeniu vody nekládol žiadny odpor.
Ten problém s DPF (aj upchatím) mal ale svoje príčiny, najprv sa prederavil vlnovec pred DPF a tým pádom nebol korektný údaj o tlaku. Prejavilo sa to tým, že DPF sa začal pravidelne vypaľovať po cca 700km a sprevádzalo to blikanie a svietenie kontrolky. Potom bolo ďalších cca 700km kľud.
A druhý problém ktorý nastal neskôr a bol to odpadnutý kábel od snímača teploty v DPF. To už bolo horšie, lebo motor stratil výkon, a kontrolka svietila trvale. Dlho som na to kašlal, a tým pádom sa DPF pripchal.
Očistil som ho tak, že som ho dal postojačky výstupnou časťou hore, vstup som zapchal dreveným štupľom a nalial som do neho sajrajt čosi ako ARVA. Po polhodine som to vypustil a voda ktorou som ho preplachoval začala pretekať ľahšie. Opravil som aj ten vlnovec a odvtedy už nejakých 15tis km bez problémov. Motor ožil, ťahá ako zamlada
Ktosi tu ešte písal o oleji a špecifikácii "C3" - je to podľa ACEA.
Ten ktosi má pravdu, do DPF je treba používať olej so špecifikáciou C3. To je podľa ACEA špecifikácia oleja do DPF, olej obsahuje veľmi málo nespáliteľných zvyškov, ktoré môžu upchať DPF. Problém je ale v tom, že iné špecifikácie (rýchlo si spomeniem napr. API ..) nemajú priamo kategóriu určenú pre DPF, ale majú to napr. v popise v technickom liste - vtedy je ich tiež možné používať s DPF.
Samozrejme s DPF sa dajú používať aj iné oleje ale ho zanášajú skôr, a tým pádom aj regenerácia sa deje častejšie. Okrem toho nespáliteľné častice ho začínajú znášať trvale.
No a u olejov určených pre DPF je vraj ešte jedno špecifikum: v honbe za nízkym obsahom popola majú málo aditívov a tým pádom jednoducho povedané klesá ich "mazacia kvalita". Takže výmenné lehoty treba radšej dodržiavať.
- mám cca 230tis km s DPF (HYUNDAI TUCSON 2006 CRDI 103kW, štvorkolka)
- keď sa vypaľuje, cítim to chvíľu ako takú "forsáž"
- nedávno som mal problém s DPF, vybral som ho a zistil že je už dosť upchatý - voda z hadice nechcela proti prúdu plynov ľahko pretekať. Mal som ho dávnejšie predtým vybratý zo zvedavosti a prúdeniu vody nekládol žiadny odpor.
Ten problém s DPF (aj upchatím) mal ale svoje príčiny, najprv sa prederavil vlnovec pred DPF a tým pádom nebol korektný údaj o tlaku. Prejavilo sa to tým, že DPF sa začal pravidelne vypaľovať po cca 700km a sprevádzalo to blikanie a svietenie kontrolky. Potom bolo ďalších cca 700km kľud.
A druhý problém ktorý nastal neskôr a bol to odpadnutý kábel od snímača teploty v DPF. To už bolo horšie, lebo motor stratil výkon, a kontrolka svietila trvale. Dlho som na to kašlal, a tým pádom sa DPF pripchal.
Očistil som ho tak, že som ho dal postojačky výstupnou časťou hore, vstup som zapchal dreveným štupľom a nalial som do neho sajrajt čosi ako ARVA. Po polhodine som to vypustil a voda ktorou som ho preplachoval začala pretekať ľahšie. Opravil som aj ten vlnovec a odvtedy už nejakých 15tis km bez problémov. Motor ožil, ťahá ako zamlada
Ktosi tu ešte písal o oleji a špecifikácii "C3" - je to podľa ACEA.
Ten ktosi má pravdu, do DPF je treba používať olej so špecifikáciou C3. To je podľa ACEA špecifikácia oleja do DPF, olej obsahuje veľmi málo nespáliteľných zvyškov, ktoré môžu upchať DPF. Problém je ale v tom, že iné špecifikácie (rýchlo si spomeniem napr. API ..) nemajú priamo kategóriu určenú pre DPF, ale majú to napr. v popise v technickom liste - vtedy je ich tiež možné používať s DPF.
Samozrejme s DPF sa dajú používať aj iné oleje ale ho zanášajú skôr, a tým pádom aj regenerácia sa deje častejšie. Okrem toho nespáliteľné častice ho začínajú znášať trvale.
No a u olejov určených pre DPF je vraj ešte jedno špecifikum: v honbe za nízkym obsahom popola majú málo aditívov a tým pádom jednoducho povedané klesá ich "mazacia kvalita". Takže výmenné lehoty treba radšej dodržiavať.
Neviem ako iné HYUNDAIe ale môj tam žiadnu hadičku nemá. Zvýšenie teploty sa deje vstrekovaním nafty (vo výfukovom cykle) a následným horením nafty vo výfuku. A tuším DPFku predchádza oxidačný katalyzátor v ktorom primárne nastane to zvýšenie teploty z bohatej zmesi.Proto je rozpálený a já osobně bych se podíval na hadičku od vstřiku do DPF, jestli není prasklá, když je cítit spálená nafta. Mohlo by to kapat na ten výfuk.
Re: DPF filter
Co na to DPF filtr, může být VIF v naftě?? neucpe ho?
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF filter
Ten ktosi jsem byl já.jaro555 píše:Ktosi tu ešte písal o oleji a špecifikácii "C3" - je to podľa ACEA.
Ten ktosi má pravdu, do DPF je treba používať olej so špecifikáciou C3. .
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: DPF filter TUCSON
Trochu to tu oživím, jaká diagnostika umí spustit regeneraci DPF? Zkoušel jsem KTS, ale neumí.