Stránka 2 z 3

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 21:13
od majklito
Mas pravdu ale kdo dnes tankuje plnou ? pokud nejezdis 1000km ......mesicne

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 21:16
od majklito
Axel.Foley píše:S nájezdem 5000 km ročně bych spotřebu opravdu neřešil. Sám jsem za poslední rok najezdil cca 23 000 km s benzínem a není problém dostat k 6 l/100 km. Navíc ani při tomto nájezdu by se mi nafta nevyplatila - min. rozdíl v ceně paliv, dražší servis, denně ježdění do práce 15 km a s tím spojené (ne)vypalování DPF...

I když souhlasím s Hardem, za mně osobně raději benzín. I kdyby roční nájezd byl 2x vyšší.

Na druhou stranu, je to každého rozhodnutí. Přeji šťastnou ruku při výběru a hlavně ať auto jezdí a slouží ke spokojenosti majitele. Uvítám info, jak dopadlo rozhodování, co, jak a proč.

Jak to delas 6l/100 ? to jsme ani neudelal kdyz jsem jel s octavkou na benzim

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 21:22
od majklito
I kdyz to vse ctu tak nikdo moc neporadil ..........spis kazdej resi ci tafta nebo benzin co se vyplati ......ale kdyz premyslim tak asi na 1.6 je 300 000km moc !
I kdyz se mi i 30 libi tak to asi vyhraje jina znacka bouzel i 30 s najetyma 150 000km je 180 000,- a to si myslim ze je hodne na to ze se to vyrabi u nas !!/!
A 180 000,- na to co najedu je hodne !

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 22:11
od Radim Brožek
No já myslím že poradil. Že většina Tě od toho zrazuje, protože pokud najedeš 5kkm rok, tak se Ti prodraží servis, navíc máš riziko, že výskyt závad a tudíž nákladnost servisu bude výrazná. Ale to záleží na přesném stavu (jak to bylo servisováno, co bylo měněno,..), který si musíš zjistit sám. Taky píšeš, že máš tak malý nájezd, ale přitom řešíš spotřebu. To si musíš ujasnit opět sám. Cena na pumpě je nyní stejná. Spotřeba je o kolik menší? O 1,5l/100? Tj. cca 50 Kč/100km? Tj. 2500 Kč ročně? Ta nákladnost dieselu je určitě vyšší.

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 22:21
od majklito
to je ono vy porad resite servis a proc ? Mam hyundai lantru a pokud nebudu brat brzdy tak nic zavaznejsi jsem neresil za 8 let .......je pravda vysipala se mi ted asi spojka ......jeste jsem menil dily vyfuku .......... takze pokud vy porad resite original servis tak je to vas problem ale ta bych nejel a taky proc ? I Kdyby ho chtel pozdeji prodat tak bude tak 10let stary a to uz je kazdy u prdle kde to bylo servisovano !!! Ano original servis ma cenu resit u auto do 5 let stary ale potom uz je to uplne jedno !!!

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 22:23
od majklito
a jeste kdyz mate znami u prodejcu jak se dnes rika replik a i kdo vam to vymeni tak je to potom uplne za jiny penize takze servis osobne ja neresim !!!

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 22:39
od Radim Brožek
Ono ani tak nejde o to, kde to servisoval, ale jestli jsi schopen zjistit, jak to servisoval. Prostě turbo apod. má omezenou životnost a pokud nebylo měněno, tak jaká je pravděpodobnost, že se po.... zrovna Tobě? Ty píšeš, že najedeš 5 kkm, tj. za 8 let 40 tisíc? To by mělo vydržet každé nové auto s minimem závad, pokud ho nemontovali po Silvestru nebo v pátek (a to pak vyřeší záruka). Brzdy, spojka, výfuk, to je normální spotřebka. Hlavně pokud to déle stojí, rezne,... Ale u auta s 300kkm to bude opotřebované mnohem více a to, že si máš zjistit historii servisu je o tom. Častěji opotřebované díly a turbo budou na Tebe, pokud to neměnil on. V jakém jsou stavu...? Pokud servis neřešíš, tak pak je to zajíc v pytli a nikdo tady nemá křišťálovou kouli, že Ti napíše, že to ještě 50kkm dá bez problémů.

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 31 pro 2013, 22:53
od majklito
To je vse pravda ale zase turbo je vec pro lidi neznalich na vymenu ........kamos dela v servisu v Brne renocar prodavaji BMW, Opel , atd.
Koupil si opla vectru asi 2005 zacalo mu blbnou turbo tak se mu na to borci v oplu na to podivali a rekli mu vymena ale on se nedal tak zjistoval dal a od borcu z fiatu zjisatil ze je tam jejich motor a ze turbo staci vycistit !
Je sice zaletovany nahrat s fenem a odelat plast a vycistil a funguje dal takze vse je jen psat na lidi neznami !
Ale popravde seru uz na auto s 300 000km najeto ale hold budu hledat neco jinyho max. do 150 000,- a jestli to bude hyundai nebo skoda ci neco jinyho uz mi je jedno nekupuji nove auto ale nikde nemam jistotu ani pres cebii ci neco jinyho kolik to auto ma najeto dnes ma kazdy auto v autobazaru stoceny +- 50 000 - 100 000 km !!!

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 01 led 2014, 12:03
od Hardcam
Kolik cekas, ze bude mit najeto diesel po sesti letech provozu? Pokud vezmeme realny prujezd takovych aut, vetsina nebude mit realne pod 200tkm (viz nedavno Superb v bazaru v Pardubicich, mel mit po dvou letech provozu najeto 100tkm, mel vsak 400tkm).
Ackoliv mi ta diskuse tady prijde jako ztrata casu (nevis co chces, auto kupujes podle kilometru a na 5000km rocne si kupujes naftu), nasel jsem ti neco do 150tkm a do cca 150tKc:
http://auto.bazos.cz/inzerat/30049238/H ... 6-CRDI.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/29494807/H ... I-85kw.php
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto- ... 87130.html
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto- ... 83508.html

Ad. biosracky, na EuroOilu maji benzin i naftu bez beioslozky, oznacene jako Optimal, tato skutecnost je uvedena i na uctence.

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 01 led 2014, 12:59
od majklito
Tak kdyz se nekomu zda jako ztrata casu tak proc odpovida ?
A za dalsi kazdy resi ze najezidm 5000km ale nikde neni napsany ze za rok ci dva to nebude vic !
Nevim jak kdo ale ja nekupuju auto kazdy rok !
Tak nekoupim auto ze najednu 5000km za rok potom budu potrebovat jezdit treba 20000km a uz budu prodavat a zhanet jiny ?
To je blbost preci !!!

Napsal: 01 led 2014, 14:26
od matysekul
Neřeš to a kup. Ser na to, že kdejaká blbost na tohle auto stojí desetitisíce a náhrada není. Kup to, šak to dáš s kámošem v garáži dohromady. Jen tě chtěli upozornit, ale je to zbytečné, kup to....

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 01 led 2014, 14:34
od Hardcam
Ja jen ze vcera to bylo auto s 300k na hrbu, dneska uz se zvednul rozpocet a o polovinu zkratily kilometry, tak by to mozna napred chtelo ujasnit si, co vlastne hledas a pak jit s kuzi na trh...

Co se dilu tyce, i30 ma nejvetsi podporu dilu v aftermarketu a nejvetsi dostupnost pouzitych dilu, coz je dany tim, ze pro Hyundai to byl prodejni trhak. Vzdycky se to da nejak resit.

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 01 led 2014, 14:39
od Mexican
kupovat na 5000 rocne ( a nech nekecam aj 10 - 15 000) ojazdeny diesel s 300 000km je hlupost. Obrovska. Dokonca by som sa nebranil pouzit vyrok " blbost roku 2014 a to je dnes prvy den"

no a vazne - crdicka v i30 su podobne tomu v Accentovi MC. S jednou obrovskou nevyhodou a to je DPF. Ak to auto ma povodny, klobuk dole. pri tak malom najazde vsak coskoro umrie. Motor po 300 000km bude silne zakarbbonizovany. Myslim si ze svoje auto servisujem poctivo a od 175 000km sla spotreba hore cca o 8% a neviem zistit cim to je. A nerobim si iluzie ze to bude lepsie.

vobec netreba riesit spotrebak typu brzdy, tlmice - to su drobnosti. Riesil by som napriklad to v akom stave je medzichladic, turbo, dpf, zhavice, vsetrky a cerpadlo. Toto je u ojazdeneho benzinaku n/A a to je obrovska vyhoda. Na kodrcanie 5000km rocne by som zvolil nejaky blbuvzdorny maloobjemovy benal, prave z dovodu ze vek tak nehra moc rolu.

len tak orientacne - intercooler stoji asi 6000 kc (bez montaze), repasovane turbo od 10 000+. To si clovek jednoduchou matikou snad vie spocitat. najma to auto treba poriadne pozriet, co je vsetko pred smrtou

Napsal: 01 led 2014, 14:42
od matysekul
DPF nemám.

Re: auto i30cw najeto 304 000 km

Napsal: 01 led 2014, 14:50
od Hardcam
Do i30 se DPF strkalo asi podle nalady, protoze tu jsou i modely z konce roku 2011 a DPF nemaji.