Převodovka

Moderátor: Moderátoři

mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Převodovka

Příspěvek od mikodim »

Na spodnej najnizsej casti je vypustacia sruba a na boku niekde v hornej tretine prevodovky je sruba, cez ktoru sa do prevodovky leje olej - tú treba vysrubovat a tam sa nalieva olej, najlepsie cez nejaku tenku hadicku . Leje sa az kym nezacne vytekat a vtedy je ho tam tolko kolko má byť. cca 2 až 2.3 litre +-. Ja mám dlhsiu tenku hadicku,ktoru popri motore spustim ku prevodovke a tak pohodlne cez lievik nalievam olej ..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Reklama
 

kritik
*
Příspěvky: 50
Registrován: 21 črc 2011, 12:29

Re: Převodovka

Příspěvek od kritik »

Kontrola množství oleje se provádí tak,že se vyšroubuje plnící zátka(zátka je přibližně ve středu převodovky na levé straně ve směru jízdy a je poměrně velká asi pro klíč 24 a podobně). AUTO MUSÍ BÝT VE VODOROVNÉ ROVINĚ a pokud vytéká olej,je správně naplněná , takže když olej nevytéká,je ho třeba doplňovat tak dlouho,až začne přetékat. Vypustit všechen olej je možno provést výpustnou zátkou,která je na nejnižším bodě převodovky. také se musí dát pozor,jestli jsi nevyšrouboval jiný šroub,mohlo by jít o nějaké jištění(vypadla by kulička a pružinka).
Azor
*
Příspěvky: 65
Registrován: 20 pro 2012, 15:12

Re: Převodovka

Příspěvek od Azor »

Tak se zdá, že jsem to úspěšně našel, výpustný šroub je na tu 24, nedá se to splést, kontrolní/nalévací na klíč 17 - tam už jsem si 100pro jistý nebyl (dost mi chybí nějaká příručka s obrázky, to by byla hned veselejší práce), ale to co jsem vyšrouboval zjevně jinou funkci mít nemohlo. Olej byl krásně žluťoučký, průhledný a bez usazenin, tak jsem neměnil, pouze dolil téměř 1/4 litru (nevím kde se ztratil neboť převodovka je zvenku úplně suchá - možná předchozí majitel šetřil). Problémy s nepřesným řazením ale asi způsobovalo něco jiného - oba klouby na táhle od řadicí páky byly dost zatuhlé, po několikerém prostříkání WDčkem a půlhodince rozhýbávání se to už chová podstatně kulturněji, ovšem zdá se mi to stále trochu tužší, budu prostříkávat dál - ono je to řešeno dost nešťastně, jde na to voda i všechno svinstvo zpod auta a samozřejmě tam není žádná maznička, takže zatuhnutí je jen otázkou času (doporučuju preventivně promazávat).
Odpovědět

Zpět na „ATOS“