Konstrukční vada-prošoupané kabely
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Jinak by mě zajímalo jak se opravují kabely?
Vždy se zaizolují a pokud je přerušen i vodič tak se spojí spojkou a pod.....
Málo kdy se mění kabel jedině že je to nějaký kousek na obou koncích v konektorech.
Já jsem dvakrát spravoval kabel po požáru co chytla izolace jednou skratem, podruhé od svařování, vždy se kabel očistil a ohořelá izolace odstranila a jednotlivé žíly zaizolovaly a vydrželo to než se to dávalo do šrotu....
Vždy se zaizolují a pokud je přerušen i vodič tak se spojí spojkou a pod.....
Málo kdy se mění kabel jedině že je to nějaký kousek na obou koncích v konektorech.
Já jsem dvakrát spravoval kabel po požáru co chytla izolace jednou skratem, podruhé od svařování, vždy se kabel očistil a ohořelá izolace odstranila a jednotlivé žíly zaizolovaly a vydrželo to než se to dávalo do šrotu....
- Reklama
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Díky, že já si asi nikdy nenechám poradit a musím si nejdříve nabít hubu! Škoda, myslel jsem si, že jsem nakoupil stejně dobře jako dřív. Nejdřív jsem si říkal, že to není možné aby se tak zhoršili, že jsem jen trefil na špatný kus ale když jsem zjistil, že zdaleka nejsem sám bylo mi to jasné.Bofors píše:Dalin- gratuluji k výběru, ono jsou auta a "auta"
Koukám na tvůj výběr auta, tak tobě nemusím vysvětlovat vůbec nic, ty víš o čem tady mluvím. Stačí se jen posadit, nastartovat a vyrazit. Po chvíli máš hubu od ucha k uchu, užíváš si to.
Naposledy upravil(a) Dalin dne 21 úno 2014, 08:03, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Tak se v tom UP svez a potom se projeď v jakémkoliv miniautě. Prostor, kufr, vše skvěle funguje, výhled všemi směry, úsporný a živý motor, odhlučnění, na danou třídu super podvozek na druhou stranu jen vyklápěcí okna vzadu, chybí osvětlení kufru, ovládání oken jen na daných dveřích. Možná kdyby to projeli majitelé i10 nebo i20, moc by se divili že za stejnou cenu se dá koupit i něco lepšího.idam.i píše:Leon beriem,ale Up ,tak to už si šlapol dosť vedla. Čau.
Sorry za OT.
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
a pak je ještě "das Auto"Bofors píše:Dalin- gratuluji k výběru, ono jsou auta a "auta"
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Nenech prchlivost cloumat svým majestátem
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
soban píše:Jinak by mě zajímalo jak se opravují kabely?
Vždy se zaizolují a pokud je přerušen i vodič tak se spojí spojkou a pod.....
Málo kdy se mění kabel jedině že je to nějaký kousek na obou koncích v konektorech.
Já jsem dvakrát spravoval kabel po požáru co chytla izolace jednou skratem, podruhé od svařování, vždy se kabel očistil a ohořelá izolace odstranila a jednotlivé žíly zaizolovaly a vydrželo to než se to dávalo do šrotu....
Kabely mají dvě základní vlastnosti, kterých pouhým zaizolováním nedocílíš - a to elektrickou pevnost a izolační odpor.
Takže ano - vodiče se opravují zaizolováním - ale toto dělají bastlíři.
Rozhodně by toto neměl dělat autorizovaný servis a už vůbec ne u auta v záruce. Ostatně jsem přesvědčen (i když se možná mýlím), že schválený postup opravy automobilkou zalizolování nepovoluje.
Navíc pokud by u takto opravené izolace došlo ke zkratu a požáru, tak by se na tom pojišťovna točila (a úspěšně) a pojistku nevyplatila. Žádný soudní znalec by takovou opravu jako adekvátní neuznal.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Něco mi vykládej o elektrické pevnosti a izolačním odporu u 12V či 24V samozřejmě má to vliv třeba použít na opravu kvalitní materiál a samozřejmě pokud na kabel třeba stříká voda a pod je třeba zase jiný přístup, ale na kabel v motorovém prostoru když ti ho spravím já tak nepoznáš kde to bylo spravované.
A na tvůj blábol o "Takže ano - vodiče se opravují zaizolováním - ale toto dělají bastlíři. " tak podle tebe je čez bastlíř? Já jsem ještě neviděl že při poškození kabelu by se vykopávaly nebo stahovaly kilometry kabelů, ale poškozené místo se zaizoluje případně pokud je přetržen vodič dají se spojky.......
Samozřejmě pokud má kabel po životnosti (poškozen na více místech a pod...) tak až potom se mění.
A určitě když se v autě prodře kabel tak nebudou měnit celou elektroinstalaci......
Samozřejmě něco jiného bude třeba kabel k baterce či svíčkám který se dá lehce vyměnit než pracně zaizolovávat......
A na tvůj blábol o "Takže ano - vodiče se opravují zaizolováním - ale toto dělají bastlíři. " tak podle tebe je čez bastlíř? Já jsem ještě neviděl že při poškození kabelu by se vykopávaly nebo stahovaly kilometry kabelů, ale poškozené místo se zaizoluje případně pokud je přetržen vodič dají se spojky.......
Samozřejmě pokud má kabel po životnosti (poškozen na více místech a pod...) tak až potom se mění.
A určitě když se v autě prodře kabel tak nebudou měnit celou elektroinstalaci......
Samozřejmě něco jiného bude třeba kabel k baterce či svíčkám který se dá lehce vyměnit než pracně zaizolovávat......
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Vykládat ti to nebudu, nemám s kabely zkušenosti - jen se 30 let podílím na jejich vývoji, výrobě, zkoušení a prodeji.
No a pár posudků pro pojišťovnu u prodřených kabelů jsem už taky viděl.
Postupy pro opravu kabelů má ČEZ zcela jasně specifikovány a pokud jejich nějaký montér vezme izolačku a kabel omotá, tak je to prase a zaslouží výpověď.
Samozřejmě něco jiného je, když se na opravu izolace použije opravná sada.
A věř mi, že od tebe bych tedy kabel opravit nechtěl.
Tímto tuto diskusi z mé strany končím.
No a pár posudků pro pojišťovnu u prodřených kabelů jsem už taky viděl.
Postupy pro opravu kabelů má ČEZ zcela jasně specifikovány a pokud jejich nějaký montér vezme izolačku a kabel omotá, tak je to prase a zaslouží výpověď.
Samozřejmě něco jiného je, když se na opravu izolace použije opravná sada.
A věř mi, že od tebe bych tedy kabel opravit nechtěl.
Tímto tuto diskusi z mé strany končím.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
mkr: také jsem se podílel na budování rozvodné sítě Telekomu,a je obrovský rozdíl opravovat popř měnit např telefonní kabel s 1200 dráty na trase 20 km,a kablík v motorovém prostoru
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
soban píše:Něco mi vykládej o elektrické pevnosti a izolačním odporu u 12V či 24V samozřejmě má to vliv třeba použít na opravu kvalitní materiál a samozřejmě pokud na kabel třeba stříká voda a pod je třeba zase jiný přístup, ale na kabel v motorovém prostoru když ti ho spravím já tak nepoznáš kde to bylo spravované.
A na tvůj blábol o "Takže ano - vodiče se opravují zaizolováním - ale toto dělají bastlíři. " tak podle tebe je čez bastlíř? Já jsem ještě neviděl že při poškození kabelu by se vykopávaly nebo stahovaly kilometry kabelů, ale poškozené místo se zaizoluje případně pokud je přetržen vodič dají se spojky.......
Samozřejmě pokud má kabel po životnosti (poškozen na více místech a pod...) tak až potom se mění.
A určitě když se v autě prodře kabel tak nebudou měnit celou elektroinstalaci......
Samozřejmě něco jiného bude třeba kabel k baterce či svíčkám který se dá lehce vyměnit než pracně zaizolovávat......
nemotej hrusky a jabka, autokabel je o necem jinem nez kabel telekomu ci cezu.
u cezu jak se prekopne tak se spoji spojkami a nasledne se zaliva tekutym asfaltem,duvod si jiste domyslis kdyz je to ulozene v zemi,na venkovnim vedeni se meni,
pokud auto kabel opravili vodotesnym zaizolovanim muze slouzit dale ale jednou byl odizolovan a povrch medenych kabliku cichl ke vzdusne vlhkosti a to je budouci problem,autokabel je totiz lanko a pokud by se melo zabranit budouci oxidaci musel by se namacet do lihoveho roztoku a nasledne za tepla izolovat chtel bych videt kdo to bude v servisu takhle delat,nikdo tu praci nezaplati,navic co si budeme vykladat,dnesni autokabliky v ramci setreni jsou tak tenke ze snesou jen urcene zatizeni spotrebice ,takze se to dela ze poskozena cast se vystrihne a nahradi se novym dratem bud pomoci spojek ci naletovanim a pote zaizolovan
pokud to v servisu mu jen omotali izolackou tak potes panbuh,za chvili to bude blbnout zase s rizikem ze kablik se prerusi pod izolaci
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
nedokážu si představit, že by v servisu vyndali motor /palubku/rozdělali prahy a sloupky.../ a měnili celý kabelový svazek řeči o tom jak si lanko čichlo ke kyslíku sou fakt scifi, než ten kabel oxidací v tomto místě uhnije, tak se stejně nachýlí doba to auto vyřadit jako veterána z provozu. Byls někdy v kabelovně, víš jak se plete lanko ?? , tady nikdo neví co je přesně poškozeno, ale standardně se jednotlivé žíly scínují, a dle umístění poruchy, se jako izolace použije Tepelně smršťovací bužírky a návlečky třeba od firmy Raychem, nebo jako plnohodnotná náhrada se použije izolační páska, je li použita kvalitní (respektive není li použita nějaká sračka) tak má téměř, ne-li lepší vlastnosti jako origo izolace, zase z toho nedělejte takovou kovbojku jestli máte pocit, že izolačka je na kabelu jenom kvůli tomu aby to bylo barevný tak si přečtěte třeba toto
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
mmv delam to denne a nebudes se stacit divit ceho jsou dnes v servisech nekterii jedinci schopni,nekdy je fakt hruza,to vis pisi jiz ze setrvacnosti a nejak jsem opomnel dopsat ze po zaletovani je na rade smrstovaci buzirka,holt ja to beru jiz jako automaticky,kdyz stim delas kazdy den tak u mne to je jiz profesni deformace.
ale na druhou stranu tento problem s upadavajicimi kabliky maji i jine renomovane znacky,napr Audiny aj. jak jsem psal draty jsou cim dal tensi a pri dnesnich cestach se neni co divit ze to obcas zablbne,tot asi tak
ale na druhou stranu tento problem s upadavajicimi kabliky maji i jine renomovane znacky,napr Audiny aj. jak jsem psal draty jsou cim dal tensi a pri dnesnich cestach se neni co divit ze to obcas zablbne,tot asi tak
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
to rozhodně, je li to spojený a následně řádně zaizolovaný, je vše v pořádku, o měnění celého svazku není v tu chvíli ani řeč třeba z toho důvodu, že to prostě vyměnit bez rozebrání půl motoru nejde, je li to spojený stylem dva drátky na ostro a nasliněným prstem sežmoulaný k sobě a pak jenom omotaný izolepou tak hůl na ně
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Jasně jsem psal že to musí být kvalitně spojené - zaizolované.
Smotané dráty a zažmoulané do sebe nepovažuji za opravu - i když i na 230V rozvodu v bytech se to tak dělalo a to je potom horor pak je fakt jednoduší natáhnout nové rozvody komplet.
A to že se přeruší drát je málo pravděpodobné, většinou se to uklepe u konektoru či blbnou samotné konektory které jsou nekvalitní.
O síle drátu se nemá cenu bavit od toho jsou výpočty jaký proud určitým průřezem může procházet aby se kabel nehřál atd...
Problém zase většinou je že se nepoužívají měděné ale různé železné pouze poměděné a pod....čili zase ošizené....
Smotané dráty a zažmoulané do sebe nepovažuji za opravu - i když i na 230V rozvodu v bytech se to tak dělalo a to je potom horor pak je fakt jednoduší natáhnout nové rozvody komplet.
A to že se přeruší drát je málo pravděpodobné, většinou se to uklepe u konektoru či blbnou samotné konektory které jsou nekvalitní.
O síle drátu se nemá cenu bavit od toho jsou výpočty jaký proud určitým průřezem může procházet aby se kabel nehřál atd...
Problém zase většinou je že se nepoužívají měděné ale různé železné pouze poměděné a pod....čili zase ošizené....
Re: Konstrukční vada-prošoupané kabely
Dalin píše:Tak se v tom UP svez a potom se projeď v jakémkoliv miniautě. Prostor, kufr, vše skvěle funguje, výhled všemi směry, úsporný a živý motor, odhlučnění, na danou třídu super podvozek na druhou stranu jen vyklápěcí okna vzadu, chybí osvětlení kufru, ovládání oken jen na daných dveřích. Možná kdyby to projeli majitelé i10 nebo i20, moc by se divili že za stejnou cenu se dá koupit i něco lepšího.idam.i píše:Leon beriem,ale Up ,tak to už si šlapol dosť vedla. Čau.
Sorry za OT.
Hmm, nová I10 není rozhodně horší......