Stránka 2 z 3
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 19:50
od Hardcam
Nez jsem ssvuj umyl, vypadal stejne...verim tomu najezdu.
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 19:54
od mnkk
Fúúúha, tak to musela jazdiť Paríž-Dakar. Neskutočne špinavý motor! Potom sa niekto čuduje, keď sa stočí motor z 300 000 na 100 000km...
340 000km...
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 20:01
od David PLEVA
Trochu OT: Takhle vypadá motor na Sonatě, který byl vyčištěný do vysokého lesku v září 2012.
A věř mi, že já bych svoje auto neodfláknul
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 20:08
od mnkk
Myslím si, že jazdím dosť(na každom aute okolo 20-30 000km). Ani jedno nemalo takto špinavý motor, nie ako ty, ale ako tá i30 vyššie.
Kde je teda chyba? Niečo netesní? Veď tie nádržky by mali byť čisté.
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 20:17
od Axel.Foley
Hardcam: víš něco víc o příčinách smrti?
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 21:10
od Hardcam
Axel: poskozeni znam akorat u ty posledni, protoze jsem se kolem ni pohyboval. Mela preskoceny retez a rozvodu, do jaky miry to mohl ovlivnit olej nevim, ale vsiml jsem si, ze se tu napinani remen nekolikrat resilo. Asi by nebyl problem zjistit vydany material a cenu.
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 21:30
od Radim Brožek
Nestrašte tady s řetězem, ještě abychom dopadli jako TSI-čka. I když jak vidím kia-forum, tak to není zrovna neaktuální téma ani u i30 (
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f ... 0&start=75)
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 16 led 2014, 21:51
od mmv
spíš bych se podivoval nad vnitřní čistotou motoru (vačky), buď byl používán hodně špatný olej, nebo nebyl měněn nikdy
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 17 led 2014, 09:31
od David PLEVA
mmv: tvé úvahy se ubírají správným směrem
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 18 led 2014, 09:17
od Axel.Foley
Hard: díky za info
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 27 led 2014, 23:43
od severtom
HARDE, prosím SZ, zda lze opravit shitový mikrospínač u spínačky, kvůli kterému bliká displej PP, dále zda doporučíš značku filtru klimy (kabinový) a zda bys případně poradil, kudy do topení/výměníku strčit hadičku spreje, aby se dostal, kam má. Posledně se mi to nějak "méně" povedlo, teď v zimě se auto paří a začíná smrdět, přitom na filtru je absolutně čisto, ze spodní strany žádný kentus...
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 28 led 2014, 00:18
od Hardcam
SZ napisu zitra, dne uz jsem KO.
Jinak dnes jsem mel opet poptavku po motoru 1.4 - soucasny v aute ma spotrebu oleje 1 litr na 100km, pravdepodobne zatim nedemontovan, co jsem z hovoru pochopil. Zakoupen byl jiny motor ze zanovniho boreneho auta, cena 30 tisic (neshanel jsem, nase byvala aktivni clenka clubu si dohledala na netu sama nez jsem stacil zareagovat na neprijaty hovor).
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 29 led 2014, 22:00
od barsuk
David PLEVA píše:mmv: tvé úvahy se ubírají správným směrem
Pane kolego, to jestli olej byl nebo nebyl měněný a kdy jsou pouhé spekulace, tvrdá fakta jsou taková, že toto se stalo i naší i30cw 1.6, kdy olej měl najeto 11 měsíců a 12tkm, venkovní teplota -17°C. Přeskočilo to o zub, rozhodilo to časování vačky, žena s tím nakonec dojela, ale chcípalo to při poklesu otáček pod 1500, takže při každém zastavení, já napíchl noťas na OBD a už jsem tušil vo co go. Na drzovku jsem to ještě s několika meziplyny dovezl 10km do servisu, bo záruka a měsíc čekal až to soudruzi ze Slezska opraví. Ještě, že to tehdy nebylo jediné auto v rodině. A protože v té době nám vyšel i termín garančky, tak jsem jim to tam nechal. Drzost se zaúčtováním oleje do garančky a do rámce záruční opravy už byla jen třešničkou na dortu. Na můj dotaz, jak je to častá závada jsem dostal velmi překvapivou odpověď, jo pane, není to tak ojedinělé jak si myslíte, řádově v ČR v desítkách ks. Informaci si bohužel ani já nemohu ověřit neb je to top secret. Příčinou je malý tlak oleje v hydraulickém napínáku při startu, souvislost s venkovní teplotou není jednoznačná. Samozřejmě pokud někdo neměnil olej tři roky, tak to taky může být jedna z příčin. Pokud měla korejský stroj z roku 2008 bez 5 leté záruky a najela ročně 10tkm, mohla na ty výměny kašlat tak jako na leštění motoru, ale i kdyby nekašlala, tak by se jí to stalo možná taky. Cenově to není taková hrůza, pokud to jen přeskočí a nic se nepotká, vymění se rozvodový řetěz k.č. 243212B000, napínák k.č. 2441025001,vodítko řetězu k.č. 244202B000 a příslušenství napínáku k.č. 244202B000 (asi rameno), Hardcam to jistě zvládne nacenit, já to tipuju na základě rok starého dotazu na servisáka kolem dvaceti táců s prací. Tož tak synci, další olej měním sám, respektive kolega co je vybaven garáží a zvedákem, budu to dělat 3 měsíce před koncem záruky, najeto bude do 15tkm, kouknem na to a posoudíme co dalšího a kdy vyměníme. Rozhodně ale tak 6 měsíců před koncem záruky ještě potrápím autorizovaný servis, sem tam něco vrže, kosti stabilizátorů bouchají, předřadné odpory nemám a měnit zejména pravou H7 je opruz. Taky zkouknu oblíbená místa ke korodování, pečlivě prohlídnu pseudokožený volant, no ono se ještě něco najde.
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 30 led 2014, 08:59
od Radim Brožek
No to je radost teda, a to jsme se "smáli" TSI. Asi toto fórum přestanu číst, protože se pomalu začnu bát jezdit dál od baráku. Pokud je to závada o které vědí, tak bych čekal nějaké řešení a ne čekání, kdo s tím přijede zítra. Ještě bych se zeptal, jaké byly další podmínky při onom startování. Někde se tuším psalo, že to
sváděl na parkování v kopci.
Re: 6.servisní(garanční) prohlídka
Napsal: 30 led 2014, 10:39
od laufas
Nesmis to tady brat vazne. Taky jsem uz vystrizlivel a je to daleko lepsi