Tak jsem asi dojezdil

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

MICHAL77 píše:Samej odborník....

Nevím co má pán za motor, ale pokud měl stav na min. tak se zamyslete kolik oleje se po nastartování rozběhne po motoru, klidně to je litr i víc a pak už to je krutě pod ryskou, navíc se mu to stalo při jízdě z kopce, tím pádem zahřátej motor, otáčky nicmoc (tím pádem tlak oleje taky asi žádná sláva).

Bude chytnutej buď na klice či nahoře na hlavě. Klidně to mohly mlátit hydra.
Predpokladam, ze vystupil a skontroloval olej hned, necakal hodinu, takze v mazacich kanalikoch olej bol lebo nestihol stiect do olejovej vane. Ak by vystupil, hodinku pockal, tak by si mal pravdu, ale aj s tym vyrobca pocita a preto ma byt olej medzi min a max, je to cca 15mm, nebudem to merat. A ponahlal sa, takze mal viac oleja, ako je min, prave o to mnozstvo rozbehnute po motore. Posledne 3 vymeny som isiel do servisu s olejom na MIN a to bolo naozaj min zistene rano pred jazdou. Motor ide bez problemov, aj ked za chodu bola hladina pod min. A sem tam som aj prudko brzdil dupnutim na brzdu, napriklad na dialnici v 160kmh, lebo pan vo felde mal pocit, ze so 110kmh je najrychlejsi.
K veci. Ked to bucha, tak cidlo tlaku bolo asi v poriadku, ale moze byt zaneseny filter v sacom kosi, ktory sposobi trhanie prudu oleja, robilo by to hlavne za studena pri vyssich otackach, a to uz by problem bol, a drahy.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Reklama
 

mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od mmv »

MICHAL77 píše:Samej odborník....
pokud měl stav na min. tak se zamyslete kolik oleje se po nastartování rozběhne po motoru, klidně to je litr i víc a pak už to je krutě pod ryskou
no a co ??? třeba metr pod ryskou, důležitý, je jestli čerpadlo sálo olej a pracovalo správně a redukční ventil jestli nepropouští a pak baroskop nastavený na (nevím) 1 atmosféru , jestli něco z toho bylo v nepořádku, tak samozřejmě je něco někde mázlý (přidřený), ale ne rozhodně protože tam bylo pod ryskou oleje = menší tlak [-X [-X [-o< [-o< ](*,) ](*,) jako v mateřský školce #-o
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Rocles
**
Příspěvky: 104
Registrován: 27 led 2013, 16:33
Bydliště: Francie

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Rocles »

uz jsem to tu psal ale nekam mi to zmizelo. asi tak. pred odjezdem jsem kontroloval olej. do dalsi vymeny chybelo ujet kolem 400km. oleje bylo presne na spodni rysce. byla sobota a tak si rikam ze olej pristi tyden vymenim. ujel jsem 180km a zacala problikavat kontrolka oleje. zastavil jsem a sel mrknout na olej. bylo ho tam maximalne centimetr pod spodni ryskou. bohuzel vsechno kolem zavrene. tak jsem nastartoval , jedu dal a kontrolka zhasla. najednou mi v aute vsechno zhaslo a ja dojel ke krajnici. no a uz jsem se potil. zkousim nastartovat a motor normalne chytnul ale v motoru neco klepalo. tak jsem ho hned vypnul. prijel kamarad a dovezl mi olej. dolil jsem, nastartoval a stale slabe klepani, rozjel jsem se a asi po 150metrech jsem zastavil a vypnul motor protoze klepani bylo silnejsi. a dal uz to resila odtahovka.

ted jsem se vratil ze servisu. vsechno jsem popsal jak se co stalo. on vlezl do auta a ja stal venku. on nastartoval od zadku se zakourilo a motor klepal. po 5ti sekundach motor vypnul a aniz by vylezl s auta rekl ze motor je v haji. tak nevim jestli je mozne takhle urcit zavadu nebo ma magickou kouly. Do ctvrtku mi udela fakturu na kolik to prijde a pry se pokusi sehnat starsi motor. ale i tak. mi se to nejak nezda takova rychla diagnoza. premyslim co ted dal. nakonec sice z nej vylezlo ze se jeste nato podiva. no uvidim ve ctvrtek.
Nesnasim blbce a neustupne idioty. Chytraky, vseznalky, cenzuru, vyssi moc, med a prazdnou penezenku. Vive la France

HYUNDAI Tucson 2020 1.6 CRDi 136 HTRAC DCT-7 - N Line - 0.000km +
HYUNDAI Santa Fe 2006 2.2 CRDi Automat 110kw 2WD - 180.000km +
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od mmv »

no, věř tomu, že když už v motoru něco bouchá tak to nalitím oleje nespravíš :-( a každej druhej automechanik už určitě slyšel "vylágrovanej" motor a dle způsobu bouchání by mohl určit alespoň přibližně, co by ten zvuk mohl znamenat, to žes napsal, že ti poblikávala kontrolka oleje je hezké, ale nenapsal si kdy poblikávala, jestli za jízdy ve stovce, v padesátce, nebo na křižovatce u semaforu když si čekal na zelenou, bohužel se obávám, že je pravděpodobné, že i kdybys ten olej vyměnil v pátek, tak bys nejspíš dopadl stejně :-k :-k :-k a nebo třeba ne 8-[ teď už jde o to, jakýho mechanika jsi si vybral, jestli v tobě nepozná tu správnou kavku :-( je třeba počítat, že jsme v kotlině, kde se v adrese udává ".cz"
myslím si, že by ti měl ukázat sundanou hlavu, nebo sundanou vanu před tím, než začne psát fakturu za opravu motoru, taky by ti měl říct, kolik bude stát to sundání hlavy (vany) aby ses nedostal do stavu, že rozebere motor a pak za to rozebrání ti řekne nějakou raketu s tim, že to je stejně na vyhození :-(
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
MICHAL77
****
Příspěvky: 1044
Registrován: 22 kvě 2010, 22:29
Bydliště: Vysočina

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od MICHAL77 »

Tak to je borec mechanik :), ale každopádně má částečně prvdu to bouchání tam být nemá. Je otázkou jak to "bouchá" a odkud.

Asi bych zkusil i jiného mechanika, ono hnedle motor odepsat, no nevím. Můžeš koupit jetej a za měsíc bejt na tom samém místě.

Navíc si zde nenapsal ani co máš za motor, nemáš vyplněné bydliště, atd. To se pak těžko něco poradí.

Rozdělat spodek zda je někde vidět otěr od lágrů, pak vršek a někde se najde co to klepe. Pokud to neklepalo dlouho je šance jen vyměnit třeba lágry a hurá do dalších kilometrů.

Ale vydat se takovou dálku s olejem na spodní rysce je buď odvaha či pak něco jiného.
.........
PatryCzech
*
Příspěvky: 59
Registrován: 28 dub 2013, 17:53

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od PatryCzech »

Rocles, soucítím s tebou.
Přesně to samé se stalo i mně před rokem s Renaultem Laguna. Jedu si v klidu po dálnici (+ žena + 2 děti + kocour) a najednou slabé klepání. Zastavím, zkontroluji olej a vypadá celkem ok, spodní ryska. Rozjedu se a klepání je hlasitější a po 150m světla vypla a já stál uprostřed dálnice v Polsku (Katowice - Krakow). Tuto zkušenost nepřeji nikomu !
Myslel jsem, že to snad není nic hrozného, ale...
abych to zkrátil -> odtah -> servis -> týden zkoušení opravit, měnění všeho možného -> motor jen prostě v prdeli -> jediná možnost výměna motoru kdesi v Polsku za cca. 70.000 Kč.

Pozitivum: Než abych vrazil takovou částku do 9 let starého auta a koupil starý motor, tak jsem se rozhodl, že raději koupím nové auto. No a poprvé v životě jsem koupil opravdu NOVÉ auto (ne starší), jelikož jak jsem psal výše - podruhé bych tuto zkušenost absolvovat nechtěl! Tím neříkám, že se mi to nemůže stát znovu, ale šance je snad mnohem menší...

A tak jsem koupil své první nové auto - :hyu: i30 CW :)
Mazda 323f 1.5 BA 1997 - super auto, nikdy nezapomenu...
Renault Laguna Grandtour 1.9 TDCI 2004 - super auto, super výbava - no, vydrželo rok, než se samo oddělalo...
Hyundai i30 CW Trikolor Comfort 1.6 CVVT 2013
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

Michal77 ma pravdu, nevies, aky motor kupis a co ma za sebou, ale predavat motor bez zvysku auta nebyva bezne. Nepises, kolko mas km a ci mas auto od nova. Ale ak uvazujes o oprave, tak v hyundai servise by ti mali povedat, co stoji samotny blok motora ( len horna cast ) tesnenie pod hlavu, tesnenie v deliacej rovine kluky, klukova hriadel, loziska a kompletna piestna skupina. Podla sumy sa rozhodnes, ci pojdes do opravy ( servis by ti mal vediet povedat aj co z toho je skladom v cechach alebo v nemecku, je online prepojeny ). Potom sa mozes rozhodnut, ci to das opravit. A malo by to najazdit znovu cez 200000 km. Novu hlavu s ventilmi, vekami, blok s vyvazovacimi hriadelmi, olejovu vanu, potrubia, zotrvacnik, alternator asi novy nepotrebujes, mali by byt v poriadku. Vstrekovacie cerpadlo, vstrekovace a zhavice neviem, ale to zavisi od toho, kolko maju km, do 250000 problem je skor vynimocne, takze ak mas polovicny najazd, maju pred sebou este aspon raz tolko. Mozno vymenis remene a rozvody, ale to len ak sa blizi cas, aby si sa v tom nesparal 2x za rok. Olejove cerpadlo neviem, saci kos vycistit. Ak by som uvazoval o oprave, tak sko tymto sposobom, vies, co tam davas. Mohli by odhadnut aj cas a cenu za pracu, potom mozes zvazovat.
A mozno by ti to mohol nacenit aj ten mechanik, porovnas ceny a budes mat jasno .
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od jiri.vacha »

Ahoj kucí,
Jak už tu někdo nastínil,je to tu samej odborník(nechcu nikoho urazit).Dokud je na měrce olej,není možné vylágrovat motor,rysky jen upozornují!je to jen souhra náhod,že sis to spojil dohromady.V motoru něco odešlo,to je jasné,nedavno tu někdo psal u tohoto auta přicpaný sací koš.Nákup jiného staršího motoru bych nechal až po rozebrání tohoto,až budeš vědět co a proč odešlo.Poslechnout motor a diagnostikovat ho jako kaput je věštění z koule,jak jsi psal.Jestli máš možnost,zkus ještě jiný servis,či jiného mekánika :mrgreen: ,tohle mi smrdí jen byznysem(nic ve zlém).Já už pár motorů udělal a i jsem pár motorů oddělal :mrgreen: ,tak vím o čem mluvím,jestli motor nemá hodně najeto,určitě bych uvažoval o rozebrání a případné opravě. :-k .Jen názor kucí 8-[
Ps:michal77 a sagen maju pravdu :mrgreen: ,čital som pozdě :mrgreen:
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Uživatelský avatar
Rocles
**
Příspěvky: 104
Registrován: 27 led 2013, 16:33
Bydliště: Francie

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Rocles »

tak ted bych si nejradeji nakopal. porad jsem uvazoval co se mohlo stat a asi jsem nato prisel. no co uz nadelam. ja v ten den byl pro souseda, kteremu se na ceste porouchalo auto a tak ho tam nechal. neco s motorem. stary ford fiesta. proste auto na odpis. a ted to prijde :( soused predtim tankoval naftu a tak jsem jeho nadrz odcerpal a nalil do santy. hlavne mi nenadavejte jestli je to ono. nikdy predtim jsem to neudelal. soused bez prace a kdyz jsem potreboval ja pomoct tak bez reci sel.
Nesnasim blbce a neustupne idioty. Chytraky, vseznalky, cenzuru, vyssi moc, med a prazdnou penezenku. Vive la France

HYUNDAI Tucson 2020 1.6 CRDi 136 HTRAC DCT-7 - N Line - 0.000km +
HYUNDAI Santa Fe 2006 2.2 CRDi Automat 110kw 2WD - 180.000km +
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od mikodim »

Môže to byť.. odyšlo vstrekovanie.. že by čerpadlo alebo niektorá tryska(y) ? vyber filter a pozri čo je v ňom.. či nafta alebo vodovodka :)
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
MICHAL77
****
Příspěvky: 1044
Registrován: 22 kvě 2010, 22:29
Bydliště: Vysočina

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od MICHAL77 »

Tím to nebude, pokud by to byla nějaká sračka tak to nepojede či odejdou vstřiky, čerpadlo apodobně.

Prostě málo oleje a něco se přidřelo. Je klidně možné že i turbo papá a tak kdoví kolik ho tam nakonec bylo. Je potřeba to vylejt a mrknout kolik vyteče a zda je v něm kompozice a pak hledat odkud je. Už se mi stalo že díky tomuto nedostatku oleje odešlo hydro a v servise řekli že motor je KO, ale po výměně hydra za 1000Kč se jezdí dál a pohoda.

Pokud se ten motor nerozdělá tak je zbytečné zde tlachat.
.........
Uživatelský avatar
Karamusa
**
Příspěvky: 338
Registrován: 13 led 2011, 22:02
Bydliště: F-M

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Karamusa »

Nech to převést k jinému servisákovi,pokud bez rozebrání motoru ti řekne rovnou že motor je v haji a vyměnit za jinej tak to je pouze hovadismus a lenost zjištění problému už jen z toho duvodu že to je proněho nejednoduší způsob opravy a jak hodlá odrbat diagnostiku závady tak co si asi ještě zkusí ulehčit během výměny... Mohl jsi odsát z nádrže nějaký kal usazený naspodku nádrže a ten ucpe filtr a nebo špatná směs. ale to už jsem zas u věštění z koule..at se daří a hlavně se nenech odrbat
Prodej levných autodílů.
Uživatelský avatar
Karamusa
**
Příspěvky: 338
Registrován: 13 led 2011, 22:02
Bydliště: F-M

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Karamusa »

Když tomu sousedovi kleklo to auto na cestě,,není možne že natankoval benzín misto nafty ??
Prodej levných autodílů.
Uživatelský avatar
Rocles
**
Příspěvky: 104
Registrován: 27 led 2013, 16:33
Bydliště: Francie

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Rocles »

Určitě tankoval naftu, ale co vím tak ten jeho motor se nějak rozletěl. Nemohlo se to u něj nějak pomíchat? nafta, olej, voda a ja nevim co jeste
Nesnasim blbce a neustupne idioty. Chytraky, vseznalky, cenzuru, vyssi moc, med a prazdnou penezenku. Vive la France

HYUNDAI Tucson 2020 1.6 CRDi 136 HTRAC DCT-7 - N Line - 0.000km +
HYUNDAI Santa Fe 2006 2.2 CRDi Automat 110kw 2WD - 180.000km +
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

Teraz by to chcelo chladnu hlavu, lebo najdes este dalsie dovody. Pises, ze motor opakovane nastartoval, takze ak si aj nieco do nadrze nabral, nemalo by to motor odpisat tak rychlo, a uz vobec by palivo nemalo ovplyvniit tlak oleja ( pokial to nebolo nieco, ze by ani motor nenaskocil ) . Najjednoduchsie by bolo stiahnut chybove hlasky z riadiacej jednotky a niektore moznosti by sme mohli vylucit, napriklad vstrekovanie, alebo potvrdit, casty vyskyt hlasky tlaku oleja. Bez toho sa ti budu moznosti s tym, ako budes nad pricinou rozmyslat, len mnozit . Mechanik to neskusil ? Lebo nahodit motor s podozrenim na zadretie bez prezretia diagnostiky je loteria. Postupoval tak, ako keby prisiel domov a citil plyn. Aby sa uistil, ze ma cuch v poriadku, skrtol zapalkou ](*,)
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“