To není podstatné. Já jsem na Vervu 100 přešel kvůli výrazně větším sklonům přímovstřiků ke karbonizaci. I do nepřímovstřikových benzínů jsem občas nalil 98/100 oktanů a rozhodně jim to nevadilo .
Možná se při použití Vervy 100 trochu sníží spotřeba, každopádně by měl motor zjemnit svůj zvukový projev a měl by mít více síly v nižších otáčkách. Samozřejmě se bavíme o malých změnách, které přinese změna časování zážehu díky menším sklonům k samozápalům u paliva s vyšším oktanovým číslem.
Hlučnost motoru za studena
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hlučnost motoru za studena
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Hlučnost motoru za studena
Jak již zde bylo napsáno, tak použití benzínu o vyšším oktanovém čísle, než který je předepsaný, ničemu neuškodí. Oktanové číslo udává odolnost proti samozápalům, tudíž benzíny s více oktany lze více stlačit, lze je použít do motorů o vyšší kompresi.
Nevím, jak řídící jednotka pozná, že je v nádrži benzín o vyšším oktanovém čísle. Leda že by provozovala motor neustále na hranici samozápalů. Tomu ale moc nevěřím, že by takto chtěl výrobce provozovat motor a tím jej ničit. I když, různé eko výmysly také k životnosti motoru jako celku nepřispívají. Takže nějaké zvyšování výkonu a snižování spotřeby je jen sen a placebo efekt.
Co je hlavní výhoda použití prémiových benzínů: je to jejich vyšší aditivování přísadami, které čistí, případně mažou, a buď nepřítomnost biosraček nebo jejich náhrada něčím méně škodlivým.
Nevím, jak řídící jednotka pozná, že je v nádrži benzín o vyšším oktanovém čísle. Leda že by provozovala motor neustále na hranici samozápalů. Tomu ale moc nevěřím, že by takto chtěl výrobce provozovat motor a tím jej ničit. I když, různé eko výmysly také k životnosti motoru jako celku nepřispívají. Takže nějaké zvyšování výkonu a snižování spotřeby je jen sen a placebo efekt.
Co je hlavní výhoda použití prémiových benzínů: je to jejich vyšší aditivování přísadami, které čistí, případně mažou, a buď nepřítomnost biosraček nebo jejich náhrada něčím méně škodlivým.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hlučnost motoru za studena
Ať tomu věříš nebo ne tak pomocí čidla klepání ŘJ neustále upravuje předstih na hranici klepání. Proto není problém změnu chování motoru poznat. A kdybych nebyl líný to hledat, tak před pár měsíci dělali na nějakém webu test rozdílů chování motoru při použití normální 95 a různých prémiových benzínů včetně měření na válcové stolici. Spotřebu brali jen podle PP a dotankování, pokud si dobře pamatuju. A měřitelné rozdíly na brzdě byly.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlučnost motoru za studena
Mezi palivy, ať už se bavíme o benzínu nebo o naftě, jsou obrovské rozdíly. I vrámci jedné benzinky, natož značky, jak jsem psal výše. Nemluvím mezi krajinami - jak autám (benzín + nafta) šmakuje palivo na jihu Evropy, švédská nafta Tukymu nechutnala. Tamější benzín asi taky nic moc, půjčený Golf se klepal jak ratlík.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek