TPMS dve sady pneu.
Moderátor: Moderátoři
Re: TPMS dve sady pneu.
Nevím jak je to u iX55. U i30 pokud kontrolka napřed minutu bliká a pak svítí bez toho aby se ukázalo na kterém kole je pokles tlaku tak to znamená chybu přenosu signálu - nefunkčnost některého z čidel. Mně to dělalo při poklesu teploty pod -4 °C. Když teplota stoupla tak tak kontrolka zhasla. Pokud měří pokles tlaku tak kontrolka svítí a je označeno kolo na displeji mezi budíky.
Jo a přehazování kol zimní - letní samodomo a přehazování kol předek zadek nemá u mě na načtení čidel vliv. Zatím vyzkoušeno při přehození tímhle směrem. Poruchu čidel jsem řešil na neorigo čidlech (čidle) v zimních kolech, při reklamaci mi je vyměnili za jiný typ, oboje Schrader.
Jo a přehazování kol zimní - letní samodomo a přehazování kol předek zadek nemá u mě na načtení čidel vliv. Zatím vyzkoušeno při přehození tímhle směrem. Poruchu čidel jsem řešil na neorigo čidlech (čidle) v zimních kolech, při reklamaci mi je vyměnili za jiný typ, oboje Schrader.
- Reklama
Re: TPMS dve sady pneu.
mne to svieti tiez, po vymene pneumatik v hyundai to zacalo svietit, zistili ze v jednom kolese je uz slaba baterka a teda nedostatocny signal, vymenu som zatial neriesil. Obcas sa stane ze to zhasne ale po chvili to zasvieti znova.
Re: TPMS dve sady pneu.
Mně to nijak nekontrolovali, měnili vše. Jen má domněnka je že šlo o pokles napětí vlivem nízké teploty na některém z čidel. Kdoví jak dlouho jim to leželo na skladě.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: TPMS dve sady pneu.
No bohužel u mě to za studena funguje, ale rozsvítí se TPMS (nic jiného) třeba po hodině jízdy....... Prostě si to žije nějakým vlastním životem ale po nafouknutí maličko přes se ani po 2 hodinách jízdy TPMS nerozsvítilo
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: TPMS dve sady pneu.
Tak včil v létě to zimou nebude... Jsou věci mezi nebem a zemí a při čímdál větším navěšování elektronických blbůstek jich bude víc a víc. Mně stačilo u auta z roku 2001 jak odborníci řešili hlášky řídící jednotky... Vymazání chyby byla oprava problému.
Re: TPMS dve sady pneu.
Jen přidám svůj postřeh - tpms mi funguje normálně, po přehození předků/zadků jsem čekal co se stane a nic, funguje dál, chytlo se to hned bez jakékoli pozorovatelné změny. Co se zimní sady týče, neřeším a mám standard ventilky, na technickou jezdím na letních.
Když přežiješ fakt, že ti tam bude svítit půl roku kontrolka, tak ušetříš pár tisíc a všechen servisní vopruz okolo. Tlak v pneu si jednou za čas snad každý umí zkontrolovat sám.
Když přežiješ fakt, že ti tam bude svítit půl roku kontrolka, tak ušetříš pár tisíc a všechen servisní vopruz okolo. Tlak v pneu si jednou za čas snad každý umí zkontrolovat sám.
Re: TPMS dve sady pneu.
A pak ještě musíš přežít fakt, kdy tě bude kontrolovat policie a podívá se na budíky. A nebo pokud se bude řešit nehoda. Ono totiž vozidlo bez funkčního TPMS (povinně montováno při výrobě od listopadu r. 2014) není dle zákona způsobilé k provozu. Je to opruz, ale je to tak.
Re: TPMS dve sady pneu.
Celkem mě začala srat zvyšující se cena za přezuti kol. Naposledy 850,- když uvážím ze je to 2x ročně, tak začal pátrat po druhých kolech. Zadarilo se a mám mám nové sice plechové za 2.300.- 4kusy a origo ventilky rok stare za 1000,-4 kusy. Bez tpms ventilku se ženě nějak nechtělo jezdit.
Re: TPMS dve sady pneu.
Ušetríš 2x, pretože si to nahodíš poriadne... vrátane očistenia náboja, ošetrenia styčnej plochy disk/náboj nejakým vhodným prostriedkom (vosk) - pneuservis to väčšinou nerobí.... ako bonus máš aj užitočnú rozcvičku.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: TPMS dve sady pneu.
Nerad bych urazil, ale to je takové hospodské šíření paniky TPMS je sice od nějakého roku povinná výbava, ale v tomto autě je to výbava nadstandardní a povinná rozhodně nebyla. Ale jasně, svítí = špatně. Za druhé, ještě jsem neslyšel, aby někoho prudila policie kvůli svítícímu TPMS. To je oranžová kontrolka, značící, že něco je blbě a chce to zkontrolovat, nicméně se s tím dá jezdit (stejně jako engine check, nebo třeba u ix55 oranžová "bacha máš málo kapaliny v ostřikovačích"). Všechno oranžové značí nějaký problém, se kterým se dá normálně jet a rozhodně ti kvůli tomu nikdo nezakáže další jízdu, protože by stroj nebyl způsobilý provozu. To je regulérní hoax, policajtovi řeknu, že to začalo svítit před minutou, hmmmmmm.... asi je to rozbité, nicméně tlak v pneu jsem si před jízdou strážníku zkontroloval. Přeji hezký den, nashle. Pochybuju, že ti frajer na ulici rozebere kola, aby se mrknul. A i tak by mu to bylo na jednu věc Co se případné zodpovědnosti při nehodě atd. týče, tak zde platí v podstatě stejný princip, jako třeba při nasazení "špatných" kol (klidně naprosto totožných, ale třeba s o milimetr jiným ET = nezapsaných v TP = oficiálně na tom autě nemají co dělat). Jelikož jsem se roky pohyboval v automotive a problematiku znám přesně, tak věz, že popotahovat tě budou jen v případě, že se PROKÁŽE, že nehoda byla zapříčiněna právě těmi špatnými koly. Což, když to vyženeme ad absurdum, se dá rozporovat v případě soudního sporu, kdy se vezme znalec, a ten řekne "Ano, měl tam čínský dvacítky, co tam neměly co dělat, ty uletěly z auta a zabily kolemjdoucí" - pak máš problém. A to je tak nepravděpodobná věc, že se to v podstatě nestává. Znalec řekne "ne, jel jak hovado, sice se vytřískal, ale rozdílné ET kol mělo na průběh nehody jako takový naprosto zanedbatelný/nulový vliv" - což je více reálná situace. Nějaká pojišťovna to sice výjimečně zkusí, ale 1) dá se tomu bránit když je to evidentně blbost 2) prostě se to v 99,99% případů neřeší a po nehodách fakt nikdo nezkoumá, jestli máš na autě schválená kola. S TPMS je logika stejná - tzn. musel by ti někdo prokázat, že nefunkční TPMS způsobilo nehodu, a to je z logiky věci naprostá blbost, protože i když ho nemáš, tak si dle zákona máš před jízdou zkontrolovat stav auta = zjistit, jestli to nemáš tak prázdný, že pojedeš po ráfku a v první zatáčce kvůli tomu někoho přizabiješ. Pravděpodobnost, že by někdo byl takvé tele, je opět nula nula nic, a pokud je, no tak ať ho po právu zavřou. Předpokládám, že běžný uživatel si v případě více prázdného kola všimne, že auto jede nějak divně/klepe to/plave to/něco je blbě = zastavím a jdu se mrknout, než že by to došlo až do takového extrému. Takže ve výsledku je jediný reálný problém technická, kde tě technik vyrazí, protože tam máš "závadu". Osobně mám dvě auta se zimními sadami bez tpms, znám mraky lidí co jezdí také s druhou sadou bez tpms a policajti by byli opravdu to poslední, čeho bych se obával
Re: TPMS dve sady pneu.
Tvoje volba...
Re: TPMS dve sady pneu.
V i30 PD je TPMS do faceliftu standardní výbava. Jinak ET má vliv na chování auta samozřejmě ne při rozdílu par mm, ale má-li mít ET 47 a dá se tam ET 15 tak to je poznat a má to vliv.
Re: TPMS dve sady pneu.
to Boryš - Ale ano, samozřejmě. Nikomu to necpu a nenutím, je to přesně jak říkáš, každý má volbu. Jen se mi nelíbí, když tady někdo začne prohlašovat něco, co není pravda. Já nejsem žádné prase, co jezdí v autě s vykuchaným filtrem, ani bych si na auto nedal neschválená kola (což byl příklad pro demonstraci právního principu), to už může být bezpečnostní riziko, ale TPMS? To je jen další euroshit, který byl vnucen kvůli emisím/spotřebě a ve výsledku si ho zaplatí šťastný řidič. Já si kola pohlídám sám, takže pro mě je to jen buzerační vícenáklad a přínos 0. Díky, nechci.
Když původní myšlenku dotáhnu do úplného konce, tak podle zákona 50/2001 Sb. §37 - Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích...atd. = vážná závada typu C (dle metodiky STK). No a u těchto aut, kde je to nepovinné, je (nadstandardě) přítomný/nefunkční TPMS systém za A, a jinak je to závada B = máš 30 dní na odstranění = dojet domů a přehodit kola. Hmmm...
Co se policie týče, tak reálná šance na pokutu je mikroskopická, je to jak prasklá žárovka v SPZ (které si na rozdíl od tohoto všimnou) - to se normálně řeší domluvou.
Když původní myšlenku dotáhnu do úplného konce, tak podle zákona 50/2001 Sb. §37 - Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích...atd. = vážná závada typu C (dle metodiky STK). No a u těchto aut, kde je to nepovinné, je (nadstandardě) přítomný/nefunkční TPMS systém za A, a jinak je to závada B = máš 30 dní na odstranění = dojet domů a přehodit kola. Hmmm...
Co se policie týče, tak reálná šance na pokutu je mikroskopická, je to jak prasklá žárovka v SPZ (které si na rozdíl od tohoto všimnou) - to se normálně řeší domluvou.
Re: TPMS dve sady pneu.
Problém je aj tých pár mm ET.. stačí aj 1mm... nie na ceste ale na STK, kde Ti ten 1mm patrične ocenia v protokole... s pozvánkou na opakovanú kontrolu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: TPMS dve sady pneu.
jj tak to bylo myšleno (příklad s koly), jde o princip. Problém je z byrokratického hlediska na STK. Problém není v reálu na silnici, nebo s policií. Ano, čistě teoreticky může být problém po nehodě kvůli kolům (v praxi se nestává), a občas polizei vyprudí kluky na vesnici, co to s velikostí kol, nebo ETčkem trochu přeženou.. Ale pokuta za TPMS? To bych fakt chtěl vidět