Stránka 2 z 9

Napsal: 04 říj 2006, 07:16
od draceq
Tak jsem koukal a nenašel. Myslím váhu vzduchu. :shock: Mám tam jenom teplotní čidlo, ale na místě kde by měla být podle nákresů na hmaservice.com namontovaná váha, je čistá trubka sání. Takže to vypadá, že tam korejští soudruzi dali o jednu problémovou součástku méně :lol: Jinak to vypadá, že o víkendu pojedu trochu delší trasu, tak uvidíme, co spotřeba :wink:

Napsal: 04 říj 2006, 07:53
od xmrak
jj, takovej filtr už používam dva a půl roku ... K&N :twisted:

Napsal: 04 říj 2006, 13:30
od draceq
xmrak píše:jj, takovej filtr už používam dva a půl roku ... K&N :twisted:
U grafiků asi oblíbená značka 8)

Napsal: 04 říj 2006, 14:45
od Tomikp
Ještě by mě zajímala jedna věc. Když je to sání takhle vytažený ven, jak je to pak třeba když se stojí v kolonách? Silnice je rozpálená a motor si pěkně nasává ten horkej vzduch. Takhle když je to pod kapotou tak je tam třeba trochu vyšší ale stálá teplota i v případě stání. jestli pak neni lepší třeba jenom airbox a nebo sportovní filtr oddělit nějakou přepážkou.

Napsal: 04 říj 2006, 15:26
od draceq
To jo, při stání tohle řešení se ztrácí smysl - pokud teda nefouká řádný protivítr :lol: Ale berme to takhle: Pokud saju teplý vzduch od silnice, tak ten samý teplý vzduch stoupá vzhůru motorem. Krapet se ochladí a u motoru zase přihřeje, takže je na původní teplotě :lol:, takže prašť jak uhoď. A při popojíždění v koloně mě až tak nepálí, že mi otáčky nevystřelí jak raketa. Jen teda ta spotřeba - ta asi nic moc. Ovšem utěšuju se, že vyloženě stání v koloně tady na severu nezažívám moc často :wink: . A je tedy potřeba při montáži zhodnotit, zda to auto více jezdí po mimoměstských či průjezdných cestách (můj případ), nebo spíš stojí zasekané v koloně ve městě (řekl bych, že to je zase případ všech větších měst v centru mezi 8 a 18 hodinou - já tady mám po ruce leda Ostravu a tam se snažím centru vyhýbat jako čert kříži - ne kvůli sání, ale proto že mám jen jedny nervy :lol: ).

Napsal: 04 říj 2006, 15:31
od zdenek76
Na kolony to nemá cenu řešit, zase tolik v nich člověk nenastojí. Řešit to akorát výměnnou obyč filtru v airboxu za KN je dobrý pokud je tam váha vzduchu nebo pokud se člověk nechce tahat s trubkou k nárazníku. Jen výměnou vložky jsme to řešili na santících ještě s jedním členem fora a myslím, že oba jsme spokojení.

Napsal: 04 říj 2006, 15:35
od draceq
Taky jsem nad vložkou uvažoval, jenomže jediná, na kterou jsem narazil (asi jsem špatně koukal :oops: ) byl Green za 1700,-. Takže mi tohle přišlo ekonomičtější - vložku za tuhle cenu jsem nenašel. No a navíc - co si budeme povídat - když už jsem s tím měl tu práci a výdaje, tak ať to jde taky vidět, ne? :lol: :lol:

Napsal: 04 říj 2006, 17:20
od Lukino
zdenek76 píše:Na kolony to nemá cenu řešit, zase tolik v nich člověk nenastojí. Řešit to akorát výměnnou obyč filtru v airboxu za KN je dobrý pokud je tam váha vzduchu nebo pokud se člověk nechce tahat s trubkou k nárazníku. Jen výměnou vložky jsme to řešili na santících ještě s jedním členem fora a myslím, že oba jsme spokojení.
Na Sonatě mám taky "jen" vyměněnou vložku a spokojenost. Jinak Accent do r.v.99 váhu vzduchu nemá.
to Tomikp: na obrázku co jsi přiložil je myslím to nejvíc nevhodné použití sport. filtru, raději bych volil vložku nebo si dal prácičku jako draceq.

Napsal: 06 říj 2006, 09:00
od xmrak
vložka nebo tampón, obojí plní svůj účel ...

Napsal: 09 říj 2006, 07:35
od draceq
Mno, tak zatím to vypadá, že spotřeba se drží přibližně o 0,3 až 0,5 l na 100 km níž. Trasa, kterou jsem před 2 měsíci jel při spotřebě 6,4l/100km, se mi v pátek a sobotu povedla za 6l/100km - a fakt je, že jsem to nějak nešetřil :twisted: Každopádně teda určitě nešla nahoru.

Napsal: 09 říj 2006, 08:08
od Tomikp
To je celkem pozitivní zpráva. Na druhu stranu je potřeba brát v úvahu ještě další faktory, jako je foukání větru a množství paliva v nádrži, tlak v pneumatikách a to všechno oproti minulé jízdě, kde byla spotřeba vyšší. To všechno může mít na rozdílnou spotřebu vliv. Nechci aby to znělo nějak hanlivě nebo co, vim že sis s tim řešenim dal práci a máš z výsledku radost, to je v pořádku. Ale kvůli spotřebě 0,5l bych se do toho nepouštěl. Když vezmu např. cestu do HR 1000 km, tak kdybych ušetřil 5 litrů (150,- Kč), je to nic. A to ještě kdo ví jestli, můžou se vyskytnut okolnosti a podmínky kdy se 0,5l uplně vytratí. Ale jinak oceňuji snahu to risknout a s motorem si takhle hrát :wink: .

Napsal: 09 říj 2006, 14:08
od draceq
Jasně, neskáču dve matry vysoko, že jsem ušetřil půl litříku na 100 kiláků, hlavně jsem se potřeboval ujistit o tom, že ta spotřeba nějak výrazně nestoupla :wink:

Napsal: 17 říj 2006, 13:02
od draceq
Hele, možná teď budu působit jako naprostý idiot :oops: , ale z jakého důvodu se doporučuje v zimě vyměnit sportovní filtr zpět za standardní sání? (u motorů chlazených vodou, podotýkám) Tedy krom toho, že se motor asi o něco dříve dostane na provozní teplotu (i když já jsem i při klimatu -1 °C (dnes ráno v Havířově) na provozní teplotě během 3 km....) Jakmile už se jednou zahřeje, tak by mu mělo být jedno, jak moc studený vzduch saje, ne? Resp. opět to známé čím studenější, tím lepší.... :wink: A nebo tahle poučka o zimní výměně sání u moderních motorů strácí smysl? (živě si pamatuju otce zakrývajícího papírovými deklíky vstupy vzduchu na MB 100, ale že by tohle někdo dělal na novém autě jsem ještě nezažil :? :?

Napsal: 17 říj 2006, 13:53
od rade622
Ty vstupy u 100 se zakrývaly, aby motor nedostával takové prdy od studené vody co se nahrne do motoru když otevře termostat a aby to v zimě vůbec topilo. Já měl ještě před chladičem udělanou záclonku z koženky, vytáhl ji do poloviny a nemusel nic cpát před mřížku. U 120 se to dělalo taky kvůli topení. Moc vody a malý obsah motoru. Pokud jde o tu výměnu filtrů skutečně nevím.
Rade622

Napsal: 17 říj 2006, 15:38
od Karlos
Je to kůli tomu, že když máš klasickej AirBox tak se motor rychleji zahřeje. Výměna sportovního sání v zimě má podle mě smysl jen pokud často jezdíš kratší vzdálenosti. Např. jedeš někam 3 km, a když zhasínáš motor, tak je jentaktak na provozní teplotě. Když pak jedeš zpátky tak se vše opakuje. Takže jakoby pořád jezdíš s ne úplně optimálně prohřátým motorem, zatímco s klasickým AirBoxem by to bylo lepší.