Stránka 2 z 3

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 09:20
od Espero
Padlo rodinné rozhodnutí, že do toho Hyundai Tarif nepůjdeme z důvodu vysokého finančního a právního rizika.
Přitom teď právě je ideální doba pro nový vůz na úvěr - prodeje jsou malé, vysoký podíl slev na nové vozy, peníze jsou nejlevnější v historii a úrokové sazby jsou tak nízké, že už nemají kam klesat (to se ovíjí od tzv. repo sazby na finančním trhu). Jsou signály, že tak od pololetí příštího roku by úrokové sazby měly začít růst.
K tomu ideální podmínky doma, 7 let starý vůz s projezdem 130 tisíc, do kterého jsem za opravy závad za celou dobu zatím vrazil pouhých 8 tisíc. Právě jsem úplně dorazil letní sadu gum, vydržely 70 200 km (původní z výroby) a zimní gumy (Klébér Krisalp HP2) tak tak přežijí zimu na vzorek 4 mm. Dobrousit je lze ještě přes léto. Navíc mě ve 140 tis. km čeká kompletní výměna rozvodů a vodní pumpy podle servisního programu. Takže příští rok mě u toho rumunského zázraku s francouzským motorem čekají 2 sady nových pneu za 13 tisíc, rozvody vč. vodní pumpy za 13 tisíc a oprava pásů za 3 tisíce (možná ještě letos). Celkem rekondiční výdaje za 29 tisíc + bežný časový servis s olejem dalších 4 tisíce. Ideální je to právě teď prodat při prodejní ceně 90 tis. (nafťák) na zimních gumách, neboť půjde o 1/3 tržní hodnoty do oprav jen v příštím roce. Navíc docela dobře vypadá, takže to bude pro kupce chytlavé. A tyto vozy v bazarech tak nějak nejsou, skoro nikdo je neprodává a nechává si to.
Díval jsem se i na financování Hyundai Free, kdy na počátku se platí akontace někde kolem 80 tis., pak rok nic a na konci jednorázový doplatek nad 100 tis. Taky mi to nějak nesedlo. Úvěr má odsejpat a ne se prodlužovat.
Ten 7,5 % úvěr o kterém jsem psal je nabídka na Renault Fluence, ale spíše to vidíme teď tak, že dacii opravíme a budeme jí dál udržovat do nějakých 280 - 300 tisíc km v provozu (cca dalších 8 let). A teprve na důchod, (chci dělat do 70 let) si koupíme další nový vůz. Už jsem to jednou takhle zažil u úplně prvního vozu Wartburg 353 (1968-1988, dědictví po otci). Ten najezdil právě těch 280 tis, a ještě jsme ho po 20 letech za 18 tisíc prodali (při pořizovací ceně 58 tisíc). Bylo to zvláštní, ke konci i napínavé, protože se muselo opravovat něco skoro každých 300 km. Jenže cenové podmínky byly jiné než dnes.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 09:34
od Swordfish76
Jen pro info, aktuálně řeším pořízení i30 kombi 1.6GDI Weekend na operativní leasing (Hyundai TArif). Nabídka je na 7.339Kč/měsíc při leasingu na 48 měsíců. V tom je zahrnuto i pojištění Uniqa POV + HAV s 5% spluúčastí + GAP připojištění + připojištění všech skel se spoluúčastí 500Kč. Cena za pojištění je 7720Kč ročně za HAV + 4589Kč POV + 1308Kč pojištění skel, vše bez DPH, tedy celkem 16.457Kč vč. DPH ročně ! Tak drahé je to proto, že u pojištění v Hyundai Tarifu nelze využít vyježděné bonusy od své pojišťovny. Na druhou stranu, v případě pojistné události to nemá vliv ani na malus.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 09:43
od Swordfish76
Espero píše:Padlo rodinné rozhodnutí, že do toho Hyundai Tarif nepůjdeme z důvodu vysokého finančního a právního rizika.
Přitom teď právě je ideální doba pro nový vůz na úvěr - prodeje jsou malé, vysoký podíl slev na nové vozy, peníze jsou nejlevnější v historii a úrokové sazby jsou tak nízké, že už nemají kam klesat (to se ovíjí od tzv. repo sazby na finančním trhu). Jsou signály, že tak od pololetí příštího roku by úrokové sazby měly začít růst.
K tomu ideální podmínky doma, 7 let starý vůz s projezdem 130 tisíc, do kterého jsem za opravy závad za celou dobu zatím vrazil pouhých 8 tisíc. Právě jsem úplně dorazil letní sadu gum, vydržely 70 200 km (původní z výroby) a zimní gumy (Klébér Krisalp HP2) tak tak přežijí zimu na vzorek 4 mm. Dobrousit je lze ještě přes léto. Navíc mě ve 140 tis. km čeká kompletní výměna rozvodů a vodní pumpy podle servisního programu. Takže příští rok mě u toho rumunského zázraku s francouzským motorem čekají 2 sady nových pneu za 13 tisíc, rozvody vč. vodní pumpy za 13 tisíc a oprava pásů za 3 tisíce (možná ještě letos). Celkem rekondiční výdaje za 29 tisíc + bežný časový servis s olejem dalších 4 tisíce. Ideální je to právě teď prodat při prodejní ceně 90 tis. (nafťák) na zimních gumách, neboť půjde o 1/3 tržní hodnoty do oprav jen v příštím roce. Navíc docela dobře vypadá, takže to bude pro kupce chytlavé. A tyto vozy v bazarech tak nějak nejsou, skoro nikdo je neprodává a nechává si to.
Díval jsem se i na financování Hyundai Free, kdy na počátku se platí akontace někde kolem 80 tis., pak rok nic a na konci jednorázový doplatek nad 100 tis. Taky mi to nějak nesedlo. Úvěr má odsejpat a ne se prodlužovat.
Ten 7,5 % úvěr o kterém jsem psal je nabídka na Renault Fluence, ale spíše to vidíme teď tak, že dacii opravíme a budeme jí dál udržovat do nějakých 280 - 300 tisíc km v provozu (cca dalších 8 let). A teprve na důchod, (chci dělat do 70 let) si koupíme další nový vůz. Už jsem to jednou takhle zažil u úplně prvního vozu Wartburg 353 (1968-1988, dědictví po otci). Ten najezdil právě těch 280 tis, a ještě jsme ho po 20 letech za 18 tisíc prodali (při pořizovací ceně 58 tisíc). Bylo to zvláštní, ke konci i napínavé, protože se muselo opravovat něco skoro každých 300 km. Jenže cenové podmínky byly jiné než dnes.
No, pro mě je finanční riziko malé, ten OL vyjde stále levněji než úvěr, ale to právní riziko je velmi vysoké. Jinak jsem v podobné situaci - 12 let staré auto, 160.000km, zatím bez poruch, ale už přichází do věku, kdy bude chtít investice - spojka, gumy ramen, obě nové sady pneu a to se mi do tak starého auta už nechce dávat.
Psal jsem do UniCreditu, že pokud ve smlouvě zůstane ustanovení o rozhodčím řízení a hlavně bez možnosti přezkumu a opravných prostředků, tak s nima smlouvu nepodepíšu. Čekám co odpoví, ale myslím, že to je jasné dopředu. Pošlou mě do pr... [-X
Ještě mi prodejce nabídnul, že zkusí nechat udělat nabídku na to samé od ČSOB Leasing se kterým mají lepší zkušenosti, byť to zřejmě bude o chlup dražší. No uvidíme.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 09:45
od Espero
Ano, nejde totiž o klasické havarijní pojištění vozidla, ale o tzv. pojištění podnikatelského majetku vlastníka vozidla - leasingovky a to má jiné parametry výpočtu a jiné podmínky při průběhu.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 09:49
od Swordfish76
A ještě jedno info od prodejce ze včerejška - na základě toho, že jsme řešili kalkulace na Hyundai Tarif pro moje auto se přišlo na to, že pánové z Unicreditu udělali chybu i ve vzorových kalulacích, které jsou na webu, když tam načetli měsíční servisní náklady namísto ročních. Takže např. i30 kombi 1.6CVVT Komfort nebude za 5.999Kč jak to píšou teď, ale brzy to změní a navýší o cca. 500-700Kč/měsíc. a to samé bude platit u ostatních aut. To o něčem svědčí ve vztahu k tomu Unicreditu :-k

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 11:51
od Espero
Může to být i záměr (obdoba klamavé reklamy), aby nalákali více lidí. Mluvil jsem o tom i s prodejcem Autopalace Butovice, který říkal, že zavedení toho produktu je celkově drahé a proto lze čekat, že to bude nabízeno dlouhodobě.

Ještě k tomu finančnímu riziku, které já na rozdíl od Swordfishe 76 považuji za velmi vysoké. Nejde o rizko, že nezaplatím já, (to je finanční riziko té leasingovky a ne moje), ale o to, že když nezaplatím, byť i krátkodobě, pak jsem vystaven dle mého názoru neúměrným smluvním pokutám v řádu tisíců až desetitisíců Kč, což by pro člověka – zaměstnance mohlo být vzhledem k nutnosti jednorázových plateb až likvidační a dále k riziku poplatků při změnách smlouvy v řádu tisíců, jde-li o podnět ze strany nájemníka a přitom nulovým poplatkům, jde-li o podnět ze strany leasingovky.
Nastavené je to tak, že když si pronajímatel bude přát vozidlo jen t vidět, a já zrovna budu ležet v posteli s nějakou rakovinou a leasingovka nebude ochotná změnit stanovené datum prohlídky na základě mého protinávrhu – platím smluvní pokutu. To jsou podmínky použitelné pro firmy – právnické osoby, kde je vždy někdo, kdo tam s tím přijede, ale ne pro OSVČ nebo fyzické osoby nepodnikatele.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 24 říj 2014, 17:05
od mizuno
To byla jen moje reakce na jiné auto z jiné diskuse. To, co je v uvozovkách, je citace.
Méďa Béďa píše:
mizuno píše:Já sem ti nevynadal, jen se mi zdálo za 5ti leté auto v "skoro plné palbě" 130 000 málo :)
Až na to, že za těch 300 tisíc není ani náhodou v skoro plné palbě, ale v holobytu, nemá ani rádio :twisted: .

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 31 říj 2014, 12:00
od dixxon
Espero píše:O to tady přece nejde, jde o porovnávání finančních produktů k nějaké cílové hodnotě a ne o výběr auta, jestli Ti to nedošlo. Konečná realizační verze může být úplně jiná.

Jsou tady spíše jiné aspekty nutící k zamyšlení, hlavně právního charakteru vyplývajících z všeobecných podmínek leasingu jak jsem mezitím zjistil, protože na tom dost makám. Jednak na leasingu vázne celá řada smluvních pokut při tzv. neplnění podmínek ze strany nájemce, a to i řetězení pokut vztahující se ke stejné věci a výše těchto pokut je pro osoby zaměstnané (nepodnikatele) snad i likvidační - v řádu až několika desítek tisíc Kč, jednak ceny za takové věci jako změna slouvy jsou stanoveny na 5 000 Kč za 1 změnu, ale oni si účtují i 3 000 Kč za to, že bude návrh na změnu od nájemce z jejich strany zamítnutý. Tyto věci považuji za v rozporu s "dobrými mravy". A druhou velmi spornou věcí je povinnost při vymáhacích sporech využít konkrétního rozhodce (z Brna) za částku smluvně uvedenou (3%) z hodnoty sporu a o dost vyšší, než by byly soudní poplatky. Ty dělají u sporů nad 40 tis. Kč 1% z žalované částky. A navíc rozhodce bude jednat jen na základě papírů bez nařízení jednání. Tady jde o to, že takové rozhodování mající právní vykonatelnost ve vztahu k exekutorům může být i předem podjaté, jestliže si firma tohorozhodce sama vybrala (a dala mu dobře vydělat).
Takže nejprve, ještě mež bych vůbec začal jednat s prodejcem, bych s nimi zavedl řeč na možnost změny ve smlouvě u cenových podmínek pokut a poplatků za změny smlouvy, a pak na to, že spory bude rozhododvat soud a ne rozhodce. Pokud by necouvli, nešel bych do toho. Prostě se naplno zapojili do vyděračského tzv. "obchodu s chudobou" a učinili si z toho samostatný okruh hospodaření.
Měl jsem tam čtvrtletní leasing na dacii, který právě končí, zaplacený už je a jen čekám na smluvní datum konce platnosti smlouvy (31.12.2014). Tam žádné takové drakonické smluvní pokuty nebyly a za změnu smlouvy chtěli 300,- Kč, což jsem považoval za přiměřené a také jsem to jednou využil, neboť se mi to vyplatilo (ve vztahu k pojištění).

Sekundárně to může mít vliv na to, že se naseru a až zase budu někdy něco pro tu banku (finančně refinancuje tu leasingovku ve svém vlastrnictví) schvalovat, posoudím její jednání jako rizikový faktor ovlivňující její tzv. bonitu a podle toho upravím pro ní příslušně podmínky. Obdobně, jako si zahrávají oni s námi. Jenže tam to bude pro ně v desítkách milionů.
Zdravím, mám jen malou připomínku. Nejsem právník, takže se možná pletu, ale v novém OZ se celkem jasně píše:
§ 1814
Zvláště se zakazují ujednání, která
...
j) zbavují spotřebitele práva podat žalobu nebo použít jiný procesní prostředek či mu v uplatnění takového práva brání, nebo ukládají spotřebiteli povinnost uplatnit právo výlučně u rozhodčího soudu nebo rozhodce, který není vázán právními předpisy stanovenými na ochranu spotřebitele,
...
a předtím ještě
§ 1812
...
(2) K ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje.

Dle mého z toho jasně vyplývá, že v tomto případě je klidně možné v případě nutnosti požadovat řešení u soudu a na nějakého rozhodce se vykašlat. Nicméně, paragrafy jsou pokroucené, jak je známo, ale protože obchodní zákoník byl zrušen, tak už nehrozí, že by byl spotřebiteli vnucen smluvně vztah podle obchodního zákoníku a nový občanský zákoník práva stanoví poměrně jasně..

A pokud se jedná o smluvní pokuty - možná že se zde dá uplatnit pojem nepřiměřenosti (§1813 NOZ), ale to bude určitě hodně individuální. Tady bych jednoznačně doporučoval podat svůj návrh a pokud jej nerespektují - papá blbečci, nejste jediní na trhu. Schopný prodejce musí mít výběr, byť třeba za vyšší cenu - ale to je věc obchiodního jednání. Nakonec - prodejců je hodně, není kam spěchat. Než se dostat do průseru, trochu času za to stojí.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 31 říj 2014, 12:43
od Espero
Do značné míry máš pravdu, konzultoval jsem to s právníky u nás v Bance a ti mi řekli, že odchylné úpravy jsou možné u paragrafů, pro které zákon nestanoví jinak a ty tam jsou prý někde uvedené. Neboli výjimkou není odchylná úprava, ale naopak povinnost dodržení zákonné úpravy. Totiž nechci jít do rizikového smluvního vztahu a priori, protože pak podání na soud jsou drahá tak jako tak, byť méně než v té smlouvě, ale hlavně se to táhne a mohlo by to trvat, než se to vyřeší i déle než ten samotný leasingový vztah.
Projel jsem si i smlouvy u ŠKOFIN, kde je přímo bod 13.7 u produktu Škoda bez starostí, resp. 11.7. o obecného operativního leasingu – vyloučení soudních žalob, který soudy ve vazbě na § 2051 OZ – „nepřiměřenost smluvních pokut snížených soudem až na výši skutečně vzniklé škody“ a je to ustanovení v protikladu toho § 1814, jenže právě tam mi právníci řekli, že to tak lze, protože se na to nevztahuje výjimka z odchylné úpravy a výjimka znamená, že se odchylná úprava od znění OZ nepovoluje, což je pro mě dost zvláštní. Takže ten OZ je dost na palici, ale myšlení právníků bankovních a z leasingovek bude asi podobné.
Nicméně ta smlouva ŠKOFIN je o hodně lepší než u UCFM co financuje i OL Hyundai. Smluvních pokut je tam méně snad o 1/3 a jsou nižší, také tam není přímé vyhrožování vymahačskými firmami. Ale je tam zase navíc zákaz soudů. Takže pokud bych na takový vztah šel, pak spíše u Škofinu. (Ony ty Škodovky taky jezdí, nejen Hyundaje a Renaulty a stejně půjde jen o auto na ježdění do práce - 80 km denně a na nákupy a odvoz odpadu ze zahrady, takže je to vlastně jedno, co koupím. Na relaxové jízdy mám Hyundai H1)
Tak jsem sedl ke stroji a napsal jim do Škofinu zhruba toto, ovšem řečí uhlazenou a odborně vypadající:
„Smlouva působí dojmem, jako byste si ze smluvních pokut udělali samostatný okruh výnosného hospodaření. Některé z pokut jsou nasazeny v situacích, kdy nemůže dojít k vůbec žádným škodám, (např. opožděné vrácení půjčeného TP), u jiných jen ke škodám minimálním, jejichž skutečné náklady se ani nemohou přiblížit výši smluvní pokuty. Vzhledem k ustanovení bodu 13.7 (zákaz soudů) považuji smlouvu za nemravnou. Proto se ptám, zda byste byli ochotni individuální smlouvu uzavřít odchylně od obecných podmínek s tím, že by bod 13.7 o zákazu soudů se na ní nevztahoval? Pokud nikoli, pak o smlouvu na OL vůbec nepožádám, protože i já si musím řídit finanční riziko a moje potřeby plně pokryjí alternativní finanční produkty nebo hotovost.
Zatím na odpověď čekám.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 03 lis 2014, 12:30
od Espero
V sobotu jsme si prolezli se ženou Hyundai I30 kombi (tedy hlavně, žena, já ho znám) a Škoda Rapid. U Renaulta Fluence jsme si to absolvovali už před týdnem. Zajímavé je, že ty vozy od H i Š jsou rozměrově prakticky stejné. Hyundai ale o cca 5,5 cm širší. Fluence je rozměrově o třídu výše.
Výsledkem je, že manželka byla z I 30 (ve střední verzi Trikolor Komfort) tak unešená, že nechce nic jiného, i když mi tak poslední 2 roky tvrdila, že další Hyundai už nikdy, protože Hyundai je úplně všude, jak otevře obrazovku televize, první na ní vybafne Hyundai, na vřejných WC prý na ní skáče ze stropu a vylézá na ní z pytlíků od hladké mouky. No myslím, že na to přesycení s :hyu: mělo vliv i to, že se mnou obvykle jezdí na Hyundai srazy, kde se srdečně nudí……
Jenže to znamená, že pokud budeme pokračovat s dieslem, popasovat se s rizikem kurvítek zvaných EGR ventil a DPF filtr. Takže kvůli nim je pořád ještě ve hře i varianta ponechání staré Dacie a její „rekondiční osvěžení“ pro účely projezdu do 300 tis. km, neboť tam nic takového není. Pak by se ovšem mohlo stát, že mě v ní odvezou na hřbitov. Anebo přechod od nafty k benzinu u nového. Času na rozhodnutí mám dost.

Odpověď od Škofin nedošla a myslím, že ani nedojde.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 04 lis 2014, 14:55
od Espero
Odpověď leasingovky došla. Váží si mého zájmu, ale jakékoli úpravy smlouvy nejsou možné, neboť text smlouvy je pevně daný. A šmytec. Takže operativní leasing definitivně pouštím ze zřetele.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 11 pro 2014, 15:50
od Espero
To není jenom o penězích korektně přesunovaných z Tvé kapsy do jejich, ale hlavně o riziku vyplývajícím ze soustavy smluvních pokut, které Ti to všechno můžou pořádně prodražit. Ale jestli jsi spokojený, jen je to dobře..

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 12 pro 2014, 13:10
od Espero
VB leasing je dceřinné s.r.o. patřící GE Money Bank. Opět jsme skončili u banky. Jenže na rozdíl od Škofinu nebo Unicredit leasingu fyzickým osobám nepodnikatelům, o čemž je celé tohle vlákno, operativní leasing vůbec neposkytuje. A jsme tam kde jsme byli.

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 29 kvě 2015, 12:59
od peter9988
skuste si to vyratat, na tejto stranke je leasingova kalkulacka co ukaze vsetky naklady https://www.leaseplan.sk/leasingova-kal ... id=8109046

Re: Operativní leasing - nabídka Hyundai Tarif

Napsal: 29 kvě 2015, 13:56
od Espero
Já jsem si to propočítával znovu, teď než jsem kupoval nový vůz. Vyšlo mi, že když jsem spočítal všechny náklady, které mám na ten vůz 1,5 litru, ale jenom ty, které spadají do operativního leasingu a jsou jím kryté (vyzobat to bylo poměrně pracné) a podělím je počtem měsíců v provozu, pak jsem se dostal na částku, která byla asi o 300 Kč nižší měsíčně, než by odpovídalo splátkám toho operativního leasingu. Neboli opravdu je to srovnatelné a použitelné a prvoplánově, nebýt toho smluvního finančního rizika i výhodné. Jenže dost právně zabetonované.
Proto jsem se nakonec rozhodl pro úvěr, a nemám nijak zvlášť vysoké splátky, 3 800 měsíčně, protože v případě potřeby (třeba dlouhodobá nemoc a v důsledku toho výpadek příjmů), můžu vůz prodat a dluh z toho prodeje splatit, což u operativního leasingu, který je taky dlouhodobý -4 letý - nelze a problémy by byly hodně natvrdo.
Navíc, když prodáš auto dříve než skončí dluh, ale musí se to dost dobře spočítat kdy tak učiníš, můžeš na tom i vydělat, protože např. po 2 letech zaplatíš jen akontaci a část ceny vozu jsi nefinancoval.
Např. cena vozu 300 tis., akontace 70 tis., úvěr 230 tis. splátky 24x 4 tis = 96 tis. plus 1% poplatek za předčasné splacení ze zůstaku jistiny odhadem 2 tis. Kč, spíše méně. Auto bude prodejné za nějakých 230 tis po 2 letech. Celkem výdaje 168 tis. Zbude Ti po uhrazení dluhu nějakých 62 tisíc jako nadtržek nad prodejní cenou a ty vezmeš a až se uzdravíš, použiješ do akontace pro příští vůz. Anebo to budeš takhle dělat pořád a budeš pořád jezdit v novém.
Tohe je ten hlavní plus úvěru proti operativnímu leasingu.