Stránka 2 z 3
Re: Statie na kopci
Napsal: 30 dub 2015, 10:41
od michal_KE
ob3l1x píše:na akom kopci v KE ti to nedrzi ? som tiez z KE tak mozno ak budem mat cestu mozem skusit ci to moje udrzi a nepohne sa
furca pri lesoparku.
kopec... no nech ma klesanie 3 stupne max
Re: Statie na kopci
Napsal: 30 dub 2015, 10:44
od michal_KE
mikodim píše:Je to uplne normalne, nieje co riešit
Fabia ma iný motor, inu celkovu hmotnost tak sa to neda porovnavat. Pre neinformovaných, kompresia je tlak vo valci , meria sa tak, ze vyberies sviecku , na jej miesto das tlakomer a pretocis motorom... tak ti ukaze aký tlak je vo valci.. problem je ked je tlak nizsi ako ma byt alebo je v kazdom valci iný..
aj stara skoda 105 udrzala auto na mieste pri zaradenej rychlosti bez ohladu na strmost kopca.
Re: Statie na kopci
Napsal: 30 dub 2015, 15:50
od mmv
šel bych to reklamovat a začal bych u ruční brzdy, neni přece normální, že nějakej obstarožní jednolitr u fabky to udrží, a zánovní auto to pustí s kvaltem i ručkou
dle mého soudu motor jako motor a tím že to je taková zdechlina v tak těžkým autě tím hůř nee ?? (tou zdechlinou míním vyjímečně tu škodovku)
Re: Statie na kopci
Napsal: 30 dub 2015, 18:00
od michal_KE
mmv píše:šel bych to reklamovat a začal bych u ruční brzdy, neni přece normální, že nějakej obstarožní jednolitr u fabky to udrží, a zánovní auto to pustí s kvaltem i ručkou
dle mého soudu motor jako motor a tím že to je taková zdechlina v tak těžkým autě tím hůř nee ?? (tou zdechlinou míním vyjímečně tu škodovku)
riešim to tak, že dám ručnú aj hodím rýchlosť, jednotku alebo spiatočku, potom už auto na kopci drží.
Ale samostatne bez ručnej brzy to neudrží.
do servisu s tým veľmi nechcem ísť, bojím sa že viac pokazia ako opravia.
Re: Statie na kopci
Napsal: 30 dub 2015, 19:36
od Mr. HYUNDAI
Hlavně se na Tebe budou koukat jako na idiota, proč nezatahuješ při parkování
parkovací brzdu. Pojem ruční brzda je slangový a vychází z dominantního způsobu ovládání. Ona se parkovací nejmenuje pro srandu králíkům. Kromě toho je v návodu napsáno zcela jasně jak vozidlo po zaparkování zajistit proti pohybu.
Tenhle pokus je v rozporu s pokyny pro užívání vozidla dle návodu k použití. Takže používej parkovací brzdu a netýrej vlastní auto
.
Napsal: 30 dub 2015, 20:23
od bony
Nevidim v tom nic nenormalniho. Zabezoecit auto v kopci rychlosti neni opravdu normalni nenapadlo by me v tom hledat zavadu. Zatahni rucku a mas po problemu. Snad nechces srovnavat skodu 105...
Re: Statie na kopci
Napsal: 30 dub 2015, 20:39
od mikodim
zarad 4ku alebo 5ku a toč kolesom jednou rokou a v pohode pretocis motor , tak tých 1500kg nie div ze neudrzi motor na strmšom kopci a trochu to nim cukne , ved motor po vypnuti nieje nejak mechanicky zaistený - zaseknuty proti pohybu.. niektore ventili su otvorene takze ani vsetky 4 valce prakticky nedržia vahu celeho auta.. ak to mam takto jednotucho vysvetliť.. Preto je ta uz vela krat uvedena rucna - parkovacia brzda... Ja som dnes skusal , taký pokus , tak na strmom kopci ak som stal predkom hore tak auto park rak cuklo a posunulo sa dole do zadu mozno o 10cm, ale ak som stal predkom dole tak sa auto nepohlo / stale zaradena 1ka/ Pri zaradenej spiatocke auto drzalo aj predkom hore aj dole, pohlo sa ren raz mozno o 5cm.. takze vela zalezi aj od prevodovky a jej konstrukcie podla mna... kedze kazde auto sa inak sprava na rovnakom useku.. a aj asi od toho v akej pozicii su valce v momente ked sa vypne motor..
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 03:28
od mmv
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 08:51
od serak
Ruční brzdu používám prakticky vždycky když hodlám opustit auto. Nevím přesně, jaký benefit mi přinese nepoužívání ruční brzdy, ale vím naprosto přesně co mi přinese její nepoužívání. Obzvlášť poté, co mě auto jednoho takového myslitele nabouralo na téměř rovném parkovišti. Prostě dobře nezařadil, a auto se po chvíli samo rozjelo a přes šířku parkoviště si to rozdalo se zadním nárazníkem mého auta. A to nemluvím o tom, že další podobnou akci jsem viděl (naštěstí bez účasti mého auta) ještě jednou. Menší vzdálenost, větší kopec.
Takže, pokud to řešíš ve smyslu možných netěsností ve válcích tak OK, ale pokud to řešíš, že hodláš parkovávat bez ruční brzdy (a to i v nakloněném terénu), tak se ještě jednou zamysli a přehodnoť své postoje. Je to jen ve vzduchu visící průser.
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 09:08
od severtom
michal_KE píše:tiež mám podobný problém.
jemný kopec. susedova fabia 1.0 junior 37kw drží so zaradenou spiatočkou
moja 1.6GDI 99Kw na kopci so zaradenou spiatočkou neudrží, ani keď dám 1.stupeň.
Asi bude i30 o 1/4 tuny těžší, ne? Tak to bude tím.
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 10:00
od mmv
to zní hezky že, čtvrt tuny... kdybys napsal 250 kg tak to už tak těžce nevypadá
LIAZka má taky motor, a je dokonce o 6000 kilo !!! těžší jak ta fabie a na kvalt to z kopečka taky nikam neposkakuje
není to ani čtvrt tuny, ani 250 kilo, ale o cca polovinu méně (samo dle verze)
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 19:27
od soban
Parkovací brzda je od čeho? Že by od toho že se používá při parkování aby auto neujelo?
A jinak že to motor neudrží? Přece to není dělané na to aby motor držel auto, a to že to neudrží závisí na hromadě faktů.
Převodový poměr v převodovce, komprese ve válcích taky není stejná u všech motorů, taky závisí v jaké poloze zůstaly ventily hlavně třeba u CVVT když neběží není tlak oleje a kdoví v jaké poloze zůstaly a než zapadnou ty západky do základní polohy tak se musí motor protočit atd....
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 20:41
od mmv
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 21:24
od Mr. HYUNDAI
Jediné auto se kterým má smysl to případně porovnávat je auto stejného typu se stejným motorem. Jinak srovnáváš jablka a hrušky. Už to tu zaznělo několikrát - odlišné hmotnosti, vnitřní odpory v motoru a převodovce, jiné kompresní poměry, jiné převodové poměry.
To, že se na kvaltu udrží Fabie s nižší váhou, těžšími převody a s ohledem na konstrukci motoru s většími vnitřními odpory má vypovídací hodnotu NULA.
Re: Statie na kopci
Napsal: 01 kvě 2015, 21:52
od robil
Mr. HYUNDAI píše:Jediné auto se kterým má smysl to případně porovnávat je auto stejného typu se stejným motorem. Jinak srovnáváš jablka a hrušky. Už to tu zaznělo několikrát - odlišné hmotnosti, vnitřní odpory v motoru a převodovce, jiné kompresní poměry, jiné převodové poměry.
To, že se na kvaltu udrží Fabie s nižší váhou, těžšími převody a s ohledem na konstrukci motoru s většími vnitřními odpory má vypovídací hodnotu NULA.
Svátá pravda.
A už toho nechte toto vlákno je o ničem.