Re: Dobravní nehoda v Chorvatsku a přístup pojišťovny
Napsal: 14 čer 2015, 08:56
Hodně blbá situace, doufám že se to vyřeší...hlavní je že jste všichni v pořádku.
Tady je seznam poskytovaných služeb Hyundai Assistance. Je tam uveden i odtah do servisu Hyundai taky v případě nehody, ne jen při poruše, v rámci ČR.
Ze zahraničí je tam odtah doČR , jen mi není jasný jestli se to týká i nehody.
Pomoc poskytovaná HYUNDAI ASSISTANCE:
Komu je pomoc poskytována?
„Uživateli”, t.j. oprávněnému řidiči a posádce v maximálním počtu osob uvedených v technic-
kém průkazu vozidla, převážených svědomím řidiče ve stejném vozidle v době jeho poruchy.
Co je porucha?
Je to stav, kdy je vozidlo nepojízdné nebo nezpůsobilé provozu na pozemních komunika-
cích podle příslušných předpisů, z důvodů opotřebení nebo poškození jeho součástí, způso-
bené vlastní funkcí jednotlivých částí vozidla při běžném provozu a z důvodů poruchy zařízení,
tvořících povinné vybavení vozidla pro jeho provoz (stěračů, bezpečnostních pásů a předepsa-
ných vnějších světel vozidla). Dále jsou za poruchu chápány případy samozavinění – vybitá
baterie, defekt pneu, nedostatek paliva, záměna paliva, zlomení/ztráta klíčů. Poruchou však
není systematická obnova vozidla, jeho údržba, technická prohlídka, instalace dodatkových
zařízení ani nedostatek v povinné výbavě vozidla.
Co je asistence?
Je to servisní služba nebo pomoc, poskytnutá nebo zprostředkovaná ÚAMK v rámci
HYUNDAI ASSISTANCE nebo jeho zahraničními partnery oprávněnému uživateli vozidla,
specifikovaná v dalším textu.
Doba platnosti Asistenčního krytí v programu HYUNDAI ASSISTANCE je u všech modelů
5 let (1825 dnů), kromě modelu Hyundai H-1 s platností asistenčního krytí v délce trvání 3
roky (1095 dnů) od uvedení Vozidla do provozu.
Jak platíte?
Služby ve všech druzích a rozsahu uvedené v následujícím textu jsou pro Vás prováděny
bezplatně.
Bezplatné služby, na které máte nárok:
A. Silniční služba (oprava na místě)
Pomoc zásahového vozidla na místě poruchy k rychlému zpojízdnění vozidla. Služba je
poskytována na veřejných komunikacích nebo na stanovišti vozidla. V terénu jen tehdy, pokud
je přístup k vozidlu možný a právně přípustný.
B. Odtahová služba
Nemůže-li býti vozidlo opraveno na místě, HYUNDAI ASSISTANCE zorganizuje jeho odtah
do nejbližšího autorizovaného značkového servisu HYUNDAI (i v případech dopravní nehody).
V ostatních případech bude odtah proveden do nejbližšího místa bezpečného uložení vozidla.
Součástí služby není vyprošťování vozidla z terénu.
C. Uložení vozidla
V případě, že není možno ihned provést opravu vozidla (v noci, ve volných dnech a svát-
cích), HYUNDAI ASSISTANCE zajistí uložení vozidla na bezpečném místě do doby další akce
(převozu a opravy apod.), nejdéle na 4 dny.
Upozornění:
Pokud nemůže být oprava dokončena v den vzniku poruchy vozidla, uživatel a členové
posádky budou mít možnost následujícího výběru:
Nárok na čerpání těchto služeb (níže uvedené situace D, E, F, G) vzniká pouze v případě
předchozí nouzové situace B- odtahová služba a C-uložení vozidla. Automaticky je v těchto
případech uživateli poskytována služba E - zapůjčení náhradního vozidla. Na žádost
uživatele je však možné poskytnout také alternativní službu F – úhrada jízdného k pokračová-
ní v cestě, nebo G - zajištění náhradního ubytování
D. Místní přeprava posádky a zavazadel
V případě zabezpečování odtahu vozidla k dílenské opravě nebo k jeho přechodnému uložení
bude na požadavek uživatele zajištěna souběžná místní přeprava jeho, posádky a zavazadel
(do hotelu, půjčovny vozidel, servisu, nádraží,..) - taxi do výše 50 EUR na případ.
E. Zapůjčení náhradního vozidla
Na dobu nepřekračující termín opravy vozidla, nejdéle však na 4 dny, zajistí HYUNDAI
ASSISTANCE v případě potřeby dokončení cíle cesty nebo neodkladného návratu uživatele
do jeho bydliště, náhradní automobil stejné nebo nižší kategorie, v závislosti na místních
podmínkách. Asistence nezahrnuje krytí pohonných hmot.
F. Úhrada jízdného k pokračování v cestě (návratu domů)
HYUNDAI ASSISTANCE uhradí jízdné uživateli vozidla a posádce do původního ověřeného
cíle cesty nebo do místa sídla uživatele. Bude uhrazeno jízdné vlakem 1. třídou nebo (pokud
by cesta trvala déle než 6 hodin) letadlem (economy class). Náklady budou uhrazeny buď
dopravním společnostem nebo přímo uživateli, vše do výše 350 EUR na případ.
G. Zabezpečení náhradního ubytovaní
HYUNDAI ASSISTANCE zorganizuje na nezbytně nutnou dobu provádění opravy vozidla,
nejdéle však na 4 noci, ubytování v místním hotelu v závislosti na místních podmínkách
a možnostech hotelové kapacity.
Z uvedených služeb E, F, G je možno čerpat vždy jen jeden typ. Kombinovat lze pouze
E + G a to tak, že budou navazovat na sebe a nepřekročí maximální limit 4 dní (nocí),
např. G na 1 noc + E na 3 dny.
H. Převzetí opraveného vozidla
HYUNDAI ASSISTANCE uhradí uživateli cestovní náklady dojezdu pro opravené vozidlo, a to
ve výši jízdenky 1. třídy vlakové nebo autobusové přepravy. Pokud by tato cesta byla delší než
6 hodin, uhradí cenu letenky (economy class). Do výše 350 EUR pro jednu osobu.
Asistence v zahraničí (mimo území ČR):
I. Repatriace neopraveného vozidla přes hranice
Dojde-li k poruše vozidla v zahraničí ( mimo zemi trvalé registrace vozidla ) a očekává se,
že oprava bude trvat déle než 5 dní, nepojízdné vozidlo bude dopraveno odtahovým vozidlem
do autorizovaného servisu HYUNDAI místně příslušného uživateli.
J. Doručení náhradních dílů
Dojde-li k poruše vozidla mimo zemi trvalé registrace vozidla a v místě poruchy nejsou
k dispozici náhradní díly potřebné pro zpojízdnění vozidla, bude poskytnuta asistence
při obstarání a dodání náhradních dílů ze zahraničí. Budou uhrazeny náklady na dopravu
náhradních dílů, nikoliv však jejich cena.
Tady je seznam poskytovaných služeb Hyundai Assistance. Je tam uveden i odtah do servisu Hyundai taky v případě nehody, ne jen při poruše, v rámci ČR.
Ze zahraničí je tam odtah doČR , jen mi není jasný jestli se to týká i nehody.
Pomoc poskytovaná HYUNDAI ASSISTANCE:
Komu je pomoc poskytována?
„Uživateli”, t.j. oprávněnému řidiči a posádce v maximálním počtu osob uvedených v technic-
kém průkazu vozidla, převážených svědomím řidiče ve stejném vozidle v době jeho poruchy.
Co je porucha?
Je to stav, kdy je vozidlo nepojízdné nebo nezpůsobilé provozu na pozemních komunika-
cích podle příslušných předpisů, z důvodů opotřebení nebo poškození jeho součástí, způso-
bené vlastní funkcí jednotlivých částí vozidla při běžném provozu a z důvodů poruchy zařízení,
tvořících povinné vybavení vozidla pro jeho provoz (stěračů, bezpečnostních pásů a předepsa-
ných vnějších světel vozidla). Dále jsou za poruchu chápány případy samozavinění – vybitá
baterie, defekt pneu, nedostatek paliva, záměna paliva, zlomení/ztráta klíčů. Poruchou však
není systematická obnova vozidla, jeho údržba, technická prohlídka, instalace dodatkových
zařízení ani nedostatek v povinné výbavě vozidla.
Co je asistence?
Je to servisní služba nebo pomoc, poskytnutá nebo zprostředkovaná ÚAMK v rámci
HYUNDAI ASSISTANCE nebo jeho zahraničními partnery oprávněnému uživateli vozidla,
specifikovaná v dalším textu.
Doba platnosti Asistenčního krytí v programu HYUNDAI ASSISTANCE je u všech modelů
5 let (1825 dnů), kromě modelu Hyundai H-1 s platností asistenčního krytí v délce trvání 3
roky (1095 dnů) od uvedení Vozidla do provozu.
Jak platíte?
Služby ve všech druzích a rozsahu uvedené v následujícím textu jsou pro Vás prováděny
bezplatně.
Bezplatné služby, na které máte nárok:
A. Silniční služba (oprava na místě)
Pomoc zásahového vozidla na místě poruchy k rychlému zpojízdnění vozidla. Služba je
poskytována na veřejných komunikacích nebo na stanovišti vozidla. V terénu jen tehdy, pokud
je přístup k vozidlu možný a právně přípustný.
B. Odtahová služba
Nemůže-li býti vozidlo opraveno na místě, HYUNDAI ASSISTANCE zorganizuje jeho odtah
do nejbližšího autorizovaného značkového servisu HYUNDAI (i v případech dopravní nehody).
V ostatních případech bude odtah proveden do nejbližšího místa bezpečného uložení vozidla.
Součástí služby není vyprošťování vozidla z terénu.
C. Uložení vozidla
V případě, že není možno ihned provést opravu vozidla (v noci, ve volných dnech a svát-
cích), HYUNDAI ASSISTANCE zajistí uložení vozidla na bezpečném místě do doby další akce
(převozu a opravy apod.), nejdéle na 4 dny.
Upozornění:
Pokud nemůže být oprava dokončena v den vzniku poruchy vozidla, uživatel a členové
posádky budou mít možnost následujícího výběru:
Nárok na čerpání těchto služeb (níže uvedené situace D, E, F, G) vzniká pouze v případě
předchozí nouzové situace B- odtahová služba a C-uložení vozidla. Automaticky je v těchto
případech uživateli poskytována služba E - zapůjčení náhradního vozidla. Na žádost
uživatele je však možné poskytnout také alternativní službu F – úhrada jízdného k pokračová-
ní v cestě, nebo G - zajištění náhradního ubytování
D. Místní přeprava posádky a zavazadel
V případě zabezpečování odtahu vozidla k dílenské opravě nebo k jeho přechodnému uložení
bude na požadavek uživatele zajištěna souběžná místní přeprava jeho, posádky a zavazadel
(do hotelu, půjčovny vozidel, servisu, nádraží,..) - taxi do výše 50 EUR na případ.
E. Zapůjčení náhradního vozidla
Na dobu nepřekračující termín opravy vozidla, nejdéle však na 4 dny, zajistí HYUNDAI
ASSISTANCE v případě potřeby dokončení cíle cesty nebo neodkladného návratu uživatele
do jeho bydliště, náhradní automobil stejné nebo nižší kategorie, v závislosti na místních
podmínkách. Asistence nezahrnuje krytí pohonných hmot.
F. Úhrada jízdného k pokračování v cestě (návratu domů)
HYUNDAI ASSISTANCE uhradí jízdné uživateli vozidla a posádce do původního ověřeného
cíle cesty nebo do místa sídla uživatele. Bude uhrazeno jízdné vlakem 1. třídou nebo (pokud
by cesta trvala déle než 6 hodin) letadlem (economy class). Náklady budou uhrazeny buď
dopravním společnostem nebo přímo uživateli, vše do výše 350 EUR na případ.
G. Zabezpečení náhradního ubytovaní
HYUNDAI ASSISTANCE zorganizuje na nezbytně nutnou dobu provádění opravy vozidla,
nejdéle však na 4 noci, ubytování v místním hotelu v závislosti na místních podmínkách
a možnostech hotelové kapacity.
Z uvedených služeb E, F, G je možno čerpat vždy jen jeden typ. Kombinovat lze pouze
E + G a to tak, že budou navazovat na sebe a nepřekročí maximální limit 4 dní (nocí),
např. G na 1 noc + E na 3 dny.
H. Převzetí opraveného vozidla
HYUNDAI ASSISTANCE uhradí uživateli cestovní náklady dojezdu pro opravené vozidlo, a to
ve výši jízdenky 1. třídy vlakové nebo autobusové přepravy. Pokud by tato cesta byla delší než
6 hodin, uhradí cenu letenky (economy class). Do výše 350 EUR pro jednu osobu.
Asistence v zahraničí (mimo území ČR):
I. Repatriace neopraveného vozidla přes hranice
Dojde-li k poruše vozidla v zahraničí ( mimo zemi trvalé registrace vozidla ) a očekává se,
že oprava bude trvat déle než 5 dní, nepojízdné vozidlo bude dopraveno odtahovým vozidlem
do autorizovaného servisu HYUNDAI místně příslušného uživateli.
J. Doručení náhradních dílů
Dojde-li k poruše vozidla mimo zemi trvalé registrace vozidla a v místě poruchy nejsou
k dispozici náhradní díly potřebné pro zpojízdnění vozidla, bude poskytnuta asistence
při obstarání a dodání náhradních dílů ze zahraničí. Budou uhrazeny náklady na dopravu
náhradních dílů, nikoliv však jejich cena.