Stránka 2 z 4

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 20:02
od tOOki
Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 20:21
od msifa
tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 20:27
od abdulzabak
msifa píše:
tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.
jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 20:32
od msifa
abdulzabak píše:
msifa píše:
tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.
jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 20:45
od abdulzabak
msifa píše:
abdulzabak píše: jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......
ja ji mam na zahrade, vytapi mi dum, ale v aute mam klasiku, bud 100% nebo nic... :D

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 22:40
od vorlajz
počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 22:45
od abdulzabak
vorlajz píše:počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?
to jo, ale neumi bezet na castecny vykon, takze kdyz je treba chladit jen malo, zapne/vypne/zapne/vypne/zapne...

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 22:45
od vorlajz
ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že? :)

Re: výkon motoru

Napsal: 02 zář 2015, 22:51
od abdulzabak
vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že? :)
jo. Ovsem nekdy misto spinani a vypinani, aby nekurvila kompresor, ma pusteny chlazeni a zaroven topeni a z toho micha vyslednou teplotu vzduchu. Teda aspon jsem to nacetl z ruznych zdroju, kdyz jsem hledal neco jeste pro oktavku.

Re: výkon motoru

Napsal: 03 zář 2015, 06:38
od msifa
vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že? :)
V režimu AUTO běží kompresor téměř vždy, pouze když venkovní teplota klesne pod určitou hodnotu, tak se vypíná. V případě Škody Octavia II to byla teplota 5°C. U ostatních aut to bude obdobné.
Je to z toho důvodu, že kompresor nejvíce trpí při rozjezdu.
A v autě to poznáš tak, že v režimu AUTO, i když bude teplota třeba 15°C a teoreticky není potřeba chladit, tak kompresor stále běží a teplotu dorovnává topením a hlavně není problém s mlžením skel (z výdechů jde vysušený vzduch).
Když v tomto samém případě vypneš klimatizaci manuálně (v Octavii tlačítko ECON, u Hyundaie nevím....), tak se odstaví kompresor. Teplota se bude udržovat ohřevem vzduchu zvenku a pomalu se začnou mlžit skla (z výdechů jde vlhký venkovní vzduch).

Re: výkon motoru

Napsal: 03 zář 2015, 08:32
od vorlajz
no... to je zajímavé... já jsem si myslel, že když mám zapnutý AUTO, tak to zapne klimu jen v případě potřeby...

Re: výkon motoru

Napsal: 03 zář 2015, 08:57
od msifa
Právě že ne, když máš režim AUTO, tak ti klima (přesněji kompresor) jede prakticky pořád.

Re: výkon motoru

Napsal: 03 zář 2015, 09:02
od Zlicka
Ale musí přitom svítit i A/C. když manuálně vypnu A/C, ale režim auto nechám aktivní, tak už kompresor nejede, je to tak?

Re: výkon motoru

Napsal: 03 zář 2015, 09:07
od vorlajz
Zlicko... takto bych to také chápal... tzn. že auto samo udrží teplotu, která je vyšší než ta vnější, protože jen topí... hm?

já to tedy nikdy neřešil... pořád mám zapnutou klimu na AUTO a jezdím tak celý rok... akorát reguluji teplotu, abych třebas z 35° C nechladil na 22° ... apod.

Re: výkon motoru

Napsal: 03 zář 2015, 12:24
od Johny-D
Ahoj jen tak pro zajímavost, také při teplotách 30°C a více mi auto jede o poznání hůře, mě teda ještě k tomu ve vyšších otáčkách škube (jako by se přidusilo) ale dělá to sporadicky. Dokonce mi to někdy dělá i když je zima. V servise nic nezjistili, jednomu technikovi to udělalo, ale vymazal adaptivní data a bylo vyřešeno - samozřejmě auto škube dál, při další náštěve se jim to prý neprojevilo a diagnostika nic neukázala. No jo už mám staré auto, 3 měsíce, asi se opotřebovalo. Vždy jsem byl poslán domů bez protokolu