Re: výkon motoru
Napsal: 02 zář 2015, 20:02
Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...msifa píše:Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......abdulzabak píše:jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...msifa píše:Klimatizace ubírá motoru pořád stejný výkon i když je zima nebo teplo. Zapnutí klimatizace zvýší odpor motor pouze tím, že se sepne kompresor klimatizace - nic víc, nic míň.tOOki píše:Pokud je venku hodne teplo tak taky vykon co sezere klimatizace je vyrazne vyssi.
ja ji mam na zahrade, vytapi mi dum, ale v aute mam klasiku, bud 100% nebo nic...msifa píše:Ano, jsou klimatizace s kompresorem, který má proměnlivý výkon. Ale u aut běžné produkce pod 1 mil kč se nevyskytují. Snad mne jedině napadá Toyota Prius, která nějakou takovou vychytávku má......abdulzabak píše: jedine ze by ta klimatizace byla invertorova, ta umi ridit vykon kompresoru, ale u autoklimatizace to nepredpokladam...
to jo, ale neumi bezet na castecny vykon, takze kdyz je treba chladit jen malo, zapne/vypne/zapne/vypne/zapne...vorlajz píše:počkej... klima běží jenom když je potřeba chladit ne?
jo. Ovsem nekdy misto spinani a vypinani, aby nekurvila kompresor, ma pusteny chlazeni a zaroven topeni a z toho micha vyslednou teplotu vzduchu. Teda aspon jsem to nacetl z ruznych zdroju, kdyz jsem hledal neco jeste pro oktavku.vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že?
V režimu AUTO běží kompresor téměř vždy, pouze když venkovní teplota klesne pod určitou hodnotu, tak se vypíná. V případě Škody Octavia II to byla teplota 5°C. U ostatních aut to bude obdobné.vorlajz píše:ale jo.. to jo... ale když jedu na AUTO režim celý rok, tak mi klima spíná jenom když chladí... že?