Stránka 2 z 7
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 24 lis 2015, 17:32
od lada 71
Tak na krocích a energii toho Fischera je zcela evidentní, že do toho jde s plným nasazením a já věřím, že bude úspěšný. Toto Vladimír neustojí. Docela fajn atmosféra u vedení
company v Praze, kde jsou transparenty s výzvou k odstoupení VV
. Pan Fischer má můj velký obdiv.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 24 lis 2015, 17:33
od Mexican
ja sa teda nedivim Vosickemu ze sa tam drzi zubami nechatmi. Ale divim sa ze nejaka ta dozorna rada to neriesi. A asi by mala
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 24 lis 2015, 17:42
od panpetr
v sobotu jdes juknout do salonu na i30 za 339000,- ,prodejce ti rekne rychle kup , od pondělka je za 359000,- cely nasledujici tyden furt bezi reklama na i30 za 339000,- a prodejci uz maj ceniky na 379000,-....
od peugeotu šel , bo sral majitele peudealerství a ti si došlapli až do francie a pak šel, bohužel k hyundaii...
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 24 lis 2015, 22:46
od shawt
[quote="panpetr"] S tim souhlasim, to bylo cele trapne, v reklamach ceny nejake a v realu jinaci...VV ven..
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 08:41
od PALI-PALI
ako hovorim, v hyundai je bordel - rovnaky ako u inych automobiliek. Som presvedceny, ze prave samostatnost dilerov, ktori samozrejme maximalizuju zisk na ukor zakaznikov je vec, ktora vzhladom na nizku podnikatelsku kulturu u nas celkovo poskodzuje automobilovy priemysel.
Predaj aut treba kompletne prekopat.
Koho dnes zaujimaju mega stanky predajcov? Mna nie. Chcem kvalitne sluzby, siroky rozsah otvaracich hodin, elektronicku komunikaciu, prehladne ceny, pevne stanovene ceny, jasne a prehladne zaruky, priamy dohlad na kvalitu vykonanej prace.
Je nemyslitelne, ze cloveku pri servise naleju o pol litra oleja viac! Co je to kurva za kontrolu kvlaity, ked taketo zakladne veci nedokazu zachytit??
Podla mojho nazoru - zlahalo kompletne vedenie H, pretoze len kopiruje nezmyselne a zastarale koncepty predaja a sluzieb.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 09:54
od Mr. HYUNDAI
Ano Pali, chápu, že Tě štve, že kvalita práce konkrétního dealera není taková jaká by dle Tvého názoru měla být. Chápu, že Ti vadí, že to import neřeší. Jestliže nějaký dealer takto "funguje", tak jednak je zapotřebí o tom import informovat a hlavně dealera změnit. Každou firmu tvoří jen lidé, chyby se stávají, ale bez zpětné vazby a případného "trestu" v podobě ježdění jinam se nic nezmění.
Ale nedovedu si představit jak chceš auta prodávat a servisovat jinak, než oním zastaralým a překonaným modelem, který všichni dokolečka opakují, jak píšeš. Můžeš být konkrétnější? Možná je to tím, že se v téhle branži pohybuju přes 20 let a pro stromy nevidím les. Ale nějak si výrazně "jiný" systém moc představit neumím, resp. to co si představit umím nepřinese nic než spíš pokles kvality služeb.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 11:36
od PALI-PALI
ok, nacrtnem niekolko veci, ktore mi prekazaju u VSETKYCh znaciek:
Ak pominieme vobec fakt, ze auta predavaju nezavisli predajcovia - co je velmi zle, tak je tu niekolko postrehov:
1. existuje priestor na cenovu manipulaciu. Firmy dostanu lepsiu cenu, lizingovka taktiez, skladovky maju rozne ceny, diler dokaze tiez cenou vyrazne manipulovat.
= neistota pre kupujuceho, vysoky pokles hodnoty tovaru, moznost kupit drahsie ako je nevyhnutne.
2. nejednoznacnost zaruk. Kazdy diler ma svojsky vyklad co este uzna a co nie. Nie je verejne dostupne vysvetlenie zaruky pre kupujuceho (je to uvedene az v zarucnej knihe - aj to len velmi vseobecne).
3. nejasnost servisnych nakladov. Kazdy diler ma ine ceny. Nie je jasne a vopred iste, kolko vlastne stoji prevadzka auta. Mozem sa leektronicky objednat - ale kolko ma to bude stat? To neviem vopred.
4. slaby dohlad na kvalitu vykonanej prace. Nespolahlivost a neschopnost servisov je vseobecne znama. Tiez zdielam nazor, ze sef servisu nema sediet v kancli, ale ma byt na dielni a priamo dohliadat na vykonavanie prace. Myslim, ze vacsina mechanikov teraz pracuje bez kontroly a bez spatnej vazby, co je uplne zufale.
A to su len uplne zakladne problemy.. Je vela veci, ktore by sa dali robit inak - ale nikto to zjavne robit nechce.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 12:02
od Mr. HYUNDAI
PALI-PALI píše:ok, nacrtnem niekolko veci, ktore mi prekazaju u VSETKYCh znaciek:
Ak pominieme vobec fakt, ze auta predavaju nezavisli predajcovia - co je velmi zle, tak je tu niekolko postrehov:
Máš snad pocit, že stav, kdy všechna prodejní a servisní centra budou vlastnictvím výrobce by byl lepší? Takový socialismus jsme tu už měli a Mototechna fakt nebyla vzor kvality. Nechci tvrdit, že ruka trhu vše vyřeší, ale konkurence mezi jednotlivými dealery Ti jednak nabízí možnost skutečného výběru, lidé jsou přímo motivovaní majiteli firem ke kvalitnějším výkonům. Centrální dohled není možný, kvalita by reálně odešla do kopru.
1. existuje priestor na cenovu manipulaciu. Firmy dostanu lepsiu cenu, lizingovka taktiez, skladovky maju rozne ceny, diler dokaze tiez cenou vyrazne manipulovat.
= neistota pre kupujuceho, vysoky pokles hodnoty tovaru, moznost kupit drahsie ako je nevyhnutne.
No, já jsem jenom rád, že existuje prostor pro jednání o ceně a cenová zvýhodnění pro velkoodběratele je snad logické. Čím víc odebereš, tím lepší cenu dostaneš. Už jen proto, že prodat jednomu klientovi 10 aut stojí míň času a představuje to menší náklady než 10 aut 10 lidem. Cenou se mimochodem nemanipuluje, s cenou se pracuje . Pokles hodnoty aut je prostě fakt, tak nekupuj nová auta, kupuj zánovní, kdy oněch 30% poklesu vykousne někdo jiný. A za jakou cenu dokážeš zboží sehnat je jen o Tvých schopnostech vyjednávat a hledat. A je jedno jestli kupuješ televizi, notebook, mobil nebo auto.
2. nejednoznacnost zaruk. Kazdy diler ma svojsky vyklad co este uzna a co nie. Nie je verejne dostupne vysvetlenie zaruky pre kupujuceho (je to uvedene az v zarucnej knihe - aj to len velmi vseobecne).
Tady vůbec nechápu o čem mluvíš. Záruky jsou jasně definované. Poslední slovo má vždy garanční oddělení dovozce, servis v těchto případech funguje jen jako prostředník.
3. nejasnost servisnych nakladov. Kazdy diler ma ine ceny. Nie je jasne a vopred iste, kolko vlastne stoji prevadzka auta. Mozem sa leektronicky objednat - ale kolko ma to bude stat? To neviem vopred.
Tady je to stejné jako v případě aut samotných. Obvolat či obepsat pár servisů v okolí snad není v dnešní době takový problém. A vybrat si pak nejlepší nabídku snad taky není potíž. Ano, jsou tu značky, které přišly s možností předplatit si u dovozce údržbu, tím tento problém odpadá. V této souvislosti mě zaujalo jak málo procent zákazníků tento produkt využívá.
4. slaby dohlad na kvalitu vykonanej prace. Nespolahlivost a neschopnost servisov je vseobecne znama. Tiez zdielam nazor, ze sef servisu nema sediet v kancli, ale ma byt na dielni a priamo dohliadat na vykonavanie prace. Myslim, ze vacsina mechanikov teraz pracuje bez kontroly a bez spatnej vazby, co je uplne zufale.
Zase je to o lidech. Nemyslím si, že šéf servisu nemůže být "kancelářská krysa", může za předpokladu, že na kvalitu práce na dílně dohlíží průběžně kvalifikovaný mistr dílny. Papírama se tak zabývá šéf, kvalitou práce mistr.
Dohled nad kvalitou ze strany dovozce není dostatečný, to já sám kritizuji dlouhodobě, ale to je zase o nastavení obchodní politiky, kterou VV nastavil jen na čárky a do poprodejních služeb nedává ani korunu.
A to su len uplne zakladne problemy.. Je vela veci, ktore by sa dali robit inak - ale nikto to zjavne robit nechce.
Suma sumárum, mám takový neodbytný pocit, že u Tebe je primární problém ve srážce s neschopným dealerem a tak trochu tendence házet všechny do jednoho pytle. Nemám zkušenost se slovenskými dealery.
Mé zkušenosti jsou jiné. Nemám problém ani s přístupem servisu, asi s kvalitou jejich práce. Vždy se mi maximálně věnují, vždy mám k dispozici náhradní vůz pokud ho potřebuji. Nikdy se mi nestalo, že by mi neuznali opravu na záruku. Vždy předem přesně vím kolik mě bude údržba stát, nikdy nepřekročili rozpočet bez mého souhlasu (např. když je zapotřebí vyměnit destičky).
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 13:02
od PALI-PALI
ako si sam priznal - pre stromy nevidis les.
JA som zakaznik a MNE to vadi.
TY ako dodavatel - by si mal mat zaujem na mojej spokojnosti, nie na tom, aby si vyvracal moje zelania.
to je typicke pre tieto krajiny - hlada sa, ako to neurobit
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 13:23
od r_b
Nevim, z toho, co pises mi jako problem prijde pouze bod 4.
Body 1 a 3 jsou dle meho naopak spravne. Nechat dealerovi moznost reagovat na situaci ve svem okoli, na vlastni schopnost ridit si nakladovou stranku, navazat s klientem vztah,... je pro business prospesne.
A co se tyce tech firem, leasingu, tak je asi jasne, ze pokud nekomu prodavam vetsi mnozstvi aut, mam vyhled, ze dalsi vetsi mnozstvi odebere, ze u me ty auta bude servisovat,... tak mam velky zajem mu dat lepsi cenu (kouka mi z nej pravidelny prijem) nez nekomu, koho zajima jen to, kde koupi nejlevneji, na servis bude jezdit buhvi kam a jeste si prinese vse vlastni -> zadny budouci zisk mi z nej nekouka, tak ten zisk musim realizovat v okamziku prodeje. Pevne ceny a planovani na petiletky uz tady bylo.
ad bod 2 - tento problem bude vzdy, protoze rozmanitost moznych problemu nikdy nespadne do nejakych sablon a ty mas vzdy moznost s vykladem dealera nesouhlasit a obratit se na dovozce, pripadne soudniho znalce,... To je takto u vseho nejen u aut a fakt nevim, jak jinak by jsi to chtel resit. A ono to dost souvisi i s tim bodem 1 a 3 - pokud je to zakaznik, ktery se opakovane vraci, opakovane mi generuje prijmy, tak bude vule uznat reklamace (pripadne prosadit uznani reklamaci u dovozce) vyrazne vyssi.
PS: v oboru kolem aut se nepohybuji, ale toto jsou obecne principy fungovani jakehokoliv odvetvi.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 13:27
od airwaves
Takhle se to změnit nedá. 20 let v jednom oboru který mě živí to se nedá reformovat. Už hned první bod kdy pali navrhuje nebo kritizuje že každá značka má svého dealera a reakce hundaje že za totality tady byla mototechna je klasická ukázka totální manipulace. Manipulace polarizace či jak se jmenuje základní technika jakou třeba provádí deno denně reportéři čt. Promiň hundaji. Co třeba prodejce aut a tečka. Bez nutnosti značkování? Proč hned na paliho vytahuješ socializmus a hraješ na city? To je přesně jak on píše já jsem zákazník já chci lepší služby a ty máš jen vysvětlení jak se má dobře. Pak vidíš v 17 hodin jak majitel prodejního centra Hyundaje ten co stávkoval nasedá do A7 a bere si z dětského koutku své dvě ratolesti kterým se 2 hodiny věnovala hosteska....nabízíš ber nebo bude hůř? Jako neber to osobně jen Ti nastavuji zrcadlo že takto opravdu ne. A další body jsem raději dál nečetl.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 13:35
od Axel.Foley
PALI-PALI píše:ako si sam priznal - pre stromy nevidis les.
JA som zakaznik a MNE to vadi.
TY ako dodavatel - by si mal mat zaujem na mojej spokojnosti, nie na tom, aby si vyvracal moje zelania.
to je typicke pre tieto krajiny - hlada sa, ako to neurobit
Mr. HYUNDAI i přes svůj nick u této firmy nepracuje. I kdyby, nemáš důvod ho urážet. Spíš to bude jak píše - jsi rozezlen kvůli srážceš s blbým prodejcem / servisákem / někým jiným (doplň si sám). To, že mě u Kie v Olomouci 2x poslali do prdele, je věc konkrétního prodejce, ne všech prodejců, taky neříkám, že je celá Kia nahovno. Věřím, že jinde bych měl štěstí víc.
PS: Do servisu jezdím 60 km tam a 60 km zpět. Právě kvůli cenové politice a možnosti výběru.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 14:09
od airwaves
A tak ještě tu urážku podtrhni než tě urazím.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 14:45
od Mr. HYUNDAI
airwaves píše:Takhle se to změnit nedá. 20 let v jednom oboru který mě živí to se nedá reformovat. Už hned první bod kdy pali navrhuje nebo kritizuje že každá značka má svého dealera a reakce hundaje že za totality tady byla mototechna je klasická ukázka totální manipulace. Manipulace polarizace či jak se jmenuje základní technika jakou třeba provádí deno denně reportéři čt. Promiň hundaji. Co třeba prodejce aut a tečka. Bez nutnosti značkování? Proč hned na paliho vytahuješ socializmus a hraješ na city? To je přesně jak on píše já jsem zákazník já chci lepší služby a ty máš jen vysvětlení jak se má dobře. Pak vidíš v 17 hodin jak majitel prodejního centra Hyundaje ten co stávkoval nasedá do A7 a bere si z dětského koutku své dvě ratolesti kterým se 2 hodiny věnovala hosteska....nabízíš ber nebo bude hůř? Jako neber to osobně jen Ti nastavuji zrcadlo že takto opravdu ne. A další body jsem raději dál nečetl.
Ona zmínka o 20 letech mířila k tomu, že o tom něco málo vím. Dělal jsem v autech publicistiku, prodával jsem nová auta, identifikoval náhradní díly. Ano, většinou v
, ale mám za sebou i Opel, KIA, Mazda, Citroën. Dnes jsem zákazník
, de facto velkoodběratel, takže na lepší ceny než jsou v ceníku si fakt v tomto modelu stěžovat nebudu
.
Mototechna byla záměrný příklad. Čím větší máš firmu, tím hůř fungují kontrolní mechanismy. Prostě by model centrálního vlastnictví a řízení nefungoval. Měl by příliš mnoho řídících a kontrolních mezistupňů. To není účelová manipulace, to je praktická zkušenost např. s partnerskými společnostmi, které vyrostly moc rychle a už nedokáží uhlídat sebe sama a kvalitu jimi poskytovaných služeb.
Na lepší služby má právo každý, nikomu ho neubírám
Ale trvám na tom, že právě centralizace k nim nevede. A kdyby jsi četl dál, tak by ses to tam i dočetl
.
S tímto obchodním modelem je to stejné jako s demokracií samotnou. Není ideální, ale nic lepšího jsme zatím nevymysleli.
Jestli pan Fischer jezdí Audi A7, Hyundai i10 nebo na kole je mi jedno. Všichni podnikají proto, abych generovali zisk. Chci-li vydělat, musím dát vydělat. Tak to prostě je. Vložil do podnikání nemalé peníze, zadlužil se až po uši, zaměstnává desítky lidí a nese obrovské riziko. Zaslouží si minimálně obdiv za to, že riskuje, že skončí pod mostem, když se mu nebude dařit. Podnikání není sranda. A za to větší riziko než jaké podstupují zaměstnanci si zaslouží i víc peněz. Není na místě mu závidět, stačí mít odvahu a tou A7 může jezdit každý. Ale musí na to mít odvahu a nervy. Já je nemám, tak jsem zaměstnanec. Mám víc klidu, míň rizika i míň peněz. Ale tak je to podle mě v pořádku.
Re: Hyundai se bouří největší dealer...
Napsal: 25 lis 2015, 15:38
od Mexican
PALI-PALI píše:ako si sam priznal - pre stromy nevidis les.
JA som zakaznik a MNE to vadi.
TY ako dodavatel - by si mal mat zaujem na mojej spokojnosti, nie na tom, aby si vyvracal moje zelania.
to je typicke pre tieto krajiny - hlada sa, ako to neurobit
podla kecas od veci. nehnevaj sa - ak povies v servise, ze chces vidiet naklady na servis na najblizsich 100 000km, tak ti to daju. Bude tam cena servisnej hodiny a kazdy ukon rozvrhnuty na casovu jednotku. Mne to pripravil chlapik pre i30, o ktorej som uvazoval za asi 10 sekund. Viem si presne na korunu spocitat, kolko ma bude stat servis najblizsich x rokov.Zaruku si dealer uplatnuje vzdy u dovozcu. Ak ti to neuzna jeden, preco k nemu chodis. Preco chodis do servisu kde nie si spokojny? Ja jazdim do servisu 60km (z Brna kde mame 3 autorizaky do Hodonina, pretoze viem ze su tam fajn borci. Mas moznosti, tak ich vyuzivaj