Stránka 2 z 2

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 21:12
od tomasvlasak
tak dalších asi 900 km jsem najel půjčeným autem, když moje bylo v servisu kvůli bouračce, v zimě to budou hory do rakouska, v létě výlet do itálie a jižní francie, takže ono těch kilometrů bude hodně :D

když bych bral, že benzín žere cca o 2 litry víc, tak doufám, že na dražší servis si uspořím nižší spotřebou a levnější naftou než natural (celou dobu tankuju výhradně verva diesel od benziny, včera byl za 28,3 oproti tomu na mých trasách nejlevnější "věrohodný" natural 95 za 29,5 cca)

máš nějaké porovnání kolik stojí servis benzín vs nafta? již dřív jsem sem na forum někam dával mnou vytvořený excel, který počítal při kolik najetých km se vrátí investice do naftového motoru, tak pokud bych věděl cenové rozdíly servisů, tak bych to doplnil i o tyto informace

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 21:37
od t0x!n
no hard ma v tomhle dost pravdu, no rozdil tak 2l na 100 pri okreskach klidne 1,5 na 100 za 3500km ti to da 70l*30=2100Kc a ted si spocitej ceny servisu benal vs nafta a to nemluvim o servisu po zaruce, turba, dpf, palivovej filtr atd., taky chapu, ze si nekdo koupi ropaka co najede rocne 40t km po dalnici ale znam i takovy blazny co mi trvdi jak se dnesni ropaci ohrejou strasne rychle a ze na denni 10km do prace je nej koupit naftaka ](*,) ](*,) ](*,)

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 21:46
od tomasvlasak
ten rozdíl cen servisu nafta vs benzín právě nevím ... ideálně třeba orientační tabulka na prvních 5 let během záruky, kolik stojí ty prohlídky každý rok

odhaduju nájezd kolem 15-20 tisíc km, tak kdyby to udělalo rozdíl 350 litrů benzín, tak snad není servis nafty dražší o nějakých 10 tisíc ročně ne?

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 22:05
od t0x!n
ten "beznej" servis je prd, tam je tak u mensiho servisu o 1000Kc vic u vetsiho kolem 3000Kc, jde spis o to az se odporouci turbo dpf atd. jak jsem psal, teprve potoom clovek poznava nakladnost nafty, v tomhle najezdu bych rekl, ze je to tak na hrane konce benzinu a zacatku nafty, ono je taky otazka jestli najedes v jedne trase treba 2x50km v kuse 4x tydne, nebo misto toho jezdis kazdej den 2x10km = nestihajici regenerace dpf, degradace oleje atd. a casem s tim spojeny drahy servis a srani jedn. dilu auta

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 22:15
od tomasvlasak
když jedu po městě 2 km do supermarketu, tak jedu stejně benzínovou fábií, tady mám trasy 2x25 km a víc (ikdyž asi chápu, že těch 25 km je taky asi docela málo)

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 22:20
od Hardcam
Jen zhruba - rozdil spotreby je v realu asi 1,3 litru, cili realna uspora asi 50 korun na 100km - 5000,-/10tkm, napln je u diesela +2 litry (cca 800 korun tedy), olejak drazsi o dve stovky, cili realna uspora na 10tkm jsou asi 4 tisice - mimochodem, kdo z vas je v penezence realne uvidi? Jak je to s pojistkou nevim, drazsi je pak STK po 4 letech o bezvyznamny dve stovky.
Z vyse uvedenyho jasne vyplyva, ze kupovat diesel do 30tkm rocne je trochu morbidni, Pyrhovo vitezstvi, protoze obvykly priplatek za diesela byl nesmyslny. Pokud byla cena rovnocena je to takovy "mamo ty vole, ono je to za stejnou cenu, tak si to vezmem", ikdyz budou o 10 minut dyl mrznout a diesel ve meste je jako kreveta na sahare. IMHO ani to GDI neni uplne nejlepsi na provoz v meste, predevsim kvuli zvyseny tvorbe usad. Nicmene, kazdy den provozujeme 2.0 GDI v meste a asi to neni uplne dobre, snad lepsi palivo, kvalitni olej a aditiva tohle vynahradi.
25km je pro naftaka v beznym podzimu a zime sotva na prohrati. Co DPF, turbo?

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 22:43
od vorlajz
nejsem takový odborník jako Hard, ale neviděl bych to tak dramaticky... já bych si nevzal naftu z toho několika důvodů... benzín je tišší, víc se mi líbí charakteristika atmosféry a věřím tomu, že se mi na tom motoru nemá co srát... :) no, tak čas ukáže,... ;)

věřím tomu, že když se o to auto budeš dobře starat, tak to bude v pohodě... ;)

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 22:55
od Hardcam
Nejsem odbornik, jsem jen uzivatel, ktery chce utratit penize co nejvyhodneji a zaroven se zachovanim nastavenyho standardu - snazim se u toho zkloubit rozum, pocity a zaroven cisla z kalkulacky.
Jina situace je kupovat za penize zamestnavatele, tam jde kalkulacka a rozum pryc :mrgreen:

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 28 pro 2015, 23:02
od tmx
Pokud člověk nejezdí město, jako třeba já, který i 4 měsíce v kuse nevyjede z Prahy, je při stejné ceně diesel "výrazně" levnější. Jak píše Hard, 4000 Kč na 10 tisících km. Pokud dáš 15-20 ročně, ušetříš 6 tisíc. Za 6-7 let na palivu ušetříš 40 tisíc, auto je 5 let v záruce, čili s celkem slušnou pravděpodobností se ti nic po záruce nepokazí (u auta s nějakými 120000 km) a i kdyby, oprava po záruce nebude za 40 tisíc. Čili za mě co se nákladů týče, pokud se má kde a kdy regenerovat DPF tak při stejné ceně diesel ano. Otázkou pak je hlučnost, ohřívání motoru a jízdní vlastnosti auta s těžkým dieselem. Jestli toto ti za náklady 46000 Kč ročně u dieselu proti 50000 Kč u benzínu stojí.
Každopádně když je auto už koupené, je dost zbytečné to řešit. :)

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 29 pro 2015, 13:17
od idam.i
tmx píše : Každopádně když je auto už koupené, je dost zbytečné to řešit.

Myslím,že k tomu nie je čo dodať. :lol:
Tomáš sa rozhodol a treba veriť ,že bude spokojný.Ekonomika je jedna vec.Na druhej strane sú osobné preferencie a tie niekedy idú proti ekonomike.Vždy keď sadnem do manželkinho diesla,tak som rád za svoje tiché auto. :D/

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 19 čer 2016, 10:51
od tomasvlasak
tak s autem stále docela spokojenost, najeto přes 11 tisíc a průměrná spotřeba 5,02. Teď na letních pneu při tankování obyčejné nafty na benzině plus přidávání VIF už se jezdí za necelých 5

opět problém se zadním nárazníkem, na pravé straně prasklo uchycení, takže první servis po ruce prý bez šance, že do toho údajně někdo naboural ... druhý servis, kde bylo auto kupované a přesně tento nárazník měněný po malé bouračce na to koukal detailněji a prý do toho někdo další šahal, ale v rámci dobrých vztahů mi to opraví, takže jsem tam rovnou domluvit i trochu předčasnou garančku (kupováno v půlce září, garančka bude v půlce července) s tím, že si přinesu vlastní olej (Helix Ultra Professional 5W-30 - 6 litrů koupeno za necelých 1100) a v servise by se to mělo vejít do 3000 (to ještě neví, že už mám měněný i pylový filtr, takže věřím, že to stáhnu ještě níž)

přidávám foto po mytí
i30.jpg
i30.jpg (251.17 KiB) Zobrazeno 1563 x

Re: i30 combi 1,6 CRDI ara blue

Napsal: 02 srp 2016, 20:33
od R2-db269.cz
Dneska jsem objednal a poslal zálohu na stejnou motorizaci a stejnou barvu. Šel jsem ale do paketu Festival a tedy Design. Už chci trochu toho pohodlíčka. :-) Příští pátek razím směr Praha a snad vše klapne jak má. Jen jsem k tomu vyžebral už jen koberečky. Vanu do kufru jsem nechtěl.