Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008
Napsal: 26 srp 2016, 10:01
Tak ja ti napisem moje skusenosti, mozno ti to pomoze.... mal som tiez V6 139 kW od r. 2008, prerobene na LPG Lovato tu na Slovensku a cez emisnu som presiel, mal som cca 90.000km, na plyn skoro celych.... ale ku tomu sa dostanen... auto chodio najskor dobre, pootm sem tam zasvietila kontrolka motora, nuloval som ju odpojenim baterie nasjkor, pootm som si kupil navigaciu ktora komunikovala s OBD a tam som si vynuloval a vylustil chybove hlasenia, bolo to vzdy chudobna alebo boharta zmes... na beznzin som vobedc nechodil, len pri startovani, pokial sa nezohrial splynovac... az raz som ostal na ceste stat, auto neslo vobec vytocit do otacok, na neutral siel motor pekne hladko, a akonahle som chcel zvysit otacky nic, nedalo sa ale nekapalo... odtiahli sme to do servisua Hyundai, tam 2 tyzdne dumali, tiez som kupil zvytocne nove sviecky popri tom my stihli pokazit cievku za 200evri, cize na 6 valcov by stala 6x 200 az potom prijimacieho technika z inej znacky napadlo, vybrat katalyzator - ten velky v strede auta, a to bola pricina, moto zrazu bezal akoby nic bola ta kremikova ci aka to je vypln uplne specena, cize motoru cidla nepovolili asi na zaklade toho vytacat katalyzator vybili, a ostala prazdna rura a auto chodilo... no a teraz ku emisnej, zakupil som si na nete univerzal pre zodpovedajuci objem stal nejakych 1800 ceskych, plechovy samozrejme na LPG je lepsi, nechal ho v servise hyundai navarit co stalo cca 40 evri, lebo univerzalny nema ziadnu prirubu, tak to navarili napriamo, mozno keby sa niekto pohral, kupil dobru dlzku katalyzatora, aby sa dali z povodneho prevarit priruby... a siel som na STK a emisnu... bola asi 40km od domu a tak sa auto zohrialo, vedel som , ze treba na to teply motor a tam technik najprv meral a ked domeral, cudoval som sa ze mu to mera este raz, lebo najprv meralo prave tu prvu lambda sondu z 3 valcov a potom druhu z dalsich 3 valcov.. a presiel som, cize keby som pred kazdou EK dal novy katalyzator, tak to vyjde na nejakch 100 evri... Este jednu vec poradil technik bratovi ked s Octaviou 1,6 na LPG nepresiel na emisnej, aby vymenil vzduchovy filter a potom presiel...kalimero22 píše:ahoj,
minuly tyzden som bol na emisnej a stk a nepresiel som cez enisnu..hned po pripojeni na pocitac vyskocilo nefunkcnost katalyzatora a nasledne merane emisie CO boli 3x a HC 5x vyssie ako je limit...tak servisaci mi povedali,ze bude iste katalyzator pred smrtou...ked som to pozeral na zdvihaku,skoro ma porazilo...nakolko je to motor V,tak za vyfukovych zvodoch su 2 male katalyzatory aj s lambdami a treti vacsi katalyzator je pod autom v strede...pozeral som nahradne diely na nete,je nemozne kupit tie dva male,a su nalisovane na zbernom potrubi,tak iste to bude riadna palka...mate stym niekto skusenost??ktory katalyzator odchadza skor???lebo diagnostika toho asi vela neukaze...a iste tomu prispelo aj LPG..budem vam vdacny za nazory,napady a odkazy,kto mate nejake internetove stranky s nd a tak...majte sa,diiik