Stránka 2 z 2
Re: teče olej u olejového filtru
Napsal: 30 bře 2016, 15:51
od Richard555
já ti rozumím, ale ta gumička se prostě mezi ty stěny filtru a víka musí nacpat, tak jak ji máš nakreslenou ty samozřejmě nemůže těsnit ..... filtr se opravdu utahuje i povoluje rukou a utažení nemá vliv na těsnost prostě musí to být jak kroužek ve válci.... již jsem měnil olej několikrát a neměl jsem se žádným filtrem problém prostě lehce máznout prstem od oleje a dotáhnout rukou na doraz - hotovo gumička vždy správně vklouzla kam měla mezi víkem a tělesem nesmí být žádná spára .... akorát pokud si pamatuju ta vložka filtru při nasunutí se jakoby nacvakne myslím že tím ozubením jde dolů...... no ale jestli máš takový problémy, opravdu jde použít i patronu kde je zpětný i obtokový ventil, akorát musíš celý to nynější tělo filtru odšroubovat a místo něj dát tu patronu, mrkni na filtry např. na automedik.cz a je jich tam asi 60......
Re: teče olej u olejového filtru
Napsal: 30 bře 2016, 19:02
od sagen
Zdeněk ČB píše:Richard555 píše:teď jsem i v dešti se byl podívat na ten filtr u Santy
myslím že bude stejný protože ten motor i když je výkonější je v základu stejný a pochybuju, že by
něco někde měnil. Snažil jsem se nakreslit oč jde, doufám že to pochopíte. prostě gumička nemůže koukat, musí být víko našroubováno až na doraz k tělesu a je tam jen mikrospára, kterou se gumička neprotlačí ani v krizi...... a pokud kouká je to blbě smontovaný....
Ale nekamenujte mě, koukal jsem na automedik a tam filtr - vložka na mého Santu má rozměr 118 (výška)tak pro novější Santy je to 110 tak tam můžou být i nějaké odlišnosti..... jestli právě nemá toto na svědomí ten o 8mm jiný rozměr a někdo tam necpe tu delší vložku
filtr olej.jpg
tak tohle si cením ....... opravdu. Mám zkrátka moc tlustý "O" kroužek. Až to budu mít znova venku, tak to vyfotím. Když tu gumičku nasadím do drážky tak je to zhruba jako na skice, kterou jsem v rychlosti spáchal .......
filtr.jpg
Ak davas o kruzok pod osadenie tak, ako si to nakreslil, tak to davas zle a kazdy o kruzok , ktory sa vyraba na ten vnutorny priemer, bude trcat.
Nie je mozne, aby dvaja rozni vyrobcovia dali zle o kruzky. Odskrutkuj plastovy kryt a najdi na konci zavitu drazku na o kruzok ( gumicku ) , v ziadnom pripade nie je tam, kde si ju nakreslil, a osad o kruzok do nej. Potom dotiahnes plastove veko osadenim nadoraz na prirubu na motore.
Re: teče olej u olejového filtru
Napsal: 30 bře 2016, 19:18
od soban
Přesně tak jako jsi to osadil ty tak je to špatně.
Takže asi blbě vkládáš tu vložku a pak není gumička na správném místě, takže rozebrat a skouknout kde přesně je ten zářez pro O kroužek.
Prostě jak se filtr dotáhne rukou tak nemůže být gumička vidět.....
Re: teče olej u olejového filtru
Napsal: 30 bře 2016, 20:54
od Zdeněk ČB
Přátelé, kamarádi!
Já vám ty medaile přivezu!!
Spravedlivě rozhořčen, že ze mně poslední 2 příspěvky téměř označují za troubu jsem se odhodlal k dalšímu večernímu rozebrání s tím, že vše nafotím, abych podpořil své argumenty.
No a je to tak. Jsem trouba. Ve světle LED reflektoru a díky blesku fotoaparátu jsem při kontrole fotografie našel zvláštní proužek s jiným odstínem. Novou kontrolou jsem ve víčku našel zalisovaný starý "o" kroužek, který byl úplně do roviny s okolním plastem a tím i úplně neviditelný. A vím jistě , že jeden kroužek se při výměně vyhazoval takže mně nenapadlo, že tam bude ještě jeden. Tedy už při předchozí výměně v servisu (neznačkovém) tam nějaký šikula nechal starý a nový přidal na špatné místo.
Tedy tímto všem děkuji a snad toto téma bude v budoucnu prospěšné i nějakému dalšímu zoufalci.
Re: teče olej u olejového filtru
Napsal: 30 bře 2016, 21:09
od Richard555
Re: teče olej u olejového filtru
Napsal: 30 bře 2016, 21:27
od sagen
Najdolezitejsie poucenie je, ze k autu nesmies pustit kamarata, asi je to bezna kombinacia lavorukosti, nevedomosti a odvahy.
Vies to urobit sam a hlavne lepsie. ( co si clovek neurobi sam...)
Na youtube je dost veci, podla ktorych zvladnes beznu udrzbu a aj brzdy, a hlavne prvy raz budes davat pozor, vsimat si vstko a kontrolovat aj dvakrat. Santa 2 je dost odolne auto, vazi tolko ako ML a nema vzduchove pruzenie, kompresor nafukujuci raz jeden, raz druhy bok sedacky, elektromotorky na hybanie a otvaranie kdecoho, takze ta vaha je v zeleze, ktore toho dost vydrzi.
Vela km bez poruch