Re: Negativní recenze na i30 - souhlasíte?
Napsal: 14 črc 2016, 11:02
Mám 1.6 GDI kombi. najeto cca 20.000km. Za svoje auto můžu říct, že nemám jediný důvod na něj plivat.
Minulý týden jsem se vrátil z dovolené. Čtyři lidi, plný kufr. Auto je na 16-ti palcových discích a nemůžu říct, že bych měl pocit že plave. A to jsem se pohyboval i v rychlostech kolem 170km/h. I v této rychlosti bylo auto nadprůměrně tiché a jisté. Hluk od kol závisí na použitých pneu a kvalitě silnice. Na kvalitním povrchu je ticho v kabině na svou třídu excelentní. Na horším se pak propadá do průměru, což (podle mě) paradoxně zvýrazní nadstandartně odhlučněný motor (Víc vynikne zvuk od kol). Loni jsem byl ve dvou v Toskánsku, které je samá klikatá cesta a opět můžu říct, že auto držené pod plynem zatáčky zvládá bravurně (na kombík). Podvozek je prostě dobře vyladěný a k tomu navíc náprava multilink.
Dynamika motoru je daná jeho typem. Pokud někdo jezdí stylem brzda, plyn a neřeší spotřebu, ať si pořídí TSI. Tady bez ohledu na ostatní okolnosti musím přiznat, že pokud chci blbnout na okrskách, víc si to užiju s 1.8TSI. Jízda s využitím turba v oblasti ideálních otáček je prostě víc fun. S GDI bych se při pokusu u podobný styl uřadil k smrti. Pokud ale jezdím plynule (to nutně neznamená pomalu), tak GDI je uplně v pohodě a hlavně při tom nejdůležitějším manévru a sice předjíždění je (opět za mě) sebejistější než TSI. TSI už mě několikrát přichystalo při "zvadnutí" výkonu při předjíždění nepříjemné chvilky (ale ne nebezpečné, nepředjíždím jako prase), kdežto s GDI máš předjíždění celou dobu plně pod kontrolou.
(Co se týká spotřeby obecně, řekl bych že při pokusu jezdit ekonomicky nebo obyčejně, je na tom TSI o něco líp. Při hodně dynamické jízdě už bych to viděl na plichtu nebo mírně lépe pro GDI)
K některým bodům kritiky:
Chování auto klimatizace je naprosto normální. Pokud se někomu chová nahodile, tak je to záležitost servisu a ne standartní vlastnost.
Hagusy na střeše by nebyly špatné. Nicméně to je věc, kterou jsem schopný jednoduše zjistit si před koupí. Vlastní blbost neomlouvá.
Papírové plechy jsou směšné. Kdo chce papír, ať si koupí rapida. I30 má do papíru hodně daleko.
Špatná, měkká sedadla. I30 mimo jiné, prakticky u všech recenzentů zabodovala kvalitou sedaček. Tvrzení o příšerných sedačkách je opravdu absurdní.
Řízení - není gumové ani nemusím řešit nějaké korekce. Na druhou stranu, moc informací z cesty nepřenese.
Rozdíl proti oktávce, minimální, ale je a v neprospěch i30.
Nízký podvozek. to je pravda. Je potřeba na to myslet, pokud se člověk pustí do terénu. Průchodnost je opravdu minimální. Případně pokud člověk parkuje čumákem k obrubníku, je potřeba být maximálně obezřetný. Už jsem tak několikrát škrábnul spodkem předního nárazníku. Naštěstí je na to v rámci možností připravený. Že by se v průběhu času výška vozu zmenšovala jsem zatím nezaznamenal.
Přední parkovací čidla. Tady se jedná o omyl. Nejedná se o klasické čelní čidla (nebylo by špatné je mít), ale o boční, které slouží k tomu, že pokud člověk někam couvá a zatáčí při tom, tak mu to hlídá přední boky. Je to rozhodně lepší, než mít jen zadní čidla, jako to mají některé jiné vozy. Vzdálenost samozřejmě ukazují, stejně jako ty zadní.
Tlusté přední sloupky. Ano. Řekl bych, že dnes bohužel standard, zřejmě kvůli bezpečnosti. Opět věc jednoduše zjistitelná při koupi. Nelíbí - nekupuju.
Brní vše - jediné co v mém autě brní je když si opřu nohu na plynu o plast střední konzoly. Jinak nebrní vůbec nic a to ani trochu. A už vůbec nedrnčí.
Malý kufr - Hned několik testů, jeden krabicový tuším v autosalonu, dokázaly, že rozdíl proti oktávce díky lepšímu tvaru kufru není nijak výrazný. Ve srovnání s jinými kombíky této třídy patří mezi ty větší. Kdo chce větší kufr, vymění dvojité dno za vanu. Samozřejmě bude muset pár stovek pustit.
Zadní roletka se mi v zimě taky špatně roluje. Potvrzuju.
Nemám LPG, ale dovedu si představit, že diletantsky namontované LPG slušně zkurví auto.
Osobně se domnívám, že část kritiky z výše uvedených odkazů jsou prostě nesmyslné bláboly (sedačky, plechy, čidla a pod). Dále se domnívám, že nová verze I30 je poměrně dobře vymyšlené a povedené auto, ale hlavní problém hyundai spočívá v neschopnosti udržet výrobu na stabilní hladině kvality, takže někdo koupí naprosto bezvadný kus a někdo kus, který se sere kudy jede.
Koupil bych si ho znovu? Ano. Bude můj další vůz opět hyundai? Netuším. Uvidím, co bude na trhu v době, kdy to budu řešit. Nejsem horlivý zastánce jediné značky.
Minulý týden jsem se vrátil z dovolené. Čtyři lidi, plný kufr. Auto je na 16-ti palcových discích a nemůžu říct, že bych měl pocit že plave. A to jsem se pohyboval i v rychlostech kolem 170km/h. I v této rychlosti bylo auto nadprůměrně tiché a jisté. Hluk od kol závisí na použitých pneu a kvalitě silnice. Na kvalitním povrchu je ticho v kabině na svou třídu excelentní. Na horším se pak propadá do průměru, což (podle mě) paradoxně zvýrazní nadstandartně odhlučněný motor (Víc vynikne zvuk od kol). Loni jsem byl ve dvou v Toskánsku, které je samá klikatá cesta a opět můžu říct, že auto držené pod plynem zatáčky zvládá bravurně (na kombík). Podvozek je prostě dobře vyladěný a k tomu navíc náprava multilink.
Dynamika motoru je daná jeho typem. Pokud někdo jezdí stylem brzda, plyn a neřeší spotřebu, ať si pořídí TSI. Tady bez ohledu na ostatní okolnosti musím přiznat, že pokud chci blbnout na okrskách, víc si to užiju s 1.8TSI. Jízda s využitím turba v oblasti ideálních otáček je prostě víc fun. S GDI bych se při pokusu u podobný styl uřadil k smrti. Pokud ale jezdím plynule (to nutně neznamená pomalu), tak GDI je uplně v pohodě a hlavně při tom nejdůležitějším manévru a sice předjíždění je (opět za mě) sebejistější než TSI. TSI už mě několikrát přichystalo při "zvadnutí" výkonu při předjíždění nepříjemné chvilky (ale ne nebezpečné, nepředjíždím jako prase), kdežto s GDI máš předjíždění celou dobu plně pod kontrolou.
(Co se týká spotřeby obecně, řekl bych že při pokusu jezdit ekonomicky nebo obyčejně, je na tom TSI o něco líp. Při hodně dynamické jízdě už bych to viděl na plichtu nebo mírně lépe pro GDI)
K některým bodům kritiky:
Chování auto klimatizace je naprosto normální. Pokud se někomu chová nahodile, tak je to záležitost servisu a ne standartní vlastnost.
Hagusy na střeše by nebyly špatné. Nicméně to je věc, kterou jsem schopný jednoduše zjistit si před koupí. Vlastní blbost neomlouvá.
Papírové plechy jsou směšné. Kdo chce papír, ať si koupí rapida. I30 má do papíru hodně daleko.
Špatná, měkká sedadla. I30 mimo jiné, prakticky u všech recenzentů zabodovala kvalitou sedaček. Tvrzení o příšerných sedačkách je opravdu absurdní.
Řízení - není gumové ani nemusím řešit nějaké korekce. Na druhou stranu, moc informací z cesty nepřenese.
Rozdíl proti oktávce, minimální, ale je a v neprospěch i30.
Nízký podvozek. to je pravda. Je potřeba na to myslet, pokud se člověk pustí do terénu. Průchodnost je opravdu minimální. Případně pokud člověk parkuje čumákem k obrubníku, je potřeba být maximálně obezřetný. Už jsem tak několikrát škrábnul spodkem předního nárazníku. Naštěstí je na to v rámci možností připravený. Že by se v průběhu času výška vozu zmenšovala jsem zatím nezaznamenal.
Přední parkovací čidla. Tady se jedná o omyl. Nejedná se o klasické čelní čidla (nebylo by špatné je mít), ale o boční, které slouží k tomu, že pokud člověk někam couvá a zatáčí při tom, tak mu to hlídá přední boky. Je to rozhodně lepší, než mít jen zadní čidla, jako to mají některé jiné vozy. Vzdálenost samozřejmě ukazují, stejně jako ty zadní.
Tlusté přední sloupky. Ano. Řekl bych, že dnes bohužel standard, zřejmě kvůli bezpečnosti. Opět věc jednoduše zjistitelná při koupi. Nelíbí - nekupuju.
Brní vše - jediné co v mém autě brní je když si opřu nohu na plynu o plast střední konzoly. Jinak nebrní vůbec nic a to ani trochu. A už vůbec nedrnčí.
Malý kufr - Hned několik testů, jeden krabicový tuším v autosalonu, dokázaly, že rozdíl proti oktávce díky lepšímu tvaru kufru není nijak výrazný. Ve srovnání s jinými kombíky této třídy patří mezi ty větší. Kdo chce větší kufr, vymění dvojité dno za vanu. Samozřejmě bude muset pár stovek pustit.
Zadní roletka se mi v zimě taky špatně roluje. Potvrzuju.
Nemám LPG, ale dovedu si představit, že diletantsky namontované LPG slušně zkurví auto.
Osobně se domnívám, že část kritiky z výše uvedených odkazů jsou prostě nesmyslné bláboly (sedačky, plechy, čidla a pod). Dále se domnívám, že nová verze I30 je poměrně dobře vymyšlené a povedené auto, ale hlavní problém hyundai spočívá v neschopnosti udržet výrobu na stabilní hladině kvality, takže někdo koupí naprosto bezvadný kus a někdo kus, který se sere kudy jede.
Koupil bych si ho znovu? Ano. Bude můj další vůz opět hyundai? Netuším. Uvidím, co bude na trhu v době, kdy to budu řešit. Nejsem horlivý zastánce jediné značky.