Minulý víkend jsem vyjel další nádrž, takže nové poznatky. Po 1500 km jsem auto začal točit k omezovači, dostat se co nejdříve k rychlostnímu limitu v daném místě. Jel jsem opět mimo dálnice, 5 lidí v autě. Spotřeba se pochopitelně dostala k 7,4 l/100 km (viz můj spritmonitor.de), vzhledem ke stylu a obsazení auta myslím odpovídající. Poznámky:
- Tempomat nedrží rychlost, když auto jede z většího svahu. Potřebuje lehký impuls brzdou a opětovné nastavení, pak je vše OK. Do kopce, když rychlost klesá, tak si normálně podřadí, z kopce mu to ne vždy jde (typicky - Strahovský tunel dolů). Nepotěší to, zejména když chci tempomat využívat jako ochranu před radarovými pastmi (a sledovat provoz, ne tachometr).
- Projektorová světla sice nesvítí tak do výšky na pravé straně, jako standardní H7 reflektory, nicméně do stran svítí silněji, takže oči zvěře vidím dříve a zatím jsem stačil včas zastavit. Naposledy v naprosté tmě tak ze 100 km/h a dva metry před srnkou. Auto to vyhodnotilo jako nouzové brzdění a pustilo čtyři blinkry, nicméně měl jsem pocit, že může brzdit ještě intenzivněji. Dost dobře se tomu odhaduje brzdná dráha.
- Lineární zobrazení složek na USB flash vychází z doby vzniku rádia (tak 2010 až 2011) a z tehdejších kapacit disků. Koupil jsem do auta nenápadnou 32GB flashku, že tam bude stále a prohlížení těch několika set adresářů v čistě lineárním režimu (tedy všechny složky celé struktury pod sebou) je zdlouhavé a nepohodlné. Navíc - z poslední složky na první je nutné se celým seznamem proklikat zase nahoru, neboť není "do kruhu".
- Auto "sedí" v podstatě stejně bez ohledu na zatížení. Ať jedu sám, nebo v pěti a s plným kufrem, nemám pocit, že by se měnilo chování auta. Nechá si líbit i dost ostré projíždění zatáček, aniž by se aktivovalo ESP (pravda, po mokré a klikaté silnici jsem snad ještě nejel), pískot pneumatik jsem v i30 ještě neslyšel. Ještě uvidím, jak se bude chovat s rakví či koly na střeše. To se týká i nízké citlivosti na boční vítr. Pravda - srovnávám s Ideu, která se svojí výškou 1,66 metru nemůže v citlivosti na boční vítr ani náhodou konkurovat.
- ISG (Stop & Start) má jednu nectnost ve spojení s DCT. Dojedu do cíle, zaparkuji a jakmile zastavím, ISG vypne motor. Při pohybu páky do P (kdy je možné vypnout motor) ale motor znovu naskočí, abych ho v následující vteřině ručně vypnul ručně.
- PP by mohl ukazovat i aktuální rychlost auta a okamžitou spotřebu číslem - ten "teploměr je IMHO na nic.
Auto už může (následující měsíc) na české dálnice a včerejší přesun ku Hřensku proběhl podle očekávání. Tedy - kdybych si nenastavil tempomat, tak bych se rozhovoru s PaChy asi nevyhnul